Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

4237 wyświetleń
4758 wyświetleń
3984 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Leszno Kwadrans Samorząd. - Stefania Ratajczak, Tomasz Malepszy, Mariusz Nowacki, Tomasz Mikołajczak (2023)



Ocena: 2.3 (23 głosów)


Komentarze (35)  

 
#1 Ewa 2023-04-26 14:46
Szkoda że radni nie są tak zgodni w sprawie koszenia trawy w mieście.
Bo taki prezydent znowu nas ośmiesza.
 
#2 zz 2023-04-26 14:50
My nie na wschodzie ! przyklaskiwanie trwaaaa
 
#3 pomniki ery postaktynej (komputerowej) 2023-04-26 15:01
Najlepsze pomniki w Lesznie to te rekreacyjne, te do ćwiczeń wiecznir puste, jakby zapomniane, pominiki wiecznie żywych aktywności fizycznych.
 
#4 Doprawdy. 2023-04-26 15:03
Jak czytam te "metamorfozy" p. radnej Stefanii - to cisnie mi sie na usta pytanie ..." gdzie oto p. Ratajczak -jeszcze nie byla i nie nalezała"????? czyżyby owa pani była moze KAMELEONEM i oprocz zmiany barwy takze sie przepoczwarzała ....??? -teraz jakies "Leszno 2050" - a czy dociagnie ta pani -do wyznaczonej mety w 2050 r....!!?? Pozdrawiam Pania i wszystkich Panstwa radnych naszej R.M.- dajac powyższe do przemyslenia. PS. Jesli ta pani jest tak zmienna i "przeskakuje" -czy moge jako wyborca na nia liczyc???? Prosze o odp. ( Tadeusz - wyborca Leszczynski. )
 
#5 abc 2023-04-26 15:34
Pan Ratajczak, czy Pani rozumie, ze te 500tys to nie prezent Od pana ministra, tylko kasa nas wszysktkich? Moze lepiej zrobic referendum, ilu mieszkancow chce to "coś" w Lesznie-mowię o pomniku.?
 
#6 Marian 2023-04-26 15:50
Pomniki - nikomu niepotrzebne, kto ma pamiętać ten pamięta, większości i tak to mało obchodzi. Tylko koszty - nie ważne czyje. Nic się w ludziach nie zmieniło - tylko czasy inne i kto inny na pomnikach stoi. Ale władza lubi takie zagrywki, w " pomnikowaniu" Polski są wyjątkowo dobrzy. A pisiory wręcz są mistrzami.
 
#7 ile jeszcze 2023-04-26 16:02
Ile razy jeszcze na temat tego pomnika napiszecie? Ile jeszcze przy tej okazji propagandy, zgody radnych na wszystko?
 
#8 Ktos 2023-04-26 16:43
Gdzie obiecany pomnik Atlasa?
 
#9 popieram 8 2023-04-26 17:15
Pamięć i pomnik Atlasa promował jeden z kandydatów na radnych w roku 2014. Po wyborach 2014 już zapomniał. Namalowali pomnik Atlasa przy ulicy dojazdowej do Placu T.Kościuszki i z głowy.
 
#10 adil 2023-04-26 17:20
Czy każdy pieniądz musi być przenaczony na pomnik ? myślę, że nie. Mieszkańcom potrzeba więcej logicznej teraźniejszości .
 
#11 Yeti 2023-04-26 17:37
Lokalizacja to porażka. Za rok mało kto będzie pamiętał o tym pomniku. Nie było innego bardziej ustronnego miejsca?
 
#12 mieszkaniec 2023-04-26 17:50
Jezeli moge zabrac glos w tej sprawie to panstwo radni wy nie macie sluchac siebie tylko wyborcow.Proponuje pomnik glupoty ona jest wiecznie zywa.
 
#13 OLA 2023-04-26 18:14
Komu potrzebny ten pomnik? Tyle pomników mamy w Lesznie o co ? Tylko pieski je znaczą. Nie mamy w Polsce innych potrzeb? Przecież to nasze pieniądze a nie fundacji.Nie potrafimy wydac ich w bardziej racjonalny sposób? Tu mowa o jednym pomniku a ile takich jest w całej Polsce? Nie ma kasy na leczenie ,nie ma kasy na pływalnie,na remonty dróg,,na pozalekcyjne zajęcia dzieciaków,.Za to stawiamy pomniki jak gdyby byliśmy wielkim mocarstwem finansowym z nadmiarem gotówki.Czy doczekam czasów, gdy wśród rządzących znajdzie się ktoś ,kto zacznie na Polskę patrzeć szerzej i widzieć więcej niż czubek swojego nosa?
 
#14 do kom 13 2023-04-26 20:17
...jestesmy super mocarstwem finansowym na skale swiatowa. Inne kraje chca u nas pozyczac... To slowa Glapinskiego,a ze inflacja na pudle w Europie,ze bazowa to ponad 12%, to ze NBP pod rzadami Glapinskiego "zarobil" 17mld strat na handlu obligacjami zagranicznymi to tez pikus? Jestesmy potega i basta...ale chyba w traceniu majatku.
 
#15 Barbara 2023-04-26 20:45
Słuchając radnych to Pan Dziedziczak funduje Ten pomnik za nasze podatki.
 
#16 Ja 2023-04-26 20:48
Bardzo wątpliwe moralnie , etycznie a może i prawnie przedsięwzięcie - pieniądze z fundacji pomocy Polakom na wschodzie , podarowane pańskim gestem przez posła Dziedziczaka ,przeznaczone na pomnik w Lesznie ....
Uprzejmie proszę o jakąś choćby próbę uzasadnienia....
 
#17 Tak się zastanawiam 2023-04-26 21:05
Czy ktoś policzył ile różnych uroczystości odbywa się rocznie w Lesznie pod pomnikami?
 
#18 Tak sobie myślę, że 2023-04-26 21:12
Te słowa chyba nie powinny paść publicznie. "Wybór Leszna nie był przypadkowy. -Myślę, że to taki prezent od pana ministra". Minister robi miastu "prezent" w postaci pomnika wartego 500 tys. zł z pieniędzy fundacji, która powołana została do czegoś zupełnie innego, a Państwo się z tego cieszycie jak dziecko z drożdżówki?
 
#19 PL 2023-04-26 21:47
Leszno dzisiaj nie jest żadną atrakcją dla ludzi z zewnątrz!
Jak się dowiedziałem, że Błękitna Armia generała Józefa Hallera, z Francji wjechała do odrodzonej Polski w 1920 i właśnie Leszno było tym pierwszym polskim miastem, w którym ,,błękitne mundury" wyszły z pociągów na polską ziemię to poczułem dumę, że tu mieszkam!
Dlaczego Panie Malepszy nie wykorzystano tego dla promocji Leszna za pańskich rządów I sekretarzu PZPR w Lesznie?
Dlaczego dzisiaj jesteś Pan tu gdzie Pan jesteś?!
Wstyd!
Gdzie honor?!
Do emerytury brakuje?
Uważam, że pomnik z tablicą z tą historią powinien stanąć przy dworcu, w miejscu tego wydarzenia, tam gdzie są ludzie!
W nocy podświetlany, z flagami Polski I Francji na wysokich masztach!
Cześć tego parkingu przeznaczyć na ten cel!
Poznań wita corocznie Jana Ignacego Paderewskiego na dworcu kolejowym a Leszno powinno organizować wjazd pociągu z Armią Polska z Francji z generałem Józefem Hallerem!
,,Piękna Helena" z Wolsztyna ciągnąca wagony z epoki?!
ZAMIAST POWROTU KRÓLA?
Generał Haller dokonał w Pucku zaślubin Polski z morzem, przewodniczył Związkowi Harcerstwa Polskiego, był prezesem Polskiego Czerwonego Krzyża!
Proszę radnych o dowartościowani e czego Leszno doświadczyło i wykorzystanie tego dla promocji naszego miasta!
 
#20 do kom. 16 2023-04-26 21:59
Może chciał błysnąć za nie swoje przed wyborami, a ma tutaj niezłe wejścia?
 
#21 Tak się jeszcze zastanawiam 2023-04-26 22:22
Dlaczego na pomniki wydaje się aż tyle pieniędzy? I dlaczego w ogóle się je stawia? Nie przekonuje mnie argumentacja, że dzięki pomnikowi młodzi ludzie będą wiedzieli, kto to był. Równie dobrze można by po to płytę z napisem za kilka, kilkanaście tys. zł umieścić. Albo przygotować kod QR umieszczony na stronie miasta, kierujący do strony o wszystkich ludziach, których pamięć miasto chce pielęgnować. Łatwiej jest wydać pieniądze na pomnik w Lesznie niż postarać się o sensowną pomoc dla Polaków za wschodnią granicą? Jest to bardziej medialne? Dla kogo tak naprawdę jest ten pomnik? Dla pana posła, który chce się tym pochwalić swym wyborcom?
 
#22 Raffi 2023-04-27 04:09
Smutne, jak wielu leszczy (tu trzeba pisać "leszczy", zamiast leszczyniaków) boli pomysł upamiętnienia tych, którzy za Polskę ginęli i przelewali swą krew!
Niewdzięczniość i niepamięć, to cechy dzisiejszczych leszczy!
Dodałbym jeszcze: gramatyka, leszcze!
 
#23 kawa na ławę 2023-04-27 08:23
Pomnikomania plus
 
#24 Do kom. 19 2023-04-27 09:02
Bardzo dobry komentarz. Popieram.
 
#25 do kom. 22 2023-04-27 09:16
Smutne jest to, że kogoś, kto potrafi spojrzeć na problem z nieco innej strony, od razu ktoś obsmarowuje. Upamiętnić ludzi można na różne sposoby. Czasami nawet dużo tańszy sposób może być skuteczniejszy od drogiego. Dodatkowo to miejsce jest mało atrakcyjne do tego celu, a pieniądze, choć nie z miejskiej kasy, powinny trafić do innych, a nie na pomnik w Lesznie. Prawdopodobnie znajdzie się jeszcze z kilkaset osób (lub nawet więcej), którzy nie są w Lesznie jeszcze upamiętnieni, a są tego warci. Wszystkim im chciałby Pan postawić w mieście pomniki?
 
#26 do kom. 19 2023-04-27 09:45
Tak, zgadzam się. Dworzec PKP to zdecydowanie lepsze miejsce dla takiego pomnika.
 
#27 noname 2023-04-27 10:55
pomnik... chyba są ważniejsze rzeczy, na które można by wydać pieniądze? Nie wiem co to za mania stawiania pomników itp. skoro i tak raz na rok ktoś będzie się tym pomnikiem interesowal...
 
#28 zolo 2023-04-27 11:11
Tylko za mocno go nie mocować...
Jak bedzie trzeba go likwidowac to mniej pracy będzie z tym.
Jedne rozwalaja , drugie stawiaja- jak dzieci.
 
#29 ......? 2023-04-27 12:01
CZAS NA ZMIANY

NAJWYŻSZY CZAS !

POMNIKI ?
 
#30 Ja 2023-04-27 12:03
Świetnie jest to / upamiętnienie.../ zrobione w Kąkolewie , które to Kąkolewo/a nie Leszno!/ było pierwszą POLSK¡ stacją na trasie armii Hallera.
Wielokrotnie fotografie tych tablic z informacjami przesyłałem znajomym zainteresowanym historią.
Nota bene w Lesznie panujący tu jeszcze Niemcy dopuszczali się prowokacji wobec polskich żolnierzy.
A co do tow.Malepszego - chyba już czas , Tomaszu ????
 
#31 Tak sobie myślę, że 2023-04-27 12:22
Może przyjść taki dzień, w którym działalność tej fundacji zostanie skontrolowana i choć częściowo publicznie napiętnowana, a Leszno zostanie podane jako przykład nieprawidłowego wykorzystania tych środków. Co na to nasze władze i radni? Sprawdził ktoś chociaż, czy te środki są wydawane zgodne ze statutem fundacji? Nikt nie ma dylematów moralnych z tym związanych? Nie nasz problem? Kiedy dają to brać i udawać, że się nic nie widzi?
 
#32 Stop 2023-04-27 12:27
Przecież, to było 100 lat temu, a może jeszcze pomniki upamiętniające powstanie listopadowe i styczniowe? Pieniądze na Hallera są nasze tj. podatników, a nie p. Dziedziczaka. Uważam też, że pomnik poświęcony żołnierzom radzieckim należy odróżnić od kierowniczej bandy Stalina. Jeżeli, pomnik, to tylko nawołujący i symbolizujący POKÓJ. Dosyć gloryfikacji agresji i wojny.
 
#33 leszczyniak 2023-04-27 14:28
Super, popieram. W Korei północnej, w Sulu ,pomniki stoją na każdym skwerze, a jest ich mnóstwo. Czas panowie zaprojektować w mieście skwery, bo za chwilę ich zabraknie. A chętnych na pomniki stoi mnósxtwo, chociaż , raczej już leżą, no może za wyjątkiem kilku jescze żywych, przebierających nóżkami/krótkimi/ na swoje miejsca na cokołach.
 
#34 Leszcz 2023-04-27 14:54
Leszno i tak ma szczęście, że nie dostało w prezencie od p. Dziedziczaka pomnik ś.p. Lecha Kaczyńskiego. Uważam, że usprawiedliwian ie, iż to z pieniędzy fundacji jest nie na miejscu w celu upamiętniania osoby lub osób, o których przeciętny leszczyniak nie słyszał w ogóle. Pewno ta fundacja jest finansowana z budżetu, czyli z naszych podatków. 500 tys. -wiele szkół i przedszkoli woła o pieniądze na podstawowe remonty. Przynajmniej w Talinie rozwiązano problem pomnikowy w rozsądny sposób - na miejscu pomnika armii radzieckiej postawiono pomnik zupełnie niekontrowersyj nego wieprza.
 
#35 ten tego 2023-04-28 12:40
A może by wybudować w tym miejscu toalety takie jak we Wschowie? Kosztowały 100 000 zł mniej niż ten pomnik i jest z tego pożytek.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous