Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Radio/Temat dla reportera

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Temat dla reportera, 6 maja 2021 (2021)



Ocena: 2.7 (77 głosów)


Komentarze (55)  

 
#1 KINGA Grzybowo 2021-05-06 12:38
Każdy powinien sam zarobić na dom, a jak jest nieudacznikiem to niech śpi w kartonie, ile kasy z moich podatków idzie na tych socjalnych :(
 
#2 ... 2021-05-06 12:54
Należy dokonywać okresowych przeglądów lokali socjalnych i mieszkań komunalnych aby takie sytuacje nie występowały w przeszłości.
 
#3 mieszkania 2021-05-06 12:57
Czy w budynkach z mieszkaniami komunalnymi jest spis lokatorów na klatce schodowej parteru budynku? Taki spis powinien być obowiązkowy i każdy lokator powinien na taki publiczny spis pozwolić. Czy zdarzają się przypadki, że najemcy wynajmują dalej, innym, mieszkanie komunalne? Czy Urząd Miasta Leszna ma orientację w tym względzie i toleruje takie sytuacje?
 
#4 Alf 2021-05-06 13:03
Chamstwo ludzi nie ma granic...
 
#5 popieram 2021-05-06 13:07
I bardzo dobrze. Czas wziąć się za to cwaniactwo. Takich lokali jest więcej. Władze miasta powinny wszystkie lokale sprawdzić. Nauczyli się, ze im się należy dożywotnio mieszkanie.
 
#6 wydatki miasta 2021-05-06 13:20
Socjalne rozpasanie w Lesznie przybiera na sile. Wydatki socjalne, po szkolnictwie, to nasz największy wydatek z budżetu miasta. W 2020 roku na działalność socjalną wydaliśmy 160 000 000 złotych (za: leszno24.pl) i tutaj oraz w szkolnictwie należy szukać oszczędności i zdecydowanie ciąć wydatki.
 
#7 max 2021-05-06 13:23
Najwyższy czas by sąsiedzi mieli oko na "uczciwych" sąsiadów.
 
#8 Mistrz 2021-05-06 13:23
Bardzo dobrze, szkoda kasy na tę socjalne (...)
 
#9 mieszkaniec 2021-05-06 13:26
wszyscy aby by na socjal chcieli a robić nie ma komu
 
#10 Franek 2021-05-06 13:34
Takich urzędników potrzeba. Gratulacje (...)
 
#11 transmisje obrad 2021-05-06 13:35
Zachęcam przyglądać się obradom Komisji Rady Miasta Leszna. W tej chwili trwają obrady Komisji Budżetowo-Finansowej. Nie trzeba się nigdzie logować, zapisywać. Wszystko to na portalu www.leszno.esesja.pl
 
#12 sponsor 2021-05-06 13:44
Nie rozumiem. Ludzie uczciwi ciężko pracują, żeby uzbierać 30-40 tys, aby mieć na wkład własny i wziac kredyt na kolejne 30 lat i spłacić 600 tys kredytu bo tyle kredyt wraz z odsetkami kosztuje a tu się rozdaje za darmo (...). Oprócz kredytu i opłat z tym związanych jeszcze podatki wszędzie czego się człowiek nie dotknie i pół pensji idzie na podatki. Ludzie pracujący chyba sobie nie zdają sprawy jak są okradani ze wszystkiego. A potem przyjdzie weekend ładna pogoda socjal sie bawi na grillach itd. a ludzie pracujący zawodowo nadgodziny robią, żeby związać koniec z końcem i mieć na rate kredytu. Coś jest nie tak w tym systemie.
 
#13 Janek 2021-05-06 13:44
Takie mieszkania socjalne powinny być dla ludzi, których naprawę nie stać na zwykły wynajem. Ot, przykład z Leszna: ojciec rodziny za granicą pracuje a matka z dwójką dzieci w mieszkaniu socjalnym siedzi, oczywiście auto dwuletnie pod blokiem. Stać na takiego mercedesa to stać również na normalny czynsz.
 
#14 Pytam o ? 2021-05-06 13:47
Ja podejrzewam, że pracuje za granicą aby na mieszkanie komunalne zarobić. Względnie nie wraca z Wrocławia na noc do domu po to aby się (...) i rano wracać z powrotem do pracy wykonywanej we Wrocławiu po skierowaniu z urzędu pracy w Lesznie( jeśli odmówi pracy w delegacji prezydent miasta Leszna podpisze decyzję o nie wypłacaniu zasiłku .

Jan Paweł II mówił:
Praca dla człowieka a nie człowiek dla pracy.
Czy można komuś odbierać mieszkanie za to, że nie chce wyjeżdżać rano do pracy i wracać wieczorem aby rano znów pędzić do pracy we Wrocławiu?
Moim zdaniem nie.
Jeśli nawet ktoś uzna, że woli spać czasowo pod mostem we Wrocławiu aby nie uczestniczyć w szalonym codziennym wyścigu do pracy S5 należy to uszanować.

Ale abstrahując od moich filozoficznych aspektów pracy mam pytanie:

CZY PŁACIŁA ZA ODBIÓR NIECZYSTOŚCI STAŁYCH?
Bo jeśli tak to znaczy, że spółka międzygminna bierze pieniądze za nic.
I w dodatku nie zapewnia alibi.
Nie korzystała z energii- wzorowy obywatel (0 emisyjny)
 
#15 Krystyna 2021-05-06 13:53
Jak widać należy wysłuchać zawsze dwie strony.Pan dzwoniący przedstawił
to w zupełnie innej strony niż pan kierownik.
 
#16 Leszek 2021-05-06 14:03
Polska jest tak bogata ze mieszkanie wyremontuje i da (...)podatnik będzie ich utrzymywał a oni za to mieszkanie zdemoluje dzieci narobią i biznes się kręci
 
#17 Do Kingi z Grzybowa 2021-05-06 14:06
No Ty na pewno zarobilas. A raczej Twoj maz, ktory zreszta splaca kredyt, bo Ty siedzisz w domu.
 
#18 obserwator 2021-05-06 14:29
Takie i podobne sytuacje pewnie też na Racławickiej po szkole muzycznej wszędzie biedni i biedni inaczej a dlaczego socjalu się nie kontroluje bo czasem śmierdzi z takiego mieszkania po remoncie kapitalnym a klatki schodowe to już lokatorów nie interesują kompletnie tych laluń i innych bidoków (...)
 
#19 Do Kingi 2021-05-06 14:35
Nikt nie wie dokładnie ILE
ale jedno jest pewne, że ZA DUŻO!!!!!!!
Ta dbałość o leniuchów mnie przeraża !
 
#20 Art 2021-05-06 15:00
W październiku prezydent nie przedłużył umowy o najem-teraz mamy maj a sprawa nie rozwiązana.Brawo urzędnicy i MZBK pod wodzą nowej szefowej.
 
#21 do 6 2021-05-06 15:10
Socjal jak najbardziej powinien być ograniczony tylko do szczególnych przypadków (wypadki losowe, choroba itp). Od szkolnictwa się jednak odczep. Na służbę zdrowia i szkolnictwo właśnie powinny pieniądze płynąć strumieniem. Zdrowie i wykształcenie to gwarant MNIEJSZEGO wydawania na socjal.
 
#22 leszczyniak 2021-05-06 15:17
Mieszkania socjalne są potrzebne bo każdemu w życiu może się przytrafić gorszy czas ale:
- powinny być wynajmowane czasowo
- powinny być dokładnie monitorowane
- za ich zniszczenie obowiązkowo kara ciężkich prac społecznych w miejscach publicznych żeby wszyscy mieszkańcy widzieli, że z ich podatków poszło na remont mieszkania które ten osobnik zniszczył...
Ile mieszkań socjalnych jest w Lesznie, że nie ma nad nimi nadzoru przez tak długi czas??? Umowa się skończyła a ludzi potrzebujących jest cała kolejka...
 
#23 pytanie 2021-05-06 15:32
Jak to możliwe, że ktoś wyjeżdża z domu na dwa tygodnie albo na miesiąc? Czy chodzi tutaj o osoby w wieku przedemerytalny m? Kto może sobie na taki tryb życia pozwolić?
 
#24 ... 2021-05-06 15:49
Ale radni są zadowoleni z działalności socjalnej miasta Leszna, nie widzą tutaj życia ponad stan i konieczności cięcia wydatków.
 
#25 obserwator 2021-05-06 18:07
Zupełnie przypadkiem pojawił się bardzo ciekawy temat, na który uwagę zwrócli komentujący. Mieszkania socjalne to temat rzeka, nie ma co ukrywać. Zawsze mi mówiono, że mieszkania socjalne są przeznaczone dla ludzi w gorszej sytuacji czy to materialnej czy życiowej - nie wnikam w to, w jaki sposób tak się stało, być może jest to chwilowy problem wymagający wsparcia. Osobiście miałem styczność z kilkoma osobami, które lata całe mają mieszkanie socjalne a żyją opływając niemalże w luksusy. Zwykli obywatele jak większość, szaraczki. Część pracuje za granicą, cześć podejrzewam, że dorabia na boku i nie wykazuje z tego tytułu dochodu wobec czego nie liczy się do jakichś tam widełek. Część pewnie w ogóle odwala lewiznę. I tu pojawia się problem, ponieważ z jednej strony mamy osobę żyjącą w dobrobycie, mieszkająca w socjalu zajmującą jednocześnie potencjalne miejsce osobie, która być może potrzebuje dachu nad głową na gwałt (trudna sytuacja rodzinna, poważny wypadek losowy, niech każdy dopisze sobie co tam uważa za słuszne). Część po prostu chamsko na lewo podnajmuje mieszkanie socjalne osobom trzecim czerpiąc z tego dodatkowy (niemały!) zysk na czysto. Wobec tego, czy władze dostrzegają taki problem, czy są świadome takiego procederu, czy mają jakieś narzędzia (skuteczne) na egzekwowanie takiego stanu rzeczy? Ile takich przypadków zostało wykrytych? Nie może być tak, że przykładowo 90% mieszkańców uczciwie pracuje a 10% sobie żyje kosztem podatnika za nic mając obowiązujące i przyjęte reguły. Za daleko wszelkie rozdawnictwo zaszło, żeby móc przejść wobec tego obojętnie do porządku dziennego, ponieważ część społeczeńtwa uczyniła z tego swój sposób na bardzo dobre życie. Ktoś wyżej pisał o tym, aby na klatce wisiała lista lokatorów. Popieram ten pomysł.
 
#26 KOM.1 2021-05-06 18:30
KINGA MA RACJÊ ! Z CZEGO CI RADNI TACY ZADOWOLENI ? ŻE KOMUNALKA WSZYSTKIE SZKODY PRZEZ CWANIAKÓW WYRZ¡DZONE NAPRAWIA POKORNIE ? TO CHORE ! I NAD TYM KTOŚ POWINIEN PANOWAĆ I WYCI¡GAĆ KONSEKWENCJE ! KTO JEST OD
LOKALI ?
 
#27 UUUUaaa 2021-05-06 18:33
Do kom. 3

Na pewno nie ma poniewaz z chwila kiedy weszlo RODO takie budynki jak i bloki spoldzielniane zostaly objete tajemnica kto w nich mieska prosze sobie wejsc na ktorakolwiek klatke schodowa w blokoch do ktorych jest bezposredni dostep sa wyswietlacze domofonow bez nazwisk ....doreczyciel ktory przycodzi z rachunkami a prad gaz bliedak nie wie co z tym zrobic wiec rzuci na skrzynke opocztowa i wychlodzi mruczac sobie pod nosem ....ZEGNAJ GENIA SWIAT SIE ZMIENIA.....potem dzwoni sie do p. Adamka z prosbą o interwencje....ludzie przeciez to mozna oszalec...ludzie umiejacy poruszac w przestrzeni internetowej majacy poczte...konto...maja to szczescie bo powiadomienie przychodzi wiec na wet jak nie dostanie rachunku to wie ile przelac do ENEI...ENERGI....czy TAURONU....najbiedniejsi sa ludzie w podeszlym wieku i wcale sie nie dziwie, ze potem dzwonia do radia i prosza o pomoc....
Z dugiej strony czy gdziekolwiek mozna znależć nr. telefonu na ktora kolwiek placowke pocztowa NIE!!! doreczyciel tez nie powie....pytalam go dzis po przyszedl z emerytura...
Nie mam a poza tym obowiazuje nas tajemnica sluzbowa ......to prosze mi wytlumaczyc jak ludzie w sedziwym wieku moga sie dojakiejkolwiek placowki dodzwonic....Na KIJ wszystkim to zas....... RODO jak i tak trzeba podawac przy pewnych sprawach PESSEL ??? Dla mnie to jest maslo maslane...i nie dziwcie sie, ze potem przydarzaja sie takie sytuacje, ze tu okradli staruszka tam okradli staruszka.... Pozdrawia tez emerytka
 
#28 haa 2021-05-06 18:54
A ile jest mieszkan podnajmowanych dalej, to jest skala...
 
#29 odn. 1 2021-05-06 18:58
Niewielu ludzi w Polsce ma mentalność anglosaską, tzn. bycia niezależnym od państwa. Niemal wszyscy mają mentalność niewolniczą, pokładają ślepą wiarę w moc państwa i jego ustaw niszczących aktywność ludzką. W Stanach Zjednoczonych odmiennie, korzystanie z pomocy państwa jest ostatecznością, gdy inne możliwości zawodzą a możliwości tam wiele. W USA pomaga się tym, którym się udaje, którzy odnoszą sukces, w Polsce na ogół jest odwrotnie.
 
#30 pytania 2021-05-06 19:23
Czy my nie mamy za dużo jednostek o podobnym zakresie działania? Miejski Zakład Budynków Komunalnych, Wydział Gospodarki Nieruchomościam i, Biuro Gospodarki Lokalowej, Biuro Gospodarki Komunalnej?
 
#31 BRAWO Obserwator kom 25 2021-05-06 20:15
BRAWO Obserwator kom 25 prosto w punkt jak można dopuścić by mieszkania socjalna utrzymywane przez często biedniejszych podatników nie były należycie monitorowane. Dać tym co potrzebują i na określony czas z wymaganiem zatrudnienia członków rodziny w zakładach z terenu Leszna.
 
#32 popieram 25 2021-05-06 20:23
Tu jest mowa tylko o blokach wielorodzinnych w zasobach miasta, nie o spółdzielniach czy wspólnotach. Tak, na klatce schodowej powinna być widoczna lista lokatorów, żeby było widać, kto tam wynajmuje lokal, żeby także była dobrze pojęta społeczna kontrola w miejskich budynkach i każdy wynajmujący lokal powinien na to wyrazić zgodę. Wywieszanie list lokatorów nie jest zabronione a wręcz pomaga w pomocy. Bo, jak słusznie pisze aut. kom.25, to rozdawnictwo, chyba szczególnie w Lesznie, zaszło za daleko. Urząd Miasta powinien wypracować mechanizmy eliminowania patologii, dokonywania przeglądów, kontroli, itd. Ludzie zrobili sobie utrzymanie państwa i miasta jako sposób na życie, począwszy od mieszkania komunalnego (podnajem?) przez 500+ dla wszystkich uprawnionych bez względu na status zatrudnienia do tak zwanego, nieprawidłowo pojętego wolontariatu (hołubione w Lesznie, liczne organizacje pozarządowe) bo okazuje się, że wolontariusz może mieć status bezrobotnego i być wynagradzany, zgadza się? Jest tak? Do tej pory wolontariusz to był ktoś, kto pracował bez jakiegokolwiek wynagrodzenia, oprócz swojej pracy zawodowej albo był na czyimś utrzymaniu, np. męża a dziś okazuje się, że wolontariat to, być może, także sposób na życie. Niemal pół miasta, w tym organizacje pozarządowe, tłusto żyje np. z corocznych dochodów miasta uzyskanych z wydanych pozwoleń na sprzedaż alkoholu. Za rok 2019 było 1 727 871, 66 zł i tyle samo, w przybliżeniu, jest co roku do bieżącego wydania. Rozpijamy mieszkańców na potęgę, beneficjenci tych dochodów miasta nie są zainteresowani zmniejszeniem skali problemu alkoholizmu i narkomanii, bo corocznie płyną pieniądze za pozwolenia na sprzedaż alkoholu a następnie ci chorzy przez alkohol korzystają z całodobowego miejskiego domu pomocy społecznej, prawdopodobnie latami. Czy tak powinno być? Nie dość słychać i nie dość widać, żeby miasto, radni, zauważali skalę tych problemów i jednocześnie wydatków.
 
#33 popieram 31 2021-05-06 20:37
Oczekujemy od studentów stypendystów, którym wypłacamy wielotysięczne bezzwrotne stypendia, żeby pracowali w Lesznie a od mieszkańców, którym wynajmujemy komunalne lokale, nie wymagamy zatrudnienia w Lesznie?
 
#34 popieram 31 2021-05-06 20:39
Takie mieszkania powinny być na określony czas z możliwością przedłużenia za ponowną procedurą.
 
#35 odp. 2021-05-06 20:43
W niegdysiejszych dyskusjach argumentem samorządu było: dobrze, ale skąd wziąć pieniądze, komu zabrać? Jest odpowiedź: z pomocy socjalnej i z oświaty, panie prezydencie.
 
#36 popieram 1,5 i innych 2021-05-06 20:56
Trzeba drastycznie podnieść (urealnić ) czynsze w lokalach socjalnych i komunalnych tak, żeby miasto z tych pieniędzy mogło przynajmniej fasady obdartych kamienic remontować.
 
#37 obi wan 2021-05-06 21:36
BRAVO tępić 500+ i nierobów
 
#38 Spioszek 2021-05-06 21:47
Tym razem konsekwentnie ....
 
#39 Beniu 2021-05-06 21:59
Katolicy Leszczyńscy 
 
#40 Obserwator 2021-05-06 22:09
Bardzo dobre działania zasługujące na uznanie. Szkoda, że w przypadku radnego tak konsekwentnie nie było. Ponad dekadę "pomieszkiwał".
 
#41 do 35 2021-05-06 23:19
Co ty z tą oświatą? Do szkoły pod górkę było czy co? Każdy inteligentny człowiek rozumie, jak ważna jest oświata. Ciemny lud - jak widać - nie.
 
#42 Magda 2021-05-06 23:49
Jak widać tatuś troszczy się o swoją córkę ,ale zbyt mało ją zna i nie wie o wszystkim.
 
#43 ... 2021-05-07 04:48
Kinga nie życzę Ci źle ale dobrze też nie
 
#44 Marian 2021-05-07 07:58
pani z Grzybowa ,dziękujemy za mądrości.Pewnie była prymuską w szkołach.Sprawe zbadać i pomoc .Redaktor poradzi.
 
#45 Oświetlenie pasa 2021-05-07 08:31
Się zawistni rozpisali w nadziei, że im przypadnie lokal.
Do jakiego stopnia głupim trzeba być aby mieć taką nadzieję.
Bo o pewności to mogą tylko pomarzyć.

WNIOSEK Z TEJ CHECY TYLKO TAKI, ŻE NIE MOŻNA PRZYJ¡Ć PRACY W DELEGACJI BO PREZYDENT POZBAWI LOKALU.

ALE GDY NIE PRZYJMIEMY PRACY W DELEGACJI Z URZÊDU PRACY TO PREZYDENT POZBAWI PRAWA DO ZASIŁKU.

Ale zakazu pracy osobą nie mających obywatelstwa polskiego na terenie powiatu nie wprowadzono a że nie jesteśmy przecież ksenofobami to można oprócz pracy dać lokal emigrantom zarobkowym czy to z Ukrainy, czy z Afryki, Indi.
A za lat parę wysyłać w daleki świat emerytury doprowadzając ZUS do ruiny kosztami wysyłki.

A Polacy również ci z Leszna będą lizać z głodu witryny sklepowe bo przecież RFN.UE nie wypłaci emerytur Polakom którzy pracowali za granicom przed przystąpieniem Polski do UE i zakończeniem okresów przejściowych na pracę.
Najdłuższy zakaz LEGALNEJ pracy (wypłacania w przyszłości emerytur) dla Polaków był w RFN.

Polacy jeszcze nie mogą pracować w RFN na tych samych zasadach co Niemcy. RFN wykorzystała maksymalnie okres przejściowy na otwarcie rynku pracy dla obywateli Polski, który zakończy się w kwietniu 2011 r.

Wciąż aby podjąć pracę w RFN niezbędne jest zezwolenie (Arbeitserlaubn is EU). Można o nie wystąpić w lokalnym urzędzie pracy. Dodatkowo w przypadku zatrudnienia Polaka przeprowadza się tzw. test rynku pracy. Czyli dostanie posadę tylko jeśli test wykaże, że lokalny urząd pracy nie ma w swoim rejestrze innych uprawnionych do podjęcia takiej pracy Niemców a proponowane warunki nie są mniej korzystne niż te, proponowane niemieckim pracownikom.


Przedsiębiorcy zza Odry chętnie widzieliby w firmach Polaków. Przeciwko są głównie związki zawodowe. Polacy jeszcze nie mogą pracować w RFN na tych samych zasadach co Niemcy. RFN wykorzystała maksymalnie okres przejściowy na otwarcie rynku pracy dla obywateli Polski, który zakończy się w kwietniu 2011 r.

Specjaliści podkreślają jednak, że walka o to powoli przestaje mieć sens. Za niecałe 2 lata RFN i tak będzie musiała otworzyć swój rynek pracy. 490 tys. - t ylu Polaków wg. GUS-u przebywało czasowo w Niemczech po koniec 2008 roku.

https://poloniaviva.eu/index.php/de/21-artykuly/startowa/5-news4

WIÊC PRZESTAÑCIE SZARPAĆ SZMATÊ W POSTACI SOCJAL LOKALU I WSTYDU OSZCZÊD¬CIE.

A jak jest w Lesznie?
Miasto monitoruje ilu i za ile obcokrajowców pracuje?!
Choćby operatorów CNC.
 
#46 Elżbieta 2021-05-07 09:16
Bardzo dobra decyzja Urzędu Miasta - nie ma przyzwolenia na dewastowanie mieszkań i przetrzymywania ich skoro są ludzie naprawde potrzebujący!!! Jak tak można niszczyć I UDAWAĆ ŻE SIÊ MIESZKA żeby nie dać innym potrzebującym. Uważam, też że te lokale powinny być udostępniane tylko i wyłącznie czasowo, np. na rok, dwa i koniec. Dopóki osoba lub rodzina nie stanie na nogi. To będzie MOTYWOWAĆ do PRACY bądź szukania rozwiązania. Ile można czekać żeby ktoś stanął na nogi? LUDZIE NAUCZYLI SIÊ ŻYĆ Z SOCJALU ----A NIE TÊDY DROGA !! Gdzie uczciwość??
Tak więc w pełni popieram Urząd, że podjęli w końcu taką decyzje. POPIERAM !
 
#47 Tak 2021-05-07 09:36
Uważam, że jeżeli w mieszkaniu woda jest na "O" lub niewielkie przez kolejne rozliczenia, to pracownicy sami winni tym się zainteresować i zaraz skontrolować, woda to składnik jako zaliczka do czynszu.
A co z opłatą za śmieci, za ile osób i czy płacili.
Ponad pół roku na przejęcie lokalu bez umowy to ślamazarne zaniedbania zarządzającego.
 
#48 Marek Wachowski 2021-05-07 10:35
Cały problem sprowadza się do tego, że pomoc socjalna została potraktowana przez zainteresowaneg o jako prawo własności i to na tyle.
 
#49 do 45 2021-05-07 13:23
Odgrzewasz Pan kotlet z przed ponad 10 lat.
 
#50 Państwo Opiekuńcze 2021-05-07 20:52
Witam ! wielu użytkowników ,nie swoich lokali w zasobach Komunalnych ma ciągłe pretensje .Płacę czynsz to żądam..ale czego ? czy to Apartamentowce ? Czy ludzie z komunalnych mieszkań ,nie rozumieją że to państwowy majątek ?Wykupcie od miasta swoje rezydencje i za swoje czynsze zróbcie remonty.Wiele mieszkań zajmują mieszkańcy ,którzy mają swoje prywatne domy i mieszkania a jednak poprzez meldunek ,rodziny korzystają .Rodziny ,które pracują i są mocne.Dlaczego z tym nie można dac sobie rady ? szkoda naprawdę biednych ludzi .Socjalpokolenie trzyma się mocno !!!
 
#51 Do 50 2021-05-07 21:18
Ja chętnie za swoje wyremontuje mieszkanie komunalne , ale niestety prywatna wlascicielka od lat nam blokuje wszelkie remonty, tym samy nasz budynek jest jednym z najbrzydszych w omolicy , pokryty azbestowym dachem, elewcja się sypie. Ale na nikt nie robi nic w kierunku dobrego, kazdy udaje, ze nic sie nie dzieje.
 
#52 Alex 2021-05-08 09:16
W komunalnych prawda jest smutna.Bazują na dopłatach socjalnych,żyją w konkubinacie.Nie płacą za nic wykazując,,samo tnie wychowującej dzieci.Posiadają samochody,zamaw iają kuriera z przesyłkami,Na wykazie domofonu nr bez nazwiska. Klatki schodowe obłożone wózkami.rowerkami itp.Szpan ..Wszystko mają w nosie.Kontroli nadzoru zarządzającego mieszkaniami brak..
 
#53 do 52 2021-05-08 18:56
I dlatego te nazwiska w spisach lokatorów, przy domofonach powinny być. Za dużo patologii jest w Lesznie.
 
#54 vol 2021-05-08 21:54
Są też i tacy, którzy zarabiają kokosy a mieszkają w komunalnych mieszkaniach, wolą za niewielkie pieniądze żyć na garnuszku miasta. Ci uczciwi jeszcze potrafią obcinać pensje swoim pracownikom i knuć jak tu im umilić życie. Jakbyśmy nazwali takich....
 
#55 do kom54 2021-05-09 18:02
Nie ma gorszego tyrana, kiedy się chłop dostanie na pana:()
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous