Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Natura

1966 wyświetleń
4885 wyświetleń
2999 wyświetleń
2890 wyświetleń
2831 wyświetleń
4207 wyświetleń
513 wyświetleń
5082 wyświetleń
5626 wyświetleń
5421 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Nietypowa instalacja w parku Jonstona w Lesznie (2019)



Ocena: 2.8 (317 głosów)


Komentarze (40)  

 
#1 Mangud 2019-03-25 22:04
Wyrzucają zgoda - napewno nie produkują
 
#2 Marek 2019-03-25 22:06
Problem niestety polega na tym ze obecnie znaczna czesc opakowan jest produkowana z plastiku. "Za komuny" wszystkie butelki byly szklane: mleko, smietana, olej spozywczy, napoje, itd. Maslo bylo w papierowym opakowaniu, a u rzeznika kielbasy i mieso byly pakowane tylko w papier.
Do szkoly czy do pracy kanapki byly pakowane tylko w papier sniadaniowy....lub gazete.
Czy mam dalej wymieniac?
 
#3 Recykling 2019-03-25 22:16
Jaki to problem? Przecież plastyk podlega recyklingowi, tzn. można go wykorzystać powtórnie na inne rzeczy, np. koszulki, nowe butelki ...
 
#4 ari 2019-03-25 22:21
Wszystko co związane jest z żywnością i nie tylko pakowane jest w plastik i czemu się dziwić, że powstają takie sterty.
 
#5 xxx 2019-03-25 22:42
DLA MNIE TO JEST CHORE TO ZE SMIECI SA SELETYWOWANE BO NA JEDNEJ Z MOICH OKOLIC JEDNA PANI MIALA BIALY WOREK OD SELEKTYWNEJ I WZIELA GO EKIPA KTORA ZBIERA KUBŁY
 
#6 szklany kefiek 2019-03-25 22:52
A za co pieniądze by chcieli brać?
Trochę nie rozumiem .
Mam mieć poczucie winy czy co?
Tyle się mówi o tolerancji.
 
#7 Gobo 2019-03-25 22:57
Dobrze że nie powstała Ta Kontrowersyjna INSALACJA z odpadów Organicznych !!! Które to , 60-cio tysięczne Miasto Leszno i jego Mieszkańcy , produkują w tym samym czasie . Które trafiają do śmieci zmieszanych zamiast KOMPOSTOWNIKÓW !!!??? Może M,Z,O i wszechwładny Związek Śmieciowy Coś w Tej sprawie Zadziała !!!???
 
#8 Makulatura 2019-03-25 23:01
Szokujący jest fakt, że ktoś nam próbuje wcisnąć kłamstwo, że to my produkujemy śmieci, zakłady wytwórcze napojów zamawiają butelki z plastiku do napoi u producentów a my nie mamy wyjścia kupujemy to co oferują nam rynek w butelkach plastikowych (należy zakazać plastiki i przestawić się na szkło). W cywilizowanych krajach Europy zabrania się sprzedaży napoi w plastiku a jak już to butelki podlegają skupowi lub wymianie w momencie zakupu. U nas nie ma rynku wtórego opakowań po napojach . Winić należy rząd PiS za taki stan rzeczy za brak działań pro ekologicznych.
 
#9 Pawel 2019-03-25 23:19
Butelki do sklepu nie oddasz bo paragon konieczny, w skupie jej na szkło nie sprzedaż bo już nie biorą, a np. za folię jeszcze musisz dopłacić. Pogratulować polityce naszego kraju. Dawniej wszystko skupywali i żaden śmieć się po drodze nie walał bo szkoda było wyrzucać, a jak ktoś wyrzucił to bezdomny zebrał i sprzedał. Teraz aż się niedobrze robi jadąc przez jakikolwiek las. Gdzie nie spojrzeć tam śmieci. Póki rząd nie zmieni polityki i nie zacznie płacić za surowce wtórne nic się nie zmieni. Dla mnie to głupota ponownie płacić, za oddanie czegoś za co już się zapłaciło, bo cena opakowania zawsze jest w cenie produktu.
 
#10 Edward Szczucki 2019-03-25 23:19
To bardzo użyteczne i mocne uderzenie w naszą uśpioną świadomość,braw o!!Ale proponuję odtworzenie w tym parku,który jeszcze istnieje,instal ację ukazującą stos drzew wyciętych przez władze samorządowe w tej i poprzedniej kadencji!!Okaże się,że te plastiki,nie przynoszące nam chluby,to ,,mały pikuś"wobec tych włodarzy,z radnymi włącznie,którzy ne czują bólu,gdy upada drzewo,najwiern iejszy przyjaciel człowieka!Ile razy jeszcze będę wołał o opamiętanie i przerwanie milczenia przez leszczyńskie media??!!!
 
#11 tadek 2019-03-25 23:28
Rzeczywiście kupujemy towary w takich opakowaniach co nam oferuje rynek, a Zakład w Trzebani niech szuka odbiorców recyklingowych to zbyteczna będzie wystawka opakowań w parku Jonsona.
 
#12 menel z Metziga 2019-03-26 00:11
zaraz to ktoś ukradnie, będzie opał na całą następną zimę :)
 
#13 luk 2019-03-26 00:36
Jestem w szoku. Przekonaliście mnie. Od jutra zaczynam kupować mleko i napoje 2L tylko w szklanych butelkach. A nie... chwila... przecież... NO WŁAŚNIE!!! Jak ma nie być plastiku skoro wszystko pakuje się w plastik! Tu trzeba zdecydowanych działań rządzących! Uchwalać stopniowo zakazy opakowań plastikowych na kolejne produkty. Ale do tego trzeba mieć jaja.
 
#14 Leszczyniak 2019-03-26 00:42
W Niemczech płaci się kałcje za butelkę plastykowa a w sklepach są maszyny które skupują i mielą butelki wiec nie ma problemu. A tak na marginesie to ktoś nas robi w balona z ilością śmieci ! PODWYSZKA ZA WYWUZ SIÊ SZYKUJE
 
#15 do 3 2019-03-26 00:47
Plastik można poddać recyklingowi, ale nie każdy, to po po pierwsze. Po drugie w Niemczech które są pionierem recyklingu sięga on 90% a co z resztą? Można powiedzieć, że zostaje im tylko 10%, ale jak przeliczymy to na tony to już nie będzie tak miło. A jaki jest poziom recyklingu w Polsce? podobno ok 30% No tak jeszcze recykling przy domowy, na Zatorzu aż okna nie można otworzyć. A tak poza tym ten recykling to tylko alibi dla wygodnego konsumpcyjnego życia. Ja za nic nie odpowiadam, przecież nie mam wyboru muszę kupić w plastiku, no i przecież mamy recykling.
 
#16 Tom 2019-03-26 00:55
To my decydujemy co kupujemy i to wina każdego z nas bez wyjątku. Producent zdobi wszytko żeby zarobić i w nosie ma to co się później stanie z tymi śmieciami. Na końcu i tak my za to zapłacimy albo w opłatach śmieciowych albo w śmieciach w każdym skrawku w naszej okolicy. To że śmieci walają się po ulicach to w sumie już normalne :/ ale o zgrozo co raz więcej jest ich po okolicznych lasach i polach...
 
#17 do Makulatorua 2019-03-26 07:02
Nie no litości. Jest Pan/Pani wolnym człowiekiem, Zapraszam w głąb internatu. Tam można znaleźć setki rozwiązań do nie produkowania plastikowych śmieci. Np. pierwszy z brzegu dzbanek do filtrowania wody. jeden dzbanek na ok 3 lata to przepaść w porównaniu do minimum 1 butelki wyrzuconej dziennie. Proszę wejść na ZeroWaste Poland. Dobre źródło dla ludzi, którzy czują że mogą coś zmienić w sobie aby uratować środowisko
 
#18 eko-racjonalista 2019-03-26 07:07
Zgoda, szkło jest lepsze od plastików jeśli chodzi o np. butelki. Zbyt dużo folii i plastików stosuje sie tez do pakowania drobnych przedmiotów, wszelkie blistry itp. gdzie opakowanie jest często większe a nawet cięższe od towaru itd. Ale szkło też nie jest idealne i czysteekologicz nie, ma dużą masę własną, jego transport powoduje większe zuzycie paliwa, produkcja tez jest energochłonna. Opakowania wielokrotnego użytku, oczywiście TAK, ale trzeba też zmusić producentów, żeby szukali nowych sposobów pakowania, żeby finansowali badania naukowe w tym zakresie itd. Jeśli chodzi o szkło i plastik (pod tą nazwą kryją się zresztą bardzo różne tworzywa), to sprawa nie jest tak czarno-biała jak się wydaje. A co do tej artystycznej instalacji, prosze to teraz podzielić na ~60 tys. części, to jaka kostkę otrzymamy dla siebie ?
 
#19 Nękany przedsiębiorca 2019-03-26 07:17
Fajna kupa do sprzedaży w recyklingu tylko znowu kłamią że z Leszna a nie związku gmin (.....)
 
#20 Leo 2019-03-26 07:44
Ekologia to również !!!!
 
#21 co z Trzebanią 2019-03-26 07:49
Dziwne, że ktoś odważył się taki "nie pomyślunek" nazwać instalacją! Z perspektywy kierowcy a nawet przechodnia przekaz może być odwrotny o tu opisanego. W pierwszej chwili kojarzy się z porzuceniem śmieci, ponieważ niewiele osób dostrzeże tabliczkę informacyjną.

CZY INSTALACJA BEZTLENOWEJ FERMENTOWNI W ZZO TRZEBANI WRESZCIE PRODUKUJE PR¡D ELEKTRYCZNY ZGODNIE Z ZAŁOŻENIAMI PROJEKTOWYMI I CZY JEGO NADPRODUKCJÊ SPRZEDAJE?!

Wszyscy mieszkańcy naszego regionu powinni wiedzieć jak zainwestowano nasze pieniądze i czy są efektywnie wykorzystane. Mało się informuje na ten temat. Może ktoś kompetentny wypowie się?
 
#22 k 2019-03-26 08:20
Amerykanie stwierdzili ze woda z kranu jest zdrowsza od wody w plastikowych butelkach poniewaz plastyk mimo wszystko powoli sie rozpuszcza caly czas nawet wtedy kiedy jest w nim woda i my to pijemy opakowania do innej zywnosci tak samo a nawet szybciej dlatego wszystkie opakowania plastikowe to trucizna powodujaca choroby nowotworowe [zakazac produkcji plastiku ]
 
#23 Tomek 2019-03-26 08:21
Problem z plastikami można rozwiązać w ciągu jednego dnia. Do każdej plastikowej butelki dołożyć 300% ceny napoju a problem się natychmiast rozwiąże. Przecież to nie konsumenci produkują plastik tylko producenci. Mówi się tylko o śmieciach a nikt nawet nie wspomni o zdrowiuJ
edną z toksyn uwalnianych do pożywienia z plastikowych opakowań jest BPA. BPA  Bisfenol A jest składnikiem części samochodowych lub telefonów komórkowych. Znajduje się także w plastikach. Jest to związek chemiczny powodujący zaburzenia w układzie endokrynologicz nym, które po pewnym czasie prowadzą do wystąpienia otyłości. Powolne działanie tej substancji jest możliwe już w łonie matki. Jeśli kobieta w ciąży pije na przykład wodę mineralną z butelki, do produkcji której użyto bisfenolu A, istnieje duże ryzyko zakłócenia harmonijnego rozwoju płodu. Może nastąpić proces, w którym płód będzie gromadził zbyt duże zapasy tłuszczów. Po narodzeniu komórki organizmu dziecka będą miały zakodowaną informację, że należy jeść więcej, niż potrzeba. Zaburzony metabolizm będzie skutkował otyłością, z którą człowiek będzie się zmagał przez całe życie. Nawet zdrowo odżywiając się i stosując właściwe diety, nie poradzi sobie z nadwagą, gdyż jego organizm będzie nieumiejętnie gospodarował energią i niepotrzebnie ją magazynował.
Mam nadzieję ,że to wystarczy aby nie tknąć już wody i napoju z plastiku.
 
#24 ask 2019-03-26 09:09
Niestety ale świat umiera, spać niedługo będziemy na własnych śmieciach. Gospodarka konsumpcyjna doprowadza nas do ekologicznej katastrofy w błyskawicznym tempie. Konkretnych (radykalnych) działań brak, bo jak na razie to zakazano produkcji słomek!
 
#25 Koko 2019-03-26 09:13
Ludzie żeby dołożyć jakakolwiek kaucje to plastiku to musi wyrazić na to pozwolenie nasz eurokołchoz. Nic sami nie mozemy zrobić. Chcieliśmy łunie to mamy i nie rząd winny tylko unia z jej naczelnym.
 
#26 Dina 2019-03-26 09:23
Tak długo ,jak będą napoje w plastikowych butelkach a nie w szklanych ,my ,konsumenci nie mamy wyboru.
 
#27 popieram 23 2019-03-26 09:53
Po co pijecie tę wodę z plastikowych butelek i przynosicie nieuzasadnione zyski producentom plastiku i wody. Nigdy nie dałam się namówić reklamom i dziennikarzom i spożywam zwykłą wodę przegotowaną z naszych miejskich wodociągów. Ludzie myślą, że jak za coś dodatkowo zapłacą, to działają na własną korzyść a tu jest odwrotnie. Przestańcie osobno kupować wodę w plastiku, bo macie ją w domowym kranie.
 
#28 PIOTR 2019-03-26 10:23
proszę oglądać zdjęcia z posiedzeń Rady Miejskiej czy nawet MZO- plastikowe butelki i kubeczki ....a gdzie kranówa i o czym tu gadać
 
#29 Może by tak do producentów to...... 2019-03-26 10:49
A niby kto nas zmusił do tych plastików? my sami? Czy ci co wydawali zezwolenia na pakowanie w tych plastikach? Komu przeszkadzały szklane opakowania? cokolwiek o tamtych czasach nie powiedzieć,ekol ogia była większa niż dzisiaj. Punkty skupu jeszcze pamiętamy
 
#30 Aga 2019-03-26 10:55
Konsumpcjonizm. Bardzo dużo produktów jest pakowane w plastiki, nawet jak coraz więcej mieszkańców segreguje śmieci to i tak producenci plastiku rządzą.
 
#31 nini 2019-03-26 10:58
Do INSTALACJI ! Szukać należy podstaw czyli apel do zakładów produkujących. Po drugie j.w. pisano cieszcie sie że to podlega recyklingowi i przetwarzajcie!
Do roboty!

A do ludzi naiwnych którzy wode noszą do domu z dziada pradziada - po cóż to robicie ! Chyba dla gimnastyki :)
 
#32 ! 2019-03-26 11:00
TAAK, JESTEM ZA POKAZANIEM STOSU WYCIÊTYCH DRZEW !
 
#33 Ja 2019-03-26 11:27
Bez pszesady dużo jeżdżę po Lesznie rowerem i jak na 65.000 miasto jest dość czysto,nawet ostatnio delegacja z Węgier nowe miasto partnerskie powiedzieli,że czyste miasto i połowa tych śmieci wygląda jakby była celowo zebrana,a w parku nie powinno to być złożone.W szkole powinni edukować już od przedszkola,to byłby czysty kraj jak Szwajcaria,a nie śmieci zwozic do parku,jak to wygląda jak g...w lesie
 
#34 Do kom 7 2019-03-26 11:44
Czy ta instalacja już nie powstanie to jest WIELKI ZNAK ZAPYTANIA.Myślę że jeszcze długo mieszkańcy będą walczyć.
 
#35 ja 2019-03-26 12:25
Na rynku jest nowość - odrobina płynu do picia dla dziecka w ogromnym, jak na ilość płynu, plastikowym opakowaniu, do wyduszania. Rodzice, przekupieni reklamami i poczuciem stać mnie na to z miłości do dziecka, bezmyślnie kupują za niemałą cenę trując środowisko i dziecko tym plastikiem. Włączajmy myślenie.
 
#36 Jan 2019-03-26 12:40
Czekamy teraz na instalację informującą ile fekaliów spływa do leszczyńskich ścieków. Brawo!
 
#37 wawrzyn 2019-03-26 14:43
Szybko pozbierano, ułożono stertę w parku, o zgrozo !!!!
i nazwano instalacją, obecnie pogoda sprzyja, żeby ten balot zaśmiecił cały park, gdzie tu logika ?
 
#38 ja 2019-03-27 07:53
Mnie ta instalacja podoba się. Wymowna, bo stoi w z dala widocznym, ładnym, czystym miejscu. Porządnie posadowiona i opisana, nie przeszkadza. Jakiś czas niech tam stoi.
 
#39 asdfasdf 2019-03-27 13:15
ad. 3. Problem jest taki że recykling to mit. Jest po prostu mało skuteczny w praktyce. Tylko znikomy procent tworzyw sztucznych podlega biodegradacji. Tak naprawdę powinien być formalny zakaz używania tworzyw sztucznych do opakowań (w tym: toreb) jednorazowych dla większości produktów.
 
#40 mało oryginalnie 2019-03-29 22:42
Skąd takie rozbieżności w zużyciu?

Leszno 6 palet plastiku co 6 godzin, jak opisano w artykule, 65 tys miasto.

Legnica co 30 minut 5 palet plastiku, 100 tys miasto, tablica na ostatnim zdjęciu:

http://24legnica.pl/legnica-probuje-zerwac-z-plastikiem-nim-zginie-pod-gora-smieci/

Wałbrzych 5 palet plastiku wytwarzane jest w jeden dzień, 115 tys miasto:

https://dziennik.walbrzych.pl/walbrzych-jako-pierwsze-miasto-w-polsce-ogranicza-zuzycie-plastiku/

Wszystkie akcje rozpoczeto w marcu.

Rozbieżności są zbyt duże, mogą też świadczyć o nierzetelnej analizie.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama