Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

45 wyświetleń
378 wyświetleń
4239 wyświetleń
4766 wyświetleń
3984 wyświetleń
5764 wyświetleń
6407 wyświetleń
6059 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, ProtestyReligia, Kościół

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Posiedzenie komisji edukacji RM Leszna w sprawie zmian w oświacie

Opis
16 stycznia 2025, Leszno.
reporter: Jarek Adamek
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/123106/80/


Ocena: 2.9 (209 głosów)


Komentarze (108)  

 
#1 Uśmiechnięty 2025-01-16 17:33
ZADAMY NATYCHMIAST ZAMKNIÊCIA TEJ SZKOŁY
 
#2 Markety 2025-01-16 17:34
MOZNA TAM OTWORZYĆ W TEJ SZKOLE MARKET
 
#3 Pat 2025-01-16 17:37
Moim zdaniem tym panom o to chodzi pozamykać posprzedawać i finał
Ursus sprzedany ukrainca
Stocznia Niemca
Orlen upadek
Kopalnie Niemca
My mając kopalnie złoża na 200lat nie możemy korzystać bo Niemiec mówi że nie a dlaczego bo panstwo niemieckie nie miało by interesu
Wiecie dlaczego wprowadzają pelet do ogrzewania bo największą firma produkujaca pelet są niemcy i to od nich trzeba kupować czego tu nie rozumiecie
 
#4 Jan 2025-01-16 17:39
Jeśli tego nie powstrzymamy PO
To wspomnicie moje słowa nie będzie wolności słowa
Będzie cenzura będziesz pisał na władze to Cie posadza
 
#5 Wyborca uśmiechnięci 2025-01-16 17:39
RUSIECKI PROSZE CIE ŻEBYŚ KANDYDOWAŁ W NASTEPNYCH PREZYDENCKICH WYBORACH BO TAKIEGO PREZYDENTA JAK TY TO NIKT NIE ZASTAPI
 
#6 Jan 2025-01-16 17:40
Tak się zaczyna niewolnictwo XXI wieku zapoczątkowane przez Tuska
 
#7 Do 1 2025-01-16 17:41
Widać jakiś inny
 
#8 Rodzic 2025-01-16 17:47
Ale przecież idea "budzącej się szkoły" nie jest przyspawana do murów budynku. Może warto przenieść ten trend na inny teren i tam kontynuować i rozwijać? Może uda się zaszczepić ten pomysł w sp3 skoro klasy 1-3 mają tam się przenieść. Rodzice będą mieli blisko a dzieci ze swoimi wychowawcami będą kontynuować nowe metody?
 
#9 ESPE1 2025-01-16 17:59
Potrafi tylko ubrać garnitur, (...).. I sztuczny usmiech. A gdzie rozmowa ? Taki inteligent wielce
 
#10 Do 1 2025-01-16 18:02
Pracownicy urzędu musieli zostać po godzinach aby pisać komentarze ? :) zdziwiony bym nie był patrząc jaka atmosfera tam panuje
 
#11 Do 2 2025-01-16 18:13
To prawda, w jedynce można otworzyć jakiś market. Najlepiej jakiś niemiecki, na przykład Lidl. A nazwę miasta zmienić na Lissa.

Miasto idzie w stan likwidacji, a to wszystko w imię fur deutschland :)
 
#12 Ludzie 2025-01-16 18:20
NAUCZYCIELE ZA DUŻO ZARABIAJ¡
 
#13 o co ten hałas 2025-01-16 18:27
Przecież jest pełno innych szkół i przedszkoli. Należy wprowadzić takie zasady, żeby pierwszeństwo do szkół i przedszkoli w Lesznie miały dzieci zameldowane w Lesznie, rodzice płacący podatki w Lesznie i ze swoich okręgów.
 
#14 Ejże 2025-01-16 18:29
Nie popadajmy w jakieś fascynacje ta placówką,szkoła jak szkoła, ale jeśli nie przynależy się do tej grupki wspierającej to nie zachęcam,wręcz odradzam.
 
#15 Konrad 2025-01-16 18:33
PAX między chrześcijany !
 
#16 Właśnie 2025-01-16 18:39
PRZECIEŻ RUSIECKI SAM JEST NAUCZYCIELEM
 
#17 Gość 2025-01-16 18:40
Pracowałam w centrum kilka lat ,przychodziły do mnie matki ktore mają dzieci z tej szkoły i pamiętam jak narzekały na tą szkołę a teraz tak o nią walczą? Niesamowite! Ale tak poczytałam i posłuchałam to większość ma problem z tym że ma więcej niż jedno dziecko i każde z nich musiało by zaprowadzać czy dowozić do dwóch różnych szkol czyli wygląda na to że ci rodzice są poprostu leniwi! Moja mama miała nas czterech,dwóch zaprowadzała do przedszkola a dwóch do szkoły i leciała do pracy a te dzisiejsze matki mają problem żeby dwójkę dzieci zaprowadzić do dwóch różnych szkół i większość tych matek które poznałam nie pracuje więc co za problem? LENISTWO i nic więcej...
 
#18 Uśmiechnięty 2025-01-16 18:43
TAM BÊDZIE CENTRUM INTEGRACYJNE MIESZKAÑCÓW LESZNA Z PRZYBYSZAMI Z AFRYKI NASZYMI BRAĆMI MIGRANTAMI.
 
#19 Andrzej 2025-01-16 18:43
Niech Borowik wróci , on jest dla ludzi a nie jak dla tych dwóch ludzie dla nich ... Sprzedają nas powoli , grabianowski jako były dyrektor powinien być dla dzieci i rodziców a nie przeciwko nim , wracaj tam z kad przybyłeś zakapiorze ! A Pan Arek zadał pytanie , i uzyskał bardzo brzydka odpowiedź , nie może być już nawet niewygodnych pytań ? Może jak ci z wiadomości zaraz go do aresztu wsadzicie!?
 
#20 Uśmiechnięty 2025-01-16 18:47
BOŻE JAK WY NARZEJACIE JEST SUPER JEST CORAZ LEPIEJ RUSIECKI DAŁ NAM MIESZKANIE PRACE SAMOCHÓD
 
#21 Normalni 2025-01-16 18:53
WY NIE ROZUMIECIE RUSIECKIEGO ON MA INNA WIZJE LESZNA NAJPIERW CHCE WSZYSTKO ZAMKN¡Ć A POTEM OD PODSTAW BÊDZIE BUDOWAŁ
 
#22 Henio 2025-01-16 18:56
W radzie zasiada mnóstwo nauczycieli min Mocek Matecki i ten z Koniora (...)nie pamiętam nazwiska. Ciekawe jakby ich szkoły likwidowali? Jak może zostać utrzymany stan zatrudnienia? Czyli co po dwóch nauczycieli w klasie i x2 sprzątaczek i woźnych na korytarzach? Ciekawe jak będzie odbywać się nauka? Czyżby system dwuzmianowy? Ciekawe ciekawe. Nie łudźcie się przez rok zatrudnienie a potem nara bez skrupułów. Nie odpuszczajcie widać że w kupie siła i rada z preziem sie was boją tylko nie możecie odpuścić
 
#23 Mirka 2025-01-16 18:58
Podeślijcie do republiki pewnie szybko podchwycą temat.
 
#24 ola 2025-01-16 19:02
Rodzice uważają ,że wszystko im się należy. Nauczeni pisowskimi super umysłami rozdawnictwa i roszczeniowości widzą tylko czubek swojego nosa. Życiowi zaś nieudacznicy mają spore pole do popisu ,by znów komuś dokopać. Matematyka zarówno dla rodziców jak i hejterów nic nie znaczy. Tego, że komuś trzeba zabrać ,by komu innemu dać nie rozumieją Wychowani na religii zamiast matematyce ,samodzielnie myśleć nie potrafią. Potrafią za to ujadać ,ziać jadem i nienawiścią. Panie Prezydencie niech Pan się nie boi tych kilkunastu wojowniczych pań i panów i robi swoje. Dobry gospodarz nie boi się krytyki ,a wybiera to co jest lepsze dla nas mieszkańców, a nie ludzi okolicznych wiosek. My wolimy lepsze drogi i chodniki. Miejsc w szkołach dla leszczyńskich dzieci mamy aż za dużo.
 
#25 Wyborcy uśmiechnięci 2025-01-16 19:06
DO KOMENTARZA 19 PYTANIE CZY BOROWIAK JEST DLA LUDZI TU NIE MASZ RACJI BO PRZED NAMI UCIEKAL WIEC NIE JEST DO LUDZI
 
#26 Taki problem 2025-01-16 19:13
Co się stanie z krzyżami z sal lekcyjnych? Kto się nimi zaopiekuje? Gdzie trafia? Będą teraz w klasach wisiały dwa krzyże dla dzieci z sp1 i SP2? To poważna sprawa. Czy proboszcz, który wyświecał izby lekcyjne jest powiadomiony? A co z katechetami? Też znajdą zatrudnienie? Proszę nie bagatelizować. Tej najważniejszej sprawy. To są sprawy nadrzędne.
 
#27 Do 21 2025-01-16 19:17
Tak, budował... sam zbuduje wszystko od 0. O ile wiem za który koniec trzymać łopatę.
 
#28 Ciekawe 2025-01-16 19:22
Podczas podwyżek prądu, gazu nie było tyle emocji i protestów co przy likwidacji jednej szkoły. Dziwny naród.
 
#29 Aj 2025-01-16 19:24
To chyba będzie piesza i ostatnia kadencja pana prezydenta rusiewskiego
 
#30 Alina 2025-01-16 19:28
Trudno jest zrozumieć te wszystkie komentarze- pełne nienawiści i bez zrozumienia istoty. Przecież to jest konieczność ze względu na niż demograficzny. To są ogromne koszty utrzymania a nie da się w tej chwili , w żadnym mieście uniknąć zamykania, ze względów finansowych. I nie jest tu istotne czy prezydentem jest Rusiecki czy Borowiak , czy jeszcze ktoś inny.
Przecież to nie miasto płaci, to my wszyscy utrzymujemy te pustostany. Nie mam w tym żadnego interesu , tylko mnie szlag trafia, że mamy tak słabo wyedukowanych i egoistycznych mieszkańców. I jak z takim bezmyślnym narodem możemy dogonić kraje rozwinięte?
 
#31 Radny 2025-01-16 19:32
Referendum odwoławcze oni są hamulcowymi rozwoju miasta
 
#32 Dd 2025-01-16 19:32
SP1 do likwidacji i to natychmiast nauczyciele tam krzyczą na dzieci nie są wyrozumiali dno i nic więcej
 
#33 Darek 2025-01-16 19:34
Przy braku opozycji, zagrabiają nasze miasto
 
#34 Nauczyciel 2025-01-16 19:35
No panie Matecki, nie jest Panu zwyczajnie głupio
 
#35 Leszczyniak 2025-01-16 19:41
Nie dotować prywatnych przedszkoli.
 
#36 Dramat 2025-01-16 19:42
Co się stanie z paniami katechetami????????????!!!?????ż???
 
#37 Do kom 24 2025-01-16 19:43
Będąc prawie 40 lat pod butem ruskim i zaciskać pasa który lewicowcy nam serwowali może tobie i twojej rodzinie to nie groziło no być może wywodziles się z tego środowiska lewackiego. Dziwisz się, że ludzie uważają te rządy 8 lat PIS ,że były najlepsze? Ludziska mieli dość ruskich onuc na których pracowaliśmy, dzieci w Europie dostawały pieniądze tylko Polskie dzieci sieroty Europy figę z makiem. Gdzie poniewierało się emerytów traktując podwyżki marcowej kwocie 5 zł ? Zwykły człowiek pracujący i przedsiębiorcy zatrudniając na czarno za 5 zł na godz to było ok ?? Człowieku puchu marny przemysł te głupoty które wypisujesz . A teraz czego spodziewaliście się po człowieku który w zaparte szedł za głosem tuska oby nikt nie myślał, że jestem oderwana od rzeczywistości to powiem tak oczywiście tam gdzie jest to konieczne trzeba robić cięcia. Tak duży budynek ze stara technologia utrzymywać jeśli nie ma takiej obsady dzieci ? Trzeba się zastanowić, przemyśleć, rozmawiać z ludźmi. Ale czy ludzie wywodzący się z PO są skłoni by iść w stronę zwykłych ludzi to przecież LIBERAŁOWIE jeśli nie wiecie kto to liberał zachęcam do poczytania co tacy ludzie przedstawiają.
 
#38 Do 28 2025-01-16 19:46
A nie mówiłem już wcześniej, że nacja glooptaków? Nie o szkołę tu chodzi. O wielki powrót Borowiaka. Ukochanego prezydenta PiSu.
 
#39 do 21 2025-01-16 20:04
Oczywiście, pozamyka, a potem wybuduje z kolegami...Macie co chcieliście uśmiechniętą demokrację. A Grześ? Idzie przez wieś, worek piasku niesie...
 
#40 Maćko 2025-01-16 20:06
Budynek byłby dobrym miejscem na urząd miasta. Aula jako sala sesyjna rady miejskiej! Obecny urząd przy Karasia nie jest dobrą wizytówką miasta. Potrzeba czasu i kasy, ale make Leszno great agian!
 
#41 : 2025-01-16 20:09
RUSIECKI CHCE ŻEBY KAŻDY BYŁ UŚMIECHNIÊTY
 
#42 referendum 2025-01-16 20:15
REFERENDUM O ODWOŁANIE PREZYDENTA I RADY MIASTA - podniesienie opłat za miejsca parkingowe, podniesienie opłat lokalnych, godzina mniej pracy dla urzędników przy utrzymaniu tych samych wynagrodzeń. może zlikwidujecie instytucje pokroju straży miejskiej a nie tniecie koszty tylko z kieszeni mieszkańców???
 
#43 No proszę 2025-01-16 20:16
Jakby na poparcie kom. 38 wyskoczył idealnie pasujący komentarz zwolenniczki PiSu uciśnionej w młodości przez "lewaków" i utożsamiącej wszystko co niepisowskie z "lewakami". Czy to nie paranoja ? Totalna. To plus opar religijny i mamy nację. Szaleństwo. Polskie szaleństwo. Czy to się kiedyś skończy? Obawiam się, że nie. Prędzej nas znów ktoś pod but przez takich histeryków weźmie.
 
#44 Kolo 2025-01-16 20:21
Ciekawe ilu znajomych (...) otworzy prywatne przedszkola w miejsce zamkniętych publicznych i będzie pobierać za to konkretne pieniądze co z tego będzie (...)
 
#45 Iza 2025-01-16 20:27
Referendum
 
#46 bartosz 2025-01-16 20:34
Platform jest w koalicji ze skrajną lewicą: propozycje minister Nowackiej odnośnie tak zwanej "edukacji zdrowotnej" to skandal - propaganda mająca na celu deprawować i demoralizować dzieci. powołali do życia stanowisko "ministry równości" - jakiś kompletny absurd rodem z dystopijnych filmów, albo ZSRR. koszty życia rosną dramatycznie, podatków żadnych nie obniżyli. pełna odpowiedzialnoś ć spada na platformę, tuska i tych, którzy są członkami tej partii: w Lesznie to między innymi Grzegorz Rusiecki
 
#47 ?! 2025-01-16 20:35
tyle pustych budynków zostanie....a RELOKACJA tuż tuż ?
 
#48 Do km 43 2025-01-16 20:37
Ciebie tusk już wziął pod but i cię tak przyciśnie że hoo hoo
 
#49 A 2025-01-16 20:39
Ależ to jest proste do zrozumienia, dlaczego prąd, gaz itd. nie dały takiego poweru. Bo tu pojawiła się spora grupa konkretnych ludzi z krwi i kości niezadowolonych z decyzji obecnej władzy, którą można zagospodarować (wykorzystać) do własnych celów nazwijmy marketingowych. Te momenty typu: organizujcie protest
- przyłączymy się do was. To przecież zwykle podjudzanie. A nóż a widelec się uda? Wszystko to pr i marketing. A ludzie naprawdę zatroskani o swoje dzieci uczące się w tej szkole to pionki do rozgrywek.
 
#50 Jan 2025-01-16 20:39
Pan Rusiecki tak jak Tusk jak mu się zadaje niewygodne pytanie to zaraz furii dostaje było to widać na sesji
 
#51 Tak sobie myślę, że 2025-01-16 20:49
Szanowni Państwo, toście sobie posłuchali, pogadali, można się rozejść.
 
#52 J. 2025-01-16 20:59
Widzę na zdjęciach wielu dyrektorów leszczyńskich szkół. A ponieważ z niektórymi było mi dane współpracować, to napiszę od siebie, że Leszno ma szczęście do dyrektorek i dyrektorów. Oczywiście zawsze znajdzie się ktoś, który nam bardziej lub mniej odpowiada, ale ja miałem okazję poznać samych fajnych ludzi na tych stanowiskach. I tego chyba czasami nie doceniamy.
 
#53 Edek 2025-01-16 21:07
My mieszkańcy domagamy się ogłoszenia referendum odwoławcze
 
#54 Do 53 2025-01-16 21:20
Tak, referendum, niestety pomyliliśmy się
 
#55 Uśmiechnięty 2025-01-16 21:24
W budynku po szkole można otworzyć centrum rekrutacji na szparagi.
 
#56 Xxx 2025-01-16 21:28
W bursie zamieszkają inżynierzy? To będzie koniec kariery R(...)!
 
#57 Leszczyniak 2025-01-16 21:49
Skoro szkoła jest w takim złym stanie technicznym to trzeba ją wyremontować. Jeśli budynek zostanie przeznaczony dla celów społecznych to i tak wcześniej będzie musiał przejść remont. Jeśli jest to zabytek to miasto otrzyma dofinansowanie.
 
#58 Do 53 2025-01-16 21:50
Ależ nie można się referendum domagać. Musisz się za to zabrać sam. Musisz zebrać ileś tam podpisów. Przecież obecny prezydent nie zrobi tego za Ciebie. Serio tacy jesteście hm jakby to ująć mało rozgarnięci? Napisz petycję i zbierz te podpisy. No do roboty. Już już, szkoda czasu!
 
#59 Gość 2025-01-16 21:53
Ja wam prezydenta nie wybierałem.
 
#60 do 37 2025-01-16 22:00
Ty nie narzekaj na czas socjalizmu ,bo nie masz o nim zielonego pojęcia. W tych 40 latach zelektryfikowan o kraj .bo przed wojną połowa Polski była bez prądu. Wybudowano elektrownie, fabryki ,szkoły, szpitale,
tysiące bloków. I to w większości bez specjalistyczny ch maszyn. Nauka była na dużo wyższym poziomie, Ówczesny technik miał większa wiedzę i umiejętności od obecnego magistra. Młodzież miała szacunek do starszych. Do lekarza nie było kolejek i zapisów. W każdej szkole był dostęp do lekarza i dentysty. Na ulicach było bezpiecznie. A ,że nie było dużo samochodów, telefonów ,komputerów to nie wina systemu tylko postępu technologiczneg o. Posłowie byli normalnymi pracownikami ,urlopowanymi tylko na posiedzenia. Radni pracowali społecznie. Nie jak teraz pustoszą budżety. A dziś czym się chwalić? Jadem i roszczeniowości ą ?To ten piękny świat w którym człowiek człowiekowi wilkiem? W którym każdy widzi tylko czubek swojego nosa i liczy na profity ? Dla kasy zrobi wszystko i nie ma żadnych hamulców ?Pan Prezydent ma rację i życzę mu by udało mu się zrealizować wszystkie założenia. Najwyższy czas skończyć z roszczeniowości ą. Szkoła stara .Nie spełnia żadnych wymogów .Brak boiska i sali do ćwiczeń ją dyskwalifikuje. Dzieciaki są otyłe i chorowite. Powodem jest zbyt mała ilość ruchu. W tej szkole nie ma gdzie ćwiczyć. Mamom to pasuje ,bo dziecko się nie zmęczy. Ma mieć luksus. Potem widzimy na ulicach jak nadmiar energii wykorzystują.
 
#61 Była 2025-01-16 22:01
Była okazja wybrać Panią Kamilę na prezydenta miasta, to nie!!
Chcieliście Rusieckiego? to macie!!
 
#62 lukasznnn 2025-01-16 22:28
Ja wam wójta nie wybierałem. Nie chcieliście Pisu to macie. Ogromne podwyżki podatku od nieruchomości, podwyżki o 50% parkingów itd. Teraz jak przystało na PO likwidacja wszystkiego po kolei, bo się nie opłaca. Tylko Niemcom się opłaca. Brawo
 
#63 Do 56 2025-01-16 22:32
Inżynierzy z bursy będą mieli blisko na stawy na placu Kościuszki by tyłki (...)
 
#64 O 2025-01-16 22:32
Pojawił się ktoś z aplikacją VPN. Ile kosztuje miesięcznie funtów?
 
#65 Do 60 2025-01-16 22:49
Masz racje . Gdzie tu ekonomia. Za moje podatki to każdy jest chojny.
 
#66 do 28 2025-01-16 22:52
Brawo, wiele komentarzy to dramat&. Jest temat, jest okazja wylać frustrację. Leszczyniaki wstyd, kolejny raz pokazujecie ciemnogród Wasz.
 
#67 Jasiu 2025-01-16 23:12
Dymisja
 
#68 Leszczynianka 2025-01-16 23:30
PISZÊ NIE NA TEMAT TEGO ARTYKUŁU. JAK MOŻNA ZAMKN¡Ć ODDZIAŁ PKO NA RYNKU . SKANDAL. BZDURA , ŻE ZA DROGIE UTRZYMANIE BUDYNKU . PRZENIESIONO NA MANHATTAN . TAM PŁAC¡ ZA WYNAJEM . RYNEK JUŻ TAK UMIERA , A TU JESZCZE LIKWIDACJA BANKU . MY STARSZE OSOBY NIE MAMY NIE MAMY SIŁY IŚĆ TAK DALEKO . SKANDAL , SKANDAL I JESZCZE RAZ SKANDAL . PANI PREZYDENCIE LITOŚCI . PROSZÊ SIÊ TYM ZAINTERESOWAÑ I PRZYWRÓCIĆ BANK .
 
#69 mieszkaniec 2025-01-16 23:48
Pan redaktor cytuje wypowiedź Pana Wiceprezydenta M. Grabianowskiego .... - do przedszkoli miejskich uczęszcza 58% dzieci w wieku przedszkolnym.... Trzeba zwiększyć ten odsetek do ponad 80%. Ciekawe jak, jeśli według prezentowanych przez niego danych miejsca w przedszkolach miejskich są wykorzystane w ponad 90% poza przedszkolami nr 4 (77,3%) i 5 (82,0%) (Nr 3 - 96,8%, Nr 7 -94,7%, Nr 8 - 93,6%, Nr 10 -.98,4%, Nr 11 - 96,0%, Nr 12- 99,3%, Nr 13 -100,0%, Nr 15 - 94,1%, Nr 18 - 94,7%, Nr 19 - 96,8%, Nr 20 - 93,6%, Nr 21 - 98,6%. Przedszkola miejskie obecnie nie są w stanie zapewnić miejsca dla wszystkich dzieci z Leszna.
 
#70 Tak się zastanawiam 2025-01-16 23:50
Czemu niektórzy komentujący nie potrafią się obejść bez wpisow odnoszących się do tematów partyjnych? Dzieci nasze i naszych bliskich są tutaj ważne, a także budżet miasta, a Wy ciągle partyjny przekaż nam oferujecie. Dlaczego?
 
#71 ben 2025-01-16 23:52
jedyne co można napisać to: Borowiak wróć!
 
#72 Do 60 2025-01-17 00:10
No nie, to była ci wina systemu. Żelazna kurtyna istniała, a my byliśmy po tej stronie, gdzie gospodarka nie była wydajna i postępowa. Reszta się zgadza.
 
#73 Qwerty 2025-01-17 00:50
To my rodzice,wspólni e spędzaliśmy czas na remontach klas zeszłego lata To między innymi z mojej kieszeni były zakupione niektóre materiały użyte do odświeżenia klas. Czy deweloper który nabędzie tę nieruchomość będzie zwracał pieniądze?Niech was licho uśmiechnięta Polsko !
 
#74 z boku 2025-01-17 01:35
Witam ! Rodzice nie byli w pracy o tej godzinie ?Wszyscy dzisiaj na drugą zmianę ?to może warto rozważyć nauczanie domowe .Warto przy okazji poruszyć temat,wymuszani a różnego rodzaju zasiłków ,które miasto rozdaje ludziom ,którzy umiejętnie korzystają z różnych przywilejów. poprzez właśnie posiadanie dzieci .Czy wszyscy są w zalegalizowanyc h związkach ?Czy jak ktoś nie ma pracy ,i z tego tytułu czerpie z Miejskiej czyli naszej kasy ,ale jednak codziennie rusza do pracy lub na obchód Rynku a w powrotnej kupuje alkohol i papierosy w sklepie.Może to ruszy społeczeństwo i większe środki miasto przeznaczy na edukację .Ile dzieci ,które dzie do szkół rano widzi rodziców ,którzy siedzą w domu a ,,pracują " i płaci im miasto Leszno.To taki temat ,jak już rodzice i Prezydent się dogadają .
 
#75 Rodzic 2025-01-17 01:58
Należy dążyć do tworzenia klas i grup przedszkolnych 15 osobowych a nie zamykać.
Remontować i zmniejszać liczebnosc klas i grup! To co się dzieje z liczebnoscią dzieci to się w głowie nie mieści. A nie tylko oszczędności!!
 
#76 Bokser 2025-01-17 03:59
Grześ co tu dużo pisać? Jesteś liczony na deskach A to jest dopiero początek. Jeszcze nie raz zaliczysz wpadkę. Czekamy na infrastrukturę? Stadion,basen,d om seniora,park Antoniny, łącznik, swieciechowska itd.
 
#77 Sfrustrowany mieszkaniec 2025-01-17 06:23
Ludzie nie rozumiecie, że nie ma dzieci, a jak nie ma dzieci to i nie ma subwencji. Z czego chcecie utrzymywać puste budynki szkolne? Potem będzie larum bo na oświatę idzie tyle pieniędzy. Kilkoro dzieci w szkole, ale budynek trzeba będzie ogrzać, oświetlić. Przecież o zamknięciu Sp1 jest mowa od bardzo wielu lat, tylko każdy prezydent bał się to zrobić. Gdyby zamiast o zamknięciu poszła informacja o wielomilionowym remoncie budynku szkoły to była by afera o bezsensownym remoncie bo przecież mamy tyle szkół w lepszym stanie. Ludzie obudźcie się i zacznijcie myśleć zdroworozsądkow o.Miasto to biznes na który wszyscy dajemy kasę. Naprawdę chcecie ładować pieniądze w ten budynek, w którym z roku na rok będzie mniej dzieci?! Liczby nie kłamią - z każdym rokiem jest mniej dzieci. Jakaś szkole trzeba będzie zamknąć - to może ktoś mądry piszący komentarze podpowie która. Ja jako mieszkaniec Leszna nie zgadzam się na takie marnotrawsto. A tak na marginesie - ciekawe gdzie pracują Panie mamy główne inicjatorki protestu i ile w ramach swoich podatków dokładają do leszczyńskiego budżetu.
 
#78 jut 2025-01-17 06:29
A teraz wszyscy razem Uśmiechajcie SIÊ WYBORCY PEŁOWCY!!!
 
#79 do3 2025-01-17 07:08
nic dodać nic ująć
 
#80 Do 12 2025-01-17 07:23
To ciekawe... To dlaczego jakoś chętnych do tej pracy nie ma?
 
#81 Elzbieta 2025-01-17 07:39
Mateci jak by się zatar na sesji,a zawsze najwiecej uwag miał. Swój swojego nie będzie zadawał trudnych pytań.
 
#82 Właśnie 2025-01-17 07:43
DO KOMENTARZA 71 BOROWIAK NIE WRACAJ
 
#83 Wyborcy 2025-01-17 07:44
DO KOMENTARZA 80 DAJE CV DO SZKOŁY JAKO NAUCZYCIEL I NIE MA ŻADNEJ ODPOWIEDZI WIÊC NIE KŁAM.
 
#84 Do 80 2025-01-17 08:05
Mylisz się jest chętnych bardzo wielu nauczycieli, brakuje jedynie nauczycieli przedmiotów zawodowych w średnich szkołach. A za jakiś czas nauczyciele podstawowych przedmiotów będą się przepychali o etaty. Przecież w gminach wiejskich robi się to samo co w Lesznie I jest mniej dzieci i też szkoły będą łączone, co łączy się z brakiem etatów dla nauczycieli i pracowników.
 
#85 No to mamy postęp 2025-01-17 08:07
Najlepiej dążyć do tworzenia wielkich molochów, klas po 30 uczniów, muszących chodzić na dwie zmiany, bo inaczej się nie da. To jest rozwiązanie nowoczesne, nieważny komfort coraz bardziej przebodźcowanyc h dzieci i nieważna gorsza jakość nauczania w tak licznych klasach, w których nie jest możliwe dotarcie do każdego ucznia, bo jest ich po prostu za dużo i tez nie sposób zapanowac nad wszystkimi , gdy jest ich tak dużo w klasie.
Nie sposób tez nie zauważyć jak dzisiaj zachowuje się mlodziez, trudniej nad nimi zapanowac, są nieokiełznani, rozpasani i nieskupieni, a nauczyciel niewiele może, bo tego mu nie wolno ani tego, tylko głaskać po główce i weź tu zapanuj nad taką szarańczą, gdy ich powyżej 25 w klasie...
 
#86 Dobra dyskusja? 2025-01-17 08:08
Oprócz tych niemądrych okrzyków pod adresem prezydenta, które są tylko formą rozładowania negatywnych emocji tudzież gierek proborowiakowyc h :// pojawiło się kilka całkiem rozsądnych komentarzy. Nie jest z nami może jeszcze tak źle, póki jest kilku myślących. Choć jak wiemy niestety Vox Populi - Vox Dei. Łaska ludu na pstrym koniu jeździ.
 
#87 Do 68 2025-01-17 08:26
Proszę Pani nie mam nic wspólnego z prezydentem i jego otoczeniem, ale postaram się wyjaśnić . Rozumiem Pani niezadowolenie. Jasne, że dla ludzi starszych bywa, że każdy metr dodatkowej drogi może być problemem. Niestety. Bank nie jest pod zarządem miasta. Jego decyzje co do rozlokowania placówek nie zależą w żaden sposób od zarządu miasta. To jest spółka, która ma swoją wewnętrzną politykę. Myślę, że oprócz wysokości czynszów (cóż to jest taki czynsz o 10 tysięcy wyższy tu czy tam, dla wielkiego banku o miliardowym kapitale) brali pod uwagę coś zupełnie innego. Takie petycje powinniście Państwo składać nie do prezydenta, lecz do zarządu PKO. Banki robią od czasu do czasu to co każda spółka. Restrukturyzacj ę. Likwidują część placówek. Taka już ich polityka. Zasadniczo banki chcą nas zmusić do jak najrzadszego odwiedzania placówek. Chcą abyśmy przeszli na załatwianie wszelkich spraw online i płacenie plastikiem. Dlatego ich placówek nie będzie już tak wiele jak kiedyś. Co najwyżej zainteresowani są miejscami, gdzie są duże skupiska ludzi (centra handlowe) aby te plastiki dystrybuować. Tudzież udzielać kredytów. To jest polityka banku, a nie miasta. Dwie różne sprawy.
 
#88 Do 68 2025-01-17 08:32
Przy Manhattanie jest duży parking. To też miało znaczenie.
 
#89 Ogłupiały 2025-01-17 08:35
Czegoś tu nie rozumiem... Wszystkie dzieci z wszystkimi nauczycielami przeniesieni, budynek zabytkowy nie zostanie sprzedany... To po co ta cała reorganizacja. "Guru" oszczędza na mediach? Kolejny pustostan w centrum miasta? Dlaczego otwarcie prezydent nie powie po co mu ten budynek?
 
#90 Carl Johnson 2025-01-17 08:37
Większości wypowiadających się odebrałbym prawo wyborcze. Z Waszych wypowiedzi wynika, że nie macie bladego pojęcia o czym piszecie. Począwszy o polityki, przez edukację a na ekonomii kończąc - a chcecie zmieniać świat na lepsze.
 
#91 do kom. 77 2025-01-17 08:48
Wszystko pięknie, fajnie tyle tylko, że mieszkańcy nadal nie wiedzą jakie ma być przeznaczenie tego budynku. Sugeruje Pan, że oburzyłaby nas informacja o wielomilionowym remoncie budynku i wysokich kosztach utrzymania, ale proszę zauważyć, że Pan Prezydent wspomniał, iż zamierza zarówno budynek po szkole jak i po przedszkolach przeznaczyć na cele społeczne. A to prawdopodobnie oznacza, że budynki te będą musiały być gruntownie wyremontowane i utrzymywane nadal przez miasto. Wszyscy pracownicy tych szkół też mają otrzymać zatrudnienie. Na czym więc miasto planuje zaoszczędzić i jak wiele? I czy nie okaże się finalnie, że zamiast rzekomych oszczędności jest jednak wzrost kosztów?
 
#92 BlackCat 2025-01-17 09:04
Chce zamknąć te obiekty, bo są przestarzałe. Konieczne są kosztowne modernizacje, żeby ludzie nie marudzili, że dzieci uczą się jak za czasów PRL. Lepiej mu dotować prywatne przedszkola niż ładować kasę w stare budy. Proste
 
#93 Qwerty 2025-01-17 09:09
To my rodzice,wspólni e spędzaliśmy czas na remontach klas zeszłego lata To między innymi z mojej kieszeni były zakupione niektóre materiały użyte do odświeżenia klas. Czy deweloper który nabędzie tę nieruchomość będzie zwracał pieniądze?Niech was licho uśmiechnięta Polsko !
 
#94 peterpan 2025-01-17 09:09
do kom 37
A ja cofnąłbym się do Księcia Mieszka I , który budował kapitał na sprzedaży swoich pobratymców do Rzymu !!!
A prawda jest taka ,że nieprzystosowan e jednostki trzeba likwidować i dawać możliwości rozwoju naszym dzieciom na miarę XXIw, z zajęciami WF na sali gimnastycznej , a nie na korytarzu.
Polityka nie ma z tym nic wspólnego
 
#95 ?? 2025-01-17 09:14
Prawda jest taka że jak nie będzie dzieci to zamkną kolejne szkoły co jest oczywiste. Nauczyciele którzy mają kilka lat do emerytury przetrwają natomiast ci co są na początku pracy powinni się zastanowić czy nie czas na zmianę zawodu. Edukowanie w Lesznie kolejnych nauczycieli wf czy pedagogów już nie ma sensu bo i tak nie znajdą pracy. Łączenie szkól dotyczyć będzie szkół średnich po co 3 licea po co tyle techników z powtarzającymi się zawodami ? Za kilka lat będzie trzeba się nad tym zastanowić. Kolejna sprawa to organizacja pracy w szkołach, trzymanie się po półtora etatu lub więcej choćby przez nauczycieli wf i nic nie robienie, może warto nad tym się pochylić. Są deficytowe przedmioty gdzie brakuje nauczycieli ale i są takie gdzie jakość pracy powinna decydować o zatrudnieniu.  
 
#96 xxx 2025-01-17 09:16
Bursa Międzyszkolna ma być przeniesiona do internatu ZSR-B. To znaczy że internat w rolniku zostanie zlikwidowany? A co z pracownikami internatu?
 
#97 Do 94 2025-01-17 09:29
Nieprzystosowan e jednostki likwidować? Mam nadzieję, że nie chodziło o ludzi tylko o nieruchomości;) bo inaczej to byłby faszyzm. Jestem też za likwidacją nieprzystosowan ych obiektów. Popieram.
 
#98 Do kom 3 2025-01-17 09:54
Spokojnie medycyna się ciągle rozwija. To można leczyć! Medykamenty są coraz skuteczniejsze! Niestety jeszcze nikt nie pracuje w tej materii nad szczepionkami ale podejrzewam, że taki typ osobowości raczej by się nie zaszczepił&.;)
Pzdr
 
#99 Drugie DNO 2025-01-17 09:55
Komentarz 89 najlepsza diagnoza stanu. W koncu koszty oswiatowe to nie infrastruktura głownie, a etaty ktore pochłaniaja wiekszosc subwencji oswiatowej. Jest plan na ten budynek i po to jest on potrzebny.
 
#100 to tylko pozory 2025-01-17 10:20
Skoro nie zwalniają nikogo to koszty nie znikną. Te oszczednosci na likwidacji szkoły żadne. Pustostan zostanie i dopiero bedzie niszczał i zrobia sie koszty no chyba że...
Myślacy sam sobie dopowie o co chodzi!!!
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous