Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Powodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarie

8479 wyświetleń
924 wyświetleń
3852 wyświetleń
6844 wyświetleń
4671 wyświetleń
5830 wyświetleń
9769 wyświetleń
6050 wyświetleń
5790 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Potężna wichura powaliła wiatrak na ternie Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa w Osiecznej (2022)

Opis
30 stycznia 2022, Osieczna.
reporter: Bartek Klupś
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/107964/80/
Poważne szkody wyrządziła wichura na terenie Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa w Osiecznej. Kilka minut po godz. 7.00 wiatr dosłownie zdmuchnął wiatrak edukacyjny. - W takim momencie po prostu pęka serce - powiedział placówki Jarosław Jankowski.


Ocena: 2.2 (30 głosów)


Komentarze (51)  

 
#1 Tomek72Gronowo 2022-01-30 12:30
Ja się na pewno dorzucę ... a katastrofy - no cóż bywały zawsze, są społeczeństwa, które po katastrofie odbudowują się lepsze czego nam WSZYSTKIM życzę ...
 
#2 Mirek 2022-01-30 12:32
Pierwsze pytanie - czy obiekt jest ubezpieczony? Wszędzie tylko zbiórki i zrzutki, a w takiej sytuacji możne po prostu wykupić ubezpieczenie.
 
#3 LUq 2022-01-30 12:34
Myślę że można to naprawić z funduszu sprawiedliwości .
Nasz kochany rząd rozpisze jakoś fakturkę aby nie pozostał ślad...

Trzeba tylko maila napisać na prywatną skrzynkę.
 
#4 :( 2022-01-30 12:40
Strata wielka, ale czy był on odpowiednio zamocowany? Stare i większe przetrwały, mały padł. Czegoś chyba w mocowaniu zabrakło. Było minęło. Teraz proszę ogłosić zbiórkę i ja pomogę, pomogą też inni. Takim pasjonatom jak Jarek przyjemnie się pomaga.
 
#5 Przemek 2022-01-30 12:40
Był bardzo dobrze zakotwiczony w fundamencie! Ktoś za to beknie.
 
#6 Obserwator 2022-01-30 12:49
Jak coś robić to robić porządnie a nie na pół gwizdka czyli tak jak robili to 100 lat temu i stoi, a dzisiaj jak coś zrobią to za pół roku czeba poprawiac
 
#7 Nadia 2022-01-30 12:55
"Potężna wichura łamiąc duże drzewa, trzciną zaledwie tylko kołysze." - śpiewa Stachursky w jednej ze swoich piosenek. Gdy się śpiewa te słowa razem z piosenką, czasem nie ma się do końca świadomości, że potężna wichura, o której śpiewa Stachursky, oprócz łamania dużych drzew i kołysania trzciną, może poczynić znacznie większe szkody.
 
#8 mieszkaniec 2022-01-30 13:05
A to Muzeum to prywatne jest czy państwowe ?
 
#9 V4 2022-01-30 13:05
Kto to zaprojektował, kto zatwierdził pozwolenie na budowę, kto dokonał odbioru dopuszczjacego do użytkowania?
Ten obiekt cały czas dotychczasowego użytkowania zagrażał bezpieczeństwu i życiu zwiedzajacych.
Całe szczęście, że stało się to poza godzinami otwarcia.

Opinią publiczna powinna poznać odpowiedzi na powyższe pytania!
 
#10 P 2022-01-30 13:35
Szkoda tego wiatraka, wiadomo fajny był. Ale może trochę pokory a nie obwiniać służby, że ktoś nie wiedział, że biedzie wiało ....Może wystarczyło porządnie wykonać ten nowy wiatrak....
Więcej pokory....mniej użalania się nad sobą i do przodu
 
#11 Zenon 2022-01-30 13:39
W takim momencie po prostu pęka serce - powiedział placówki Jarosław Jankowski. co to zdanie oznacza?
 
#12 m 2022-01-30 13:48
Nie widzę tu jakiegoś mocowania do fundamentu więc nie ma co się dziwić
 
#13 XXL. 2022-01-30 13:52
Przykry widok, tak pięknie wyglądały przy wjeździe do Osiecznej.Mam nadzieję że znajdą się fundusze na remont.
 
#14 Ufoludek 2022-01-30 14:01
Mocowanie wiatraka do podłoża nie wygląda na jakieś solidne. Przynajmniej tyle widać na zdjęciach.
Ciekawe czy wiatrak a także inne obiekty był ubezpieczony i czy jest możliwa wypłata odszkodowania?
 
#15 Polo Prawica 2022-01-30 14:02
Jak on był związany z gruntem?
Wygląda jak by był tylko postawiony i się przewrócił.
No i czy powierzchnia tych klapek na wirniku przed huraganem ne powinna być zmniejszana a wiatrak bokiem do wiatru ustawiany ?
Przy tych cenach prądu wiatraki powinny pracować w automacie i wytwarzać prąd na rzecz gminy.
Zrobić małą modernizację, wirnik na łożyskach zamontować, dynamomaszynę i niech zarabiają na siebie.
Nie muszą być tylko wartością muzealną.
 
#16 j 2022-01-30 14:11
NIE BYŁ ZAMOCOWANY W KOTWACH ?
 
#17 Jarosław Polskę zbaw 2022-01-30 14:33
Popieram komentarz nr 9. Brak kontroli i rzetelnego wykonania - to przyczyna , a nie wiatr. Dlatego ten obiekt i jemu podobne nazywano WIATRAKAMI, ponieważ pracowały właśnie dzięki sile wiatru. ALE - były wykonane solidnie, zgodnie z ogólnie pojętą sztuką budowlaną, wznoszone przez fachowców znających się na swojej robocie, a nie kolesi czy "znajomych królika". Kosztami obarczyć należy projektanta, inspektora nadzoru, jeśli był kierownik budowy, to kierownika budowy i wykonawcę.
Poza tym, jeśli to publiczne dzieło, to powinno być ubezpieczone, ale może ktoś pominął lub nie doczytał tzw. warunków ogólnych ubezpieczenia i od wiatru, czy "sił przyrody" jest tzw. wyłączenie ... i ubezpieczyciel wypnie się od odszkodowania.
 
#18 Bartek 2022-01-30 14:53
Straszna szkoda
 
#19 Sluchacz 2022-01-30 14:55
Co to znaczy "doszło do nadpęknięcia"?
Oznacza, że pękło ale jeszcze nie pękło?
Czy może prawie pękło ale nie pękło na tyle że pękło?
Chyba już wiem. Pękło ale nie pękło, bo pękło ale tego nie widać i nie pękło bo jest prawie całe. Pękło na tyle, że nikt nie zauważył ale zauważył ten co to widział czyli jeśli jest ubezpieczony to można to pokryć z ubezpieczenia ale mimo wszystko tego nie widać.
 
#20 Tomek 2022-01-30 15:03
To stało na tej choinkowej podstawce? Żaden ubezpieczyciel nie powinien wypłacić pieniędzy i jeszcze pociągnąć do odpowiedzialnoś ci.
 
#21 Jacek 2022-01-30 15:11
Bardzo mi przykro, Pani Jarku.
 
#22 ciekawe spostrzeżenie 2022-01-30 15:13
Sądząc po zdjęciach chyba ktoś zapomniał zakotwiczyć ten wiatrak... Sam jego ciężar nie był dobrym pomysłem, gdyż jest to nieregularna bryła wystawiona na działania wiatru stawia spory opór... Wygląda to tak jakby ktoś robił to szybko i bez namysłu... Szkoda, że nie przemyślano tego wcześniej. Zabrakło kilku kotwic do porządnej ławy betonowej o odpowiedniej podstawie i masie... Mam nadzieję, że kolejny nowy o ile powstanie będzie zakotwiczony jeszcze na początku trwania prac budowlanych...
 
#23 Dgr 2022-01-30 15:21
Ludziom domy orkan uszkadza . A to tylko wiatrok.
 
#24 Mała korekta kom. 20 :) 2022-01-30 16:00
Oczywiście miało być Panie Jarku :)
 
#25 zbiórka 2022-01-30 16:17
Dorzucę się do zbiórki. To nasz zbiorowy, lokalny obowiązek.
 
#26 do 20 2022-01-30 16:20
Jacek, piękne foto.
 
#27 mgr budowlany 2022-01-30 16:41
Taki krzyżyk podstawy w stosunku do wysokości obiektu ? to jakaś budowlana kpina i igranie z wiatrem ...
 
#28 Obywatel 2022-01-30 17:41
Po co odbudowywać? Pieniędzy szkoda - można nieus, kod one elementy i zabytkowe wyposażenie przekazać do Skansenu w Wolsztynie. Tam wiatrak staruszek trzyma się krzepko.
 
#29 Rafi 2022-01-30 17:48
Może by trzeba było zamontować odciągi by w przyszłości nie było powtórki. Ten wiatrak wygląda na replikę zabytku.
 
#30 intuicyjna 2022-01-30 17:52
To nie są normalne wichury...,one są złowieszcze,prz yglądam się tym nagłym porywom od paru lat, latem ładny dzień,trochę wiało w pewnym momencie przy domu dosłownie jakby "wybuchł" wiatr,jakby chciał usunąć wszystko z powierzchni ziemi,to trwało dosłownie sekundy,to nie były typowe anomalia.To są wichury,które zapowiadają coś złego,to są znaki...
 
#31 Lech 2022-01-30 17:56
Skąd wiecie że wiało ponad 106 km/h? Mi się wydaje, że taka wartość została podana by zrobiło wrażenie, że ponad 106 km/h.
 
#32 scorp 2022-01-30 18:13
Smigla w tym wiatraku nie powinny byly byc pelne, ale z taka przestrzenia, jak ma wiatrak w komentarzu 21.
 
#33 Boleś 2022-01-30 18:22
można 106 km/ h bezkarnie gnać w terenie zabudowanym ?można !!!
 
#34 dlaczego 2022-01-30 18:25
Dlaczego w Lesznie, jako mieszkańcy, nie mamy żadnego pożytku z wiatraka przeniesionego w 2018 roku w okolice wjazdu do Leszna od strony Osiecznej? Wydatkowano 780 000 zł (dofinansowanie 600 000 zł ministerstwa).
 
#35 Cervantes 2022-01-30 18:29
Dawno temu jeden gość z miską balwierską na głowie walczył z wiatrakami. To jego sprawka.
 
#36 do 22 2022-01-30 18:29
jesli byl to wiatrak edukacyjny to trzeba go bylo zabezpieczyc linami lub zbudowac ochrone przed wiatrem bo GDYBY KOLA MLYNSKIE MIAL TO BY SIE NIEPRZEWROCIL A SIE PRZEWROCIL BO BYL DLA was EDUKACYJNY A DLA TAKICH JAK JA TEORETYCZNY czyli atrapa jak wiekszosc dzis rzeczy w Polsce. Wnuczek Henryka Sienkiewicza juz sie glosno przed paru laty uzewnetrznil oceniajac nasz kraj jako kamieni kupa. Tu akurat tych kamieni mlynskich niebylo to zostaly te dwa piersze okreslenia , ktore mu sie z ust wysmykNELY
 
#37 do kom. 26 2022-01-30 18:33
Dzięki. Szkoda tylko, że tyle wysiłku, wydanych pieniędzy i niewątpliwego uroku, leży teraz zniszczone na ziemi :(
 
#38 Abraham Lincoln 2022-01-30 18:53
Na pewno wina Tuska.
 
#39 do kom. 32 2022-01-30 20:01
Na zdjęciu z kom. 20 widać, że wcześniej te skrzydła nie były pełne. Kom. 36 ma ciekawą sugestię. Nie pomyślałem nawet, że takie kamienie młyńskie dawały wiatrakom dociążenie.
 
#40 Do kom 34 2022-01-30 20:16
A co chciałeś mąkę robić ?
 
#41 młoda 2022-01-30 20:17
po takich wypadkach widać jak nadzór budowlany odbiera robotę bo chyba nie jest to samowolna budowla, na szczęście nikt tam nie przechodził bo byłby kryminał... odbudować wszystko się da ale coś chyba nie poszło przy montażu myślę że monitoring będzie dobrym dowodem w sprawie jak zostało to wykonane...
 
#42 WUJA WIESIU 2022-01-30 20:30
Do kom 34dlaczego? Dlatego że ten wiatrak ma Grzybowie też robił Jarek i miasto boi się o mieszkańców.
 
#43 Jacek 2022-01-31 05:50
Zdjęcie 7,9,11. Widzicie na nich jakieś elementy świadczące o tym, że wiatrak był zamocowany do podłoża? Może się nie znam, ale nie widzę. Na 7 widać dwa cienkie drewniane elementy nieco wystające poza podstawę wiatraka. Że niby tylko tak był zamocowany do betonowej podstawy?
 
#44 MM 2022-01-31 07:59
Ale jesteście smutnymi ludźmi, większość negatywnych opinii lub porady po fakcie. Skupcie się lepiej jak pomóc, choćby słowem.
Nie jestem związana z Osieczną i wiatrakami, ale żal mi, że tak się stało, bo uwielbiam ten wjazd do Osiecznej właśnie dzięki tym wiatrakom.
Pogoda była wyjątkowo trudna a na tym wzgórzu to nic nie osłabiało wiatru. Działacie i myślcie pozytywnie oraz doceńcie pracę innych.
 
#45 Zoja 2022-01-31 09:30
Stare wiatraki nie naruszone a tutaj partactwo widać gołym okiem Popieram komentarz 43
 
#46 mieszkaniec 2022-01-31 10:29
przecież ten wiatrak nie wył w ogóle przymocowany do podłoża , nie dziwo że się przewrócił
 
#47 dziadek 2022-01-31 10:36
Mają rację Ci, którzy zauważyli na zdjęciach złe umocowanie do podłoża....., albo jego brak! Taki krzyżyk to ja stawiam pod 2 m choinkę..... Koła młyńskie (oryginalne) ma Gość w Bukówcu G. Może by podarował lub odsprzedał.
Pozdrawiam.
 
#48 Śmig 2022-01-31 10:47
A w pięknym Śmiglu wiatraki stoją całe !!!
 
#49 cyk 2022-01-31 16:38
wygląda jak by wiatrak wcale nie był przymocowany do ziemi.... ale co ja się znam , przecież fachowcy robili
 
#50 taka gmina 2022-01-31 17:35
Szkoda, bo wichury zniszczyły pracę ludzi, ale tak się zdarza. Jednak, bez ubezpieczenia trudno wołać o datki. Tym bardziej, że miejsce to stało się niedostępne dla mieszkańców. Nie można nawet pospacerować przy wiatrakach bez wejściówki, to dziwne. Kto na to pozwolił? Więc nie dziwmy się, że każdy raz tam wejdzie i więcej nie, bo ile razy można płacić. Kultura na poziomie gminnym.
 
#51 Abraham Lincoln 2022-01-31 18:13
Jankowiak to (...) Jak można takiej budowli nie zakotwić do fundamentu ? Wielki cud, że nikt tym wiatrakiem nie oberwał. Skandal, powinien Pan odpowiadać karnie za takie coś.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama