Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Radio/O tym się mówi

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Czy można grodzić plażę? - dr Piotr Jóźwiak, prawnik (2023)

Opis
3 lipca 2023, Radio Elka Leszno.
Jak to jest z prawem powszechnego dostępu do jezior? Czy można grodzić plażę? Rozmawiamy o tym w audycji "O tym się mówi", której gościem jest dr Piotr Jóźwiak, wiceprezydent Leszna i wykładowca prawa.
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/115494/80/


Ocena: 2.8 (56 głosów)


Komentarze (42)  

 
#1 Jedi 2023-07-03 13:02
Co wy się czepiacie tych działek nad wodą. Na kamerce z plaży w Osiecznej widzę, że nie ma raczej nigdy więcej niż 3-5 osób, można czołgiem jeździć. Za to zawsze się znajdą złośliwi, którzy akurat muszą się komuś na działkę wepchać jakby gdzie indziej nie było dostępu do wody :)
 
#2 PL 2023-07-03 13:11
Linia brzegowa umożliwiająca przejście wokół np jeziora, o szerokości 1.5 metra od wody to już bzdura?
Poziom wody bywa zmienny.
Należy wytyczyć i oznakować to przejście geodezyjne!
Tak jak oznakowany jest pas drogowy!
 
#3 Ela 2023-07-03 13:49
To co dzieje się w Boszkowie woła o pomstę do nieba- działki są rozparcelowane, nie ma dostępu do jeziora, są zanieczyszczane i zaśmiecane. Nic dziwnego, że jeziora w naszym regionie powoli znikają, są dewastowane. Jednak w Niemczech jest z goła inaczej. Tam powstają nowe, wielkie i piękne jeziora. Tworzone są w miejscu dawnych kopalni węgla brunatnego, obsadzone lasami i łąkami, żadnej zabudowy. Wypoczynkowe jezioro Grunewalde jest niezmienione od 30 lat. Jest tam jedyna mała ta sama restauracja i można obejść lub objechać całe jezioro dookoła. Zresztą było to kiedyś miejsce wypoczynku także leszczyniaków.
 
#4 Jerzy -geodets. 2023-07-03 14:02
Przecież pow.akwenow wodnych i ich granicę znajdują się na mapach Geodezyjnych w Składnicach Starostw.Wydtarczy utworzy Komitet Obywatelski np. Plażowy - tam pójść odwzorować w terenie..i maszerować po plaży - po to tu do Boszkowa przyjechałem u.Tze inwestor obiektu budowlanego ...nie może wchodzić w wodę ze swym ogrodzeniem.Pozdrawiam Państwa. Janusz. M.- geodeta uprawniony.
 
#5 pyra 2023-07-03 14:16
50 zł za wstęp na plaże nawet nad bałtykiem tego niema wstyd !!!
 
#6 Egon 2023-07-03 14:18
Do nr 1 co za bzdury piszesz jestem za tym żeby karać tych co odgradzają plaża i brzeg wodny nie jest własnością że kupił działkę
 
#7 Boszko 2023-07-03 14:35
1,5 metra od brzegu to dobry przepis. Problemem jest jego niezrozumienie. Ludzie myślą, że zakaz grodzenia 1,5 metra od brzegu i prawo przejścia tym pasem jest równoznaczne z pozwoleniem na plażowanie w takim miejscu. Nie jest. Kropka. Należy edukować ludzi a nie bezmyślnie podniecać problem. Plażować można jedynie w wyznaczonych do tego miejscach.
Jeżeli takich miejsc jest zbyt mało, to nie jest wina właścicieli prywatnych posesji.
A z innej perspektywy patrząc, to nielegalni plażowicze i wędkarze szuwarowi robią największy bałagan nad Dominickim. Puszki, papierki, butelki, folie i pudełka po przynętach...smutny standard.
 
#8 Ela 2023-07-03 14:36
Można jeszcze p. Jóźwiakowi podpowiedzieć, że jest w polskim prawie instytucja wywłaszczenia. Mogą ją zastosować nasi włodarze i wygonić z plaży prywaciarzy łamiących przepisy, ale nie wierzę, że coś się zmieni w tym temacie. Mamy wolność i wolną amerykankę.
 
#9 aaa 2023-07-03 14:39
nigdy nie zrozumiem tych co na siłę pchają się na cudzą własność. po co tam chodzić. tam i tak nigdzie nie można dojść bo są naturalne przeszkody...rów, trzciny, mokradła, więc trzeba by spacerować pod budynkiem....20 m w lewo - 20 m w prawo. obok jest gminna plaża więc każdy do wody może wejść i poleżakować.
 
#10 Janina-aRadcabPrawny 2023-07-03 14:49
Prosze Państwa - nie straszmy jakimś ,tzw .prawnikom Jozwiakiem.P
Jóźwiak tylko skończył ale gdzie praktyczne aplikacje.adwokata,radcy prawnego,komorn ika ,prokuratora czy sedziegoPan Piotr nie złożył egzaminów w tych zawodach prawniczych s zatem nie może pełnić samodzielnych funkcji prawniczych,stą d jest tylko administratywis ta imoze kartki papieru w UM Leszna przekładać.Zatem jego głos w tej materii nie jest stanowiący lecz jest tylko straszący w ukłonie do tych kapitalistów co to wykupili działki nad Jeziorem Dominickim.Serdecznosci dla Państwa.mgr Janusz C
( radca prawny,,.,)
 
#11 WCE 2023-07-03 15:18
WIELOFUNKCYJNOŚ Ć WIDZÊ ALE TEMAT POWYŻSZY ŚLISKI
 
#12 do eli 8 2023-07-03 15:21
może ciebie wywłaszczymy z twojego domu ......też jesteś tam prywaciaż. teraz jest przynajmniej porządek czysto schludnie...a do tej pory była wolna amerykanka..każdy łaził, śmiecił i robił sobie co chciał
 
#13 do 10. Dodane przez Janina-aRadcabPrawny 2023-07-03 15:23
Zaczynasz post jako Janina, kończysz jako Janusz, eh to LGBT :) A radców, adwokatów, notariuszy i tak jest już na rynku za dużo i robią za głodowe stawki
 
#14 jangcy 2023-07-03 16:01
A co ze świętym prawem własności?!!! Człowieku, oddałbyś swoją własność ot tak?! Widać, że do niczego w życiu pracą nie doszedł. Najpierw odpękał swoje na uczelni a teraz w stołek pierdzi. Nieroby!
 
#15 Hej 2023-07-03 16:28
Polskie prawo, tak skomplikowane, że wymaga tworzenia ludzi z doktorami i habilitacją i kuj wie z czym jeszcze. Prawo powinno być proste, dla ludzi, szczególnie w tak prostych sprawach, jak linia brzegowa jeziora.
 
#16 Ela 2023-07-03 16:34
Do kom. nr 12. Istnieje w Polsce nadal prawo prywatne i prawo publiczne, te drugie jest równie ważne jak te pierwsze.
 
#17 Pan z PISu, więc 2023-07-03 16:43
trudno mu się dziwić, że nie rozumie tego przepisu.
1,5 od linii brzegowej powinno być wolne. Nikt normalny z tym nie dyskutuje. Teraz: wolny dostęp na zasadzie prawa przejścia, a nie biwakowania, czy łowienia rybek. Jeżeli jestem właścicielem działki graniczącej z linią brzegową, to bardzo proszę sobie przejść, ale się nie zatrzymywać.
Już przy okazji ostatnich artykułów, śmieszki chciały mnie pouczać o tempie przejścia. Otóż przejść bez zatrzymywania się, bo inaczej jak najbardziej odpowiednie służby mogą potraktować za długie spacerowanie, jako najście cudzej własności.
W sumie, to się dziwię, że owe hotele nie odgrodzą owego 1,5 i nie postawią dodatkowo dwóch, trzech ludzi, którzy z automatu by wyłapali takich, co to jednak nie szanują prywatnej własności, i nie sprzedawali im biletu wejśca za 150PLN. Taki karniaczek. Jak ktoś przy samej wodzie sobie tylko przejdzie? Nie ma problemu. Cwaniakom wystawiać bilety wejścia, i szybko by się sam problem rozwiązał.
 
#18 daro 2023-07-03 17:04
proszę też od razu zająć się jeziorem(linią brzegową) w Grodzisku, gm.Osieczna , tam dopiero jest gemela.
 
#19 Do 18 2023-07-03 17:43
A co? Nie pozwalają chodzić ok swoim? I słusznie
 
#20 Rik 2023-07-03 18:00
A kto nadzoruje budowy czy to nie ci sami włodarze do których się teraz apeluje? W powiecie leszczyńskim powstało dużo posesji praktycznie w lesie a podobno są jeszcze większe odległości - winni są nie ci co budują tylko ci co w naszym imieniu i za nasze pieniądze na to pozwalają
 
#21 xzc 2023-07-03 18:33
To jest ta o jeziorach konferencja, której miejsca i godziny nie chcieli ujawnić. Od razu było wiadomo, o którego prawnika chodzi.
 
#22 odn. 10 2023-07-03 18:49
Jest publiczny rejestr adwokatów.
 
#23 Marian 2023-07-03 20:02
Ciekawe,ile osób ukarano?
 
#24 wszyscy równi wobec prawa 2023-07-03 20:20
Pisiarze to taka tkanka politycznych gawędziarzy gdzie problemy i prawo nie jest od lat zalatwiane, a jak dochodzi do tego co jest przyczyną problemu, to pisiarze jako decydenci mówią, że nie mają na to wpływu bo nie ma przepisów na to lub są złe. Koszmar intelektualny.
 
#25 Jezioro 2023-07-03 20:34
A może ktoś w końcu naprzykład samorząd i p. Starosta zabiorą się za silniki spalinowe na jeziorze Dominickim
 
#26 WP 2023-07-03 21:33
Co za spychologia, starostom zabrano wszelkie kompetencje wodne i przekazano je państwowym Wodom Polskim, a teraz trudne tematy typu grodzenie i silniki spalinowe mają rozwiązać samorządy? Wody Polskie panie prezydencie!
 
#27 Jas 2023-07-04 07:40
Jak zwykle pan Jóźwiak , bardzo dużo mądrych słów ( Jak przystało na Pana z tytułem dr ) z których nic nie wynika , tylko mydlenie ludziom oczy. Czeski film , dalej nikt nic nie wie i tak przez całą kadencję 
 
#28 zen 2023-07-04 07:56
jakiś pryncypał wyraził zgodę na budowę tych molochów przy brzegu. Wiedząc czym to się kończy. A teraz dzielnie będą walczyć o zmianę przepisów bo mają ręce związane. Wystarczyło nie dać zgody na budowę w tym miejscu !!! po drugiej stronie drogi mogli to budować. A nie przy brzegu!! Teraz politycy się lansują jak dbają o interes publiczny , trzeba przepisy zmieniać. Rzygać się chce .....
 
#29 Prawnicy! 2023-07-04 08:10
Prawnicy na początku tworzą prawo oderwane od życia. Potem po latach dostrzegają bezsens stworzonego prawa. Następnie poprawiają prawo. Czyli mają zabawę cały czas. A biedni ludzie tylko cierpią. Pogonić takich niedouczonych prawników. Po co tytuł dr prawa, jeżeli nawet średnio zorientowana osoba zrobiłaby to lepiej? Aha, zapomniałem, to przecież pis rządzi.
 
#30 Do 28 2023-07-04 09:04
Nie jakiś pryncypal, tylko poprzedni i jak obecny wójt odpowiadają za tą sytuację.
 
#31 22 do 10 2023-07-04 09:07
Mój komentarz był z grzeczności, nic więcej, jako podpowiedź, że jest publiczny rejestr adwokatów.
 
#32 Ela 2023-07-04 09:43
Popieram kom. 28. Znowu mądry Polak po szkodzie. Teraz wszyscy letnicy mają mieć zaledwie 1,5 metra dostępu do wody. Karygodne było sprzedawanie plaży głównej. Czy dla włodarzy ważniejszy jest interes jednostkowych firm, czy też lokalna społeczność?. Nie powinno się sprzedawać działek bezpośrednio przy jeziorach. Teren przy jeziorach powinien być ogólnie dostępny dla wszystkich, tak jak to jest w cywilizowanych krajach.
 
#33 lola 2023-07-04 11:01
Nie żal czasu antenowego na to gadanie. Boszkowo podzielone i o co chodzi? W zasadzie to każdy się dziwi bo takie czasy jawnie działają i wielkie zdziwienie. Trza zapobiegać a nie udawać ;/ wciskanie kitu trwa
 
#34 oświecony 2023-07-04 12:47
Francuz, Niemiec i Polak złowili złotą rybkę. Francuz ma życzenie: chciałbym taką najpiękniejszą kolekcję ubrań, butów, kapeluszy, Niemic: a jak takiego pięknego błyszczącego mercedesa, Polak: sąsiad ma piękny dom - niech mu się spali. Tak można podsumować awanturę o te działki :)
 
#35 Do 34. 2023-07-04 13:05
Do 34. Nie zmienia to faktu, że prawa należy przestrzegać. Nie może być tak, że są równi i równiejsi. Dla takiej inwestycji jak hotel wydanie nawet 5k w ciągu sezonu to żaden koszt. Niczego to nie zmieni.
 
#36 Świadomy 2023-07-04 14:06
Karać za nielegalne zasłanianie twarzy to potrafili i gazem i pałką a nowobogackich flipperów to nie ma jak ustalić. Mocni wobec słabych, słabi wobec mocnych.
 
#37 prawda 2023-07-04 15:52
To za PiSu powstały te bloki i grodzenie plaży. Jeszcze sprzedali plaże kolejową Sadybie gdzie był szczot i Dziedziczak.- układy
 
#38 luświce 2023-07-04 21:36
Kto sprzedał Syrene Gołmbowskiemu napewno nie PiS
 
#39 Refleksja 2023-07-05 06:55
Powinien być zapis zarabiający tyczenia działek przynajmniej 100 - 200 m od linii brzegowej! Jeziora i rzeki to dobro wspólne. Przez obecną patologię, aby stać się defacto właścicielem akwenu, wystarczyłoby wykupić wąskie działki wokół zbiornika, by calkowicie odciąć do niego dostęp! Patrz np. patole od strony "Pirata" w Boszkowie. Zresztą Boszkowo to ogólnie kwintesencja patologii nieruchomosci. Wieżowce z szambami na plażach, sprzedany dworzec PKP z 2 metrowym, niebezpiecznym peronem, ponad 60% linii brzegowej odciętej od świata! Za to powinno grozić dożywocie! Niebawem wogóle do jeziora nie będzie dostępu dla osób nie posiadających dzialki z linią brzegową!
 
#40 do kom.39 2023-07-05 09:57
Dobrze, że chociaż nie sprzedali też torów kolejowych. Oczywiście, że działki nie powinny być bezpośrednio przy jeziorze, co by było jak by zaczęto grodzić plaże przy morzu. Można na własnych nóżkach dojść parę metrów do jeziora.
 
#41 zxz 2023-07-05 16:46
Wody Polskie - kosztowny twór utworzony przez PIS, posady dla znajomych, rodziny i pociotków, który nie ma pojęcia o gospodarowaniu zasobami wodnymi w tym kraju. Przykład - zatrucie Odry.
 
#42 do 41 2023-07-05 21:33
Następny przykład; Janów Podlaski.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous