Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Drogi, inwestycje, biznes

6855 wyświetleń
5184 wyświetleń
13308 wyświetleń
5728 wyświetleń
6295 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Otwarto rondo przy wiadukcie i ostatni odcinek ulicy Szybowników w Lesznie (2022)



Ocena: 2.9 (324 głosów)


Komentarze (117)  

 
#1 Wojtek 2022-05-16 13:02
Jak ktoś szuka pomysłu na biznes to proponuje kupić lawetę i stanąć niedaleko ronda :) Patrząc na rondo przy OBI to sukces gwarantowany :)
 
#2 LUq 2022-05-16 13:19
Nom tak w Lesznie ludzie nie umieją jeździć po rondach z dwoma pasami ruchu. Myślę że trzeba je przemalować na jeden pas ;)
 
#3 X 2022-05-16 13:22
Tylko błagam, uważajcie tam. Jak będzie dużo wypadków to zrobią to samo co z Gronowem - a to będzie jedna wielką tragedią.
 
#4 Uzytkownik 2022-05-16 13:25
To rondo jest naprawdę mało bezpieczne.
 
#5 Ben 2022-05-16 13:26
Dokladnie!!
Taka kiche zrobili ze szok . Czy tego niemozna jakos przerobic.
 
#6 jupi 2022-05-16 13:28
Jeszcze dzisiaj będzie tam stłuczka.
 
#7 onno 2022-05-16 13:40
Bo kierowcom ogólnie ostatnio jest za wąsko, za wolno, za szybko, za słonecznie, za deszczowo i za mało u nich pomysłów na jazdę autem : (i za "źle"!
 
#8 jan 2022-05-16 13:41
Brak słów ciągle w d źle, ludzie kupcie sobie rowery to się zmieścicie
 
#9 Nemo 2022-05-16 13:48
Poczekajcie, aż na Szybowników wrócą TIR-y !
To będzie dopiero meksyk. Cała ta trasą to jeden wielki bubel.Proponuję zmianę nazwy na Trasa Borowiaka. Tak aby potomni nie zapomnieli komu to zawdzięczją. (...)
 
#10 co na to 2022-05-16 13:49
Co na to pani projektantka ronda i leszczyńscy urzędnicy?
 
#11 Haha 2022-05-16 13:52
Jak zwykle Leszczyńskie dziadki znawcy od wszystkiego mają swoje,, ALE"...moja rada jest taka: jak jeden dziadek z drugim nie potrafi jeździć to oddać prawo jazdy i siedziec w domu i nie sprowadzać zagrożenia dla tych który potrafią jeździć...
 
#12 Wojtek 2022-05-16 13:54
Ma ktoś lawetę na sprzedaż? Czuje, że czeka mnie złoty interes na tym rondzie :)
 
#13 Mieszkaniec 2022-05-16 13:54
Może warto poczytać przepisy i nauczyć się jeździć...... Same marudy co znaleźli prawo jazdy w chipsach. Jakoś w innych miastach są ronda po 3 pasy i jeździć wszyscy umieją.
 
#14 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2022-05-16 14:09
Oczywiście średnica rond na tak ważnej i obciążonej ruchem ulicy tranzytowej zbyt mała, ale za to na ul. Fabrycznej bardzo okazałe rondo przy prawie zerowym ruchu z ul. Magazynowej.W pewnych sytuacjach mówisz i masz. Od ronda za wiaduktem do Strzyżewic ( do firmy Majster jezdnie w obu kierunkach tylko z jednym pasem ruchu ograniczone z obu stron linią ciągłą.Nie daj Boże od wiaduktu do Strzyżewic spotkać przed sobą ciągnik rolniczy, wtedy jazda za nim z prędkością 25 - 30 km. Szerokości. Droga techniczna od strony budynków przy ul. Szybowników bardzo szeroka wykonana z kostki brukowej, tylko dlaczego już teraz z tyloma garbami i nierównościami, przecież to chyba zwyczajna fuszerka. W kosztorysie jest wykonanie zieleni i to za grube tysiące złotych .Nie chodzi o to, aby tylko było zielono, ale aby zasiano trawę odpowiedniej jakości, a nie jakieś pozagatunkowe odmiany trawy i innych roślin. To już teraz razi i szpeci.Tak to wygląda inwestycja realizowana chyba prawie z dwuletnim opóźnieniem w oparciu o mnogą ilość aneksów do umowy pierwotnej, chyba 11. .
 
#15 Oddać prawa jazdy! 2022-05-16 14:11
Może dzwoniący oddadzą prawo jazdy? Tak dla bezpieczeństwa wszystkich.
Skoro jadąc z wiaduktu do Święciechowy mamy lewy pas do jazdy prosto w szybowników, a prawy w Wolińską to jakim cudem po wjechaniu na Wolińską przy koniecznej zmianie pasa na lewy żeby jechać do Święciechowy może dochodzić do kolizji skoro na lewym pasie nikogo nie ma prawa być przed nami? No chyba, że należycie do tych, którzy potrzebują 10min na zmianę pasa i ktoś jadący za wami zrobi to szybciej, a wy mu zajedziecie drogę.
 
#16 JA1 2022-05-16 14:12
W ulicę wolińską powinien być możliwy zjazd z zewnętrznego pasa ronda tylko na główną nitkę ulicy wolińskiej a dopiero z niej powinna istnieć możliwość odbicia na zjazd w ul Wyszyńskiego. Z kolei jadąc wewnętrznym pasem ul szybowników powinno się wjeżdżać na wewnętrzny pas ronda , ale przy założeniu że z zewnętrznego pasa ul wolińskiej można tylko skręcić w ulicę szybowników. Jazda z tego pasa po rondzie powinna być zablokowana. Podobne rozwiązanie jest na rondzie przy zjeździe do OBI.
 
#17 jar 2022-05-16 14:13
szkoda ze zlikwidowano bezposredni skret w prawo do Akwawitu
 
#18 asd 2022-05-16 14:16
Po co jadacy od zachodu mają zmieniac pas na zewnetrzny chcac jechac na wiadukt? Z obu pasów można jechać prosto przecież...
 
#19 Tata Muminka 2022-05-16 14:32
O tym samym dziś rano pomyślałem jadąc tamtędy
 
#20 Jan 2022-05-16 14:33
Maruderom proponuję nauczyć się korzystać z rond w ogóle szczególnie w Lesznie.Od zachodu dwa pasy na wprost /na wiadukt/ plus z lewego w lewo w Wolińską .Zmiany pasa ruchu na rondzie jeżeli jest to konieczne / w tym przypadku jadąc na wiadukt z zachodu nie jest potrzebna/ dokonuje się tak jak poza rondami. .
 
#21 Leszczyniak z urodzenia! 2022-05-16 14:38
Spokojnie, kierowcy i słuchacze. Już niedługo będą stały pachołki i będą zwężenia jak na rondzie Gronowo przy OBI.
 
#22 Kierowca 2022-05-16 14:45
Jak dla mnie bardzo ładne dobrze zrobione rondo.. Tylko kierowcy co wydzwaniają DO SPRAWY DLA REPORTERA . Są słabi jak słyszę głównie starsi ludzie co PRAWO Jazdy jeszcze w latach 80 zdawali masakra.
Z TYM RONDEM JEST WSZYSTKO OK TYLKO NAUCZCIE SIÊ JE¬DZIĆ. I MYŚLEĆ
 
#23 asdf 2022-05-16 14:50
nie wiem kto w mieście zajmuje się projektowaniem ruchu na rondach, ale na pewno jest yhym d..., .... niemądry. Dławienie ruchu na rondzie Fabryczna i Gronowo do jednego pasa to szczyt głupoty!
 
#24 Do malkontantów 2022-05-16 14:55
Dla narzekających na nasze rozwiązanie proponuje przejechać się w Poznaniu nowo oddanym rondem Starołęka ze skrętem na lewo (trzeci zjazd z ronda) na zmianę pasów jest może trzy metry plus światełka.
https://gloswielkopolski.pl/poznan-jak-bezpiecznie-jezdzic-po-rondzie-rataje/ga/432280/zd/595991
 
#25 Jechałem 2022-05-16 14:56
Jechałem wczoraj przez to rondo od wiaduktu do Szybowników. Ogólnie wrażenia pozytywne.
Poraża ile zapasu terenu wzięto pod tą inwestycję i... nie wykorzystano. Z powodzeniem mogła powstać dwupasmowa droga. Szkoda że nie odważono się na takie rozwiązanie.
Poza tym otwarte pozostaje pytanie o obwodnicę Leszna w ciągu DK12
 
#26 GIENEK 2022-05-16 15:04
KOLEJNE W LESZNIE, RONDO NIEPOROZUMIENIE .
KTO TO PROJEKTUJE?
 
#27 do 14 2022-05-16 15:17
A może to ty oddasz prawo jazdy. Na lewym pasie ul. Woliśkiej znajdą się auta jadące tam z Szybowników
 
#28 Mieszkaniec 2022-05-16 15:17
Ale przecież skręcając w prawo z zewnętrznego pasa ronda mamy prawo zająć dowolny pas ruchu (tak jak na skręcie np. z Kąkolewskiej w Al. Konstytucji). Planując jechać w kierunku Święciechowy możemy zjechać na lewy pas Wolińskiej a w Wyszyńskiego na prawy pas Wolińskiej.
 
#29 Eugeniusz 2022-05-16 15:18
Przyznaje trochę racji piszącym tutaj malkontentom - otóż jadąc z wiaduktu po stronie prawej stoi stara rudera niezamieszkała i nigdy nie będzie zamieszkała to pozostałość po nieżyjącej już Pani P... (znałem) należąca teraz do Akwawitu , gdyby ją wyburzyć tak jak inne budynki w tym rejonie to rozciągłość możliwości skrętu w prawo za wiaduktem byłaby tak szeroka ,że bezpieczeństwo byłoby gwarantowane .Nikt jednak nie przyjrzał się sytuacji , aby ten szpecący obiekt zlikwidować Przecież on nie ma sensu , a i kosztować jego likwidacja nie będzie duża Przy czym teraz to muszczarda po obiedzie niech sobie stoi i szpeci - pozdrawiam
 
#30 Ronda w Polsce 2022-05-16 15:21
KOLEJNE RONDO WPROWADZAJ¡CE KIEROWCÓW W BŁ¡D.
RONDO JAK NAJBARDZIEJ KOLIZYJNE.
 
#31 edit do kom 23 2022-05-16 15:31
Pomyłkowo wpisałem nazwę ronda ma być RATAJE
 
#32 PL 2022-05-16 15:40
Tak jak w kom.1, jeden kierujący zjeżdża z ronda w ulicę Wolińską, ale ...
Nie tylko miejscowi kierowcy korzystają z naszych ulic?
Zgodnie z prawem skręcam w prawo i jestem na prawym pasie tego odcinka.
Lewy pas jest oddzielony linią ciągłą i to ona stwarza zagrożenie właśnie!
Tę linię zlikwidować bo kierowcy znając już to dzisiejsze rozwiązanie, zjadą w lewy pas prawej jezdni Wolińskiej i zdarzy się, że będą kolizje z kierującymi, który zjechał na prawy pas a chce jechać na ŚWIÊCIECHOWÊi wjedzie w tego na lewym pasie!
Wina tego z prawej, zmieniającego pas tuż za linią ciągła oczywiście!

Jesteśmy mądrzy przed szkodą?
Zjazd z ronda w Wolińską możliwy jest tylko z jednego/prawego pasa, po co dwa pasy odchodzące? Ten szeroki pas gwarantowałby bezpieczeństwo!
Kto jedzie na wprost to pojedzie kto skręca w prawo to też bez problemu!
 
#33 Polo Prawica 2022-05-16 15:43
Już widzę te ciągłe kłótnie po stłuczce !
Kto miał pierwszeństwo.
Ten co z wiaduktu jechał w stronę Święciechowy czy ten co od Wschowy w stronę Święciechowy.
Nadzwyczajna kasta już rączki zaciera.
Roboty sondom nie zabraknie.
Lepiej od razu do kościoła skręcić jak udowadniać w sądzie , że nie jest się wielbłądem.
Dziwne, że znaki tak blisko jezdni ?
Tyle prywatnych posesji po bokach, można na nich znaków naustawiać..
 
#34 driver 2022-05-16 15:43
W Belgi mają mniejsze ronda i kierowcy nie mają problemów nawet z t/z Tirów.Ale złej tanecznicy to i zawadza rąbek spódnicy
 
#35 Perfekt 2022-05-16 15:44
Brakuje tylko zjazdu do Eurolajnu i Obi z ronda.
 
#36 Do kom 21 2022-05-16 15:51
A Ciebie kto uczył jeździć po drogach publicznych nie czasem instruktor, który robił prawo jazdy w latach 80-tych?
Mało tego znam takich instruktorów co poza Lesznem i ościennymi gminami nigdzie w Polsce nie byli, a co dopiero w komunikacyjnym świecie.
Wadą obecnie złego uczenia jazdy jest zasada "wykucia", a nie myślenia i9 jak coś się nie zgadza to jest "zawieszka" i ogłupienie.
 
#37 FAB 2022-05-16 15:57
TYLE miejsca a tak spier(...)....bezkolizyjny skret w prawo z wiaduktu w wolinska .......BRAWO WY !!!!! BEDZIE CO PARE dzionkow dzwon !!!
 
#38 Uzup do kom 23 - zasady poprawnej jazdy 2022-05-16 16:03
Zdecydowanie bardziej musimy uważać, gdy na rondzie jedziemy w lewo. Przykład: z ulicy Zamenhofa w kierunku mostu Dworcowego (na naszej mapce w stronę centrum). Dojeżdżając zajmujemy pas lewy lub środkowy i czekamy na zielone światło. Gdy się zapali - jedziemy.

- Już po skręcie w lewo musimy ustąpić pierwszeństwa tramwajom, które jadą po Jana Pawła II - mówi Ryszard Tomczak z Nadzoru Ruchu w MPK.

I gdy już przepuścimy tramwaj, nadal musimy uważać. Bo samochodom dojeżdżającym do ronda od strony Jana Pawła II w każdej chwili może się zapalić zielone (lub nawet już się ono zapaliło). Musimy je przepuścić. A co później?

- Koniecznie trzeba uważać na pieszych przy dworcu autobusowym - ostrzega naczelnik poznańskiej drogówki, Józef Klimczewski. - Gdy zapala im się zielone światło, to nie patrzą, tylko wchodzą na jezdnię.
Reklama

Jeżdżąc po tym rondzie trzeba więc zapa
 
#39 do 11. Dodane przez Wojtek, 2022-05-16 16:20
obejrzyj sobie filmik z tego artykułu, ta żółta laweta będzie wkrótce do klepania, takiego ma drajwera
 
#40 Driver 2022-05-16 16:27
Noga z gazu zachować szczególną uwagę przestańcie pieprzyć głupoty do KADUKA !
 
#41 Jo 2022-05-16 16:52
No tak w Lesznie jeszcze 19 wiek. Kierowcy kolorów nie rozróżniają bo jeżdżą na czerwonym a tu im dwupasmowe rondo wybudowali i tragedia.
 
#42 Egon 2022-05-16 17:13
To jest prawda że kierowcy nie umieją jeździć po radach tak dla przykładu zabierałbym prawo jazdy i posadził na rower
 
#43 Majk 2022-05-16 17:27
Ciekawe kiedy wykonawca poprawi zjazd przed Pieprzykiem do Serwisu CB bo jak na razie różnica poziomów to tylko 30cm...
 
#44 Ryszard 2022-05-16 17:37
Do kom.21. Z czego wnioskujesz że głównie kierowcy starsi mają problem z pokonywaniem tego ronda. Ja zdawałem w latach 70tych i pewnie byś kiepsko przy mnie wypadł.
 
#45 brylant 2022-05-16 17:38
rondo jest super ale nie wszyscy kierowcy potrafią korzystać z ronda.
 
#46 xxx 2022-05-16 18:02
Polecam oddac prawo jazdy jak sie nie umie po 2 pasmowym rondzie jezdzic
 
#47 Właśnie 2022-05-16 18:04
Chyba z tym wyjazdem w stronę Święciechowy coś poszło nie tak.
 
#48 kierujący 2022-05-16 18:36
Rondo jest ok.Jeździć trzeba umieć.Prawo jazdy mam od 31 lat i zrobiłem ok.600 tys ( nie jeżdżę zawodowo ) wychodzi ok.20 tys rocznie.Obecnie młodzi słabo jeżdżą, oczywiście nie wszyscy.Młodym się wydaje,że tylko gaz do dechy,a gaz to i by małpa dodała jakby ją nauczyć.
 
#49 Rafal, do kom 14. 2022-05-16 18:44
Jadąc z wiaduktu i skręcając w prawo w Wolińską może nadjechać cały sznur aut, które będą na środkowym pasie, czyli jadąc od Strzyżewic, z drogi osiedlowej też wjeżdżają bezpośrednio na środkowy pas a także zawracający na rondzie z ulicy Wolińskiej. Tak więc Pana teoria trochę upadła. Naprawdę trzeba uważać przy tak krótkiej zmianie pasa ruchu. Oczywiście do ogarnięcia jest to rondo na spokojnie, ale przypuszczam, że po kilku miesiącach będą zmiany na poszczególnych pasach :-(
 
#50 Leszczyniak 2022-05-16 19:24
Na tym rondzie wystarczy przepuścić wszystkich znajdujących się na rondzie i problem z głowy oczywiście jeszcze wlaczyc myślenie .
 
#51 ? 2022-05-16 20:03
Najwieksze RONDO w Polsce to te słynne w "łogowie? Trzy pasy ruchu na nim i mniej znaków poziomych niż na tym małym, nowym w Lesznie! Tam jest miejsce na znaki informacyjne!
U nas przed rondem powinien być osobny zjazd do pływalni i Wyszyńskiego!
Przy okazji, zjazd z Piłsudskiego w Mickiewicza w Lesznie, dojeżdżamy nitką do znaku ,,Ustąp pierwszeństwa przejazdu"!
W Nowej Polsce byłby jeden ,,LEWY" pas ruchu od skrzyżowania z sygnalizacją (są dwa, po co?) i jadący ,,PRAWYM" pasem, od ORLENU miałby pierwszeństwo!
 
#52 Dawid 2022-05-16 20:29
Typowo leszczyńskie narzekania, a najbardziej krzyczą te osoby, które nie potrafią poruszać się po rondzie. Jechałem w sobotę tą drogą i wszystko jest w jak najlepszym porządku. W Lesznie jest tyle szkół nauki jazdy, że każdy może zapisać się na kurs doszkalający i wałkować te ronda przez cały czas. Przestańcie narzekać, bo rozwiązania komunikacyjne w Lesznie są na prawdę przemyślane.
 
#53 jan 2022-05-16 20:54
dlaczego ronda na wylocie z leszna do Poznania tj kolo Obi i w Gronowie nie są dwupasmowe????jesli jeśli ktoś nie umie jeździć po takich 2 pasmowych rondach to jego problem ja jako kierokierowca chce jechać a nie stać w korku przed rondem bo ktoś wymyślił że jak sa stluczki to likwidujemy rondo 2 pasmiowe!! !
 
#54 wstyd 2022-05-16 21:29
Nikt jakoś nie zwrócił uwagi na to, że zostawiono bez remontu 150 m ulicy Szybowników bo nie należy do DK 12. Może4 i nie należy ale zostawić taki s.f to nie po wielkopolsku. Zarząd miasta Leszna krótko mówiąc dał ..... .
 
#55 do 50.? 2022-05-16 21:29
Mamy już "Nową Polskę" - przedstawiona przez Ciebie życzeniowo organizacja ruchu jest aktualna - niedawno na taką właśnie zmieniono "słabą" poprzednią
 
#56 Leszczyniak 2022-05-16 22:23
Fajnie , że ta inwestycja się już zakończyła, ale niestety zmarnowali pieniądze podatników i nasze, bo to my płaciliśmy swoim czasem i extra kilometrami na objazdach. Niestety projekt, i wykonanie, to totalne dno, a już autobus skręcający z Kochanowskiego w drogę osiedlową z kostki... . Parking działkowców i ścieżka rowerowa są szersze od drogi DK 12.... Po kiego grzyba Pan Borowiak robił konsultacje społeczne , a później i tak nie brano pod uwagę głosu mieszkańców. Zamiast udrożnić przejazd , to stworzono komunikacyjny koszmar. No ale czego się spodziewać . Leszno wieś z ratuszem.
 
#57 obserwator 2022-05-16 23:16
W końcu dwupasmowe rondo w mieście. Ale czy na pewno wszyscy będą potrafili po nim jeździć?
 
#58 Jak 2022-05-16 23:33
1.Z którego pasa od strony Święciechowy mam wjechać na wiadukt? Patrzcie na strzałki. 2. W którym miejscu mam zmienić pas jadąc z wiaduktu w stronę Święciechowy? 3. Kiedy mogę przejechać rowerem a kiedy mam zejść z rowera przedostając się od strony ogródków w stronę basenu?
 
#59 Do 54 2022-05-16 23:57
Tak?! Super, sprawdzę to! To byłoby po ,,europejsku"!
Przez lata wadził mi ten archaizm!
Obok WORD i ten kwiatek!
 
#60 Haha 2022-05-17 00:12
Dobre, Leszno wieś z ratuszem
 
#61 Leszczynianin 2022-05-17 00:52
Dziękujemy P.Prezydencie piekne rondo .Bezpieczne a kierowcy uczyć się. A jeżeli chodzi o fabryczna to światła są tam niepotrzebne. Po co czekać i smrodzić jak tam wogole nie ma ruchu .
 
#62 Do 51 i wszystkich którzy twierdzą że jest OK. 2022-05-17 03:55
Nic na tym rondzie nie jest ok.Po pierwsze w ulicę Wolińską i Wyszyńskiego mogli zrobić łącznik omijający to rondo.Po drugie w szczycie sezonu jak auta będą wracać z Boszkowa, a ja jadąc z wiaduktu wewnętrznym pasem, chcąc zjechać w drogę techniczną przy ul.Szybowników muszę zmienić pas na zewnętrzny i to na bardzo krótkim odcinku.Do tego zakorkowanym przez samochody wjeżdżające od strony Boszkowa.Mam jeszcze to utrudnione przez auta wjeżdżające od Strzyżewic na wiadukt.Jak mnie nikt nie wpuści to sobie będę tak wkoło jeździł aż nadarzy się okazja.Projektant niestety tego nie przewidział.Mogli wjazd na drogę techniczną zrobić w innym miejscu.
 
#63 Do 50 2022-05-17 04:02
Jesteś w błędzie, prawy pas ul Mickiewicza przed skrzyżowaniem jest wyłączony z ruchu, więc pomimo że masz znak ustąp pierwszeństwa nie musisz się tam zatrzymywać.Wjeżdżasz prawym pasem bezkolizyjnie.Widac że dawno tam nie jechałeś albo tego nie zauważasz.
 
#64 Do 14 2022-05-17 04:08
Może faktycznie poprzednicy mieli rację, abyś oddał prawo jazdy zanim komuś zrobisz krzywdę na tym rondzie. Na lewy pas ul. Wolińskiej wjeżdżają auta jadące z ul. Szybowników.
 
#65 Niedzielny kierowca 2022-05-17 06:55
A wystarczy zwracać uwagę na znaki F-10 i rondo będzie normalne i zwyczajne....
 
#66 Łukasz 2022-05-17 07:56
Ludzie nauczcie się jeździć , a nie narzekać że " rondo jest niebezpieczne " , jest bardzo bezpieczne tyle że mieszkańcy jak słoiki nie wyjeżdżają za granice powiatu i takie są efekty
 
#67 Do 55 2022-05-17 07:58
Takiego prezydenta wybrałeś.
 
#68 zatorzanin 2022-05-17 09:30
Ludzie, ale wy macie problemy... "rynce opadają". Jak chce zjechać w Wolińską z zamiarem jazdy prosto to zjeżdżam lewym pasem a nie prawym. A jak z Wolińskiem dalej w Wyszyńskiego to trzymam się prawej. Rozrysować ???!!!
 
#69 do 66 2022-05-17 10:08
Pudło. Głosowałem Na Rusieckiego
 
#70 do Zatorzanin 2022-05-17 10:12
No problem.... Jeśli wewnętrznym pasem pojedzie kierowca zamierzający również jechać na Wolińską, to kto pojedzie pierwszy? Zastanowiłeś się? Będzie kolizja i tyle
 
#71 aaaaa 2022-05-17 10:30
jechałem przez te rondo i całkiem przyzwoicie oczywiście mają problemy co nie umia jeździć po rondach wysłać ich do poznania na rondo kaponiery tam by się po zabijali
 
#72 do kom 67 2022-05-17 10:36
Już byś stracił prawo jady za ten manewr...Nie możesz zjeżdżać z lewego na rondzie na prawy, na zdjęciu głównym masz strzałeczki na drodze jak jechać.
 
#73 do 67 2022-05-17 10:36
Bardzo sprytnie. Czyli skręcisz z pasa, na którym nie ma namalowane, że można w ten sposób i zajedziesz drogę temu z twojej prawej, który wybrał aby jechać przez rondo prosto bo jego pas na to pozwala.
 
#74 anon 2022-05-17 10:57
Zjeżdżając z wiaduktu w lewo trzeba zmienić pas na rondzie, co dla przeciętnego leszczynianina jest rzeczą niewyobrażalną.
 
#75 anon 2022-05-17 10:59
Skręcając z Szybowników w Wolińska trzeba najpierw zmienić pas na rondzie. W tym wariancie nie można zjechać z wewnętrznego.
 
#76 do 68 2022-05-17 11:19
Jakim wewnętrznym pasem?? Wewnętrzny jest TYLKO do jazdy na wprost i w lewo. Ja pisałem, żeby jechać cały czas zewnętrznym (jazda na wprost i w prawo) i odpowiednio zjechać z Wolińską w lewy lub prawy pas... Chyba jednak narysuje =]
 
#77 do 71 2022-05-17 11:21
nic nie pisałem o zajmowaniu pasa wewnętrznego =]
 
#78 rowerzysta 2022-05-17 13:13
na chodniku w stronę lotniska zabrakło żwiru, w trakcie jazdy rowerem kostka aż dudni. Zresztą naFabrycznej podobnie
 
#79 mieszkaniec 2022-05-17 14:02
A próbował już ktoś skręcić i przejechać ul.Dąbrówki ? Do tego "plac zabaw" w takim miejscu, proponuję niech ktoś z urzędu puści swoje dziecko żeby ul.Dąbrówki poszło na ten " plac zabaw", a jak już dojdzie, to niech bawi się w tych spalinach! :Trawniki" będą tak szerokie, że tylko owce wypasać, a nie zazdroszczę mieszkać przy Szybowników, jak będą upały... Ciekawe jak będzie z przejściami dla pieszych (nie chodzę w tamtą stronę), ale montowali monitoring, sygnalizacji świetnej chyba nie, a to droga do szkoły i przedszkola...
 
#80 Obserwator 2022-05-17 14:52
Przecież ten plac zabaw był wybudowany zgodnie z głosami mieszkańców w Budżecie obywatelskim
 
#81 Yossarian 2022-05-17 14:58
Niektórym się wydaje, że potrafią jeździć po rondzie. Osoby piszące, że to bezpieczne rondo, to chyba mają na myśli przejazd nim gdy nie ma ruchu. BARDZO NIEBEZPIECZNE RONDO. Jest to chyba jeden z najgorszych wariantów ronda dwupasmowego. Każdy z krótkich fragmentów ronda jest kolizyjny, zbyt mało miejsca na zmianę pasa. W przypadku godzin szczytu można liczyć na wiele kolizji. Kolega chętny do rozrysowania sam się już pogubił. Tak, weź rozrysuj. Jadąc od strony wiaduktu pasem wewnętrznym, chcąc zjechać an Wschowę, czyli prosto należy uważać na jadących od strony Święciechowy (bo mogą jechać prawym pasem prosto!). Ja, jeżdżący 20 lat autem, po przejechaniu 300 tys. km po wielu krajach muszę się mocno zastanowić jak bezpiecznie przejechać takim rondem, a co dopiero taki zwykły człowiek który przyjechał ze wsi raz do roku do miasta. To rondo powinno zostać przeprojektowan e.
 
#82 Do 70 i 71 2022-05-17 18:56
A co za problem jechać z wiaduktu lewym i na rondzie zrobić nawrotów i na Wolińska wiechać.
 
#83 Jarq 2022-05-17 21:42
O czym Ci ludzie gadają? Jaka zmiana pasa na zewnętrzny jakie kolizje?
Ludzie patrzcie na znaki ale nie tylko te pionowe. Przecież jadąc z wiaduktu w prawo możemy skręcić tylko z pasa zewnętrznego więc opuszczając rondo po lewej nie mamy prawa mieć nikogo. Jadąc od Szybowników oba pasy służą do jazdy na wprost więc po co ktoś chce zmieniać pas?
 
#84 Kirk 2022-05-17 21:50
rondo zmiany
 
#85 anon 2022-05-17 22:15
I ta zabawna malowanka na wjeździe z Wolińskiej - lewy do skrętu w lewo, prawy do skrętu w prawo i jazdy na wprost. A kto mi z prawego zabroni skręcić w lewo skoro jestem na zewnętrznym pasie ronda? Jak będę chciał to będę w kółko jeździł.
 
#86 brawo 2022-05-17 23:12
rondo stłuczka w Lesznie, namiastka Poznania ;)
 
#87 Do 81 2022-05-18 00:04
To ty kolego nie wiesz co gadasz.Jadąc od Szybowników wewnętrznym pasem wjeżdżam w Wolińską lewym pasem a ty jadąc z wiaduktu jesteś po mojej prawej stronie.I TU UWAGA, zgodnie ze zmianami przepisów obowiązuje tu jazda na tzw. SUWAK i moim obowiązkiem jest umożliwienie Ci wjazdu na lewy pas.
 
#88 Do 82 2022-05-18 00:15
Coś Ty za durne linie namalował?Ja jadąc od Strzyżewic do Święciechowy którędy miałbym się tam dostać?
 
#89 do 85. 2022-05-18 07:40
Przeanalizuj przepisy dotyczące jazdy na suwak (kiedy się stosuje jazdę na suwak), bo z taką wiedzą aktualnie stanowisz na drodze zagrożenie dla innych kierowców.
 
#90 do kom 83 2022-05-18 08:15
gdzie kupiłeś prawo jazdy? na rondzie nie można zmieniać pasa z zewnętrzny na wewnętrzny!
 
#91 do 86 2022-05-18 09:22
linie durne ale zewnętrznym pasem spokojnie dojedziesz :)
 
#92 do 85 2022-05-18 09:29
Jak nie znasz definicji jazdy na suwak to proszę nie pisz nic. Jazda za suwak obowiązuje dopiero jak się robi zator i to z dodatku na pasie jazdy z pierwszeństwem, do chwili kiedy na nim ruch jest płynny to nie masz obowiązku nikogo wpuszczać!
 
#93 Adma do 85 2022-05-18 09:40
I dziwić się że są stłuczki... Chcesz udzielać porad to najpierw zrozum przepis jazdy "na suwak". Jadąc lewym pasem Wolińskiej nie musisz nikogo z prawego wpuszczać, do czasu aż na lewym nie ma "korka". Często tak samo myślą ludzie przy zjazdach z "eski" że jak się łączą dwa pasy w jeden to jest jakaś jazda na suwak - nic podobnego! Nie ma utrudnień na pasie z pierwszeństwem to obowiązują Cię standardowe przepisy zmiana pasa ruchu i ustąp pierwszeństwa choćby na pasie "wjazdowym" stało 1000 aut!
 
#94 Kierowca 2022-05-18 09:42
Nie myślący kierowcy. Rondo jest czytelne. Zacznijcie myśleć. Za chwilę zrobią wam rondo jak na Gronowie i będzie syf. Specjalnie pojechałem i nie MAm zastrzeżeń.
Poprostu GŁOŚNO MUSIMY POWIEDZIEĆ POLACY I LESZCZYNIaCY NIE POTRAFI¡ JE¬DZIĆ PO RONDACH.prawda boli. No trudno. Do uczcie się bo w Polsce jest dostałem prawko jestem mistrzem kierownicy. A tak nie jest.
 
#95 Yossarian 2022-05-18 09:46
Pierwsze lepsze zdjęcie z Wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Rondo_turbinowe
Czy nie można było zrobić takiego ronda?
 
#96 Do 88 2022-05-18 10:14
A to od kiedy ;P Nie pisze takich głupot :) jak nie ma linii ciągłej to sobie możesz zmieniać.
 
#97 do 88 2022-05-18 10:35
Nie pisałem o zmianie pasa z zewnętrznego na wewnętrzny. Tylko o tym że jadąc Wolińska na prawym pasie mogę skręcać w lewo czyli na wiadukt, bo przecież jadę zewnętrznym pasem ronda. Ta strzałka mailowana przed rondem mnie iw żaden sposób nie wiąże. Mijając dożynkową będąc na zewnętrznym pasie jestem w takiej samej sytuacji jakbym wjechał zewnętrznym pasem z Dożynkowej. Malowanie przed wjazdem co można robić z zewnętrznego na tym rondzie jest bezcelowe, bo można zrobić wszystko czyli skręcić dowolnie, zawrócić lub zrobić 5 kółek. Malowanie na Wolińskiej że skręt na wiadukt możliwy tylko z lewego pasa tylko wprowadza zamieszanie.
 
#98 do 93 2022-05-18 10:37
Władza w tym mieście chce mieć koniecznie pełnoprawne dwupasmowe rondo. Teraz jeszcze tylko prawidłowo je oznaczyć i wytłumaczyć ludziom że jest coś takiego jak zmienianie pasów na rondzie.
 
#99 do 96 2022-05-18 11:53
...ale zmienianie pasów na rondzie przy dużym ruchu i tak małym rondzie jest po pierwsze niebezpieczne, a po drugie niweluje korzyści, jakie rondo powinno przynieść. To jest robienie czegoś na siłę dla młodych, sprawnych kierowców z oczami wokół głowy. Osoby starsze, z mniejszym refleksem mogą sobie nie poradzić.
 
#100 do 97 2022-05-18 13:27
To teraz trzeba wytłumaczyć władzy, że może jednak warto to wszystko przemalować, jak to do tej pory działo się z innymi rondami w Lesznie.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama