Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Extreme/Lotnicze

204 wyświetleń
7009 wyświetleń
5772 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Nocne loty Herculesów w Lesznie

Opis
10 września 2024, Lotnisko Leszno, Strzyżewice.
reporter: Jarek Adamek
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/121403/80/


Ocena: 2.9 (30 głosów)


Komentarze (71)  

 
#1 Antywirus 2024-09-10 22:40
Brawo USA
 
#2 b 2024-09-10 22:41
Było coś słychać.
 
#3 Pieprzyk 2024-09-10 22:41
No i fajnie. Chłopaki z armii wpadli na bułę, szybki umyte i można ćwiczyć dalej. Pieprzyk nasz skarb ziemi Rawickiej
 
#4 Confideux 2024-09-10 22:48
O widzicie zobaczcie jaki dobrobyt jak dobrze u nas lecieli sobie i stwierdzili że świetnym pomyslem będzie wylądowanie i zjedzenie sobie PYSZNEGO NAJLEPSZEGO HOT DOGA z NAJLEPSZEJ STACJI PALIF naszej dumy wielkopolskiej zatankowanie w super cenie trzech samolotuw pysznym dieselkiem i polecieli siną w dal. Smacznej kawusi pozdrawiam akwawit za 90 mln zl
 
#5 Boe Jiden 2024-09-10 22:53
Doprecyzowując informacje redakcji - były dwie maszyny i całość trwała raptem 2 godziny.

Chwilę po 19 wystartowały z Powidza a po godzinie 20 pierwszy Hercules wylądował. Całość zakończyła się przed godziną 22.
 
#6 Nie ma się z czego cieszyć 2024-09-10 23:22
W razie czego tego lotniska już nie ma. W razie czego całego Leszna nie ma. Co niszczy wróg w pierwszej kolejności? Infrastrukturę bojową przeciwnika. Lepiej żeby Leszno nie miało tego lotniska ani jednostki wojskowej. Lepiej dla mieszkańców Leszna. Ma i musi z tą wiedzą żyć.
 
#7 niedobrze 2024-09-10 23:33
tylko nieszczęście na nas ściągnąć ci kowboje. już tam na Kremlu Władimir Władimirowicz dobrze zna dane GPS lotniska. i gdzie będziemy teraz weekendami skakać ze spadochronem???
 
#8 Do 4-,ki. 2024-09-10 23:36
No Stary....Ty nigdzie nie polecisz,najpie rw nauczysz się dobrze Języka polskiego -żebyś naszej Ojczyźnie nie przynosił ujmy

.!!! Otóż napisałeś STACJI.PALIF" - analfabeto.!!!! Andrzej z pobliskiej Stacji Paliw p
Pieprzyka
 
#9 BU 2024-09-10 23:45
nad zatorzem były głośne i nie tylko herkulesy były w powietrzu nad Lesznem.
 
#10 Tomek72Gronowo (Leszno) 2024-09-10 23:46
Byłem z psem na spacerze - najpierw go usłyszałem potem spojrzałem w niebo, poszukałem wzrokiem i zobaczyłem, że leci w naszym kierunki - PRZEPIÊKNY, majestatyczny - mruczący silnym, ale nie uciążliwym basem - no i się zaczęło
Szybka instalacja flightradar i o dziwo znalazłem go, obserwowałem na żywo a z pewnym opóźnieniem widziałem to na flightradar
 
#11 Mass Media 2024-09-11 00:02
Maszyny nie były zbyt głośne....Maszyny lądując na ciągu wstecznym robiły hałas jakiego okolica dawno nie słyszała.Panie Jarku ..Panie Jarku...Po cichu to balony latają ..
 
#12 Zachwycona 2024-09-11 00:17
To było cudowne!!!
Wspaniały wieczór :)
 
#13 Alebrednie 2024-09-11 00:24
Ćwiczą bo coś nadciąga, a ludzie odklejeni żyją w swojej smutnej rzeczywistości, pora sie obudzić
 
#14 Zjaehu... 2024-09-11 00:57
Pięknie ,na wypadek wojny to ruscy podziorawia te lotnisko że owce już nie będą miały co jeść ,przy okazji Rejtana ,zamechofan itp.przestana istnieć zajefajnie
 
#15 Bulbutier 2024-09-11 03:04
Przynajmniej jakiś pożytek jest z lotnicha. A nie tylko wiatry.
 
#16 koscianiak 2024-09-11 04:06
No to teraz leszczyki wiecie gdzie, w razie konfliktu zbrojnego, poleca na glowy bomby i rakiety. Nie kazda trafi w lotnisko...
 
#17 Qwerty 2024-09-11 06:29
Jeśli Amerykanie zaczynają się pojawiać to nigdy nic dobrego nie wróży
 
#18 Kasprowicz Janek 2024-09-11 06:53
Na Kasprowicza było słychać bardzo irytujący dźwięk silnika.
 
#19 Stefan 2024-09-11 06:59
Samoloty czterosilnikowe a robią o wiele mniej hałasu niż ten od spadochroniarzy w weekendy!
 
#20 ??? 2024-09-11 07:03
Niech ćwiczą u siebie
 
#21 transport 2024-09-11 07:37
Chyba przylecieli po resztki wyposażenia Polskiego wojska, by je wytransportować na wUkrainę ?
 
#22 Grzesiek 2024-09-11 07:51
I się zaczyna w komentarzach wylew sfrustrowanych ... którym w życiu wszystko przeszkadza, bo za głośno bo nieszczęście nadejdzie... ludzie opanujcie się. Nad Lesznem zawsze latały samoloty i nikomu to nie przeszkadzało "Panie pilocie dziura w samolocie" kto pamięta te czasy ten wie
 
#23 Naprawdę? 2024-09-11 08:11
Naprawdę to jest piękne? Samolot wojskowy jest piękny? Oppenheimer też odkrył piękną w swojej istocie reakcję rozszczepienia atomu, a potem do końca życia tego żałował. Ludzie to nie potrafią uszanować rzeczy pożytecznych, zawsze będą ich używać dla władzy i pieniędzy.
 
#24 sardynki 2024-09-11 08:12
Leszczyniacy psioczą coś o bombach na lotnisko zapominając że przez Leszno przechodzi strategiczna krzyżówka linii kolejowych która już w latach 60-tych została uznana przez USSTRATCOM za cel warty użycia kilkunastotonow ej głowicy jądrowej... Nikomu nie opłaca się dziurawienie pola drogą amunicją kierowaną dalekiego zasięgu. Jak już będą (nie daj Boże) strzelać to wezmą na cel wiadukt oraz stację i rozdzielnię kolejową. Jak zwykle sianie paniki przez analfabetów-specjalistów. Weźcie się zajmijcie klepaniem kotletów na obiad.

Amerykanie z kolei już w 2022 ćwiczyli "zdatność" leszczyńskiej płyty do operacji zaopatrzeniowyc h w razie "W" i chwała im za to. Im więcej alternatywnej infrastruktury wojskowej tym lepiej dla naszego bezpieczeństwa i zdolności.
 
#25 Tomek72Gronowo (Leszno) 2024-09-11 08:15
Czy tylko ja mam wrażenie, że pełno tu ruSSkich TROLLi? - innymi słowy - przeciwników Polski w NATO ?

Sojusznicy są po to aby ODSTRASZAĆ agresora - aby NIE dochodziło do wojny - póki co NATO jest SKUTECZNYM sojuszem - bo żaden kraj na SOJUSZ NATO nie napadł...

Jak można pamiętając ofiary poprzednich wojen - narzekać, że "samoloty wojskowe ćwiczą - za głośno"?
 
#26 Marek 2024-09-11 08:21
Ty Koscianioku, naprawdę nie masz co robić, a ten portal to twoje życie. Piszesz od 3 rano i tak calutki dzień w dzień (...).
 
#27 Do kom 15 2024-09-11 08:28
Leszczyńskie lotnisko żyje 24 h na dobę co potwierdza ta wizyta.Codziennie coś się dzieje treningi itp,a imprez sportowych,czy innych w roku jest tu dużo.
 
#28 Mietek 2024-09-11 08:49
Nowy ważny i uznawany i mądry prezydent Leszna to ważność miasta wzrasta i lotnictwo się rozwija i może powstanie port osobowo-towarowy wczesniej niż CPK
 
#29 Cywil 2024-09-11 08:50
Dlaczego wojskowe samoloty ćwiczą na cywilnych lotniskach? Gdzie infrastruktura wojskowa do ćwiczeń? Ile zapłacili za wykorzystanie tego cywilnego obiektu do ćwiczeń?
 
#30 taka prawda 2024-09-11 08:51
Ściągamy na siebie nieszczęście. Józio powoli zgadza się krainie na to, na co się dotąd nie zgadzał.
 
#31 Henio 2024-09-11 08:59
Z powietrza osłaniały je f16 było je idealnie słychać tylko tego nie napiszą. Już wiadomo że coś jest na rzeczy skoro takie ćwiczenia przeprowadzają a znawcy wyżej gdzie trafi głowica w razie czego to do trzepania dywanów zanim żona wróci z pracy bo będzie zła.
 
#32 pikador 2024-09-11 08:59
Proponuję, żeby się Polska całkowicie rozbroiła bo wtedy nikt na nas bomb zrzucał nie będzie. Tylko zniszczą nam gospodarkę i zapędzą do pracy w zagranicznych firmach na taśmie. O sorry to już się stało.
 
#33 Świadomy 2024-09-11 09:00
Oni nie ćwiczą u siebie i wojny, jako największy agresor na świecie też u siebie nie prowadzi, jednak o tym nie wolno mówić, to niedobra jest.
 
#34 debata 2024-09-11 09:10
Kandydatka demokratów w mocnych słowach podsumowała zapowiedzi Donalda Trumpa dotyczące zakończenia konfliktu.
 
#35 PL 2024-09-11 09:30
Pytanie skoro pas startowy jest wykonany dla samolotów o masie do 15 ton to kto zaplaci za ewentualne powstałe uszkodzenia przy lądowaniu maszyny o masie 80 ton? Zaraz będzie przetarg w mieście na remont pasa startowego i zapłacimy my mieszkańcy leszna.
 
#36 Hm 2024-09-11 09:34
Moje są wpisy 6 i 23 i mam po prostu takie refleksje nad kondycją natury ludzkiej. Tak ogólnie. Niestety jesteśmy w takim miejscu i czasie, że to się dzieje. A co będzie? Tego nikt nie wie.Zawsze staram się mieć po prostu szersze pole widzenia. Widzę ludzkość a nie polskość. Nic nie poradzę.
 
#37 peace 2024-09-11 09:38
Wykorzystywanie infrastruktury cywilnej, to ustawianie cywili jako tarcza obronna. Przykre, że wojna za płotem fascynuje ludzi. A ja chcę pokoju, pokoju dla nas.
 
#38 do 37 2024-09-11 09:57
Oczywiście masz rację. Amerykanie jak wybierali lotnisko, z którego będą operować przyjmując i wysyłając dalej transporty na Ukrainę, wybrali Lublin (które dodatkowo miało posiadać eksterytorialno ść). Nie zgodzili się na to nasi decydenci, ponieważ chcieli mieć ochronę w postaci ruchu cywilnego.
 
#39 Egon 2024-09-11 10:20
Jankesi od drugiej wojny mają na sumieniu przeszło 30 bombardowań i wojen w różnych krajach na calej kuli ziemskiej. Nigdy u siebie. Moze sanacyjna. Albo wymordowanie Indian.
 
#40 Mirek 2024-09-11 10:24
Przecież Polska już była rozbrojona do cna za rządów pana ryżego za poprzednich jego rządów. Teraz PiS chciał przywrócić normalność ale hejt z tego powodu lał się strumieniem. Teraz w TVN i TVP głoszą że nowe maszyny to cud miód i super zasługa rządu . Ot taki chichot
 
#41 Do 8 2024-09-11 10:24
a wy pelikany dalej łykacie
 
#42 Jola 2024-09-11 10:34
Nareszcie wiem co mi tak obrzydliwie ryczało.
 
#43 Kom 16 do kom 26 2024-09-11 10:35
Nic z tych rzeczy o których piszesz. Tak,z nudów,leżę sobie w klinice i czekam na zabieg. Nie mogę zasnąć więc wziąłem do ręki telefon. Napisałem tylko o małym wycinku zdarzeń które wystąpią w przypadku W. Wiadomo lotniska,węzły drogowe,kolejow e,infrastruktur a "zyciowa" ta dla wojska jak magazyny paliw,żywności, fabryki uzbrojenia itd. W obecnej dobie lokalizacja takich obiektów nie jest żadna tajemnica,satel ity latają i szpiegują. Nie trzeba być ruskim trolem, wystarczy być logicznie myślącym.
 
#44 StopDEZINFORMACJI 2024-09-11 11:35
Szanowni Państwo - w komentarzach pod tym artykułem (ale i wielu innych) powielana jest tak zwana "rosyjska narracja" - zacznijmy więc od podstaw czym jest "rosyjska narracja" i rosyjska DEZINFORMACJA ?

z WIKIPEDII [...]
Dezinformacja  zamierzona i konsekwentna formuła przekazu informacji (w tym fałszywych lub zmanipulowanych ) i fabrykowanie takiego przekazu poprzez tworzenie różnego rodzaju fałszywych dokumentów, organizacji itd. które wprowadzają w błąd (powodują powstanie obrazu świata niezgodnego z rzeczywistością ) i wywołują określone efekty w postaci:

podejmowania przez odbiorcę[a] błędnych decyzji,
wytworzenia poglądu,
działania lub jego braku,
zgodnych z założeniem podmiotu dezinformująceg o[...]

źródło:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dezinformacja
 
#45 Antypispo 2024-09-11 11:56
Znani z dostarczania "demokracji" tam, gdzie zmienie są dostanie w surowce mineralne.
Taaaa, a pomysł wyciągnięcia polin w wojnę z wyłączeniem artykułu 5 to za oceanem geniusze wpadli.
 
#46 Tomek72Gronowo (Leszno) 2024-09-11 12:03
To tak na szybko do tych co "krytykując" (delikatnie napisane) USA - naszego NAJWIÊKSZEGO sojusznika w NATO - zapominają, że graniczymy z Rosją - krajem, który WPROST DEKLARUJE, że Polska jest jego wrogiem, z Rosją -krajem, który ćwiczy ATAKI ATOMOWE na Polskę (na długo przed rozpoczęciem agresji na Ukrainę - patrz Zapad-2009, Zapad-2013 i Zapad-2017).

Przypominam, że to "złe USA" - "ratowało Europie - tyłki i w trakcie I WŚ i w trakcie II WŚ", Polsce pomogły ODZYSKAĆ NIEPODLEGŁOŚĆ po I WŚ, Europie po II WŚ - dały "Plan Marshalla". To dlatego jesteśmy w NATO.

Co Polsce "dały" Rosja i ZSRR ? co "daje" Federacja Rosyjska?
Rozbiory ? Wojna polsko bolszewicka?

Przygotowania do II WŚ praktycznie ZARAZ po zakończeniu I WŚ ?
z WIKIPEDII:[...]Układ w Rapallo - 16 kwietnia 1922 pomiędzy Rzeszą Niemiecką a RFSRR[...]Po podpisaniu oficjalnego układu rozpoczęły się również tajne rozmowy przedstawicieli Reichswehry z przedstawiciela mi Armii Czerwonej, które doprowadziły do podpisania 11 sierpnia 1922 roku porozumienia o współpracy wojskowej. Jej przedmiotem było zaopatrzenie Armii Czerwonej przez Reichswehrę w broń i amunicję oraz pomoc niemieckich specjalistów i inżynierów wojskowych w rozbudowie przemysłu zbrojeniowego ZSRR. W układzie wojskowym Niemcy zobowiązały się do zaopatrzenia Rosjan w broń, amunicję, rozbudowanie radzieckiego przemysłu zbrojeniowego przez specjalistów niemieckich oraz udzielenie wysokich kredytów na zbrojenia w zamian za udostępnienie Niemcom radzieckich poligonów zlokalizowanych nad rzeką Wołgą i Kamą dla zakazanych traktatem wersalskim rodzajów broni pancernych, lotniczych i gazowych. Oba kraje wymieniały także między sobą wojskowych wykładowców[...]
https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_w_Rapallo

W końcu IV rozbiór Polski i II WŚ - to Niemcy i sowieci rozpoczęli WSPÓLNIE II WŚ planując to wcześniej i rozpoczęli SYSTEMATYCZNE i PLANOWE mordowanie polskiego narodu.

Pakt RibbentropMołotow
z WIKIPEDII:[...]
Pakt RibbentropMołotow, też: pakt HitlerStalin[3][4]  umowa międzynarodowa z 23 sierpnia 1939 roku[...]która zgodnie z tajnym protokołem dodatkowym, stanowiącym załącznik do oficjalnego dokumentu umowy, dotyczyła rozbioru terytoriów lub rozporządzenia niepodległością suwerennych państw: Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Finlandii i Rumunii. Bywa także określany jako IV rozbiór Polski
[...]
 
#47 Do 43 2024-09-11 12:15
Tak znamy tą twoją klinikę w Kościanie. Nie wybielaj się
 
#48 Do kom 42 Jola 2024-09-11 12:43
Masz racje teraz też wiem dramat spac nie idzie ludzie ogarnijcie sie
 
#49 Pakt 2024-09-11 13:13
Amerykanie testują nośność lotniska, załadowanym transportowcem, bo stoimy u granic konfliktu.
 
#50 czytelnik 2024-09-11 14:46
popieram komentarz nr 39;
jestem za pokojem, nigdy wojny
 
#51 do 49 2024-09-11 14:46
Też tak uważam , w innym przypadku Herkulesy by sobie tak nie lądowały na naszym lotnisku. Po prostu konflikt z Rosją wisi na tzw włosku a sojusz szuka alternatywnych miejsc do lądowania w razie rozbicia większych lotnisk bliżej Rosji czy Ukrainy np. Jesionki
 
#52 Do 33. 2024-09-11 15:00
(...)...to sa Oddziały Amerykańskie stacjonujące w Polsce ....testują nasze CWL na Strzyzewicach - dla wykorzystania w naszej Polaków obronie !!! Głowę masz tylko do ..
noszenia czapki?? (por.pilot Ania C.)
 
#53 Stop wojnie 2024-09-11 15:57
Nie popieram Trampa, ale może wreszcie on, jako biznesmen doprowadzi do końca tej wojny.
 
#54 Joanna -Leszno do 51. 2024-09-11 16:01
Do 51...oj synku nie miałeś Geografii Polski,nie słuchasz PR..i jesteś (…)co się przeobraża brakiem logicznego myślenia. Otóż Hercules to samolot transportowy o masie całkowitej 80 Mg ( d.ton) a nie bojowy drogi (…) Nadto nawet nie wiesz że Lotnisko RZESZOW jest rozłożone w miejscowości JASIONKA ...a nie jak napisałeś drogi (…)z Geografii...JESIONKA.Wyjasnie Ci że jesionka to kurtka na jesień ( autmn- z ang.).Pójdziesz mi do Szk..Podstawowej i będziesz się uczył tylko Geografii....albo Cię doprowadzimy po n-rze IP -komputeta z którego napisałeś. (WOSU W-aw....Jacek )
 
#55 Tomek72Gronowo (Leszno) 2024-09-11 16:07
to ja "sceptyków wobec USA", przeciwnikom ich zaangażowania w Europie zapytam to jak Putin w 2007 w Monachium mówił, że zaatakuje zachód - to "żartował"? czy jak mówił o rosyjskich strefach wpływów / interesów "aż po Lizbonę" - to "żartował"? czy jak mówi, że do Warszawy dojdzie w 3 dni a zatrzyma się w Lizbonie - to "żartował"?

Przykro mi napisać, ale "Bucza mnie zaskoczyła" - w sensie SKALI BARBARZYÑSTWA - a NIE powinna - to samo wcześniej na MASOW¡ skalę działo się w Czeczenii, w mniejszej ale jednak w Gruzji (2008r) ...

Ja bym chciał aby Polska "nie potrzebowała sojuszy" - ale potrzebuje i w naszym położeniu ZAWSZE będzie potrzebowała - ale im SILNIEJSZA polska armia - tym większa szansa, że wojny NIE będzie - a żeby tak było to TRZEBA MIEĆ REALNE SIŁY ODSTRASZANIA - trzeba BUDOWAĆ zdolności obronne i trzeba ćwiczyć ...

I jeszcze jedno pytanie do "fanów Federacji Rosyjskiej", "przeciwników USA" - tą GŁUPI¡ wojnę - "z dnia na dzień, w ciągu jednego dnia" - może zakończyć - TYLKO Rosja - zatrzymać agresję, wstrzymać ogień i wycofać wojska z OKUPOWANYCH przez Rosję terenów Ukrainy ... - czy wy "obrońcy pokoju" znacie lepsze rozwiązanie?

Czy to Ukraina napadła na Rosję czy jednak jest odwrotnie?
 
#56 do kom 40 2024-09-11 17:12
Właśnie to PIS rozbroił Polskę,rządy Macierewicza w MON to rządy destrukcji. Wojna w Ukrainie wyczyściła magazyny z wszystkiego z czego można strzelać. Gdzie zamówienia i wzmocnienie krajowych fabryk broni? Zamówienia w USA i Korei Płd to muzyka czasu. Kawałek od granicy w Eurpie mamy znakomite firmy zbrojeniowe,tyl ko my Polacy szukamy sojuszników na krańcach świata. Uzbrojenie szybciej dotrze zza oceanów czy od sąsiadów z zachodu,południ a czy północy? Ile przepłacimy jankesom czy koreancom za ich sprzęt?
 
#57 Te56 2024-09-11 18:02
A ty dalej masz problem z PIS,pochwal się tym co jest obecnie.
 
#58 do 56 2024-09-11 18:13
Absolutnie masz rację. Macierewicz polikwidował placówki ABW na wschodzie, ujawnił nazwiska oficerów operacyjnych wywiadu i kontrwywiadu, zdymisjonował wielu generałów wstawiając w ich miejsce nowych po weekendowych kursach oficerów swoje marionetki.
 
#59 Hm 2024-09-11 18:49
Nie. Rosja jest zaangażowana teraz u siebie. Pod Kurskiem. No i wciąż sobie coraz więcej Donbasu zabiera. Konflikt Polski (NATO) z Rosją wciąż nie wisi na włosku. Jak pozamiatają u siebie potem podporządkują sobie Ukrainę, muszą odbudować swoje zdolności militarne, poza tym trochę im się gospodarka sypie. Gdy Chiny im na to pozwolą zaatakują, jeśli będą w stanie. Ale to nie teraz. Teraz się bardzo pilnują, żeby nie otworzyć kolejnych linii frontu. Na razie Leszno może spać spokojnie mimo obecności Jankesów. Oni tu są i będą tak długo, jak długo rząd USA będzie uważał, że to mu się opłaca. Tak długo jak będzie chciał uchodzić za żandarma świata, co czynił do tej pory. Kiedy przeniesie swoje priorytety z Europy na Azję i Pacyfik może okazać się że USA zniknie z NATO i Europy. W dużej mierze zależy to od tego kto wygra najbliższe wybory w USA. Wszystko to interesy, a my jesteśmy pionkiem w tych rozgrywkach. Nie ma opcji. Zawsze tak było z Polską. Inni walczyli o swoje, wielkie mocarstwa, a my albo na tym zyskiwaliśmy albo traciliśmy. Tak trochę jak Czesi. Tylko oni zawsze siedzieli pod stołem, czekając aż możni się najedzą i napiją, a my zawsze rwaliśmy się do tego stołu co się kończyło przegranymi powstaniami. Co los nam uszykuje tym razem czas pokaże. My tylko możemy liczyć, że nasz wybór sojusznika okazał się słuszny i oby tak rzeczywiście było.
 
#60 Do 57 2024-09-11 19:32
Pochwal się swoją konfederacką wizją Polski. Fajnie sobie tak siedzieć przy browarku z piwowarem co robi z ludzi idiotów i mędrkować.
 
#61 Tomek72Gronowo (Leszno) 2024-09-11 20:52
do kom 59 i podobnych...
[...]Konflikt Polski (NATO) z Rosją wciąż nie wisi na włosku.[...] - hmm - to kto wywołał tą wojnę ? NATO czy Rosja?
P.S. ja uważam, że NATO (w tym Polska) przespała swoje 5 minut - w momencie kiedy Putin przy "aneksji Krymu" - zapewniał że to NIE Rosja, to NIE ROSJANIE - wtedy trzeba było zrobić DOKŁADNIE TO SAMO co USA zrobiło w Syrii - krótko mówiąc - zapytali ruskich - czy ci co atakują naszych w Syrii - to Wasi ? Rosjanie powiedzieli, że nie i wtedy USA wytłukły ich " w pień"
 
#62 justyna 2024-09-11 20:55
Nie dobrze się dzieje. Bazy Sowietów żeśmy zlikwidowali w Szprotawie i Żaganiu ,Legnicy A wpuszczamy Amerykanów i z Polski robia sobie co chcą.
Przegrali wojnę w Wietnamie, Iraku ,Afganistanie, a teraz
Niemcy Ich wygonili. A polska Ich Wita zHonorem
 
#63 Do 43 2024-09-11 21:20
Trafiony - zatopiony? Kto z normalsów mówi, że leży w klinice???? Normalny człowiek mówi "leżę sobie w szpitalu i czekam na operację". "Leżę w klinice i czekam na zabieg" powiedzieć może jedynie kto???? Pan Doktor. Pan Doktor na nocnym dyżurze się nudził??? No ładnych rzeczy tu się dowiadujemy.
 
#64 Do 61 2024-09-11 22:32
Ok. Poprawka. Konflikt NATO i Rosji/Rosji i NATO.
Różne rzeczy można było w przeszłości zrobić, ale o tym z reguły dowiadujemy się po czasie, kiedy widzimy jakiś ciąg przyczynowo-skutkowy. Poza tym nie znamy prawdziwych pobudek Amerykanów. Dlaczego wtedy zrobili w Ukrainie tak, a w Syrii inaczej? To wiedzą tylko ich spece od wojny i ówczesny prezydent. USA w NATO realizuje swój plan. Polska do końca moim zdaniem go nie zna, choć wciąż jesteśmy zapewniani o tym, że w razie czego sojusznicy staną w swojej obronie ramię w ramię. Nie mamy wyjścia, musimy w to wierzyć. No bo jesteśmy zależni od tych, którzy decydują. My się tylko przyłączamy i liczymy na ich, jak oni to zawsze ujmują w przemówieniach? Na ich lojalność. Oby tak było, a przede wszystkim obyśmy nigdy nie musieli się przekonywać o sile tych deklaracji. Życzmy sobie jednak pokoju.
 
#65 Wychodzi NATO 2024-09-11 23:33
Wychodzi na to, że powinniśmy mieć ze swoimi sojusznikami jak najwięcej zbieżnych interesów. Nasze interesy powinny być ich interesami, wtedy zechcą się angażować w naszą sprawę, która będzie zarazem wspólna w jakiś sposób. A cóż łączy w dzisiejszych czasach państwa bardziej niż wspólne interesy i biznesy? Umożliwić i ułatwiać zaangażowanie kapitałowi amerykańskiemu, niemieckiemu, francuskiemu i będą nas bronić jak własnej niepodległości. Jak jakieś państwo jest finansowo zaangażowane w innym to ma powody do jego obrony.
 
#66 Kom 43 do kom 63 2024-09-12 10:03
Może też mogłem tak napisać. Przeszedłem b.powazna operacje w klinice uniwersyteckiej . Nie jestem żadnym medykiem,jedyni e oficerem rezerwy,logisty ki niskiego stopnia i dlatego pozwoliłem sobie na wpis dotyczący wojska. Nie rozumiem tych wypisujących na forach bez znajomości podstawowych zasad wojny.
 
#67 ćwir ćwir 2024-09-12 12:09
Szaraczkom najlepiej się żyje w czasach pokoju.
Głęboki rząd wie, że Polacy nie chca się bić. Próbują ocenić jaka zapanuje skala chaosu, według mnie ogromna nie do opanowania.
Ta wojna zmieniła zasady i wprowadziła nowe uzbrojenia. Dla przykladu, stary złom za miliony dolarów jest skutecznie niszczony przez nową broń za kilka tysięcy.
 
#68 Do 66 2024-09-12 14:00
Przecież od tego są fora, żeby wypisywać na nich i dzielić się swoimi przemyśleniami. A dla fachowców od wojny są narady sztabowe, do których nie mamy dostępu, bo są utajnione. Skoro Pan był kiedyś tym wojskowym, a nie jest, to też już Pan niewiele wie, bo świat się zmienia w kosmicznym tempie i zapewne Pan jako emeryt już nie nadąża, jak każdy emeryt. To co było za Pana czasów jest już historią. My tu sobie snujemy swoje wizje świata i każdy ma coś ciekawego do powiedzenia. Niech Pan dzielny wojaku wraca do zdrowia w tej klinice uniwersyteckiej , bo Ojczyzna czeka na Pana wiedzę wojenną. Każdy wojskowy na wagę złota, będzie Pan mobilizowany w razie czego. Nawet emeryci wtedy będą potrzebni.
Nawet inwalidzi.
 
#69 Do 66 2024-09-12 14:16
Z innej beczki. To ciekawe, co Pan napisał o tej operacji.

Pozwolę sobie na małą analizę:

1. Wczoraj o godz. 10.35 "leżę sobie w klinice i czekam na zabieg"

2. Dzisiaj godz. 10.03 " przeszedłem bardzo poważną operację w klinice uniwersyteckiej ".

Sedacja,zapomni ał Pan (jako medyk Pan o tym nie pomyślał?) po bardzo poważnej operacji wywala nas z normalnego życia nawet na 24 godziny. Operacja była wczoraj około południa, to Pan powinien o 10 jeszcze być w innym wymiarze i słodko sobie posypiać. A Pan całkiem logicznie stara się pomykać w sieci.

I tak Pana wersja została poddana w wątpliwość.
 
#70 do kom. 68 2024-09-12 14:57
W ostatnich dwóch zdaniach idealizujesz!
Politycy ustawowo zwolnili się z obowiązku, pozostali sami się zwolnią.
 
#71 Do ,70 2024-09-12 15:42
Drążę dalej:

Skoro dawno, dawno temu został Pan, (zakładam, w czasach pokoju wokół naszych granic, oficerem ds. logistyki -
serio?:/), to musiał też Pan brać pod uwagę możliwość uczestniczenia Polski i siebie w misjach natowskich, jeśli do takich zostałby Pan przydzielony (służba nie drużba, rozkaz to rozkaz) choćby tych tzw. ;) stabilizacyjnyc h. Skoro godził się Pan na uczestnictwo w walce zbrojnej gdzieś tam daleko za górami, za lasami, to nie może Pan odmówić naszej Ojczyźnie swego "silnego inaczej" ramienia wyposażonego choćby w prywatną Berettę. Czy Pan w swoim ostatnim wpisie zapowiedział swoją dezercję? Jest Pan tchórzem?
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama