Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Muzyka/Koncerty

253 wyświetleń
223 wyświetleń
213 wyświetleń
3 wyświetleń
3398 wyświetleń
3549 wyświetleń
3393 wyświetleń
2898 wyświetleń
3521 wyświetleń
3066 wyświetleń
4013 wyświetleń
5358 wyświetleń
4467 wyświetleń
6191 wyświetleń
5416 wyświetleń
5248 wyświetleń
5531 wyświetleń
5449 wyświetleń
5553 wyświetleń
5435 wyświetleń
6080 wyświetleń
7527 wyświetleń
8142 wyświetleń
6008 wyświetleń
5513 wyświetleń
6003 wyświetleń
5260 wyświetleń
5065 wyświetleń
5843 wyświetleń
6199 wyświetleń
6553 wyświetleń
7753 wyświetleń
5173 wyświetleń
6391 wyświetleń
7269 wyświetleń
5911 wyświetleń
7806 wyświetleń
6340 wyświetleń
6192 wyświetleń
View Video
384 wyświetleń
View Video
6908 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Koncert dla Ukrainy: Ladies Trio (2022)

Opis
3 kwietnia 2022, Leszno, Miejski Ośrodek Kultury.
reporter: Arek Wojciechowski
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/108966/80/


Ocena: 2.3 (37 głosów)


Komentarze (50)  

 
#1 MAREK 2022-04-04 08:03
Ukraina ma 600 tys. kw2 powierzchni (dwa razy tyle co Polska). Wojna toczy się na północnym wschodzie oraz wschodzie Ukrainy, obejmując 30% terytorium tego państwa. Z zachodu na wschód jest 1500 km. Cały zachód Ukrainy (wzdłuż granicy z Mołdawią, Rumunią, Węgrami) większy niż Polska nie jest objęty wojną. Skoro Polacy mogli przyjąć do swoich domów uciekających Ukraińców, to dlaczego ich rodacy z zachodniej Ukrainy nie przyjęli ich pod swój dach. Dlaczego nie organizują miejsca w swoich przedszkolach i szkołach dla ich dzieci.
 
#2 Miłka 2022-04-04 08:15
Do Marka (1) - z geografii to jesteś dobry , ale nie bardzo się chyba orientujesz , co do zakresu działań wojennych w Ukrainie . Jedź zatem na zachód Ukrainy , pomieszkaj , wróć i opowiedz , jak było .
 
#3 Tomek 2022-04-04 08:23
Pomagać należy i nie podlega to dyskusji. Jednak gdy zostaje zmienione prawo, dodatkowo ogromny socjal to należy zadać pytanie z czym mamy do czynienia. To jest jeszcze pomoc czy przesiedlenie? Czy jest inny kraj w Europie, który zmienia prawo by przesiedleńcy byli traktowani na równi z obywatelami? Co będzie następne? Reprezentacja w Sejmie?
 
#4 Rosyjski trolu 1 2022-04-04 08:46
Twoje miejsce jest w Moskwie przy Putinie. Życzę Tobie, aby rosyjska bomba spadła na Twój dom!
 
#5 wybory 2022-04-04 08:46
Na Węgrzech wybory zdecydowanie wygrał Fidesz Victora Orbana. Obronili niezależność i wolność Węgier, obronili ich pokój i bezpieczeństwo.
 
#6 Do 1 2022-04-04 08:50
Może dlatego, że jest wojna i chaos i prawie nic nie działa. Mowa o tych miejscach w przedszkolach i halach. A tak w ogóle Marku to musisz być chyba bardzo młodym i naiwnych człekiem. Wojna w kraju to terror. Nie wyobrażasz sobie zamieszania i bałaganu, który wtedy panuje. Czy jeśli Putin okupuje i niszczy wschód i centrum to znaczy, że zachód Ukrainy jest spokojny i bezpieczny? Bzdura totalna to co wypisujesz. W Ukrainie nie ma obecnie bezpiecznych miejsc. Jednak wielu Ukraińców wyemigrowało na zachód Ukrainy i wyczekuje co będzie dalej. Czy wyjeżdżać, czy nie z kraju. Jak dalej potoczą się działania i od tego uzależniają swój kolejny ruch. Wiele ukraińskich rodzin przyjęło na zachodzie Ukrainy swoich krewnych i znajomych. Tak więc widzisz to co piszesz jest wierutnym kłamstwem i nie rozumiem wciąż dlaczego nadal wypisujesz te kłamstwa. Robisz to notorycznie pod każdym pojawiającym się artykułem na temat Ukrainy. Masz za to płacone, czy to twój wolontariat? Może lepiej zmień miejsce zatrudnienia lub zatrudnij się jako wolontariusz w służbie dobra. Na razie jesteś po złej stronie mocy.
 
#7 Do 5 2022-04-04 09:13
Głupich nie sieja sami się rodzą. Na Węgrzech. I w Polsce też. Węgry i Rosja biją w ten sam bębenek
Orban uzależnił Węgrów od Putina i jego gazu. To ma być niezależność? To jest zwykle wasalstwo. Broń nas Boże przed taką niezależnością jaką mają skłócone z Unią i NATO Węgry. To jest jak stryczek na szyi. Węgry już należą do Putina. Obywatele węgierscy tego nie wiedzą. Orban im to zrobił. I oni sami też - swoim populistycznym chciejstwem. Chroń Boże Polskę przed taką wolnością. I niech Polacy obudzą się z letargu przy następnych wyborach parlamentarnych . Nie dla partii, która jest skłócona z UE i bruździ w NATO, proponując misję pokojową, czyli wkroczenie kolejnych wojsk do Ukrainy i rozlanie się wojny na teren Polski.
 
#8 popieram 3 2022-04-04 09:14
Co będzie następne? Reprezentacja w Sejmie?
 
#9 Do 6 2022-04-04 09:24
Co więcej obserwowane jest przy granicy Ukrainy z Polską zadziwiające zjawisko. Wiele matek z dziećmi, które w pierwszym odruchu 25 lutego uciekło do Polski, nie widząc dla siebie i swoich dzieci perspektyw normalnego życia w Polsce (brak pracy, mieszkania, no bo umówmy się lokum w hali sportowej to prowizorka a nie mieszkanie) zdecydowało się wracać!!! Wracają do swoich mężów i braci. Chcą być bliżej nich. Decydują się na powrót pod warunkiem, że ich domy jeszcze istnieją. Polacy im z reguły taki ruch odradzają i proponują jeszcze poczekać, ale są zdeterminowane. Pociągi do Lwowa i Odessy jadą z powrotem z Ukraińcami. Nie jest ich tak wielu jak przyjeżdżającyc h. Ale taki trend też odnotowano.
 
#10 przykre 2022-04-04 09:28
Jakie to przykre, że my, w Lesznie, nie mamy ŻADNEGO takiego zespołu wokalnego. Cantus to coś całkiem innego. Wstyd i jednocześnie radość, że tę lukę polskiemu miastu zapewni zespół z Ukrainy. I ponownie powinien być w Lesznie amfiteatr, który z premedytacją mieszkańcom został zlikwidowany przez Urząd Miasta Leszna. Ladies Trio z pewnością chętnie zaśpiewałyby ponownie, latem, pod gołym wakacyjnym niebem, RAZEM z mieszkańcami.
 
#11 Do 3 2022-04-04 09:31
Gdzie ty widzisz tą równość? Że mają zasiłek, żeby nie poumierali z głodu póki nie znajdą źródła utrzymania? W innych krajach też żyją z socjalu, a co ty myślisz? Dostają kasę na podstawowe potrzeby. Nie nazywa się to 500+, ale istnieje w innej formie. Nie siej dezinformacji. Obywatelstwa nie dostali więc o co ci chodzi? Głosować nie mogą. Są tu wciąż na prawach rezydentów. Obcokrajowców, którzy mogą zamieszkiwać i podejmować pracę. I co ważne PŁACIĆ PODATKI.
Wstrzymaj się z tą wrogą propagandą. Zostałeś zdemaskowany.
 
#12 teraz Węgry? 2022-04-04 09:32
Teraz Węgry, bo idą swoją drogą, będą naszym wrogiem? Według zasady kto nie jest z nami, jest przeciwko nam? Co dalej z Międzymorzem? Przecież mamy węgierskiego ambasadora polskiego miasta?
 
#13 wodz 2022-04-04 09:36
Orban obronił swoich obywateli przed wojną. Dzięki temu wygrał wybory.
 
#14 Do 8 2022-04-04 09:37
Aby mieć reprezentację w sejmie muszą mieć obywatelstwo. PESEL to nie obywatelstwo nieuczku.
 
#15 Andrzej 2022-04-04 09:39
Jakiś troll krytykuje odmienne komentarze . Demokracja
 
#16 Do 10 2022-04-04 10:26
W Lesznie mamy kilku dobrych wokalistów,woka listek i zespoły. Dwa występowały nawet na festiwalu w Opolu, a jeden wokalista z Leszna i Jego przeboje zna cała Polska,występow ał też w Opolu.
 
#17 do kom 14 2022-04-04 10:31
PESEL wystarczy by głosować na np. budżet obywatelski, "nieuczku" również
 
#18 do 11 i 14. 2022-04-04 10:32
Oczywiście, że PESEL nie daje praw wyborczych. Jaki jest problem dla PiS, PO, Lewicy by zmienić prawo wyborcze w jedną noc. Jak myślisz dlaczego wszystkie ugrupowania włażą przybyszom z Ukrainy. Za chwilę nie będziesz musiał chodzić na wybory bo twoi nowi bracia z Ukrainy pójdą za ciebie.
 
#19 MAREK DO 2, 4 i 6 2022-04-04 10:32
Każdy ma prawo wyrazić swój pogląd. Najbardziej odmawiają tego inni, którzy twierdzą, że walczą o demokrację.
Polska w 1990 r. była prawie bankrutem. Ukraina w tym czasie miała większy dochód od nas. Minęły 30 lat i polski dochód narodowy jest o 300% większy niż był w 1990 r. W Ukrainie przez te 30 lat ciągle spada poziom życia. Obecnie jest najbiedniejszym krajem w Europie. To co Ukraińcy robili przez te 30 lat. Polacy okupili swój rozwój potem i krwią. Bo obecnie wojna to nie tylko czołgi i samoloty ale rozwój technologii i gospodarki. Ukraińcy chcą być natychmiast przyjęci do Unii Europejskiej, która za nich ma wszystko załatwić. Polacy od 1992 r. przygotowywali się do wstąpienia do UE, które nastąpiło dopiero w 2004 r., a kosztowało to ich wiele wyrzeczeń.
Wojna w Ukrainie się kiedyś skończy. Oby jak najszybciej. Tylko co dalej zrobią Ukraińcy ze swoim krajem, skoro przez 30 lat od upadku komuny prawie niewiele zrobili?
 
#20 kawa na ławę 2022-04-04 10:49
Nr 7: Orban nie jest politykiem z mojej bajki, ale jednego nie można mu zarzucić: Dba o Interes Narodowy. Nad Wisłą jest dużo większe wasalstwo; min. watykańskie i komdominium niemieckie oraz banksterów zza Oceanu.
 
#21 Do 12 2022-04-04 10:51
Węgry obroniły się przed wojną? Nie wierzę, że można tak idiotycznie patrzeć na świat. Węgry to kraj autorytarny taki jak Rosja. Nie ma wolnych mediów, sądów. Jest uzależniony od Rosji w 100%. Obywatele są tam pod butem, ale sami wybrali bo chcieli żyć z socjalu jak Polacy. Na Węgrzech działa sprawna siatka rosyjskiego wywiadu, czyli rosyjska agentura. Węgry to piąta kolumna Rosji w tej historii. Polsce Węgry były potrzebne do bezsensownej walki z UE. A teraz mamy zagwozdkę. Bo PiS też chce autorytaryzmu i do tego zmierza niszcząc nasze stosunki z UE i tu Węgry były im potrzebne. Ale jeszcze do końca nie zgłupiał w kwestii rosyjskiej i widzi w Rosji wielkie zagrożenie. Choć posunięcie z misją pokojową było bez sensu i groziłoby rozlaniem wojny na Polskę. Na szczęście NATO czuwa i nie pozwala nieodpowiedzial nym politykom na takie zagrywki. To zresztą było skazane na porażkę. Cały ten wyjazd PiSu na Ukrainę to była zwykła kampania wyborcza skierowana pod polską nierozgarniętą publiczkę.
Węgry niestety nie są naszym sojusznikiem. Nigdy nie były. Nie mamy wspólnych interesów póki rządzi tam autokrata Orban. Tylko PiSowi wydawało się, że są "bratankami". Taki interes z nimi ubili w UE. Wszystko to sprawa wspólnych interesów. My z Węgrami w tej chwili ich nie mamy i nie powinniśmy mieć. A w sprawie praworządności powinniśmy jak najszybciej zaprocedować w sprawie jej przywrócenia w Polsce, bo te pieniądze z Unii są nam teraz potrzebne i to bardzo.
 
#22 Do17 2022-04-04 10:59
Ogarnij się nieuczku.
No i co ci zaproponują w tym budżecie obywatelskim takiego co cię stłamsi. Pod warunkiem, że będą mogli i chcieli e ogóle do niego dotrzeć i przeczytać. Myślisz że to spędza teraz sen z ich powiek? Twój za...ny budżet?Poproszą o nową halę sportową do zamieszkania? Poproszą o nowe książkomaty, zaprotestują przeciw stadionowi Unii. No nie bądź śmieszny nieuczku. Takie wyssane z palca problemy możesz sobie omawiać z żoną przy pieleniu grządek.
 
#23 Do 4 2022-04-04 11:00
Odezwał się bogobojny, miłoierny i pokój "miłujący" tfu, niedobrze się robi czytając tą wypocinę.
 
#24 Do 18 2022-04-04 11:08
Nocnymi zmianami prawa wsławiła się PiS. Inne ugrupowania tego nie robiły i nie robią. Nie siej propagandy.
Nic nie poradzę że Polską rządzi wielka kucharka z Tk. Nie wierz w to, że któraś z partii zdecydowałaby się na ten ruch. PiS ma dość własnego ciemnego elektoratu polskiego. Nie potrzebuje wsparcia innych nacji. Zresztą powtarzam, sprawa obywatelstwa to nie taki pikuś jak ci się wydaje. Nikomu to nie byłoby na rękę. Niestety w tej kwestii zupełnie się mylisz i nie jesteś tak przenikliwy za jakiego chcesz uchodzić. Raczej podpada mi to pod ruski trolling skierowany przeciw zgodzie, która powinna teraz panować w Polsce. Nie podburzaj nie podjudzaj bo to źle o tobie świadczy.
 
#25 Do 19 2022-04-04 11:11
Każdy ma prawo skrytykować i podważyć pogląd (sic) innego człowieka, szczególnie jeśli ten pogląd bardziej przypomina nagonkę i szczucie nic wyważony komentarz opierający się na rzeczowych argumentach.
 
#26 Urszula Chudak 2022-04-04 11:20
Bardzo podobny, o równie wielkich emocjach koncert, odbył się w sobotę w Sali Trójkątnej we Włoszakowicach. Również były tam słowa miłości kierowane do walczącej Ukrainy. Dobór repertuaru był wprost idealny! Jakże niezwykłą wymowę miał "Dziwny jest ten świat" Niemena, "Modlitwa" Bułata Okudżawy czy pięknie zaaranżowane, częściowo w języku ukraińskim wykonane "Hej sokoły". No i zespół jazzowy w Wrocławia, dopełnił reszty. A jako, że była to 17 rocznica śmierci Jana Pawła II, nie zabrakło i "Abba Ojcze". Długotrwałe oklaski na stojąco były tylko minimum, na jakie zasłużyli wykonawcy w ciągu ponad dwóch godzin. Dodam - pięknych godzin!
 
#27 Do 17 2022-04-04 11:31
Mieszkańców Leszna jest 65.000 a Ukraińców dorosłych, nie dzieci, około 2.500. Drugie tyle to dzieci. Jak to widzisz z matematycznego punktu widzenia? Przegłosują nasz budżet obywatelski czy nie? Zawładną naszym budżetem czy nie?
Chore myślenie chorych ludzi.
Ostatnią rzeczą na której im zależy to budżet obywatelski miasta Leszna. Czy
wy naprawdę macie w życiu aż tak pod górkę?
 
#28 Do 19 2022-04-04 11:42
Nie mam zamiaru milcząco ci przytakiwać i nie daj Boże z dzióbka pić. Uważam, że niepotrzebnie mącisz mąciwodo. Po co nam teraz ta twoja "wiedza analityczna"? Poszperaj jeszcze, może coś znajdziesz żeby nadal nas zniechęcać do ludzi z Ukrainy. Po co to robisz. Podbijasz sobie ego? Dobrze ci z tym? Zrób wreszcie coś pożytecznego i nie gledz mam tu więcej.
 
#29 do kom. 3 2022-04-04 12:14
Polska od lat stara się o wzrost liczby ludności. Kiepsko nam to wychodzi. Poczytaj sobie raport GUS sprzed kilku miesięcy, który mówi wprost, że czeka nas katastrofa demograficzna, a brak rąk do pracy mamy już od dawna. Nawet jeśli część z tych uchodźców pozostanie w Polsce, to nasz kraj tylko na tym zyska. Zwłaszcza, że to często ludzie w wieku produkcyjnym, którzy nie powinno mieć większych problemów, aby zintegrować się z Polakami. Co bardzo istotne ekonomicznie - dla nas byłoby lepiej, aby zarabiali pieniądze w Polsce i tutaj je wydawali, a nie wywozili je na Ukrainę.
 
#30 Do 18 2022-04-04 12:32
Problem z chodzeniem na wybory to niestety prawdziwa polska plaga "egipska". Chodzą zdyscyplinowani wyborcy PiSu, a reszta to olewa i taki mamy skutek. Nawet prawa wyborcze dla Ukraińców, które są mrzonką niektórych tu podjudzających, nic w tym temacie nie zmienią, jeśli Polacy się w następnym roku nie ogarną i nie zmobilizują.
 
#31 Do 12 2022-04-04 12:37
To oczywiste, że Węgry są przeciwko nam skoro grają w jednej drużynie z Rosją. No nie żartuj, że tego nie rozumiesz. Zresztą już wcześniej grały ma osłabienie UE czym się przysłużyły naszemu pisowskiemu rządowi i dlatego byli w komitywie. A teraz wielkie rozczarowanie. Węgry Rosja dwa bratanki do wybitki i do szklanki. To bardziej pasuje niż pierwotna wersja przysłowia. Picie i wojna to tu kluczowe słowa. To jedyne co ruskim dobrze wychodzi.
 
#32 ad 16 2022-04-04 14:20
Proszę podać nazwy miejskich, amatorskich zespołów wokalnych, AKTUALNIE (tak, jak aktualnie działa zespół wokalny Ladies Trio) działających przy Miejskim Ośrodku Kultury, które dały choć jeden koncert podobny do Ladies Trio. Nie ma takiego.

Co do danych historycznych, to był w Lesznie taki czas, przed kierownictwem obecnego dyrektora Miejskiego Ośrodka Kultury, że jeden instruktor, pani instruktorka, prowadziła JEDNOCZEŚNIE trzy miejskie zespoły wokalne: dla klas wczesnej podstawówki, starsza podstawówka i szkoła średnia i te zespoły wokalne uświetniały wiele miejskich wydarzeń, stale występowały dla mieszkańców, także w miejskim amfiteatrze. Przy szkołach średnich i dla miasta również działały zespoły wokalne. Tak kiedyś było w Lesznie. Dziś jest totalny marazm, to znaczy zespoły, jeśli nawet takie są, nie prezentują się miastu, mieszkańcom. Na prowadzeniu sekcji zaczyna się i kończy.

Ale bardzo dobrze się stało. Może zespół wokalny Ladies Trio spowoduje, że skończy się w Lesznie dotychczasowy monopol nudnych wokalistów solowych, w tym zawodowych, stale tych samych, znajomych królika.
 
#33 xxx 2022-04-04 14:43
Popieram 19.
 
#34 O komentarzu 19 2022-04-04 15:26
Cóż za wysublimowana metoda grania na emocjach przeciw Ukrainie. Teraz targetem nie jest już kibol- naziol tylko rozgarnięta elita intelektualna? Brawo Rosja. Dobry kierunek. No i cóż nam po tej analizie. Co ona wnosi do naszej obecnej sytuacji. Żadnych konstruktywnych wniosków tylko defetyzm.
Polsce powinno zależeć aby Ukraina jak najszybciej weszła do UE i to bez zbędnych formalności. Zawsze to jakiś bufor między Polską a zdziczałą Rosja. Niestety do NATO pewnie w najbliższym czasie nie wejdą. Szkoda. Zawsze trochę Moskale mieliby dalej do Warszawy. Choć są już w Białorusi, więc niestety mamy przeki...ne.
NATO jest w Polsce i działa, bardzo aktywnie. Na całe szczęście dla nas.
 
#35 pytam 2022-04-04 16:34
Do 28. Czy tobie ktoś płaci za te komentarze.Narzucasz wszystkim swoje poglądy
 
#36 MAREK do 25, 28 i 34 2022-04-04 17:48
Ja na świat staram się patrzeć realistycznie, a nie przez różowe okulary.
Jaki jest ten świat najlepiej widać na polskiej autostradzie A1 (biegnącej 70 km od Leszna). Przejeżdża nią dziennie kilkaset tirów, wioząc towar z Niemiec, Belgii, Holandii czy Francji w kierunku Białorusi i Moskwy. Handel z Rosją jest dla tych krajów wart kilkaset miliardów dolarów rocznie.
Ukraina błaga Unię Europejską o całkowite zablokowanie tego transportu, i odcięcie Rosji od zachodniego zaopatrzenia, bo skróci to wojnę w Ukrainie. Dopóki Ukraińcy nie zrozumieją, że mogą liczyć tylko na siebie to zawsze będą tylko przedmiotem gry wielkich tego świata, dla których najważniejsze jest tylko interes ich krajów. My Polacy także powinniśmy to jak najszybciej zrozumieć. A czy Ukraina będzie w Unii Europejskiej także zdecydują te kraje a Polska niestety najmniej.
 
#37 Do 36 2022-04-04 19:17
Że niby Ukraina może liczyć tylko na siebie?
Niestety patrzysz też na świat przez jakieś okulary. Niekoniecznie różowe, ale deformujące. Co do tirów - zgoda. Jednak, gdyby USA nie zależało na rozgrywce z Rosją, Ukraina już dawno byłaby w głębokiej d& (epresji). Tylko dzięki temu, że USA chcą ukrócić cugle Rosji, Ukraina jeszcze istnieje i się zacięcie broni. Bo wiesz co? Ma czym. A wiesz skąd to pochodzi? Ukraina tego teraz nie produkuje. Dostaje z zewnątrz. A wiesz dzięki komu Ukraina jest tak świetnie wyszkolona? Dzięki NATO. A wiesz dzięki komu wygrywa wojnę propagandową? Dzięki USA. A wiesz kto dostarcza jej najświeższych informacji wywiadowczych? NATO. A wiesz po co latają te samoloty natowskie na wschodzie Polski? Domyśl się. Ukraina bez wsparcia zachodu już by nie istniała. Podobnie rzecz się ma z Polską. Nie możemy liczyć tylko na siebie, bo jesteśmy słabiutcy. Niestety taka prawda. A jeszcze obecna ekipa zrobiła wszystko, żeby nas pozbawić przyzwoitego wojska na właściwym poziomie. Tak, tak to niejaki Antonii M., który wydaje się grać na rzecz Kremla, to wszystko wyreżyserował. I gdyby nie inni, militarnie leżelibyśmy jak betki.
Powinniśmy sobie wszyscy jak najszybciej uświadomić, że w pojedynkę nie znaczymy nic. Zero, Null, de nada, nothing. Panimajesz?
Tylko w zespole możemy w takich przypadkach coś zyskać. A przyłączyć się można tylko do silnego i takiego, który wyznaje podobne wartości. Nie do zdziczalej, dyktatorskiej Rosji, strzelającej w głowę mężczyznom z zawiązanymi z tyłu rękami ( czy tak nie wyglądał Katyń?), gwałcących i zabijających kobiety i nieletnie.
No chyba, że się komuś to podoba. To wtedy powinien zmienić miejscówkę. Pociągi do Moskwy wciąż jeszcze kursują. Chyba.
 
#38 Do 35 2022-04-04 20:20
Kto pyta nie błądzi, ale nie zawsze dostaje odpowiedzi. Tobie się udało mistrzu. Pytaj dalej.
 
#39 Do 36 2022-04-04 23:04
Ta wojna na Ukrainie pewnie nie skończy się nigdy. Będzie to się rozniecać to przygasać. Musimy nastawić się na to, że nasz wschodni sąsiad będzie wciąż w stanie totalnego rozedrgania. Putinowi i Rosji w nic wierzyć nie można. To inna hierarchia rozumowania. To stalinowskie nasienie w czystej postaci. Siewcy totalitaryzmu i terroru. W tej sytuacji nie pozostaje Polsce nic innego jak usilne starania o to aby NATO wciąż było zainteresowane obecnością tutaj i dbaniem o swoje wpływy w Europie. To nasza deska ratunkowa. Inaczej idziemy na dno. Razem z Ukrainą. Smutne.
 
#40 Do 20 2022-04-04 23:21
To jedź na Węgry. Tam nie ma wasalstwa watykańskiego Jest rosyjskie. Będzie ci tam dobrze. I najesz się gulaszu po uszy. I pogadasz z towarzyszami. I poczujesz ruski mir. A od inwestorów z USA wara. Gdyby nie oni byłbyś biedny jak mysz nomen omen kościelna i nie miałbyś dostępu do wolnych mediów. Co do Niemców - bardzo głupio grali z Putinem i teraz budzą się z ręką w nocniku bez swojego ukochanego nordstream2. My wasalami Niemiec nie jesteśmy i nigdy nie byliśmy. Obudź się. Albo nie. Co mnie to obchodzi. Śpij dalej. Baba z wozu koniom lżej.
 
#41 popieram 36 2022-04-05 07:22
A czy Ukraina nie oddała swojej niezależności? Nikt tam nie ma żadnych interesów? Jak to jest, że tam też są oligarchowie? Czy Ukraina nie jest, od pamiętnych wydarzeń, przedmiotem gry wielkich tego świata na jej własne życzenie? Jak to się stało, że demokratycznie wybrany prezydent musiał uciekać z kraju?
 
#42 O komentarzu 41 2022-04-05 10:29
Pytania jak najbardziej zasadne, ale ...
Ale chyba je stawiający nie zna historii i dlatego w jego ustach brzmią tendencyjnie. Żeby poznać właściwe odpowiedzi trzeba sięgać głęboko. Niemalże do zarania państwowości Ukrainy.

Skupię się jednak na czasach najnowszych. W 1991 jak wszyscy wiemy upadł ZSRR. Wtedy też Ukraina ogłosiła niepodległość. I tu się zaczyna cały problem tego kraju. Jego sowiecka przeszłość, gdzie Rosjanie zawsze zasiadali w najwyższych organach władzy. Ta znaczna grupa Rosjan żyjących wtedy w Ukrainie dyktowała i decydowała o kształcie polityki tego kraju. Z natury rzeczy była to polityka prorosyjska nakierowana na interes Rosji nie Ukrainy. Rzec można, że bardzo długo działała w Ukrainie piąta rosyjska kolumna. Ci wspomniani w pytaniach oligarchowie to właśnie produkt tej polityki. Przez cały czas nowej Ukrainy ścierały się w niej dwie frakcje: prozachodnia zmierzającą ku standardom UE i druga prorosyjska. Niestety obecność Rosjan i to wielu z zamierzchłych czasów dobrze osadzonych w strukturach władzy powodowała, że wciąż dominującym modelem rządzenia był model rosyjski. O wyborach z tamtych czasów trudno mówić jako o demokratycznych . Wybory sterowane z Moskwy odbywały się nie demokratycznie, czego efektem w 2004/2005 była słynna pomarańczowa rewolucja. Kolejnym buntem społeczeństwa Ukrainy był Euromajdan, którego efektem była ucieczka z kraju znienawidzonego przez Ukraińców i narzuconego w zmanipulowanych przez Rosję wyborach Janukowycza - kremlowskiej marionetki.
To tego człowieka chciano teraz z powrotem wsadzić na fotel prezydenta zamiast Zeleńskiego. Na początku wojny w 2022 czekał już na terenie Białorusi na podwózkę do Kijowa. Nie udało się. Wrócił jak niepyszny z powrotem na moskiewski garnuszek.

Po inwazji Rosji z 2014 roku Ukraińcy się ogarnęli. Wyczyścili się z Rosjan w szeregach władzy i w armii. Postawili na wzmocnienie militarne i współpracę z zachodem. Odcięli się od Rosji. To zabolało wielkiego brata tak bardzo, że postanowił sobie zabrać to co wg tępej ruskiej ideologii mu się słusznie należy.

Nic nie jest mój drogi tak proste jak ci się wydaje. Poczytaj trochę, sięgnij głębiej, to może trochę więcej uda ci się ogarnąć tej skomplikowanej rzeczywistości.

A że wielcy tego świata zawsze kręcą przy okazji swoje interesy? Se La Vie. Trzeba mieć dobrego nosa i wiedzieć do kogo się przyłączyć i z kim grać w te klocki. Inaczej budzisz się jak Węgry i Białoruś w folwarku zwierzęcym. W państwach autorytarnych, klonach Rosji.
 
#43 Oligarcha 2022-04-05 11:45
Któż to taki ten oligarcha? Ano człowiek kupiony przez władze, ślepo jej posłuszny, wypełniający wiernie jej zalecenia w zamian za olbrzymie synekury. Za wielkie majątki, które pozwalają mu żyć jak cesarz. Te jachty, rezydencje na zachodzie i inne kluby sportowe. Ale nic za darmo. Taki oligarcha chodzi na pasku władzy i robi co mu ta władza każe. System znany głównie z Rosji oraz z państw satelitarnych, które powstały po rozpadzie ZSRR.

A cóż teraz obserwujemy w Polsce? Władza kupuje lojalność swoich aparatczyków za dostęp do wielkich pieniędzy. Niestety taki kupiony aparatczyk musi się z tym ukrywać. Nie może się obnosić. Może wszystko przypisać na żonę jak pewien wysoki pan chodzący na pasku małego pana. A najlepiej ukryć wszystkie bogactwa w raju podatkowym.

W Polsce takich ludzi nie nazywa się oligarchami. To są politycy będący obecnie przy władzy. Jak ich zwał tak ich zwał. Ten sam mechanizm. Nie mamy się czym chwalić, podążamy ruskimi standardami.
 
#44 Do Pana w Nie Różowych Okularach 2022-04-05 12:42
Pan pisze, że nie nosi różowych okularów? A ja uważam, że Pan nosi. Z czego to wnioskuje? Z Pana wyidealizowanej wizji świata. Świat, w którym chce Pan żyć nigdy nie istniał i istnieć nie będzie. Żaden europejski kraj nie może funkcjonować jak wyspa i całkowicie być poza wpływami innych krajów. To złudzenie młodego romantyka. Ma Pan podejście idealistyczne. Szczególnie Polska musi znaleźć się w kręgu wpływów państw o stabilnych standardach demokratycznych , silnych i zdolnych do ekonomicznej i militarnej obrony. Polska że względu na swoje położenie nigdy nie będzie w komfortowej sytuacji. Dlatego musi być cwana jak każdy maluch. Trzeba być cwanym i wyciągnąć z każdego sojuszu to co dla Polski najlepsze. I broń Boże nie jednać się z Rosją. To mamy przećwiczone przez setki lat historii. Stamtąd tylko głód, zaraza i zniewolenie. Nic co by dawało nam perspektywy na przyszłość.
Proszę zdjąć te różowe okulary idealisty i brać życie takim jakim jest. Tak się w nim ustawić, żeby żyło się w Polsce dobrze i bezpiecznie. To jest możliwe tylko przy poszanowaniu demokracji, konstytucji i wolności. I to gwarantuje też wypłatę należnych nam z UE pieniędzy. Przyziemnie, zbyt pragmatycznie? Życie takie jest, a ideały można sobie podziwiać w muzeum Platona, o ile takowe istnieje.
 
#45 do kom. 4. 2022-04-05 13:21
Prawdziwy Polak - katolik , patriota. Taplary coraz bliżej. Jeżeli wiesz o czym mowa.
 
#46 Do 43 2022-04-05 13:49
Dodam, że za czasów PiS mamy w Polsce coraz więcej oligarchów., Przepraszam dobrze sytuowanych dzięki sojuszowi z PiS polityków.
 
#47 oli 2022-04-05 13:52
Brawo komentarz 43.
 
#48 Do 45 2022-04-05 15:40
Że co? Że niby Polacy katolicy zostaną nawróceni na ateizm i zamiast sierpem będą rżnąć kosą?
Przecież ten wpis 4 to zwykła prowokacja. Nie ma co zawracać sobie gitary. Ale z Markiem się w niczym nie zgadzam. Nie zmienia to faktu że nikomu nie życzę bomb Putina. No może oprócz samego Putina i jego wojska. Amen. Niech się stanie.
 
#49 Do 48 2022-04-05 22:48
To myślenie życzeniowe, niestety. Putin ma się dobrze i nic mu nie grozi. Żaden tam zamach ani przewrót. Jego pozycja w Rosji od lat jest niezachwianą i niestety nic nie wskazuje na to, aby się to miało zmienić. Musimy liczyć się z kontynuacją tej polityki która Rosja teraz uprawia. I przygotować się, bo to nie żarty.
 
#50 Piekne 2022-04-05 23:34
Piękne te dziewczyny, a głosy jak brylant. Podziwiam.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama