Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Zgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Protest rolników z gminy Lipno (2022)

Opis
9 lutego 2022, Lipno.
reporter: Bartek Klupś
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/108111/80/


Ocena: 2.7 (64 głosów)


Komentarze (90)  

 
#1 kkk 2022-02-08 19:17
Na kogo głosowaliście ?do Warszawy do prezesa jechać ,a nie ludziom życie utrudniać....
 
#2 A Psik 2022-02-08 19:22
Jak im się kurła nie podoba, niech idą na etat a nie siedzą na KRUS ie darmozjady jedne. Na swoim podwórku niech strajkują, a nie na publicznej drodze.
 
#3 Kaparzo 2022-02-08 19:36
Raczej pownni się udać pod siedzibe rządzących a nie na ulichac leszna i blokowac ulice bo co to da?
 
#4 ira 2022-02-08 19:38
mam zakład fyzjersko -kosmetyczny w moim domu dlaczego nikt mi nie zasponsoruje dotacji np na środki do pracy np kosmetyki ,szampony ,odzywki nie rzadko rolnicy posiadają gospodarstwa warte miliony to sa ich prywatne zakłady pracy dlaczego rząd ma ich sponsorować ? nie będą siać,nie będą sadzić nie będą mieć za co żyć? dlatego trzeba przymusić to towarzystwo do PRACY ,ziemie odaja w dzierżawy za to biorą kase dostają dotacje z uni chlewy ,obory stoją puste ,a oni 3x na wakacje w roku też tak chce mieć dawno temu rzeczywiście rolnik pracował teraz nie chce sie bo nie ma zysku stwierdzaja ludzie gdzie my jesteśmy? niech sprzedadza te warte milony gospodarstwa i zamieszkaja w miescie ,moze pojda do pracy na taśmę na akord ? rolnicy wstydu nie mieli i nie mają zhańbili zawód rolnika !!!
 
#5 Yahooy 2022-02-08 19:45
Znowu bambry będą utrudniać pracujym ludziom. Rolnicy, spróbujcie obniżyć koszty, jak to robią wszystkie firmy, spróbujcie na samochód pracować kilka lat, jak wszyscy pracujący ludzie. Nie musicie robić kokosów w roku. Zaróbcie w kilka laty ludzie. Budujcie domy ok 100 m2, a nie 350 m. A manifestacje róbcie po urzędami, w Warszawie, Poznaniu, Lesznie, Gostyniu itp
 
#6 obserwator 2022-02-08 19:47
Prosze zacząc o godzinie 5 rano jak ludzie idą do pracy a nie 10 bo czeba się wyspac i wtedy tylko was emeryci zobaczą bo o tym czasie wszyscy pracują a wy sobie przejazdzki organizujecie
 
#7 Aleks 2022-02-08 19:47
Proszę mi wytłumaczyć sens ich protestów. Normalnie pracujący człowiek będzie jechał do pracy/wracał z pracy/jechał samochodem służbowym w związku z pracą a rolnicy będą blokować drogi normalnym ludziom. Dlaczego żaden inteligent z tej bandy rolników nie wpadnie na pomysł żeby na przykład blokować wyjazdy z biur poselskich partii rządzącej skoro chcą zwrócić uwagę rządu? Banda nierobów. Niech się zaczyna wiosna to znajdzie im się zajęcie bo widać zimą nudzi im się w domu i od tego nieróbstwa już nie wiedzą co robić tylko blokować drogi normalnie uczciwie pracującym ludziom.
 
#8 Lol 2022-02-08 19:54
Jeszcze nie ma hejtu na strajk? Już dawno powinno być po 80 komentarzy jak to rolnicy mają dobrze i w ogóle.
 
#9 Ehhhhhhhhh 2022-02-08 19:59
Rolnicy ZAWSZE narzekają wiecznie coś im nie pasuje.
 
#10 ROBOTNIK 2022-02-08 20:25
Pieruńskie chłopki. Nie mają co robić i z nudów blokują drogi. Jak im się nie opłaca gospodarowanie to posprzedawać hektary i do normalnej roboty. Założyć firmę i płacić ZUS to zobaczycie jak będzie wam słodko.
 
#11 edzio 2022-02-08 20:27
Jutro nagram film z rejestracjami i wyślę do AiMR, po zabierają dotacje na paliwo używane niezgodnie z przeznaczeniem to się obudzą. Szkoda, że nie można dodać słów obraźliwych na nich.
 
#12 Polak 2022-02-08 20:34
Nie czepiać się rolników chamstwo nie nakarmione bo sami będziecie musieli orać w polu żeby coś zjeść albo będziecie żreć produkty z innych krajów i będzie dobrze co?? Bez obrazy chamy ale inaczej nie można. Nie tylko rolnicy bo i małe firmy idą pod topór.. jestem za Polskimi rolnikami õńŻ
 
#13 Polak 2022-02-08 20:36
Aleks no i co się stanie że wrócisz na obiadek trochę później z pracy??? A jak rolnicy to rzucą to będziesz wracał szybciej ale nie na obiadek tylko wassersupe -
 
#14 Krzyś 2022-02-08 20:43
Zacznijmy od tego że KTOŚ głosował na pis, i ten KTOŚ niech jedzie pod urzędy i domy przydupasów pisu i tam okazuje swe niezadowolenie.
A NIE UTRUDNIAĆ ŻYCIE OSOB¡ KTÓŻY NIE WYBRALI PISU.
 
#15 eee 2022-02-08 20:46
Kiedyś to rolnik się narobił a teraz wszystko zmechanizowane, na wszystko dotacje, dopłaty, do tego tani KRUS, na wakacje min 2 razy w roku jadą, a w Lesznie coraz więcej nowszych samochodów z rejestracją ple niż pl. Nie mowie że rolnik się nie narobi ale chyba nikt z innej branży nie dostaje tyle kasy od państwa co rolnik(i górnik) a im ciągle źle.
 
#16 OZDROWIENIEC 2022-02-08 20:50
Do. kom 12: Te produkty co sprzedają na Holenderskiej i są niby od nich to tak naprawdę pochodzą z Wrocławia z giełdy. Tacy to są nasi rolnicy. Złupić mieszczucha bo on kupi każdą głupotę. I z jajkami jest tak samo.
 
#17 Zenon 2022-02-08 20:52
Niech strajkują kazdy ma prawo żądać podwyżek tylko niech to to robia w Warszawie a nie nam utrudniają zycie.
 
#18 Ło panie 2022-02-08 20:56
Prawda jest taka że to w większości rolnicy, emeryci i nieroby wybrali PiS.
No to powinni sami sobie dziękować, nie utrudniać życia normalnym ludziom nie głosującym za PiSem.
 
#19 Pozdrawiam 2022-02-08 21:07
Za dużo wolnego czasu i tak to jest. Ja chętnie zagłosuje na partię którą wreszcie zlikwiduje kurs.
 
#20 adam 2022-02-08 21:08
jak co zimy lenia sie nudzi.
 
#21 Jan 2022-02-08 21:10
Inteligencja w traktorach będzie utrudniać lokalnym mieszkańcom a nie tym co ich reprezentują w sejmie i na których chętnie głosowali. Was polski ład nie dopadł , płacicie KRUS ale już 9% podatku zdrowotnego już nie. Do kom.13 - nie mówcie, że produkujecie najlepszą żywność bo to śmiech, stałe wybuchają afery z polską żywnoścą także bardzo chętnie kupię od konkurencji przynajmniej będę zdrowszy.
Nie utrudniajcie nam życia bo my Wam też nie blokujemy gospodarstw.
 
#22 Leszczyniak 2022-02-08 21:14
Przy URNIE trzeba było myśleć pisiory wygrały wsią i małymi miastami mam nadzieję że szybko do tej urnry pójdziemy
 
#23 Heniek 2022-02-08 21:16
W życiu nie widziałem zadowolonego rolnika a żyję już ponad pół wieku...
 
#24 ... 2022-02-08 21:36
Przy kolejnych wyborach PiS będzie straszyć rogatym Tuskiem i obieca kolejne: krowa plus, hektar plus, marchewka plus i znowu chłopa głupiego zrobi.
 
#25 do 16 2022-02-08 21:37
Ja wolę kupowac np warzywa i nie tylko w duzych marketach niz na takich targowiskach niby od samego chlopa gdyz w tych marketach dostawcy-producenci maja nad soba kontrolę co do jakości i stosowania srodkow chemicznych natomiast chłopa nikt nie skontroluje co on tam wyprawia na tym najczesciej bardzo zachwaszczonym polu-kiedy stosuje pozniej randap na cebule bo jej z chwastow nie widac.A pozniej z etykietą jaka to zdrowa zywnosc ,zaslepiony chciwością spzredaje po 2 tygodniach to świnstwo
 
#26 Do 12 2022-02-08 21:46
Edzio a to rolnik nie może ciągnikiem jeździć po drodze publicznej?
 
#27 Do 22 2022-02-08 21:51
Tylko zapomniałeś leszczyniaku że połowa Leszna mieszka już na wsiach i to oni też głosowali na PiS.
 
#28 Kiero 2022-02-08 21:55
Jak Francuzi strajkują to byście im loda zrobili dupowlazzy jedne a jak polski rolnik to źle..... Jak zgladza Polska Żywność to będziecie trawę jedli jak jeszcze deszcz popada.... Szwagier w piekarni też narzeka że ludzie idą do LidLa po syf nie chleb.... A padlina jeździ Niemiec do wszystkich firm które są w marketach Smacznego
 
#29 obywatel 2022-02-08 22:00
Rolnicy nie wiecie jeszcze, że te strajki mają zerową skuteczność poza 100% wkurzeniem ludzi pracy. Nie wiecie gdzie mieszkają politycy, tam jechać pod dom niech odczują. Polityk i jego rodzina a nie wkurzacie większość społeczęństwa. Ogólnie jestem z Wami bo niszczą Nam polskie rolnictwo.
 
#30 Jurek 2022-02-08 22:15
A kto nim kazal być rolnikiem,skoro tak źle mają to na etat do pracy na 3 zmiany,może zmądrzeją, każdy bamber to wyśmiać się z innych obgadac pół wsi, a w kościele to w pierwszych ławkach na pokaz
i jeszcze nowym autem żeby wszyscy widzieli że on mo,bardziej pazernych ludzi jak na wsi to nie ma nigdzie! zwłaszcza tych młodych współczesnych jeden przez drugiego!
 
#31 Do kom. 11 2022-02-08 22:21
Do kom. 11 pisowski gamoń...
 
#32 Do kom 25 2022-02-08 22:27
Do kom 25, ty się nie zastanawiaj, jedz tylko zupki z proszku, ale zalewaj przegotowaną wodą, bo to zdrowsze.
 
#33 Do 25 2022-02-08 22:31
Ha ha ha, im większy producent tym więcej chemii. Proszę się nie wygłupiać.
 
#34 J. 2022-02-08 22:36
Wiem, co to znaczy ponosić straty, dlatego współczuję. Ale dopóki nie wyspecjalizujec ie się w czymś wysoko marżowym i dopóki nie skrócicie ilości pośredników, obawiam się, że wiele nie zmienicie. Piszę to od lat - musicie nauczyć się docierać ze swoimi produktami do tych, którzy są gotowi więcej zapłacić za dobrą jakość i bezpośrednie zakupy u Was.O ile oferujecie dobrą jakość dla wymagających.
 
#35 Rolnik z Gostynia 2022-02-08 22:52
A ja głosowałem na PiS mam gospodarstwo 30ha i nie narzekam.Co prawda świń nie mam. Widocznie trzeba się pogodzić ze hodowla wieprzowiny jest i będzie nie oplacalna podobnie jak to było z owcami w latach 80. No cóż nawozy do góry i inne środki ale to nie tylko my rolnicy narzekamy na podwyżki. Podwyżki dotknęły wszystkich Polaków.
 
#36 Jurek 2022-02-08 22:57
Całe zło to Unia Europejska. Sprzedaliśmy się My rolnicy za dopłaty..... Jednak jak przed 2004 rokiem handlowaliśmy z Ruskiem to wszystko szło wszystko kupowali....
 
#37 ja 2022-02-08 23:17
Drodzy czytelnicy, nie wrzucajcie wszystkich rolników do jednego worka. Jutro będzie protestowała bardzo mała grupka rolników prowadzona przez Michała Kołodziejczaka. Poczytajcie kim jest pan Kołodziejczak, jakie ma ambicje polityczne i majątek. Sprawdźcie sobie wartość ciągników jakie jutro zobaczycie na drogach, wartość ziemi rolnej w Wielkopolsce. Może wtedy zrozumiecie, że nie ROLNICY a grupka desperatów która sama wpędziła się w pętlę zadłużenia wyjedzie na drogi prowadzona przez gościa któremu marzy się wielka kariera polityczna (drugi Lepper).
 
#38 scorp 2022-02-08 23:30
O sytuacji rolnictwa decyduje sie w Warszawie, a tam tego protestu nie beda widzieli, wiec jaki sens ma takie utrudnianie zycia zwyklym ludziom? Takie protesty powinny byc zabronione, bo naruszaja konstytucyjna zasade wolnosci innych osob. Protestowac wolno, ale w sposob nie naruszajacy praw innych osob.
 
#39 Jestem z Leszna 2022-02-09 00:26
Na wsi dzisiaj to w 90 procentach mieszkają ludzie nie związani z rolnictwem. Z kredytami na 30 lat za 10 arową działkę z domen. Samochód na raty, lodówka na raty, telefon na raty, jedna pęsja albo i lepiej to spłata kredytów. Za pół roku tacy ludzie już szyneczki za 25 zł za kilo nie kupą bo będzie za drogo, ładne trawniki przed domem zamienią w warzywniaki - to już się dzieje.
Nie zazdroście rolnikom pieniędzy z UE bo na to ciężko pracują. Na prywatne firmy, czy też zakłady fryzjerskie też są pieniądze z UE i to znacznie większe, tylko trzeba być ogarnientym i umieć się o nie postarać.
 
#40 ada 2022-02-09 02:48
Prawo do protestu ma każdy jeżeli zachowa procedury, które są przewidziane w prawie. Co do formy i sposobu przeprowadzenia , również. W tym konkretnym przypadku wydaje mi się, że pewnego typu racje są po obu stronach. To znaczy, strajkujących, jak i ich przeciwników. Ja rozumiem, że w tym okresie ciągniki mało jeżdżą, nie są dogrzane, nie wszystkie podzespoły są dosmarowane, po prostu nie ma gdzie jeździć. Jest okazja, a czemu nie.
Ale tak patrząc z punktu biznesowego rolników , co to jest za biznes do którego trzeba dokłada? Z jednej strony dają dotację, a z drugiej ceny skupu produktów rolnych są poza wszelkimi normami produkcji. Nie wspominając o nawozach czy środkach ochrony roślin. Rolnikowi nie chodzi o wielkie kokosy. Jemu chodzi tylko o zwykłą przyzwoitość. Praca plus nakłady plus swoja marża równa się zysk. On po prostu nie chce dopłacać do interesu pomimo wszelkiego rodzaju dopłat. Tylko tak patrząc z psychologiczneg o punktu widzenia, czy WY producenci żywności (czapka z głów) wśród społeczeństwa (miastowych) chcecie mieć poprzez tego typu działanie sprzymierzeńców , czy przeciwników. Czy chcecie być znienawidzeni przez miastowych, czy chcecie mieć wśród nich sprzymierzeńców . Rozumiem Wasze bolączki i problemy. Ale czemu My mieszkańcy Leszna i innych większych miast jesteśmy winni obecnej sytuacji? Dlaczego wbijacie wśród społeczeństwa tyle animozji. Walczcie i proście tam gdzie mogą poprawić WASZE bolączki i problemy. My wam nie pomożemy, za WASZE działanie możemy mieć tylko złe zdanie.
Pomyślcie także o innych ludziach co przeżyli, jak im zakłady pracy zamykali.
Najpoważniejsze inwestycje budowlane to budowa nowych silosów zbożowych w latach 1904 i 1917, które uczyniły z leszczyńskich młynów jedno z największych tego typu przedsiębiorstw dawnej prowincji poznańskiej. A teraz co tam jest?
Fabryka słodyczy zatrudniające w Lesznie setki osób, a teraz działka szpecąca centrum Leszna  mowa o Goplanie, która od 1926 roku produkowała słodycze, a dekadę temu została zburzona. Kiedyś to świetności Kanolda, Rywala i późniejszej Goplany.
Leszno. Toczą się rozmowy o przejęciu leszczyńskiego Metalplastu  dowiedziało się Radio Elka. Prezes firmy Zenon Rzetecki potwierdza  jest inwestor, który chce przejąć większościowy pakiet akcji spółki. Prezes nie chce jednak ujawniać jego tożsamości. Nieoficjalnie dowiedziliśmy się, że jest to Jan Kryjak, znany przedsiębiorca branży metalowej.
Szwedzka firma Assa Abloy zawarła umowę przejęcia spółki LOB S.A. w Lesznie  poinformował Puls Biznesu. Dawny Metalplast jest liderem produkcji zamków i kłódek w Polsce  nowy właściciel specjalizuje się w tej właśnie działalności. Itp. itd.
 
#41 Ha ha auuuu 2022-02-09 07:23
Teraz strajk, a w dzień wyborów od 6 w białej koszuli pod lokalem wyborczym stoi aby na PiS głosować bo obiecali 
 
#42 Oni 2022-02-09 08:33
Witam nie jestem rolnikiem, ale czytając ta fale hejtu tracę wiarę w ludzi. Najpierw zapoznajcie się z 2 stronami medalu później oceniajcie bo jak idziesz do sklepu to źle ze kawał mięsa jest za 20zl/kg a ten rolnik dostaje za to 3.50zl/kg
 
#43 Waldek57 2022-02-09 08:34
Do kom.14 (Krzyś) - widać,że na PiS nie głosowałeś po Twoim wykształceniu- spójrz może wpierw do słownika ortograficznego a później pisz komentarze.WSTYD.Miłego dnia.
 
#44 obserwator 2022-02-09 08:36
Brak mi już słów. Dostajecie najwięcej dopłat. Korzystacie z największej ilości ulg. Dostajecie rekompensaty (i to nie małe) za zamykanie chlewni, za płody rolne, które najpierw pryskacie nawozem, aby szybciej wyskoczyły w górę - a później byle wiatr wam to kładzie. Śmieszne, że nie widziałem jeszcze na polach, abyście te położone zostawili do orki - zawsze i tak to kombajnem podniesiecie. Macie Przedsiębiorstw a (tak, tak... posiadanie kilkudziesięciu czy kilkuset hektarów i kilku ciągników za setki tysięcy stawia was w tej grupie). Głosowaliście w większości na tych co teraz rządzą, bo wkurzyliście się (daliście się podpuścić mediom) na "zegarek Nowaka". Nie kłuło was w oczy rozdawnictwo rządzących? Umieszczanie rodzin bez wykształcenia w bankach i spółkach? Teraz chcecie przeszkadzać nam, zwykłym ludziom, mieszkańcom, waszym sąsiadom ? Jedźcie pod Sejm! Pod domy ministrów! Tam wylewajcie swoje żale!!!!
Dobrze ktoś napisał wyżej: "teraz strajk, a w dzień wyborów w białej koszuli całymi rodzinami pójdziecie głosować na tych co wam przypomną ile dopłat Wam dali.
 
#45 Byk 2022-02-09 08:39
głosowali na Pisiorów to teraz niech tam jadą , co za wiocha !!!!
 
#46 Do 25 2022-02-09 08:40
Hahaha zdrowe warzywa w markecie. Zwłaszcza te zapakowane w plastiku i folii.
 
#47 Robol 2022-02-09 08:43
Przyzedl luty w gospodarstwie nie ma co robić i jak co roku wiesniaki wyjeżdżają na drogi może coś się skubnie. Rolnicy to najbardziej roszczeniowa grupa po nauczycielach. Nie pasuje idź na taśmę.mam
Nadzieje ze policja odpowiednio przyjmie i ukarze
 
#48 Mira 2022-02-09 08:55
PiS, PIS padło wam na łeb, a tusk co wam dał, że teraz takie rządy wam przeszkadzają? Za wasze pieniądze z UE to się PSL bawił a teraz po wszystko łapy wyciągają jak nie dostaną dotacji to uruchomią swoje gospodarstwa i zaczną produkowac inaczej nie będą mieć za co żyć tym trzeba rolników złamać do pracy rodacy jak my to mieszczuchy czynimy nikt nam za darmo nic nie da!!!
 
#49 do 41 2022-02-09 08:56
Wg ciebie teraz pewnie zagłosują za Spurek,Jachirą i zielonymi,lewak ami i liberałami...hehe
 
#50 Pracodawca 2022-02-09 09:01
Zacznijcie sami sprzedawać swoje wyroby, a nie przez kilku pośredników to zobaczycie co to jest handel.
 
#51 dziadzia 2022-02-09 09:13
A co mnie to obchodzi? Na tym polega kapitalizm. Jeśli nie jesteście konkurencyjni bo wasza świnia czy krowa, albo cebula jest za droga, to normalne, że importowane są tańsze produkty zza granicy. A to, że Morawiecki z Kaczorem wam naobiecywali to miejcie do nich pretensje, dojedźcie ciągnikami pod chate Kaczyńskiego i tam strajkujcie, a nie blokujecie drogi i wkurwiacie innych ludzi, którzy mają swoje sprawy, swoje życie i np. spieszą się do szpitala, do szkoły aby zawieźć dziecko czy do pracy.
 
#52 Lol do 4 2022-02-09 09:18
A dziwne bo znam osoby które potworzyły sobie też salony fryzjerskie na dotacje albo inne przedsiębiorstw a i jakoś im tego nie wygasauje. Każdy jak wie gdzie pociągnąć to może się o coś starać. Co to zawodu rolnika jak uważasz że jest tak dobrze jeden z drugim to odbije piłeczkę i powiem to samo co wy gadacie o rolnikach. Jeżeli jest to super zawód i tak go zazdrościcie to śmiało zostańcie rolnikami. Pierwsze słyszę żeby rolnik 3x w roku miał wakacje. Prędzej urlopy mają ludzie z miasta i to cały miesiąc 26 dni urlopu nie licząc l4 za które dostają kase dlatego darmozjadami to trzeba nazwać miastowych pracujących i kogoś na etacie w tym układzie. Śmiało przechodźcie na KRUS. Czemu strajkują? Jakbyście przeczytali ze zrozumieniem to doczytali byście że dużo gospodarstw zwinęło interes. I strajkują te gospodarstwa które widzą ze przychodzi też na nich czas. Do czego my zmierzamy żeby hodować i produkować dla idei i dokładając. Dlaczego hodowcy jeszcze to wytrzymują? Bo jak ktoś ma produkcję roślinna i zwierzęca to z produkcji roślinne jeszcze jako tako dokłada do zwierzęcej ale prawda jest taka że nie opłaca się trzymać świń. Przy tych cenach świń które są to w sklepach konsument powinien kupować mięso o połowę taniej ale głupi konsument nie widzi ma to gdzieś. Zawsze ludzie byli nauczeni żeby zwalać wszystko na podatki. Teraz wam rząd obniżył podatki i kto teraz na tym zarabia? Monopol marketowy. Teraz się człowiekowi oczy otwierają kto sepi ich pieniądze? A co do strajku to jeszcze nie tak dawno jak darmozjady z kody blokowały ulice to było dobrze? Też się spieszyłem do jakiegoś urzędu i też mieli mnie gdzieś także darujcie sobie tego typu komentarze. Nie podoba się to pieszzo albo objazdem. Nie podoba się na etacie to kup se ziemię. Sami doprowadzacie do tego że rolnik przestaje was żałować. Na moje kiełbasa niech kosztuje i 50 zł dla takich podłych ludzi.
 
#53 Pytanie 2022-02-09 09:25
Ile procent poparcia wieś dała dla pis? Jak ich popieraliście, to teraz bijcie brawo a nie na drogi!!! Polski Ład działa pełną parą
 
#54 Do 38 2022-02-09 09:28
W jaki sposób niby ma być Zabroniona jazda traktorem po drodze? Może tobie zabrońmy jeździć zamochode? Znam cie i wiem że bardzo często są za tobą korki 
 
#55 Honhoho 2022-02-09 09:41
Państwo rolnictwo w 81%-ach głosowało na PiS, a teraz ze zdumieniem przecierają oczy jak Kubańczycy kiedy Castro przejmował władzę opowiadając baśnie, że jest i będzie demokratą. Lepiej późno niż wcale, drodzy rolnicy. A co pokażecie w najbliższych wyborach?
 
#56 Rolnik 2022-02-09 09:42
Jestem rolnikiem i ciężko pracuję, nie tylko od 7 do15 ale znacznie dłużej. Ludzie z miasta myślą, że na polu to mi samo rośnie, ale żeby właśnie rosło to trzeba ogromu pracy i pieniędzy. Dostaję dopłaty ale nie zanic, muszę spełnić pewne kryteria, aby je otrzymać. Dopłaty są głównie po to aby była tania żywność w sklepie. Jak by ich nie było to żywność kosztowała by średnio ok 30 do 40 procent drożej. Proszę iść do sklepu i sobie policzyć na kalkulatorki ile by co kosztowało i na ile was stać. Dopłaty do rolnictwa są na całym świecie w UE, w USA, Kanadzie, Rosji, Ukrainie, Chinach itd.
Nawiasem mówiąc dla ludzi z miasta też są różne dotacje z Unią, ale jak już ktoś napisał trzeba być ogarniętym, żeby się o nie ubiegać.
 
#57 do41 2022-02-09 10:01
W Polsce jest ok 400 tys aktywnych rolników. Także daruj sobie głupawe teksty, że to rolnicy wybrali PiS.
 
#58 mieszkaniec 2022-02-09 10:02
ahh ci biedni rolnicy w swoich luksusowych traktorach :)
 
#59 peterpan 2022-02-09 10:04
1. dalej na nich głosujcie
2. jeżeli umiecie się tak jednoczyć to przeszkadzajcie w warszawie
a sami twórzcie grupy i sprzedawajcie nam bezpośrednio swoje płody rolne
ta zła Unia na to pozwala , ba nawet preferuje
 
#60 Edo 2022-02-09 10:08
PIS olał rolników kompletnie. Wieś to dla pisu głosująca, bezmyślna masa (...).
 
#61 HAHAHA 2022-02-09 10:08
Głosowali na Pis a teraz im się nie podoba - hipokryzja! Blokują drogi i utrudniają życie zwykłym ludziom. Pod sejm, na Żoliborz tam jechać i blokować. Zresztą rolnikowi zawsze źle. Jak się nie podoba inna praca czeka - jest jej dużo, na zachodzie też. Zaraz padnie argument, że żywność produkują itd. Zawsze można kupić tańsze i nawet lepsze produkty z zagranicy.
 
#62 ???!!! 2022-02-09 10:10
Pod Tuskiem niech protestują, bo to polityka Europejskiej Partii Ludowej na czele z Tuskiem, doprowadziła do tak wysokich cen GAZU (budowa rury gazowej z Rosją) i PR¡DU (opłaty CO2) i skutków wynikających z tych cen, w tym cen nawozów !!!!!??????
 
#63 x 2022-02-09 10:14
do 39 widac jaki jestes ogarniety
 
#64 Do 51 2022-02-09 10:20
Przestań oglądać TVpis , sprawdź kalendarz jest 2022 , to wy od 7 lat rządzicie Polską widać z mizernym skutkiem.
 
#65 Mieszczanin 2022-02-09 10:25
Rolnicy! Na kogo GŁOSOWALIŚTA? Już nie pamiętacie? Sami ich wybraliście bo 98% rolników głosowało na PiS. Więc teraz buda i siedzieć cicho. Taki raj nam sprawiliście. A teraz mądrzy jesteście po szkodzie! I tak znowu rolnicy wybiorą PiS. Paszli z miasta! U nas wygrało KO i to my powinniśmy wam gospodarstwa blokować, a nie odwrotnie!
 
#66 do 56 2022-02-09 10:27
Podnieś ceny to zaczniemy kupować żywność od rolników z zachodniej europy i zbankrutujesz. jakoś im się opłaca tylko wam ciągle mało, a pod chałupą co ma 250m2 stoi mercedes i dwa traktory i jeszcze narzeka, że jest taki biedny.
 
#67 Kodzik 2022-02-09 10:29
ZAglosujcie na Tuska przynajmniej bedziecie chodowac szczaw i mirabelki bo na nie będzie POpyt. Ciagle zle tym polaczkom.wroci stary dobry Tusk to przypomną sobie ludzie co to bieda inflacja i zero w portfelu.
 
#68 Szacunek 2022-02-09 10:43
Bardzo płytkie komentarze ludzi. Jak widać nie można się solidaryzować. Rozumiem oburzenie z powodu zablokowanych dróg i problemów z dojazdem, żyjemy w kraju, w którym strajki nie są czymś nowym. Osoby, które pracują na gospodarstwie z pewnością mają lżej niż kiedyś, jednak kochani, czas i technika idzie do przodu, nie do tyłu, pogódźmy się z tym. Debatujcie na tematy, których nie dotyczy ten strajk. Ceny w Polskim rolnictwie drastycznie wzrosły. Niestety produkty, które kiedyś kosztowały 1000/1500 zł dziś kosztują 5000 zł. Takie są fakty, zanim wypowiedzcie się na jakiś temat polecam zagłębić się bardziej, a nie z góry oceniać. Jeśli chodzi o komentarze typu To oni głosowali na ten rząd. Po pierwsze: każdy ma prawo głosować na co chcę, po drugie: nikt nie jest w stanie przewidzieć jak sytuacja będzie wyglądać po zagłosowaniu na danego kandydata, po trzecie: twierdzenie, że każdy rolnik zagłosował w ten sposób jest błędne, macie jakieś dane statystyczne, które na to wskazują? Nie wiecie kto głosował w ten sposób. Nie hejtujcie, każdy zawód jest bardzo potrzebny. Rolnicy dają plony, mięso, które my codziennie zjadamy. Niech wypowie się osoba, która miała jakąś styczność z tym sektorem, a nie krytykują osoby, które są wściekłe na tłok i rozgardiasz w mieście. Ludzie, czy to pierwszy strajk? NIE. Czy ostatni? NIE. Odwołam się jeszcze do komentarzy, które sugerują, iż rolnicy to darmozjady. Nie zgadzam się, bo to właśnie oni (między innymi oczywiście) pracują na to by na sklepowych półkach nie brakło: chleba, mąki, cukru, mleka i wielu innych produktów. Odzywały się już różne grupy zawodowe. Dlaczego rolnicy nie mogą? Każdy ma takie prawo. Owszem rolnicy nie pracują na etat i nie żyją z comiesięcznej wypłaty, ale oni w tym momencie nie mają pewności, że będą w stanie się utrzymać. Chyba każdy potrafi to zrozumieć, że jeśli zarobi się np. 5000 zł a trzeba wydać 6000 zł to raczej zysku się nie ma. Radzę poczytać więcej na ten temat i dowiedzieć się o co rolnicy walczą. Proszę Was ludzie, szanujcie się i chociaż przemilczcie. Nie martwcie się, rolnik musi wcześniej, czy później wrócić do domu. Czekają na niego zwierzęta, które bez ich pożywienia, po prostu nie przeżyją. Szanujmy się nawzajem.
 
#69 Jarek 2022-02-09 10:48
Rolbik z Krzywinia mówi, że jest źle? A gdzie był rolnik z Krzywinia i jego wszyscy pobratyńcy w czasie wyborów?? Na kogo zagłosowali rolnicy?? A teraz w (...) źle???
 
#70 do 66 2022-02-09 10:54
To zatankuj auto i jedź do Berlina, albo Drezna na zakupy, to przecież tylko 300 km, rano wyjedziesz wieczorem wrócisz z całym bagażnikiem zakupów z Aldi..
 
#71 do kom. 57 2022-02-09 10:57
W Polsce obecnie jest ok. 1,3 mln gospodarstw rolnych. To są dane na podstawie spisu powszechnego z 2020 roku, które podał GUS w 2021 roku. Jak więc jest możliwe, że 400 tys. rolników obsługuje ponad 3 razy więcej gospodarstw?
 
#72 do kom. 58 2022-02-09 11:13
Traktory to dla rolników narzędzia pracy. Powinny być wydajne i sprawne. To tak jakbyś mówił, że programista ma drogi komputer albo ktoś świadczący usługi asenizacyjne ma drogi beczkowóz do wywożenia szamba.

Wg GUS dochód z rodzinnego gospodarstwa rolnego na osobę pełnozatrudnion ą rodziny wyniósł za cały 2020 rok od 18 600 do 62 800 zł, w zależności od rodzaju uprawy lub hodowli. Tutaj tego luksusu raczej nie widać.
 
#73 do 46 2022-02-09 11:28
Gdyby wam zabrać te wszystkie chemiczne świnstwa które z lenistwa kupujecie i lejecie na uprawy a w zamian zostawić tylko widły grabie i haczki to wtedy chylę czoła przed Waszymi opalonymi od słońca karkami a tak to jestescie tylko zwykłymi (zapewne i w duzo przypadków nieswiadomymi) producentami skazonej sladem chemicznym zywnosci i przez to w gruncie rzeczy jako ,że bez kontroli to mozna mieć jeszce wieksze obawy niz od tych marketowych "wyrobów".Njlepsza maszyna to Franek i Maryna i nic tego nie zmieni- a żywnośc powinna być z 3 razy drozsza bo procentowo marnuje sie jej około 40%w skali kraju
 
#74 Ja 2022-02-09 11:30
A mnie się wydaje, że te wszystkie komentarze to piszą frustraci, którzy zazdroszczą innym pracowitości.
 
#75 bn 2022-02-09 11:34
Rolnicy kto wam doradza protesty w takiej formie? Wywalcie tego gościa bo żle wam doradza co widać po większości komentarzy. Uprzykrzacie życie zwykłym ludziom. Boicie sie lać gnojówe blokować urzędy gminy wójtów urzędników itd to już wasza sprawa że jesteście cykorami ale od zwykłych ludzi sie odpie.......
 
#76 Elka 2022-02-09 12:32
Do kom. 42.Cena 3,50 zł za 1kg żywej wagi świni to nie to samo co cena 20 zł za kg schabu w sklepie. Zanim ten schab znajdzie się w sklepie to ktoś nad tym pracuje. Ale faktycznie sam piszesz, że nie jesteś rolnikiem. Nie wiem jak skuteczny ma być ten protest ale w imię czego przyjeżdżają do miasta i spalinami zatruwają już i tak złe powietrze w Lesznie. Mają tyle dróg w gminie i powiecie. Co my zwykli mieszkańcy im zawiniliśmy,, że tak nas chcą ukarać - smrodem spalin i hałasem ciągników.
 
#77 Aga 2022-02-09 12:52
Tak WIEŚ w Polsce głosuje a teraz ryczy. Tak chcieliście i tam macie !!!
 
#78 Odpowiedź 2022-02-09 13:35
Do komentarza numer 77. Nie każdy tak głosował, nie tylko rolnicy. Nikt też nie może przewidzieć jaki los zgotuje rząd. Pozdrawiam.
 
#79 SETH 2022-02-09 13:57
Serio myślicie, że ktoś będzie Wam współczuł czegokolwiek? Chcecie protestować, to wybierzcie się pod biura poselskie i tam skandujcie swoje hasła. Od wielu lat słyszę od rolników, że UE jest zła i niszczy rolnictwo, ale każdą dotację z Unii z chęcią przygarniacie.

Że żywność od polskiego rolnika jest zdrowa i wspaniała? To pokażcie społeczeństwu czym tuczycie tą swoją trzodę i dlaczego na własny ubój odstawiacie kilka sztuk z chlewni i nie karmicie tych świn tym, co inne dostają?

Co do argumentu, że przecież każdy może zostać rolnikiem. No jasne, ale wcześniej niech ktoś odpowie skąd kązdy rolników ma tyle hektarów przypisane do swojego gospodarstwa i za jaką cenę je nabył.
 
#80 obiuro 2022-02-09 14:53
Pewnie że powinniście pod biurami poselskimi skandować !!!
Ale nie róbcie tego tak, jak pewne ugrupowanie, że idą gdy dany poseł nieobecny a biuro nieczynne ; / czyli dla zrobienia bohaterskiego zdjęcia.
 
#81 Do 65 2022-02-09 15:14
Skończyłeś jakąś szkołę? Matematyki i języka polskiego tam nie było.
 
#82 Leon 2022-02-09 15:59
Do 63 =Wysyłasz wszystkich do Tuska tak jak TVP .Ani Tusk ani Unia nie odpowiada za drożyznę w Polsce tylko Rząd. .Na bilbordach Mateusza dla ciemnego ludu takiego jak TY jest że unia w 60 procentach odpowiada za drogi prąd a w rzeczywistości jest 20 procent .Wielu z was dzięki Uni ma nowoczesne europejskie gospodarstwa ale głosujecie na PIS która wyprowadza nas z Uni .Zamiast dopłat dla was powinniście żyć tylko z obietnic bez pokrycia
 
#83 Do 79 2022-02-09 16:00
Poczytaj o parcelacji to się dowiesz. Za darmo nie dostali jak to się niektórym tutaj wydaje.
 
#84 do 83 2022-02-09 18:08
no za darmo by ni wzięli, musi jeszcze dopłata być!
 
#85 Ciocia 2022-02-09 18:41
A górnicy tąpną w kopalni i już rząd PIS leci z pomocą finansową, bo im się należy. A to wszystko daje z naszych podatków, nie ze swoich składek w klubie PIS. Górnicy zarabiają krocie i zawsze im mało. Wątpliwe też jest czy płacą składki ZUS.
A rolników cały czas PIS ma mocno gdzieś. Całe hałdy mięsa przywożą z Danii, Holandii (...) niewiadomego pochodzenia i terminu przydatności.
A polskim mięsem się gardzi i płaci rolnikom za 1 kg ok. 3,0 zł. A w sklepie ten schab koszkuje powyżej 20 zł i więcej. Więc kto tu zarabia. Po co te ministerstwa skoro głęboko maj ludzi w nosie. A propo tych maszyn co mają rolnicy, to w znaczącej większości są za kredyty, których wielkość jest duża. Na wsi jest sporo ludzi na socjalu i im nie chce się iść pracować do rolnika bo państwo PIS daje kasę z naszych podatków (rozdaje). A rolnicy żadnej tarczy finansowej jak firmy nie dostali. Więc proszę was uspokójcie się i przestańcie na nich pluć. Za chwilę chińskie mięso będziecie jedli , które rośnie w piętrowych blokach. Trochę poczytajcie i zapoznajcie się z wieloma zagadnienia, zamiast tutaj bełkotać.
 
#86 Leszek 2022-02-09 19:13
A co my w mieście mamy dobrze że rolnicy nas blokują wszystko nam drożeje niedługo na miskę ryżu nie starczy z wypłaty. Do Warszawy tam blokować pod siedzibę sejmu.
 
#87 Do 84 2022-02-09 20:06
Po wojnie nie było dopłat tylko każdy kto dostał ziemię musiał ją przez 20 lat spłacać. Ale żeby o tym wiedzieć to trzeba czytać.
 
#88 Do 86 2022-02-09 20:09
Jak ci wypłaty nie starcza to po podwyżkę do szefa albo zmień robotę.
 
#89 Do71 2022-02-09 21:38
1,3 mln gospodarstw jest na papierze. Wg. różnych szacunków ok 60-80% tych rolników nie uprawia swojej ziemi tylko ją wydzierżawia innym rolnikom pobierając jednocześnie dopłaty bezpośrednie i korzystając z KRUS. Ostatnio minister rolnictwa Kowalczyk przyznał że wg jego w Polsce jest ok 400 tys AKTYWNYCH (uprawiających ziemię) rolników. Toczy się bój o definicję aktywnego rolnika, możesz sobie o tym problemie poczytać w internecie (zwłaszcza wypowiedzi Jarosława Kalinowskiego). Należy też rozróżnić mieszkańca wsi od rolnika.
 
#90 do kom.62 2022-02-09 23:07
Te trzy wykrzykniki świadczą o poziomie Twej wiedzy społeczno politycznej oraz ekonomicznej ! To co wypisujesz to efekt propagandy towarzyszy z TVP. Brak u Ciebie rozeznania i realiów działalności pisowskich szkodników (np. 60 Mld zł unijnych funduszy na zieloną energię. Wykorzystano 1 mld zł gdzie się podziało 59 mld zł) . Widać że żyjesz w oparach propagandy sukcesu Polskiej Zjednoczonej Prawicy Rabunkowej partii beneficjentów plusowego socjalu, wyciągania kasy podatników na zasadzie " mi się należy" i lewych rąk (dużo gadać, mało robić, dostatnio żyć)!
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama