Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj
Temat dla reportera, 8 czerwca 2026
Temat dla reportera, 8 czerwca 2026
Kategoria: Radio/Temat dla reportera                  Dodano: 7 godzin temu przez red01
Opis: Słuchaj Radia Elka w swoim urządzeniu mobilnym!Oficjalna aplikacja R...  Więcej »
 

Wypadek we Włoszakowicach
Ulica/Wypadki
Rated 3
Oglądano 1835 razy
67 dni temu

Leszczyńska Noc Balonowa (2025)
Sport/Lotnicze
Rated 3
Oglądano 1360 razy
282 dni temu

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

132 wyświetleń
4243 wyświetleń
4779 wyświetleń
3987 wyświetleń
5771 wyświetleń
6409 wyświetleń
6060 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, ProtestyReligia, Kościół

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

2026202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Konferencja Ruchu Narodowego i Młodzieży Wszechpolskiej w 82. rocznicę Krwawej Niedzieli (2025)



Ocena: 3.0 (251 głosów)


Komentarze (110)  

 
#1 Jolek 2025-07-11 15:42
A czy odbyły się główne uroczystości miejskie? Dzisiejszy dzień ma rangę święta państwowego. Nie wolne od pracy, ale święto.
 
#2 Emeryt 2025-07-11 16:03
Wstyd dla włodarzy miasta Leszna. Ludzie pamiętają, a Wy (…) nie.
 
#3 Tomek72 Leszno, Gronowo 2025-07-11 16:36
To jest KOLEJNY przykład, gdzie my Polacy powinniśmy PONAD PODZIAŁAMI - oddać SZACUNEK POMORDOWANYM w tym ludobójstwie i domagać się UDOKUMENTOWANIA PRAWDY - EKSHUMACJI, identyfikacji ofiar i GODNEGO pochówku ...

Byłem i jestem za pomocą Ukrainie, mam nadzieję, że kiedyś stosunki między nami będą lepsze niż obecnie są między nami a Niemcami ...

Dzieci NIE są winne zbrodni popełnionych przez ich rodziców czy dziadków - więc NIE winię za to Ukraińców, którzy NIE brali udziału w tych zbrodniach.

Niestety na Ukrainie uczyli i uczą innej wersji historii - przypomnijcie sobie jakiej historii uczono nas Polaków w PRL - ale politycy powinni podjąć decyzje o zmianie, a historycy uzgodnić PRAWDÊ HISTORYCZN¡.
 
#4 Braun prawdziwy patriota 2025-07-11 16:50
GRZEGORZ BRAUN NA PREZYDENTA
 
#5 Potrzeba 2025-07-11 16:53
POTRZEBA W POLSCE TAKICH LUDZI JAK

KACZYÑSKI DUDA BRAUN CZARNEK NAWROCKI MANTZEN
 
#6 Prawda 2025-07-11 16:54
A POLSKA SPLACA ODSETKI UKRAINCOM PRZEZ MORAWIECKIEGO
 
#7 do kom 3 2025-07-11 17:02
Pomagając Ukrainę wspierasz banderowski faszyzm
 
#8 Ło żesz ty 2025-07-11 17:06
Tak ukraiński zespół enej, pluje Polakom w twarz, nazwę enej przyjęli by czcić Petro Olijnyk pseudo ene (…) 1943



.
 
#9 klm 2025-07-11 17:07
Każde bestialstwo jest godne potępienia i ścigania, bez względu na liczby.
Niegodne jest jednak uciekanie się do półprawd i fałszowania historii.
Trzeba stanąć w prawdzie...
"W bestialski sposób zamordowano nawet 200 tysięcy Polaków - mówił Krystian Maćkowiak z Ruchu Narodowego".
Poproszę Pana o podanie źródła informacji.
Znalezione przeze mnie dokumenty źródłowe wykazują 40 - 60 tyś.
Czekam ...
 
#10 Ło żesz ty 2025-07-11 17:14
Poczytajcie sobie w Wikipedii kto to był Petro Olijnyk pseudonim ,,enej,,
Czegoś wam nie przypomina ten pseudonim?

No przecież nie mogli nazwać zespołu ,,bandera,, bo wtedy najgłupszy by się kopnął kogo oni chcą czcić, a jakiś tam oficer o pseudonimie enej, powinien przejść, i tak się dzieje, większość podskakuje jak małpy do ich kiczowatej antypolskiej muzyki




.
 
#11 Leszczyniak 2025-07-11 17:15
Teraz mają karę u siebie, i bardzo dobrze a my im jeszcze pomagamy, normalnie śmiech.
 
#12 Pola 2025-07-11 17:27
PO KO nie uznają tego święta!!! Gdyby tak tusk,lasek sikorski i może Ławrow przyjechał to byliby na baczność gotowi z kwiatami ich przyjąć!!!!
 
#13 Polo Prawica 2025-07-11 17:29
Zapewne w 1990 roku powstał tajny protokół Helmut - Aleksij przy okazji zjednoczenia ,, Niemiec (wstąpienia DDR do Uni Europejskiej bez spełniania warunków praworządności, klimatycznych itp.) Gwarantujący CCCP (później szej Rosji Putina) oddanie terytorium Uni Europejskiej po federalizacji do lini Wisły wzamian za wycofanie wojsk radzieckich z DDR.

Wzwiązku ztym ewentualne wstąpienie Ukrainy do UE jej nie pomoże a wręcz przeciwnie.


Ewentualny sojusz Polski z Ukrainą przeciwko okupantowi Rosyjskiemu i Unijnemu/Niemieckiemu z każdym dniem wojny na Ukrainie traci na znaczeniu bo najbardziej bojowy potencjał się wykrwawia w tym również nieprzychylny Polsce Banderowy.
Ale bojowy.
Może I Polska nie była fer uznając Ukraińską Republikę Ludową ale to nie powód aby wstępować do wafen SS.
Orgban może i idealny nie jest ale Węgry na Wojnę polsko-rosyjską przekazały całe swoje zasoby amunicji w czasie gdy lewica porty blokowała.

System edukacji na Ukrainie pozostawia wiele do życzenia.
Bez jego naprawy Ukraina marnie zginie razem z Polską i
ZNP.



JEDYNIE Margaret zadbała aby Niemcy w 1990 uznały Polski Szczecin.
Ale Anglia już poza UE.
 
#14 Do8 2025-07-11 17:33
Ale to Polacy go lanują.

Zresztą, solista chyba marnie zginął.

Brak przygotowania.


W trybie pilnym należy reaktywować projekt Skorpion samolotu wsparcia pola walki a doraźnie zakupić 1000 samolotów A10.
 
#15 jak do tego doszło? 2025-07-11 17:39
Ciekawie jest obserwować jaką drogę przeszedł Pan Maćkowiak od liberała z komitetu PO, przez PL18, do narodowca.
 
#16 Marek 2025-07-11 17:40
Tak czytam plujacych jadem psychoprawakow... I cos mi ich zachowanie przypomina.
 
#17 Do 4 2025-07-11 18:06
węgorz braun - szczęść morze
 
#18 Do 8 i 10 2025-07-11 18:07
Bzdura o tym jakoby nazwa zespołu Enej pochodziła od pseudonimu Petro Olinyka krąży już od lat. I pewnie będzie krążyć długo, bo znajomość kultury ukraińskiej jest u nas znikoma. Więc skąd taki przeciętny Kowalski ma wiedzieć, że Enej to bohater narodowej epopei pióra Iwana Kotlarewskiego? Kotlarewski pod koniec XVIII wieku dokonał trawersacji wergiliuszowej Eneidy na język ukraiński. Jego Enej to rubaszny kozak wędrujący po świecie. Twórczość Iwana Kotlarewskiego jest dla Ukraińców tym czym dla nas twórczość Mickiewicza czy Sienkiewicza - każde dziecko kojarzy i potrafi przytoczyć kilka cytatów.
 
#19 Niebieskie kwiaty 2025-07-11 18:14
Rozdają ludzie, którzy mają identyczne ideologiczne poglądy, co sprawcy ludobójstwa. Ważne jest KTO. Elka już czuję wiatr z prawej strony i teraz będzie przytulać narodowców. Zaproście Brauna i pogadajcie o Auschwitz.
 
#20 Protokół 2025-07-11 18:20
Książka Protokół Rozbieżności" Cezarego Koryckiego - autora "Historii jakiej nie znacie"

"Pomysł na książkę jest genialny w swojej prostocie. Bierzemy historyków z państw, z którymi Polska ma jakieś kontakty i ich maglujemy z tematów trudnych. Bo książka Koryckiego to nic innego jak seria wywiadów historycznych. Rozmawiał z Litwinami o Grunwaldzie, Witoldzie i Piłsudskim. Z Ukraińcami o UPA i Banderze. Z Niemcami o Krzyżakach i Sami Wiecie Kim. Anglicy tłumaczyli się ze zdrady w 1939, Czesi z Zaolzia a Rosjanie z wyzwolenia" w 1945. Znalazło się nawet miejsce dla omówienia wspólnej historii z Łotwą, mimo, iż świadomość na ten temat w Polsce jest co najwyżej mizerna. Są to rozmowy niefiltrowane". Obecność autora jest minimalna. Zadaje pytania, czasem o coś dopyta, czasem powierci dziurę, ale to tyle. Nie wchodzi w polemikę z rozmówcami, daje im pełną swobodę wypowiedzi. Szczególnie interesujące były rozmowy na tematy obecnie bardzo chodliwe", np. rozmowa z prof.Gueorguiem Kassianowem na temat Bandery i tego skąd we współczesnej Ukrainie wziął się kult UPA (a także czy faktycznie jest to kult czy może raczej wydmuszka). Temat w Polsce bardzo iskrzący", dlatego myślę że takie rozmowy mogą być ciekawą bazą pod budowanie wzajemnego zrozumienia. Protokół Rozbieżności pokazuje też, że niekiedy te rozbieżności można zasypać. Wymaga to żmudnej pracy i jest procesem obliczonym na lata, no ale przecież nikt nie twierdzi, że historia to dynamiczna nauka. Takim promykiem nadziei była rozmowa z litewskim badaczem profesorem Alvydasem Nik¾entaitisem, który przypominał, że do niedawna w litewskiej historii funkcjonowało trzech szwarccharakter ów - Lenin, Stalin i... Piłsudski. Jednak w ostatnich latach, dzięki zorganizowaniu konferencji naukowych, wystaw, stworzeniu filmu dokumentalnego, w którym Piłsudskiego ukazano w jaśniejszym świetle udało się Litwinom pokazać nasz punkt widzenia i skłonić do zrozumienia naszej historii. Jest to ważna lekcja, z której i my powinniśmy wyciągnąć wnioski, bo protokoły rozbieżności działają w obie strony, a racje rzadko kiedy są najmojsze. "

Recenzja ze strony Facebook "Historyczne bzdury". Autor recenzuje różne ciekawe książkowe nowości wydawnicze.
 
#21 Adam 2025-07-11 20:34
Ta młodzież wszechpolska niech lepiej kilka książek przeczyta...bo ich ideologia bardzo przypomina to z czym niby walczą...a jakoś nie widzą podobieństw.
I dajcie spokój z tym Braunem, Kaczyńskim i innymi Morawieckimi bo to pseudo patrioci i nie robią nic dla dobra Polski. Robią dobrze tylko sobie.
Na chłopski rozum...czy dzielenie społeczeństwa na lepsze i gorsze, skłócanie wzmacniało kiedyś naród? Wręcz przeciwnie...
 
#22 Do21 2025-07-11 21:02
Ale jesteś świadom, że w IiiRzeszą Niemiecką rządzili Narodowi ale jednak Socjaliści.

Tak samo, był Związek Socjalistycznyc h Republik Radzieckich.

A Czerwone Brygady?
To też socjaliści.


Taka jest niestety prawda.
I nazywanie jej faszyzmem i komunizmem nic nie zmieni.
 
#23 do kom 21 2025-07-11 21:05
drogi Adamie to, że jesteś komunistą to nie znaczy, że wszyscy obywatele muszą być tak (…) jak TY
 
#24 braunowcy 2025-07-11 21:08
TYLKO GRZEGORZ BRAUN !!! GRZEGORZ BRAUN!!! GRZEGORZ BRAUN!!!
 
#25 obi wan 2025-07-11 21:27
Pogrom kielecki  seria napadów na ludność żydowską, jaka miała miejsce 4 lipca 1946 roku w Kielcach. Pogromu dokonali mieszkańcy Kielc oraz żołnierze Ludowego Wojska Polskiego, Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i funkcjonariusze Milicji Obywatelskiej. W wyniku pogromu zginęło 37 Żydów, 35 zostało rannych
 
#26 Dario 2025-07-11 22:01
Rusiecki wstydź się,rozumiem lepiej łożyć na Ukraińców.Taka rocznica a prezio ma to w po&..Wstyd!!!!Ruch Narodowy musi zadbać o pamięć naszych rodaków!!!!
 
#27 Do25 2025-07-11 22:22
Za pogrom w Kiszyniowie pewnie też Polacy odpowiedzialni?

Taki żart.


Żydzi mieli i mają specyficzne poczucie chumoru
Czy to podczas Traktatu Wersalskiego apelując o nie dopuszczanie do utworzenia państwa polskiego bo miało być to największe nieszczęście.
Zapewniając , że nie ma wierniejszych synów niemczyzny jak Żydzi.

Czy to współcześnie. Obchody odbicia Auszwic urządzili sobie w Izraelu z Putinem bo im się zięć Kornthausera, Duda nie podobał.

Zdajesz sobie sprawę, że Auszwic budowano na kredyt?
Wiesz jakiej narodowości byli bankierzy w owych czasach?

Czy przy produkcji bomby atomowej rządzi nie pracowali?

Więc ilu cywili zginęło w Hiroszimie i Nagasaki?
A wojna o Suez?
A PALESTYNA?
A Iran?
Już nawet Tramp ma ich dosyć mimo, że Iwanka na judaizm przeszła.
 
#28 czerwony 2025-07-11 22:24
(…) który raz z rzędu się przefarbowujesz wstyd na całej linii.
 
#29 Spisek 2025-07-11 22:29
Zwróć uwagę na datę.
Nie był to przypadkiem oddolny pomysł żydowskich elit na opuszczenie socjalistyczneg o dobrobytu?

Może jak emocje opadły po wyzwoleniu Auszwic zapragnęli opuścić socjalistyczny raj, który okazał się nie dość wspaniały A którego granicę nie sposób było przekroczyć?
 
#30 x 2025-07-11 22:46
śliczna dziewczyna na zdjęciu
 
#31 a co to ma wspólnego 2025-07-11 22:46
z rzezią Wołyńską
 
#32 zolo 2025-07-11 23:06
nawet trolle maja czas zeby zarobic troszke grosza. Ochoczo ruszyli z poczatkiem komentarzy, a teraz odpuscili..ale czujni sa...
 
#33 Do 30 2025-07-11 23:33
Zapisz się do Wszechpolaków.
 
#34 Do 31 2025-07-11 23:40
Memento i twoi rodacy nie są krystaliczni, każda nacja ma świństwa za uszami. Jedwabne. Kielce ... Zapytaj dlaczego? Dlaczego doszło do rzezi wołyńskiej, pogromu kieleckiego do Jedwabnego. Zapytaj i znajdź odpowiedź.
 
#35 Grzegorz Braun na prezydenta 2025-07-11 23:46
Grzegorz Braun na prezydenta.
 
#36 Do 27 2025-07-11 23:52
Wiekszych bzdur nigdy nie czytałem . A już że bankierzy żydowscy budowali obozy to przegięcie
 
#37 sławek 2025-07-12 07:36
We Wschowie antkowiak też nie uczcił święta ,upodlił POLAKÓW wywieszając na POLSKIM ratuszu (...)niebieskożółtą
 
#38 Osieczna 2025-07-12 08:38
Szacun,Panie Krystianie. Nie dajmy zapomnieć o prawdziwej historii Polski.
 
#39 Ropli 2025-07-12 08:41
Topimy się w przeszłości lada moment będzie wojna i zdmuchnie całą historię!
 
#40 Qwerty 2025-07-12 08:46
My w tamtych czasach w tych okolicach mieliśmy też podobnych ludzi co robili to samo z ludźmi z innej narodowości. Różnica polega na tym, że w mniejszej skali. Poczytajcie sobie o niejakim Romualdzie Rajsie pseudonim ,, Bury "
 
#41 ja 2025-07-12 08:56
Dzisiaj w Polsce nacjonalizm myli się z patriotyzmem. Po ulicach biegają bandy chłystków tropiące obcokrajowców. My jako naród który doświadczył tak wielkiej tragedii podczas II Wojny Światowej nie powinniśmy tolerować takich postaw. Większości komentującym proponuję zastanowić się nad swoimi słowami i czynami bo niczym się nie różnicie od tych których atakujecie (ukraińskich nacjonalistów)
 
#42 Do 40 2025-07-12 09:05
Masz rację. Dlatego najważniejsze przy wspominaniu takich wydarzeń jest szukanie przyczyn i zadawanie sobie pytań. Dlaczego doszło do takiej eskalacji nienawiści w danym regionie, że ludzie tracili całkowitą kontrolę nad sobą i robili rzeczy przerażające. Co spowodowało, że sytuacja w tamtym rejonie sprzyjała rozwojowi nacjonalizmu ukraińskiego, którego kulminacją byłąaaż taka rzeź. Bez zrozumienia przyczyn i zadania sobie pytania "dlaczego" wciąż stoimy w martwym punkcie. My pokazujemy swoje ofiary i kumulujemy w sobie nienawiść. Czytać należy różne książki, które tłumaczą tamte czasy i ich specyfikę. Sytuacje, które miały miejsce na tamtych ziemiach w okresie dwudziestolecia międzywojennego . Wtedy szerzył się tam z kolei polski nacjonalizm. Ukraiński był odpowiedzią na traktowanie Ukraińców przez Polaków na terenie Ukrainy, która była częścią Polski. Jeśli nie zrozumiemy tamtych czasów i będziemy kierować się tylko nakręconymi emocjami to zawsze jakaś partia polityczna lub ugrupowanie polityczne jak np. Wszechpolacy wezmą sobie taką historię jak swoją i będą ją wykorzystywać do robienia polityki. Tak się urabia społeczeństwo i nastawia w dniu dzisiejszym jednych przeciw drugim. Wykorzystując emocje i niewiedzę.
 
#43 Do 39 2025-07-12 09:16
Pod warunkiem, że zdmuchnie też ludzkość. Jeśli ktoś przetrwa, a zapewne tak, to będzie pisał historię. Zawsze tak się dzieje. Warunkiem spełnienia Twojej tezy jest całkowita zagląda ludzkości w Twojej wojnie.
 
#44 Moim zdaniem 2025-07-12 09:21
Ja widzę raczej celebrację siebie niż czczenie ofiar. Gdy pewien pan startował na burmistrza Osiecznej opowiadał niestworzone historie, czego to on jako burmistrz nie dokona. Niestety te obietnice były niewykonalne z prawnego punktu widzenia. Ustawy państwa polskiego nie pozwalały na ich realizację.
Mam wrażenie, że niektórzy przyklejają się do różnych organizacji, żeby się lansować . Np. w elce. Jakie to żałosne.
 
#45 Do44 2025-07-12 10:37
Ustawy państwa polskiego nie są problemem.
Każdą można zmienić.

Problem stanowi poddaństwo ustawodawstwu Unii Europejskiej.

DDR przyjęto do UE z pominięciem procedur wspólnotowych.
ŻADNYCH OGRANICZEÑ NIE NARZUCONO DDR.
Nawet na zatrudnienie pracowników z DDR w RFN.
żadnego okresu przejściowego.

Ale jak UE uchwali, że od jutra będzie nazistowska to Polska będzie musiała spełnić ten warunek bezwzględnie.
 
#46 Do42 2025-07-12 10:47
Tak, tak.
A Niemcy byli upokorzeni traktatem wersalskim więc musiały sobie odreagować w1939.

Rosja Radziecka była upokożona cudem nad Wisłą i nie wiedzieć trzema nie zaatakowała Watykanu a powsanowiła strzelać w tyłgłowy Polakom nawet tym żydowskiego pochodzenia.

Ciekawe co zrobią Polacy upokorzeni Komisją Wenecką, ETS, ETS2, ustawami o zdrowiu reprodukcyjnym?
Co zrobią ukraińscy uchodźcy którzy nie załapią się w Polsce na kierownicze stanowiska a na trzecią zmianę w fabryce na wygnajewie?

Też będą mahtać siekierami na oślep.
Mając pełne twe wyrozumienie?
 
#47 Do 23 2025-07-12 11:04
Jedynego komunistę widzisz patrząc w lustro.
Dziwi mnie, że osoby piętnujące komunizm, stalinizm, faszyzm, nazizm, w swoim statucie mają hasła niemal żywcem wyciągnięte z Mein Kampf pewnego znanego austriackiego malarza.
Może po prostu zbieram za dużo informacji z różnych źródeł i stąd to zdziwienie...może gdybym oglądał republikę miałbym klarowny obraz
 
#48 Do 3 2025-07-12 11:08
Do dzisiaj uczą dzieci, że Bandera to bohater ukraiński. Widocznie oni mają swoją historię, a my ją źle interpretujemy ?
 
#49 Do 46 2025-07-12 11:22
Udajesz głupka? Czy nie musisz? Nie nie mam wyrozumiałości dla zbrodni. Mylisz zrozumienie z wyrozumiałością . Zrozumieć mechanizmy, które ludzi pchają do zbrodni na ludzkości. Do czystek etnicznych. Serio taki jesteś ograniczony, czy wciąż uprawiasz polityczna nawalankę? Ręce opadają, kiedy czytam taki shit propagandowy. I jak Polska ma być krajem ludzi myślących? Nie da rady. Weź tą siekierę o idź drew narąbać. Może ochłoniesz.
 
#50 O 2025-07-12 11:26
Uderz w stół a nożyce się odezwą. Pan urażony? Niestety drogi Panie opowiadał pan bzdury. Burmistrz prawa nie zmienia. Burmistrz w zakresie obowiązującego prawa musi działać. Ale cóż szkodzi gawiedzi naobiecywać gruszek na wierzbie. Na szczęście nikt się nie nabrał na te opowieści z mchu i paproci. Dlatego teraz to rekompensowanie kompleksów? Żałosne.
 
#51 Do 45 2025-07-12 11:40
Problem w tym, że nie wiedział, , że to co mówi jest sprzeczne z obowiązującym prawem, i że ewentualnie wymagałoby to zmian ustawy. Taki mały knyf a robi ogromną różnicę. Efekt green gras. Zielony jak szczypiorek. Hasło wciąż aktualne. Nie pchaj się na afisz jak nie potrafisz.
 
#52 Do 48 2025-07-12 11:57
Na Litwie uczyli, że Piłsudski był katem. Każdy kraj ocenia swoich ludzi pod kątem historii, która ich dotknęła. Dzięki wielu spotkaniom z Litwinami, panelom dyskusyjnym i konferencjom udało się nieco wyjaśnić Litwinom nasz punkt widzenia. Piłsudski już nie jest dla nich tylko litwinożercą. Warto nawiązać taki sam dialog z Ukraińcami. Bez rozmów i spotkań historyków i polityków obu państw nic nie ruszy z miejsca. Bandera był polakofobem a zarazem ich bohaterem. Dlaczego? Ukraińcy byli prześladowani przez Polaków w czasach, gdy było tam państwo polskie. Byli obywatelami drugiej kategorii. Dlatego narodził się nacjonalizm ukraiński i doszło do rzezi. Dlatego Ukraińcy sprzymierzyli się z Hitlerem przeciw Polsce i ZSRR. Każdy szuka sojuszy jakie im są wygodne. Ludzkość jest do d.... Wciąż jest na etapie plemiennym. Niestety. Nie poradzę. Oczywiście politycy różnej maści wykorzystują fakt, że szara masa nie interesuje się historią i zna tylko bulwersujące i najokrutniejsze jej momenty. To się dobrze sprzedaje. Nacjonaliści zawsze wykorzystywali takie wydarzenia, aby dojść do władzy , bo przeciętniacy chłoną takie sprawy jak gąbka. Stąd potem te nastroje ksenofobiczne i rasistowskie. Na tym można dużo ugrać i dojść do władzy, a potem ... sky is the limit - jak pokazuje nie tak dawna historia, bo z ubiegłego wieku.
 
#53 Do 45 2025-07-12 12:07
Ustawy ? Cóż jak widać wszystko można dowolnie zmieniać, nie tylko ustawy. Najłatwiej zmienić barwy od biało-czerwonych do brunatnych. Człowiek kameleon?
 
#54 Do 47 2025-07-12 12:08
Moze gdybyś oglądał cokolwiek innego oprócz TVN i Dlaczego ja.
 
#55 Do 45 i 46 2025-07-12 12:31
Dziś jedno stało się jasne. Już znamy autora i to personalnie wszystkich dotychczasowych tego typu wpisów w elce. No cóż teraz to jest jasne jak słońce. To się nazywa pełna jawność, a zarazem dekonspiracja.

A co do Brauna. Nie po to rotmistrz Pilecki zgłosił się na ochotnika do Oświęcimia, żeby teraz byle łachudra polityczna zaprzeczała jego raportowi.
 
#56 j 2025-07-12 12:31
Niektórzy uważają, że w kampanii wykreowano wizerunek Karola Nawrockiego jako polityka antyukraińskieg o tylko po to, żeby zdobyć głosy wyborców Konfederacji. To miała być zmyłka, poza i nieprawda. Teraz ma być powolne i po cichu wycofywanie się z tego. Zobaczymy, jak będzie.
 
#57 Hmmmmmmmmmmmm 2025-07-12 12:43
Jeszcze w szoku jak niektórzy tutaj uparcie bronią Ukraińców i szukają usprawiedliwien ia dla zbrodni wołyńskiej.
 
#58 Do 57 2025-07-12 14:51
Tak masz rację. Dziewczyna prześliczna.
 
#59 Do 57 2025-07-12 15:14
Może gdyby widzieli na własne oczy, Jak Ukraińcy przecinają brzuch ciężarnej kobiecie, wycinają płód i wkładają to miejsce kota, a potem zaszywają to może by zmienili zdanie.
 
#60 Monika 2025-07-12 15:19
RZEZ WOŁYÑSKA - LUDOBÓJSTWO wykonane przez UKRAIÑCÓW - za to im teraz pomagamy.
 
#61 Gość 2025-07-12 15:24
Ukraińcy przynajmniej teraz dostają za swoje , nigdy nie przeprosili za to co kiedyś zrobili, ale to przecież naród bez honoru.
 
#62 abc 2025-07-12 15:40
Jestem załamana. Gdzie kolega tego Pana po lewej? Zawsze razem, a teraz...
 
#63 Do 55 2025-07-12 16:13
Za ten raport Bermany, Stolcmany w swoisty sposób podziękowały
 
#64 Do52 2025-07-12 16:18
Tojuż wróciła na Litwie Polska pisownia nazwisk, język Polski w urzędach i tablice z nazwami miejscowości?

Bo u nas w polskiej nawet nazwy wsi po kaszubsku.
A jak nie ma kaszubskiego odpowiednika to dwie tablice po polsku wieszają.
A co
Kto bogatemu zabroni?
 
#65 Do49 2025-07-12 16:40
Coś sìę tak podjarał?


Musiało zajść nieporozumienie .
Jam szczerze myślałem, że ukraińskich siema zy z Wołynia usprawiedliwias z.
Jeśli nie jak twierdzisz to faktycznie myślący jesteś.

A siekierkę mam w sypialni nad łożem na wszelki wypadek no bo nie będę gazem pieprzowym frustratów drażnił.
A i jak przyjdą muj piec pozaklasowy aresztować to pogonić będzie można.

Jak sobie pomyślę jakie wymiary musi mieć drewno do kominka aby było zgodne z obowiązującymi normami UE to mi się siekiera sama ostrzy.

Poczytaj sobie.


No i skąd pomysł, że Polska ma być krajem ludzi myślących?

Gdzieś to wyczytałem?

Pomyśl!

Od września bank będzie się migał z wypłatą gotówki w oddziale banku jak nie będziesz miał karty!
Nagle dowód osobisty nie nadaje się do identyfikacji.
Dziwne, że zaocznie starczy pesel podać aby na kogoś kredyt wziąść.
 
#66 to nawet nie kanapa to ryczka 2025-07-12 17:03
Czy młodzież wszechpolska w Lesznie liczy już tylko 1 osobę? Dawno publicznie nie pokazał się drugi członek tej organizacji.
A elka publikuje ich eventy jakby byli licząca się siłą.
 
#67 Do 61 2025-07-12 17:08
Nic nie dostają, robią kasę że w głowie się nie mieści, a raczej okradają siebie na wzajem ja hieny
Natomiast mięsem armatnim są biedni ukraincy, co nie mają czym się wykupić

Na youtube jest film, gdzie ukrainiec opowiada jak wygląda wojna, biedni umierają, a bogaci się bogacą, i się bawią
 
#68 zibi 2025-07-12 17:49
Do 52.
"Ukraińcy byli prześladowani przez Polaków w czasach, gdy było tam państwo polskie. Byli obywatelami drugiej kategorii."

Rzeczywiście, tym zachowaniem sobie Polacy zasłużyli na śmierć. A pomyśl jak źle te nienarodzone polskie dzieci musiały traktować Ukraińców, że ci wycinali je z brzuchów matek i nabijali na sztachety.
 
#69 Do 61 2025-07-12 18:32
Nic nie dostają, robią kasę że w głowie się nie mieści, a raczej okradają siebie na wzajem ja hieny
Natomiast mięsem armatnim są biedni ukraincy, co nie mają czym się wykupić

Na youtube jest film, gdzie ukrainiec opowiada jak wygląda wojna, biedni umierają, a bogaci się bogacą, i się bawią
 
#70 Do69 2025-07-12 19:37
To właśnie wojna.
Nigdy nie było inaczej.
Helmut na wakacje jeździ bo ciężką pracą się wzbogacił?
 
#71 Generał zima 2025-07-12 19:49
¬ródłem informacji jest nowe rozporządzenie dotyczące spalania drewna energetycznego, które zacznie obowiązywać już na przełomie sierpnia i września 2025 r.
Zgodnie z nowymi regulacjami drewno będzie uznawane za energetyczne tylko wtedy, gdy będzie miało określone wady (np. zbyt duża krzywiznę, zgniliznę miękką, brunatnicę obejmującą co najmniej 50% powierzchni itp. ) lub spełni określone wymiary.
Te wymiary to:
średnica dolna mniejsza niż 5 cm bez kory lub 7 cm w korze, bez względu na długość drewna,
średnica górna równa lub większa niż 5 cm bez kory lub 7 cm w korze, dla długości drewna do 3 m
 
#72 Do 68 2025-07-12 19:58
Wiem wiem, tu potomków zwyrodnialców banderowskich jest mnóstwo
Takich co to uważają że akurat im wszystko się należy za free


.
 
#73 Do 54 2025-07-12 20:17
Tego też nie oglądam. I dlatego moja wiedza jest pełniejsza niż twoja. Ty jesteś za to zwykłym pisiorem, który nie rozumie co się wokół dzieje, ale drze (...) bo Jarek coś palnął przed kamerą
 
#74 Do 68 2025-07-12 20:21
Demagog to osoba, która zdobywa władzę lub poparcie publiczne poprzez emocjonalne przemawianie i manipulowanie emocjami tłumu, często kosztem prawdy i rozsądku. Demagogia, jako strategia polityczna, polega na odwoływaniu się do uprzedzeń, obaw i pragnień ludzi, zamiast do logicznego rozumowania i argumentów opartych na faktach.
 
#75 Cytaty 2025-07-12 20:23
Do mścicieli.
 
#76 Do zibi 2025-07-12 20:29
Udajesz głupka? Czy nie musisz? Nie nie mam wyrozumiałości dla zbrodni. Mylisz zrozumienie z wyrozumiałością . Zrozumieć mechanizmy, które ludzi pchają do zbrodni na ludzkości.
 
#77 Do 69 2025-07-12 20:43
Czyli ta wojna wygląda tak jak każda wojna. Bogaci stają się coraz bardziej bogaci, a biedni idą umierać. Tak było zawsze. To nie jest żadna nowość.

Człowiek to najpaskudniejsz y gatunek na tej planecie. Dowodzą tego opisane tu czyny zbrodnicze. I nie tylko. Bo ten kto je opisuje wyraźnie się tym rozkoszuje tak jakby czerpał z tego niewyobrażalną przyjemność.

Człowiek to nie jest piękne zwierzę.
 
#78 do kom 77 2025-07-12 21:25
a nie pomyślałaś/łeś o tym, że mówi się o tym tylko dlatego, żeby takim pożytecznym idiotom jak Ty uzmysłowić ogrom tej tragedii i bestialstwo jej sprawców ??
 
#79 Do 78 2025-07-12 22:01
Jeśli ktoś jest idiotą to tacy jak Ty, którzy powtarzają jak nakręcone katarynki oczywistości, o których wszyscy wiemy i zbijają na tym kapitał polityczny. Tak, wszyscy wiedzą jak okrutne zbrodnie popełniali Ukraińcy na Polakach. I dlatego mam się tym ekscytować i zachowywać się jak rozhisteryzowan a małpa? Człowieku. Chodzi o to, żeby chcieć zrozumieć dlaczego tak się stało. Co doprowadza człowieka do takiego stanu, że jest gotów do podobnych obrzydliwości. Jakie określone warunki muszą zajść i się wydarzyć, żeby człowiek przeciwko człowiekowi zwrócił się w tak niewyobrażalny sposób. A wszystko po to, żeby podobnych sytuacji nie prowokować i nie eskalować w przyszłości. Po to abyśmy Ty i ja potrafili wyciągnąć wnioski z przeszłości i żyć teraz i w przyszłości jak w miarę cywilizowane istoty. Człowieku otrzeźwiej i przestań się wyżywać na innych, którzy doskonale wiedzą co się wydarzyło. Jeśli tylko jak mantrę będziesz powtarzał w kółko opisy tamtych wydarzeń i wciskał innym w brzuch , nomen omen, swoje przywidzenia, że ktoś czegoś nie wie, to po prostu popłyniesz psychicznie jeszcze bardziej niż teraz.
 
#80 Dom z grupy 2025-07-12 22:09
Do 78 - jednego czego wam nie można odmówić to wielka uroda. Śliczni wszyscy jesteście na tym zdjęciu.
 
#81 Ad78 2025-07-12 22:19
Bądź zmianą, którą chcesz ujrzeć na świecie. Chcesz wiecznej pogardy - bądź pogardliwy. Chcesz być traktowany przedmiotowo - używaj demagogii, chcesz rozlewu krwi - podjudzaj i wieszaj siekierę nad łóżkiem Chcesz sprawiedliwości i pokoju - ucz się, obserwuj świat i ludzi, czytaj i rozwijaj swoje horyzonty. Nie poprzestawaj na sloganach i byciu klakierem ludzi, którzy chcą Cię wykorzystać do swoich prymitywnych gierek.
 
#82 Lenon 2025-07-12 22:35
Lepiej być pożytecznym idiotą niż idiotą niepożytecznym, który gania po mieście z maczetą za ludźmi o innym odcieniu skóry.
 
#83 Do 78 2025-07-12 22:47
A nie pomyślałeś o tym, że taki jak ja uzmysłowił sobie to znacznie wcześniej niż taki jak ty? Ktoś kto jest z kolei idiotą całkiem niepożytecznym po prostu nie zrozumie idioty pożytecznego. Nadajemy na innych falach. Tobie Bąkiewicz i Braun w głowie zabełtał coś i z pewnością nie jest to błękit.
 
#84 Do 56 2025-07-13 11:09
Można posłuchać wystąpienia Nawrockiego, który jako pierwszy prezydent mówi otwarcie o rzezi Wołyńskiej. Nie wycofał się ze swoich poglądów.
 
#85 Do 25 2025-07-13 11:16
Co to za pogrom ? Bez porównania z rzezią wołyńską.
 
#86 yyy 2025-07-13 12:52
WOŁYÑ

"Na początek ojca przywiązali mocno do kobyłki na której się piłowało drzewo. Potem ten, który trzymał za włosy mojego brata, nagle poderżnął mu nożem gardło i pchnął na ziemię. A on się tak rzucał i krew...

Mama z płaczem wyrwała się i chciała do niego podbiec, ale ten z bronią strzelił jej w głowę i upadła. Wtedy najstarsza siostra, która była w ciąży, zemdlała i przewróciła się na ziemię. Potem ten z nożem poderżnął gardło mojej starszej siostrze. Zamknąłem oczy, żeby tego nie widzieć. Potem któryś z nich przyniósł piłę i zaczęli nią piłować ojca. Ja nie mogłem na to patrzeć. Słyszałem tylko jak on strasznie krzyczał, strasznie. Potem tylko jęczał i rzęził. Potem przestał. A oni się śmiali i krzyczeli coś o Lachach. A potem przynieśli wiadro wody i ocucili najstarszą siostrę. Ona wtedy zaczęła ich prosić żeby jej nie zabijali, bo będzie miała dziecko. Trzymało ją kilku, a jeden rozciął jej brzuch. Ona tak strasznie krzyczała - tak strasznie. Potem przynieśli kota i wpychali jej w miejsce płodu, który przedtem wycięli nożem. Kot przeraźliwie miałczał, a potem wyrwał się i uciekł. A ona tak leżała. Potem oni przestali krzyczeć, ale wciąż się śmieli i weszli wszyscy do naszego domu. Wciąż wychodzili i znowu wchodzili. Wciąż coś wynosili. A ja byłem skulony w tej budzie, tylko w koszuli, bałem się strasznie. To wszystko trwało tak długo..." - wspomnienia Kazimierza Panka
 
#87 Do85 2025-07-13 13:11
Wszystko to pikuś wobec:


Holokaust Industrie,
Federalizacji Uni Europejskiej,
Przeniesienia stolicy Izraela ,
do Jerozolimy,
Pacyfikacji Palestyny,
Bombardowania Iranu,

Czym nas jeszcze świat uraczy?

Wstąpieniem obwodu Krulewieckiego do UE?
 
#88 Polak = Ukrainiec 2025-07-13 17:28
J E D W A B N E

Od rana 10 lipca 1941 r. do miasteczka przybywali wozami mieszkańcy sąsiednich miejscowości. Nie jest jasne, czy przyjechali oni do Jedwabnego na targ, czy też świadczy to o wcześniejszych planach przygotowawczyc h do zajść antyżydowskich. Żydzi mieszkający w Jedwabnem, zostali zmuszeni do opuszczenia domów i zebrania się w centralnym punkcie miasta. Doszło tam do pierwszych represji: bicia i szykanowania. Bronisława Kalinowska tak zeznawała o tych wydarzeniach: ludność miejscowa przystąpiła do mordowania Żydów. Tak jak oni znęcali się nad ®ydami, to nie można było patrzeć na to". Śmierć poniosły wówczas pierwsze ofiary pogromu. Następnie wybrano grupę ok. 40-60 mężczyzn i zmuszono ich do rozbicia stojącego na rynku od 1939 r. pomnika Lenina. Po zniszczeniu tego symbolu władzy sowieckiej nakazano im, by zebrali jego szczątki i przeszli w pochodzie przez centrum miasta. Po tym spektaklu" całą grupę wyprowadzono poza miasto i zamordowano. Ich zwłoki pochowano w stodole (tej samej, w której zamordowano pozostałych Żydów), w wykopanym tam wcześniej dole. Do masowego grobu wrzucono kawałki pomnika. W tym samym czasie na rynku w Jedwabnem nadal przebywali pozostali żydowscy mieszkańcy miasta.Przez cały dzień poddawano ich rozmaitym szykanom. Ponadto Polacy przeszukiwali miasteczko i doprowadzali kolejne ofiary, a także dokonywali rabunku pozostawionego przez nich majątku. Wieczorem wszystkie zgromadzone na rynku osoby bez względu na płeć i wiek odprowadzono do oddalonej o około pół kilometra stodoły należącej do Bronisława Śleszyńskiego. Jedwabieńskich Żydów zamknięto w budynku. Józef Chrzanowski zeznawał: Kiedy dognaliśmy do stodoły, wtedy kazali wszystkim Żydom [wejść] do stodoły, a my pilnowaliśmy dalej, żeby Żydzi nie rozbiegli się". Stodołę oblano naftą, a następnie budynek podpalono. Po dokonanej zbrodni przystąpiono do rabunku mienia zamordowanych. Brali w nim udział nie tylko mieszkańcy Jedwabnego, ale także okolicznych wsi. Z relacji wynika, że dochodziło do sporów pomiędzy miejscowymi, a przyjezdnymi o podział majątku ofiar. Według ustaleń badaczy, lokalni duchowni zachowali się biernie wobec tragedii Żydów. Należy uzupełnić, że w trakcie pogromu w Jedwabnem niektórzy Polacy udzielali pomocy Żydom i ratowali ich przed pogromem. Przykładem może być Antonina Wyrzykowska odznaczona tytułem Sprawiedliwej wśród Narodów Świata". Wraz z mężem Aleksandrem przez dwa i pół roku udzieliła schronienia 7 Żydom uratowanym z pogromu. Wśród nich znalazł się m.in. Szmuel Wassersztajn. Po wojnie wspominał "Dym było widać i jęki słychać. Szybko było wiadomo, co się stało."
 
#89 Ukrainiec = Polak 2025-07-13 18:19
KIELCE


Jechiel Alpert:
" ...wychodzę, a tu jakaś Polka krzyczy do mnie: Wyście pili naszą krew! Wyście zabili Chrystusa, my wam pokażemy!". Ja ją chcę wyprowadzić, a obok stoją dwaj żołnierze i mówią: Uważaj pan!." Rozpoczęła się strzelanina, wywołana być może nieostrożnym wystrzałem jednego z milicjantów prowadzących rewizję, która w zasadzie od razu zmieniła się w rabunek. Żona Alperta Hanka widziała, że kiedy milicja przekroczyła próg schroniska, zaraz weszli do magazynu żywnościowego, odzieżowego i poczęli rabować, co się komu podobało. [...] gdy żołnierze weszli, to kazali wszystkim mężczyznom wychodzić [na plac przed budynek] i każdemu przeprowadzili rewizję osobistą zabierając od każdego zegarki, pieniądze, obrączki. Kilku zostało zabitych, kilku ciężko rannych, a reszta, mniej pobici uciekli z powrotem do wewnątrz, przeważnie bili ich wojskowi kolbami, oraz kilku było, co bardzo bili, to mieli czerwone opaski na czapkach i naszywki na mundurach. Hanka zeznała, iż najbardziej bała się, rozpoznawszy, że żołnierz pytający ją, dlaczego płacze, ma na sobie koszulę jej męża.

Żydzi, którzy jak Alpertowie uratowali się z pogromu, zostali wywiezieni na ciężarówce przez posiłki wojskowe pod dowództwem płk. Artura Pollaka, przybyłe między godziną 13.30 a 14.30 Ale jeszcze w trakcie owej ewakuacji zdarzył się Jechielowi charakterystycz ny incydent: Jeden żołnierz odzywa się do mnie:Jeden żołnierz odzywa się do mnie:
smakowała wam polska krew? Dobrze wam tak! "Także na stadionie, dokąd przewieziono ocalałych, słyszeli nienawistne komentarze.

W wyniku pogromu kieleckiego śmierć poniosły 42 osoby, a około 80 zostało rannych; niektórzy z nich zmarli później w szpitalu. Niełatwo przebrnąć przez karty chorych i zachowane częściowo protokoły obdukcji. Oto fragment oględzin miejsca pogromu, dokonanych nazajutrz przez kielecką prokuraturę:

przed samą klatką schodową [...] znajdują się ślady dużych plam skrzepłej krwi w ilości 19. W pewnych odstępach od siebie, na przestrzeni około 150 m2. Obok tych plam krwawych znajdują się narzędzia zbrodni pozostawione na miejscu przez sprawców, w postaci łomu żelaznego długości ok. 60 cm, jedna oddzielna część kaloryfera, całego skrwawionego, kamienie i cegły różnej wielkości oraz połamane sztachety, które zostały wyrwane z ogrodzenia.
 
#90 U=P=człowiek 2025-07-13 18:55
SAHRYÑ


Ponad 80 lat temu żołnierze Armii Krajowej, których pierwotnym celem była walka z Niemcami, wspólnie z członkami Batalionów Chłopskich wystąpili przeciwko współobywatelom i w ciągu dwóch dni pozbawili życia ponad 1200 Ukraińców.

Do dzisiaj na wspomnienie tej zbrodni popełnionej w Sahryniu przez polskie podziemie jego apologeci reagują nad wyraz emocjonalnie. Zapominając o tym, że nie tylko relacje ocalałych z pogromu przedstawiają partyzantów w negatywnym świetle.
 
#91 Kielce 2025-07-13 19:03
Znany nam Jechiel Alpert wstawiał się za Żydami u biskupa Kielc Czesława Kaczmarka. Opisuje tę wizytę następująco:

"Siedzieliśmy u niego godzinę. Powiedziałem, że przyszedłem prosić, żeby wpłynął na swoje duchowieństwo, i żeby duchowieństwo wpłynęło na społeczeństwo polskie, żeby zrozumieli, że ta mała garstka Żydów, która pozostała (po Holocauście) , nie powinna być dalej prześladowana. On się uśmiechnął i mówi: - Dziwne, że pan do mnie z tym przyszedł, czyta pan chyba prasę i wie, że my nie mamy żadnego wpływu. Jak ja mogę wpłynąć na moje duszyczki, kiedy ja nie mam nic do gadania... Z taką ironią to powiedział. Potem mówił: - Wie pan, Żydzi są zdolnymi kupcami, zdolnymi lekarzami zdolnymi adwokatami - Polska jest zniszczona, potrzebuje sił -dlaczego Żydzi nie zajmują się tym, do czego są zdolni, dlaczego zajmują się polityką? Pan sobie wyobraża, jak to wygląda, jak jakiś ksiądz przychodzi do ministerstwa, a tam siedzi Żydówka, która nie jest nawet polską Żydówką, jest Żydówką z Bóg wie skąd, i z wyższością, z bezczelnością odnosi się do duchowieństwa naszego. Jakie to robi wrażenie? "
 
#92 Sahryń 2025-07-13 19:12
"W tym samym czasie, gdy w domu Hani panował świąteczny nastrój, z pobliskiego lasu Zenon "Wiktor" Jachymek ze swoimi żołnierzami obserwował wieś. Miał wówczas 32 lata, urodził się pod Zamościem. Przed wojną studiował weterynarię we Lwowie. W 1939 r. walczył przeciwko Niemcom w szeregach Wojska Polskiego. Po klęsce wrześniowej wstąpił do Służby Zwycięstwu Polski. Wiosną 1944 r. został dowódcą tzw. wschodniego odcinka obrony przeciwukraińsk iej. W "akcji na Sahryń" dowodził tomaszowskimi oddziałami Armii Krajowej.
"Moja 12-letnia córka na widok bandytów zemdlała" - zeznała kilka tygodni później przed Ukraińskim Komitetem Pomocowym w Hrubieszowie, Anastazja Szufel. Bandyci kazali ojcu polać ją wodą. Ojciec uczynił to i doszła ona do siebie. [...] Prosiła, by darowali jej życie, bo jest młoda i chce żyć. [...] błagałam, by nie zabijali mojego dziecka; [mówiłam] że nic złego nie zrobiliśmy, że to nie nasza wina, iż tu żyjemy. Jeden z oprawców odpowiedział: "Idziemy do was kilkaset kilometrów, żeby wszystkich was tu wymordować, co do nogi".

Wtedy bandyci strzelili do mojego ojca, który szybko skonał, potem do mojej mamy. Po matce zabili kuzyna mojego męża, a sąsiad zdążył uciec. Zaraz po tym zabrali się za moją córeczkę, która [...] jeszcze raz zwróciła się do napastników i błagała o litość."
 
#93 Do88 2025-07-13 23:17
Zdarta płyta z Jedwabnego.
Zapomniałeś jeszcze pomnika poległych czerwonoarmistó w że sterczącymi z ziemi bagnetami za Komorowskiego.



A tobie nie przeszkadza, że na wniosek żydów ekschumacji zaniechano.
Stąd liczba ofiar nie znana.
Pamiętaj też, że Żydzi kwiatami witali Wermacht i Armię Radzieckiej na defiladzie w Brześciu.
Żydzi nigdy nie chcieli odrodzenia państwa polskiego.
W 1939 zlikwidowano polską administrację. Ale żydowska w getcie była a nawet policja.
Takie są niestety fakty.
 
#94 Do91/92 2025-07-13 23:20
Do czego zmierzasz ?
 
#95 Do fana równań 2025-07-13 23:45
Matury z matmy to ty byś nie zdał.




Zapomniałeś jeszcze o Zaolziu.
Ale może to i lepiej.

Bo o tym, że plebiscyt mieli Czesi przeprowadzić pewnie też świadom nie jesteś?



Konflikt o Śląsk Cieszyński 19191920
edytuj
W listopadzie 1918 kontrolę nad administracją przejęły w imieniu Polski Rada Narodowa Księstwa Cieszyńskiego, a Czechosłowacji  Zemský národní výbor pro Slezsko, wykorzystując m.in. dezorientację miejscowych Niemców i ślązakowców. Obie te organizacje, bez udziału władz centralnych, podzieliły swoje strefy wpływów w porozumieniu z dnia 5 listopada 1918, co nie spotkało się z zadowoleniem rządu praskiego. Strona czechosłowacka rozpoczęła już w grudniu 1918 przygotowania do zbrojnego rozwiązania konfliktu granicznego. Do ataku doszło 23 stycznia 1919, kilka dni po rozpoczęciu się konferencji pokojowej w Paryżu i trzy dni przed planowanymi polskimi wyborami parlamentarnymi . Po nierozstrzygnię tej bitwie pod Skoczowem pod naciskiem Ententy nastąpiło zawieszenie broni. Kwestię konfliktu oddano pod dyskusję Rady Najwyższej konferencji paryskiej i wyznaczono nową, korzystniejszą, ale niezadowalającą dla Czechosłowacji linię demarkacyjną. Jeszcze w marcu 1919 większość członków Rady Najwyższej skłaniało się do decyzji przyznania Czechosłowacji całych powiatów frysztackiego i cieszyńskiego, a przyznaniu Polsce jedynie powiatu bielskiego. Nie doszło do tego dzięki staraniom premiera Ignacego Paderewskiego[5 ]. Strona czechosłowacka optowała za podziałem maksymalnie na linii Wisły. 11 kwietnia 1919 roku Sejm jednomyślnie uchwalił rezolucję, głoszącą, że Ziemie Śląska Cieszyńskiego jako niewątpliwie polskie i przez ludność czysto polską w olbrzymiej większości zamieszkane, żadną miarą za sporne poczytane być nie mogą[6].

Ostatnią szansą na niearbitrażowy podział regionu były nieudane rozmowy między oboma państwami pod koniec lipca 1919 roku, gdzie strona polska zaproponowała plebiscyt na terenie powiatów cieszyńskiego i frysztackiego. Latem 1920 podczas ofensywy Tuchaczewskiego na Warszawę, czeski minister spraw zagranicznych Edvard Bene¹ wykorzystał sytuację Polski i przeforsował na konferencji w Spa, by o podziale Śląska Cieszyńskiego zadecydowały mocarstwa bez przeprowadzania plebiscytu, na co zgodził się premier Władysław Grabski, licząc na pomoc mocarstw w obliczu inwazji bolszewickiej na Polskę. Postulaty Bene¹a i prezydenta Tomá¹a Masaryka już wcześniej odnajdywały większy oddźwięk wśród zachodnich elit niż te podnoszone przez polskich delegatów, i tym razem decyzja mocarstw o podzieleniu Śląska Cieszyńskiego 28 lipca 1920 była korzystna dla Czechosłowacji (Czesi uzyskali polskie tereny, które przyznano pod ich zarząd po wojnie z 1919, całą strefę zdemilitaryzowa ną oraz część resztek polskiego terytorium pozostawionych Polsce po wojnie z 1919 z miastami Trzyniec, Karwina, Jabłonków oraz lewobrzeżnymi dzielnicami Cieszyna) oraz oddali Czechosłowacji większość spornych terenów Spisza i Orawy. Polski rząd uznał decyzję Rady Ambasadorów ze względu na pogarszającą się sytuację na froncie wojny polsko-bolszewickiej, pod warunkiem przepuszczania przez Czechosłowację transportów z bronią dla Wojska Polskiego. Czechosłowacja mimo deklaracji Edvarda Bene¹a w Spa aż do Bitwy Warszawskiej żadnych transportów do Polski nie przepuściła. Żadna ze stron konfliktu nie była w pełni zadowolona z decyzji podziału Śląska Cieszyńskiego. Z punktu widzenia Polski po stronie czeskiej pozostało kilkaset tysięcy Polaków, w większości wysoce uświadomionych narodowo. Czesi liczyli na zwycięstwo w plebiscycie i przyznanie im całego regionu, co przy uwzględnieniu geografii obszaru plebiscytowego i wynikom opracowywanym w oparciu o gminy nie było niemożliwe.
 
#96 Do91/92 2025-07-14 06:48
Złe słowo .... i takie tam pierdoły. I jeszcze o Zaolziu zapomniałeś
 
#97 Do ojca córeczki 2025-07-14 06:52
Na ZDF możesz posłuchać niemieckich historków jak to tendencje tworzenia małych państw narodowych były przyczyną wybuchu II Wojny Światowej.
 
#98 Do 95 2025-07-14 10:07
Nie zapomniałem. Tam nie było mordów na ludności cywilnej. Teraz może już powoli rozumiesz do czego zmierzam?
 
#99 Stare ale jare 2025-07-14 10:28
T I L T:

"Mówisz o wolności,
czy Ty nie widzisz tego, że
są tacy, którzy chcą
żebyśmy pozabijali się.
Mówię Ci, że
jedyne wyjście to
obudzić się".

Polscy starzy klasycy dobrego rocka. Wciąż aktualne.
 
#100 Do 93 2025-07-14 10:49
Co powiesz na stwierdzenie:" zdarta płyta z Wołynia?"
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama