Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Szkoła/Codzienność:)

2 wyświetleń
11 wyświetleń
65 wyświetleń
3886 wyświetleń
3374 wyświetleń
40725 wyświetleń
4454 wyświetleń
2989 wyświetleń
6863 wyświetleń
4189 wyświetleń
4269 wyświetleń
5082 wyświetleń
5010 wyświetleń
6009 wyświetleń
5037 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, ProtestyReligia, Kościół

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

O tym się mówi - W obronie SP1 w Lesznie

Opis
21 stycznia 2025, Radio Elka Leszno.
Wizja likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1 w Lesznie rozpętała także dyskusję o stanie oświaty, nie tylko leszczyńskiej. Jaka jest, a jaka powinna być? O tym Jarek Adamek rozmawia z naszymi gościniami: Agnieszką Kochanek i Agnieszką Ptaszyńską - liderkami protestu przeciw zamknięciu SP1, oraz z ekspertką do spraw edukacji dr Martą Grześko-Nyczką.


Ocena: 3.0 (92 głosów)


Komentarze (89)  

 
#1 Hmm 2025-01-21 12:07
"Wyniki egzaminów ósmoklasistów w Szkole Podstawowej nr 1 były najsłabsze w Lesznie" Jest kryzys demograficzny, jakąś szkołę trzeba zamknąć i to jest argument który przemawia za tym aby zamknąć tą szkołę.
 
#2 Niezrozumiałe...!!! 2025-01-21 12:08
Skoro wyniki EGZAMINOW 8-MIO KLASISTY są najsłabsze no to nie ma argumentów aby dalej "utrzymywać ta Szkołę przy życiu"zatem nie wiem o jakiej jej obronie w/pokazane Panie mówią.! Proszę o wyjaśnienie.Jan Kowalski n-el dyplomowany.
 
#3 Noe 2025-01-21 12:15
Szkoła uczy, to rodzice przede wszystkim wychowują i dają wzorce.
 
#4 Do 2 2025-01-21 12:19
Czyli jak urząd miasta ma słabe wyniki na tlenionych to trzeba zlikwidować?
 
#5 Obserwator 2025-01-21 12:19
Gosciniami ? Was też już opętało ?
 
#6 ZAPYTANIE. 2025-01-21 12:22
Przy pomocy Interpelacji Radnego - zapytuje publicznie Pana prezydenta miasta- po co i komu jest potrzebny ten budynek - po wyjściu z niego SP nr 1. Pozdrawiam .Radny.
 
#7 Kompromitacja 2025-01-21 12:23
Teraz wyniki najgorsze w mieście, ale za kilka lat będą lepsze... Czyli Ci sami nauczyciele po tym jak szkoła stała się "budząca" nagle podniosą poziom uczniów i wyniki będą lepsze...? Masakra po prostu...
 
#8 xxx 2025-01-21 12:24
To są jakieś jaja. Kim są te panie?
 
#9 Nauczyciel 2025-01-21 12:25
Jeśli wszystkie szkoły w Lesznie wejdą w program Budzącej się szkoły, to wszystkie będą miały lepsze wyniki i SP1 znowu będzie na szarym końcu
 
#10 c 2025-01-21 12:26
Czy te panie napisały jakąś petycję? Cokolwiek pisemnie od siebie?
 
#11 Rodzic 2025-01-21 12:30
Łatwo się mówi gdy dziecko jest jeszcze małe i nie "wisi" nad nim chęć dostania się do dobrego liceum. Jakby na to nie spojrzeć wyniki świadczą o wiedzy a wiedza wciąż jest w cenie i jeśli ktoś poważnie myśli o przyszłości to raczej chce wysokich wyników egzaminów a co za tym idzie wysokiej wiedzy.
 
#12 Rodzic 2025-01-21 12:30
Ta szkoła nie ma nawet porządnego boiska.... Co z tego, że nie ma dzwonków (chociaż to zdecydowanie na plus), skoro jedyne co te dzieci widzą na przerwie, to beton i budynki, jedyne co czują to spaliny aut z wiaduktu, a zamiast dzwonków jest hałas z ruchliwych ulic. Nie wiem, czy to tak pozytywnie wpływa na dzieci. W każdej innej szkole jest porządniejsze boisko...
 
#13 Franek 2025-01-21 12:42
Żenująca rozmowa i żenujące przytyki w kierunku Pań. Czas wreszcie zrozumieć, że wyniki egzaminów ósmoklasisty, wyniki matur, wyniki egzaminów zawodowych nie są w życiu najważniejsze. To tylko papierek. Znam ludzi, którzy z wykształceniem zawodowym zarabiają więcej niż wielce uczeni. W szkole musi chodzić o wspólnotę. O to, żeby dziecko nie bało się chodzić do tej szkoły i nie siedziało rano całe zestresowane. Najważniejsza w życiu jest OPIEKA. Opieka wychowawcza, a zwłaszcza opieka psychologiczna. W czasach, kiedy na świecie są tąpnięcia polityczne, gospodarcze, kryzysy, wojny, dziecko nie może czuć się przytłoczone. Bo kiedy czuje się przytłoczone, wyniki w nauce nie są zadowalające. Mówię na swoim przykładzie - w czasie pandemii też nie mogłem się skupić na nauce, a matura nie poszła mi dobrze. Musiałem poprawić.
Czas, aby nauczyciele zaczęli słuchać uczniów, a nie ich zawalać non stop kartkówkami, sprawdzianami.

A co do polemiki Pana redaktora ws.doktorów - tak, lekarz musi być kompetentny. ALE MUSI BYĆ TEŻ EMPATYCZNY. Bo samymi kompetencjami pacjenta się nie przyciągnie, skoro wyjdzie się z gabinetu z podwyższonym ciśnieniem przez arogancję lekarza i wysokie mniemanie o sobie.

P.S posługiwanie się jakimiś rankingami też jest mało poważne. Doskonale wiadomo, co się dzieje w szkołach które w różnych rankingach zajmują pierwsze miejsca. Nie jest za wesoło.
 
#14 xza 2025-01-21 12:43
Ta szkoła miała być zlikwidowana po remoncie na Pl. Komeńskiego. W Raporcie o stanie Miasta Leszna 2023, BIP, widać szkoły, przedszkola.

Zrobić tam miejski dom kultury bo takowego w mieście nie ma.
 
#15 Eh 2025-01-21 12:45
Do kom 6. Nauczyciele dostali podwyżki i nauczyli się uczyć 
 
#16 zs 2025-01-21 12:48
Cytuję ze zdumieniem: "To był 1912 rok, kiedy Józef Piłsudski zarządził Szkolnictwo Powszechne". Przypomnę Pani, że Polska odzyskała niepodległość w 2018 r., a więc w 2012 r. J. Piłsudski mógł co najwyżej snuć sobie rozważania, bo na pewno niczego nie zarządził. Taki błąd to po prostu wstyd. Tak to jest jak uczymy dzieci odwagi i świadomości, a nie wiedzy...
 
#17 peterpan 2025-01-21 12:49
". To był 1912 rok, kiedy Józef Piłsudski zarządził Szkolnictwo Powszechne"
Czyli zarządził jeszcze przed odzyskaniem niepodległości???
Interpretacja rzeczywistości na wysokim poziomie ? czy absolwent?
 
#18 obserwator 2025-01-21 12:54
A jest rejonizacja szkół, czy rodzic może sobie wybrać szkołę? Bo tak to rozumiem, że te mamy wybrały sobie tę szkołę, bo np. bliżej jest im do pracy i po drodze dziecko tam zostawiają. Więc nie na rękę jest likwidacja.
 
#19 jak to 2025-01-21 12:56
Chęć zaistnienia?
 
#20 Marek Wachowski 2025-01-21 12:57
Pozdrawiam Panie, świetny wywiad.
Kilka dobrych lat temu próbowałem zmienić utarte standardy spojrzenia na ucznia, lecz niestety materia okazała się zbyt twarda.
Pozdrawiam i życzę wytrwałości.
 
#21 xxx 2025-01-21 13:06
skoro to taka cudowna szkoła to przecież "ideologie" może przenieść do innej społeczności i ją włączyć w nią... ale najwyraźniej wiedzą, że jest to słaby wyznacznik skoro nikt nie chce się w to angażować... a wielu rodziców nie ma najlepszego zdania to jej szkole tylko nie mówi tego głośno...żenada
 
#22 obserwator 2025-01-21 13:06
odnośnie obniżenia wyników przez jednego ucznia. Gdyby 19 uczniów napisało egzamin na 100%, a jeden na 0%, to wynik szkoły obniży się o 5%. Ubiegłoroczne wyniki SP1 różnią się baaardzo od średnich krajowych czy wyników Wielkopolski. Szczególnie z egzaminu z matematyki. Przypadek?
 
#23 Arek 2025-01-21 13:08
Ciekawe jak długo będą zatrudnieni ci nauczyciele w innych placówkach ? Rok dwa a potem nara? Już to przerabialiśmy w cukrowniach akwawicie że była deklaracja zatrudniania. Dwóch nauczycieli będzie uczyć jedną klasę? Dwie sprzątaczki jeden korytarz? I zasadnicze pytanie na które włodarz nie udziela odpowiedzi co się stanie z budynkiem po SP 1???? To jest budynek nasz mieszkańców a nie jakiegoś pana Rysia który został wybrany na parę lat.
 
#24 Mieszkanka 2025-01-21 13:13
Szkoda, że dla dzieciaków szkoła to jeden wielki stres i wyścig szczurów po oceny i wyniki. Każde dziecko jest inne i ma inne predyspozycje. Szkoły wbijają do głów teorię, która w 80% nie przydaje się w życiu i zostaje zapomniana tuż po egzaminach. Jako rodzic dziecka szkolnego zastanawiam się na co komu tak obszerny materiał teoretyczny. A w życiu dorosłym dostrzegam, że dzieciaki nazywane w moich czasach "niegrzecznymi" z kiepskimi ocenami, poradziły sobie lepiej niż ci z wiecznym czerwonym paskiem.
 
#25 wercia 2025-01-21 13:17
Egzamin ósmoklasisty nie ma progu zdawalności, wystarczy przyjść i podpisać arkusz.
 
#26 Carl Johnson 2025-01-21 13:20
Koniecznie należy poznać informację o tym, na jakie cele miasto chce przeznaczyć budynek po SP1.

Jednak bardziej w temacie. Podejrzewam, że przeciwko likwidacji SP1 jest sporo rodziców dzieci, które w tej chwili uczęszczają do tej szkoły. Czy jak dzieci dorosną i będą kontynuować dalszą naukę już poza murami SP1, nadal rodzicom będzie leżał na sercu los SP1?

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, prawda?

Odnoszę wrażenie, że zapominamy w tym wszystkim o jednym, właśnie o dzieciach. Wiecie dlaczego? Bo to rodzice mają je wychowywać a nie szkoła.
 
#27 zs 2025-01-21 13:26
chodzi oczywiście o 1918 i 1912, przepraszam za literówkę
 
#28 Ann 2025-01-21 13:28
Niestety Prezydent ma wiele argumentów aby tą szkołę zlikwidować. Dane są twarde, dzieci jest coraz mniej, dlatego jakieś kroki musi podjąć. Jeśli szkoła nr. 1 ma najsłabsze wyniki na egzaminach, nie ma boiska, budynek wymaga remontu to decyzja jest jasna. W polskim szkolnictwie musi się wiele zmienić, ale czy dawanie dzieciom więcej luzu zaprowadzi nas we właściwym kierunku? Sama mam dzieci w wieku szkolnym, nauki jest sporo, ale nie cisnę ich żeby mieli same 5, mimo że ich na nie stać. Są wybitni w przedmiotach, które lubią, z innych średni i dla mnie jest to ok. W szkole nauczyciele wymagają, a w domu dzieci są otaczane miłością i zrozumieniem i to działa. Ja mam wrażenie, że w tej szkole zabrała się grupa rodziców dzieci z orzeczeniami, dzieci wrażliwych, ze specjalnymi potrzebami. Miały by one trudności w szkole normalnej/standardowej dlatego rozumiem ich postawę i walkę. Ale dla takich dzieci funkcjonuje Szkoła Żyrafa. Szkoła została stworzona z myślą o dzieciach, które nie radzą sobie w edukacji systemowej. Może warto zainteresować się taką alternatywą, bo nie sądzę aby Prezydent zmienił zdanie. Moim zdaniem nie powinien, bo nie czyniąc nic będzie pogłębiał dziurę budżetową. Pieniądze, które obecnie wydaje np.na ogrzewanie wielkich budynków, w których jest coraz mniej dzieci można wydać dużo bardziej sensownie. Zaproponował przejście całych klas wraz z nauczycielem więc zmiana dla dziecka nie będzie jakaś dyrastyczna, jeśli rodzic to wytłumaczy dziecku w sposób właściwy. Poza tym takie dziecko z takiej "przebudzonej szkoły" trafi później do liceum i pytanie jak sobie poradzi w szkole, gdzie będą dzwonki, gdzie będą wymagania, wymagający nauczyciele, a nie dobre ciocie. Do tego presja wyniku i pewnie pogoń za innymi. Być może robi się tym dzieciom większą krzywdę niż nam się wydaje. Tak czy inaczej życzę wszystkim rodzicom dzieci nr. 1 aby zmiana, która ich czeka okazała się mniej dotkliwa niż im się obecnie wydaje, że będzie. Powodzenia!
 
#29 ;) 2025-01-21 13:28
Pięknie poprowadził rozmowę pan redaktor. Panie z kosmosu - szczególnie ta jedna co wiecznie mówi o pruskiej szkole. Pani Kochanek pojęcia nie ma, model finski niech u siebie w TEBie robi - redaktor dobrze przygotowany - ale wg niej wyniki egzaminu nie maja znaczenia... Szkoła bardzo słaba, co jak redaktor sam wspomniał. Najgorsze wyniki w mieście. Uczniowie z wielkimi deficytami, a mówią o wielkim rozwijaniu się. Panie mogłyby się w końcu OBUDZIĆ i zaprzestać tej hucpy.
 
#30 ... 2025-01-21 13:30
Chodziłam do rankingowo najlepszej szkoły i dało mi to co najwyżej farmakologię. Pan redaktor tak się upiera przy wynikach, a prawda jest taka, że wielu świetnie zapowiadających się uczniów zostaje zajechanych jeszcze na poziomie szkoły i wcale na te super studia nie idzie. Poza tym poza tym jakie były wyniki należy jeszcze wziąć pod uwagę ILU uczniów pisało egzamin. Bo statystyki dla 20 i dla 100 uczniów będą siłą rzeczy inne.
 
#31 Leszczynianka 2025-01-21 13:33
Świat kobiet vs świat mężczyzn.
Nowe spojrzenie vs stare, zatwardziałe, przestarzałe, zarozumiałe.
Czasy się zmieniają Panie Redaktorze.

Brawo Franek, komentarz nr 12!
 
#32 Kwiatek 2025-01-21 14:43
Zalamac sie mozna sluchajac tych pań,stworzyly sobie w szkole pole do eksperymentu psychologiczneg o ma dzieciach i jeszcze im wtórują rodzice,rodzice ktorym kompletnie nie zalezy na tym zeby ich dzueci zdobywaly wiedze tylko tkwily w ciepłym inkubatorze gdzie niczego sie od nich nie wymaga i nie oczekuje,drogie panie dzieciom trzeba dac milosc i cieplo ale to nalezy do rodzicow natomiast szkola nauczyciele maja w pierwszej kolejnosci przekazac wiedze o swiecie ,dac podloze by poruszac sie po nim ,uposażeni w narzedzia konieczne do komunikacji z innymi i wiedzy z roznych dziedzin,sfera psychiczna i emocjonalna nalezy do rodzicow.
 
#33 Kasia 2025-01-21 14:50
Ta szkoła miała zawsze rodzinny klimat. Zawsze starano się aby każdy najgorzej uczący się uczeń był motywowany do nauki a nie jak w innych szkołach 1 i koniec. Zauważony i doceniony choć może i słabo się uczy ale ma plusy i cechy które są podkreślane głośno i takie dziecko chętnie chce iść do tej szkoły. Nie nadaje się uczniowi etykiet. Czy naprawdę w życiu chodzi aby być najlepszym ze wszystkiego i mieć same 5 i 6 a później w życiu osobistym nie potrafi sobie poradzić. Czy uczeń który uczy się tylko na 3 jest złym uczniem?? Jest koleżeński, zaradny, uczynny, ma zdolności inne, które jeśli chodzi o całokształt procentują w dorosłym życiu. Z skąd tyle depresji u dzieci? W tej szkole rodzic dla wszystkich nauczycieli nigdy nie był anonimowy. Tylko weszło się do szkoły to każdy nauczyciel nawet nie uczący dziecka wiedział o nim wszystko. W dobrym tego słowie znaczeniu. Zamknięcie tej szkoły to bardzo wielki błąd.
 
#34 Agi 2025-01-21 14:55
W Lesznie jest alternatywa dla rodziców dzieci Szkoły Podstawowej nr.1, którzy chcą innej formy edukacji dla swoich dzieci - Szkoła Żyrafa w Lesznie. Jeśli systemowa forma się dla Państwa nie sprawdza, są inne opcje. Każdy ma wybór. Prezydent musi patrzeć globalnie, a nie przez pryzmat kilku niezadowolonych rodziców. Podkreślanie jaka to jest wyjątkowa szkoła jest zdrowo przesadzone. Przerost formy nad treścią. Panie nakręcają się jedna przez drugą, która mądrzejsza, bardziej wyedukowana, znająca się bardziej na edukacji i potrzebach dziecka. W innych szkołach też są dobrze funkcjonujące społeczności, są zaangażowani nauczyciele (nie wszyscy oczywiście- jak w każdej szkole), jest muzyka na przerwach, tańce, kółka zainteresowań, konkursy, wyjazdy. Są szkoły, do których dzieci chodzą chętnie i nie są to "budzące" się szkoły. To w domu rodzice mają przed wszystkim wychowywać, obdarzać miłością, uczyć pewności siebie, uczyć kreatywności. Jeśli w domu dziecko jest dobrze przygotowane pod względem emocjonalnym, ma poczucie własnej wartości - wtedy funkcjonuje dobrze w szkole systemowej. Jeśli dziecko ma deficyty szukamy dziury w całym, wyjątkowej szkoły, bardziej wykwalifikowany ch nauczycieli, innej formy zajęć, zwracania się do mojego dziecka ale niestety szkoła nie zastąpi rodzica!
Rodzice dzieci ze Szkoły Podstawowej nr. 1 - zrozumcie, że jakąś szkołę trzeba zlikwidować. Prezydent wziął pod uwagę wiele aspektów i niestety ta właśnie szkoła wypada najsłabiej. Podpieranie się tezą, że ta szkołą jest wyjątkowa nie uratuje sytuacji. Inne szkoły też mają fajną atmosferę, nauczycieli pasjonatów. Owszem są oceny, wymagania, presja ale to rola rodzica wytłumaczyć dziecku, że to nie oceny są ważne, a kompetencje. To rodzic codziennie docenia swoje dziecko, dostrzega kreatywność, buduje w dziecku poczucie wartości.

Jeśli tak bardzo zależy wam Rodzicom na "budzącej" się szkole, pochylcie się nad ofertą poniższej szkoły Żyrafa, w której też nie ma dzwonków, oceniania, tradycyjnych zadań domowych, rywalizacji, przymusu i strachu.

Może to być dobra opcja dla rodziców dzieci, którzy nie zdecydują się na Szkołę Podstawową nr 2 lub nr.3.

Wolna Szkoła Żyrafa - szkoła w Lesznie

Wolna Szkoła Żyrafa zrodziła się z potrzeby stworzenia bezpiecznej przestrzeni do nauki i wszechstronnego rozwoju, z troską o dobrostan psychiczny dzieci. W przeciwieństwie do wielu innych szkół, u nas nie ma dzwonków, oceniania, tradycyjnych zadań domowych, rywalizacji, przymusu i strachu. Nasza szkoła wspiera kreatywność, indywidualność i umiejętność formułowania własnych myśli jako klucz do szczęśliwego, samodzielnego i satysfakcjonują cego życia w dorosłości. Priorytetowe jest dla nas podmiotowe traktowanie młodych ludzi, dlatego wszystkie nasze działania prowadzone są w nurcie podążania za dzieckiem i jego potrzebami, z poszanowaniem jego uczuć.

Pracujemy w małych grupach lub indywidualnie, dzięki czemu tempo pracy dostosowane jest do możliwości każdego dziecka. Umożliwia to rozwijanie zarówno mocnych stron i talentów, jak i pomoc w opanowaniu trudniejszych obszarów wiedzy. Sprawia to, że wybór naszej szkoły jest również idealnym rozwiązaniem dla dzieci odbiegających w swojej ścieżce rozwojowej od typowych schematów (jak na przykład rozwój w spektrum autyzmu).
 
#35 Do 13 2025-01-21 15:00
W Lesznie nie ma kultury, politycznej też!
Nie mnożyć instytucji na garnuszku miasta, likwidacja filii bibliotecznych, reorganizacja w bibliotece na Placu Metziga, likwidacja szkol i przedszkoli a tobie następnej placówki do utrzymania brakuje?
Biedne miasto nie powinno łożyć na prywatne kluby, wprowadzając ekonomię do swojej działalności!
 
#36 k 2025-01-21 15:01
Mało obiektywny wywiad ze strony redaktora...
 
#37 Trzy slowa 2025-01-21 15:01
Tyle jest krzyku ze ministra od spraw edukacji robi rewolucje,a tu w zaciszu jednej szkoly rewolucja trwa juz od 4 czy 5 lat i nikt tego nie konteoluje szkola, o ktorej nikt by nie uslyszal ,gdyby nie sprawa likwidacji ,szkola ktora wypuszcza dzieci okrojone do minimum z wiedzy koniecznej do dalszej edukacji i zdobywania zawodu,a panie tam pracujace sa utopijnie zapatrzone w swoja misje naprawy szkoly ,edukacji moze zaczelyby od ministerstwa moze yrzeba tam kontroli czy wszystko co robia jest dopuszczalne i legalne,jesli tak zalezy im na takim toku naiki i rodzicom rowniez prosze kupic budynek zrobic szkole prywatna,pan redaktor Adamek swietnie poprowadzil te tozmowe lohicznie ,kulturalnie i rzeczowo a panie mysle ze powinny zmienic zatrudnienie.
 
#38 lol 2025-01-21 15:09
i trafia po takiej szkole do zakladu pracy i zaczna się depresje bo tam nikt nie będzie przytulac tylko beda realne zadania do wykonania.
 
#39 Paulina 2025-01-21 15:11
Panie prezydencie, jeśli istnieje taka potrzeba, to popieram likwidację szkoły.
 
#40 janek 2025-01-21 15:15
Może te panie co znają się na prawie wszystkim założą prywatną szkołę podstawową i Miasto wydzierżawi im ten budynek. Zatrudnią kadrę i będzie po sprawie.
 
#41 Robert 2025-01-21 15:22
System szkolnictwa w Polsce to jedna wielka tragedia, a obecnie to totalny upadek.
Niestety w Lesznie od 20 km at dbają jedynie o budynki i kasę.
 
#42 nadużycie 2025-01-21 15:26
SP 1 nic nie zainicjowało bo inne szkoły się nie wzorują na projekcie realizowanym w SP 1 tylko realizują swoje często bardzo odmienne projekty.
PS to nie oznacza że trzeba ją likwidować chodzi tylko o to żeby nie mitologizować tej szkoły.
 
#43 Rodzice!!! 2025-01-21 15:29
Szczyt egoizmu! Panie chcą robić eksperymenty za zawsze podatki! Przyznają , że brak wyników,egzamin y wypadają najgorzej w mieście! ich dzieci dostaną się do liceów,które chcą po znajomości! A co z dziećmi,których rodzice są z poza układu? To do tych rodziców apeluje! Zastanówcie się kogo wspieracie,póki wyniki egzaminów są istotne,a są to nawet jeśli nie zamkną tej szkoły to uciekajcie stamtąd! One swoje dzieci wsadza gdzie chcą,ale wam nikt nie pomoże! Dobry wywiad,odsłania jący karty,gratuluję Prezydentowi tej decyzji,której każdy poprzednik chciał ale się bał (takich skrajnie egoistycznych mamusiek)
 
#44 Mieszkaniec Leszna 2025-01-21 15:30
Podoba mi się to, że Pan Redaktor im jest starszy, tym bardziej dociekliwy. Ale martwi mnie to, że tzw. korposzkoła, przygotowująca ludzi dla korporacji tak bardzo w nas się zakorzeniła, że stała się czymś normalnym. I przypomina mi to słowa piosenki nieodżałowanego Wojciecha Młynarskiego: Bo, kochani, kto na co dzień żyje w cyrku, temu cyrkiem zdaje się normalne życie!
 
#45 niech zyje Czarnek 2025-01-21 15:39
przy okazji dowiedzielismy sie, że za czasów tego " strasznego, pisowskiego, uwsteczniajaceg o szkole " Czarnka, uruchomiono odwazny program, postepowy i "progresywny" jak budząca sie szkoła" w szkole nr 1 ?
No patrz, kto by pomyslal?
 
#46 Zizi 2025-01-21 15:52
Do. Pauliny. To żeś chodziła do szkoły specjalnej troski i nie lubisz szkoły nie znaczy żebyś się udzielała za likwidacją najstarszej szkoły w Lesznie!!! Złośliwe Liszczynskie trolle na szparagi a nie udzielać się w temacie nauki dzieci!!!
 
#47 abc 2025-01-21 16:12
Zgadzam się z kom 31 i 42. Przeczytałam wypowiedzi Pań i mam wrażenie, ze eksperymenty na dzieciach za podatki mieszkanców nie przynoszą efektów. Dziwię się rodzicom, chyba , ze strach przed porażką w innej szkole powoduję, ze chcą dalej tej edukacji.
 
#48 rodzic 2025-01-21 16:16
znam przypadki, gdy w tej szkole pozostawiano dzieci w klasie 8 na drugie rok (jedynki z kilku przedmiotów) i informowano, że mają znaleźć inną szkołę, bo w obecnej kl. 7 nie ma dla nich miejsca. Czy to jest to "budzące się" podejście? I to nie jest przykład jednego dziecka.
 
#49 Kasia Sz 2025-01-21 16:36
A ja nie zgadzam się z tym, że tylko Sp 1 to budząca się szkoła. W przynajmniej kilku szkołach w Lesznie również są wprowadzone elementy Budzącej się Szkoły. Na pewno w Szkole Kolejowej i w Szkole Podstawowej nr 9 na Zatorzu również nie ma dzwonków. SP 9 miała najlepsze wyniki z egzaminów osmoklasisty za poprzedni rok. Także to może iść w parze.
 
#50 rob 2025-01-21 16:59
"progresywny" oznacza lewicowy. dzieci potrzebują dyscypliny, autorytetu i hierarchii. kiedy prawdziwi mężczyźni uczyli w szkołach, wychodziły z nich porządne roczniki. jak teraz wygląda młode pokolenie, wszyscy wiedzą.
 
#51 Do 45 2025-01-21 17:06
Poziom tego komentarza sięga dna.
 
#52 PO 2025-01-21 17:33
Dzisiejsza audycja utwardziła mnie w przekonaniu że należy zlikwidować szkołę nr 1. Zaproszone do studia nie przedstawiły żadnych argumentów wskazujących aby pozostawić szkołę. Argumentacja że należy poczekać bo to dopiero od 4 lat nowy "super" system nauczania wg mnie oznaczy ze szkoła prowadzi 2 standardy nauki? Przez 4 lata mogli przygotować zeszłorocznych absolwentów a przygotowali ich tak że są najgorsi pod względem wiedzy ale co tam ważne żeby chodzili uśmiechnięci Bardzo dobra argumentacja Pana redaktora niestety życie jest brutalne i rzeczywistość takich uczniów jakich chcą te Panie zrówna do parteru.
 
#53 Mieszkaniec 2025-01-21 17:54
Pani Kochanek z powodzeniem zarządza prywatną szkołę, dlaczego nie podejmie się prowadzenia prywatnej szkoły nr 1? Stwórzcie stowarzyszenie które poprowadzi ta placówkę i sprawa załatwiona
 
#54 do 44 2025-01-21 18:17
Może dlatego ze Czarnek o tym programie nie wiedział. Zadziwiające, że pisowcy mierzą innych swoją miarą i choć podobno są antykomunistycz ni to tęsknią za centralnie sterowanym państwem w którym władza wie o wszystkim i decyduje o wszystkim.
 
#55 do 49. 2025-01-21 18:18
Utorytet nie równa się autorytaryzm.
 
#56 at456 2025-01-21 18:23
dlaczego o szkole wypowiadają się tylko kobiety? mężczyźni już zrezygnowali z kwestii wychowania? masowo uciekają od zawodu nauczyciela. efekty będą opłakane.
 
#57 M 2025-01-21 18:26
Nawet najpiękniejsza idea musi być realna. Fakty są nieubłagane. Może warto skupić się nad przyszłością dzieci. Idee jeżeli są dobre, obronią się. Pewnie jako absolwent "pruskiej szkoły" utrwaliłem przekonanie, że szkoła jest po to, aby uczyć i nauczyć (troszeczkę pomóc w wychowaniu) , a rodzice ...
 
#58 Obywatel. 2025-01-21 18:27
Te panie są kompletnie niezorientowane , co się dzieje w innych szkołach. W kilku szkołach Leszna nie ma już dzwonków od dawna. SP1 jako ostatnia zlikwidowała dzwonki! To samo dotyczy punktowej oceny z zachowania. W wielu szkołach w Lesznie to nie funkcjonuje, a od września weszły odgórne wytyczne w tej kwestii.
 
#59 OSA 2025-01-21 18:37
Po 2 wojnie żądzili krajem ludzie z podstawowym wykształceniem i zbierano na odbudowę szkół i Warszawy odbudowano a teraz Ludzie z wyższym wykształceniem zamykają jak Wam niewstyd.
ZIEMIA WSTOPY WAS NIE PALI
 
#60 Haahah 2025-01-21 18:52
To jak to jest ,że jedna szkola ma remonty, boiska, nawet dobudowane sale,a SZKOLA NR 1 TEGO NIEMA ? Dzieci są w szkole blisko miejsca zamieszkania i nikt nie pośle dziecka po likwidacji 4 km od domu bo ktoś tak chce... JEDNI ZLIKWIDUJA JEDEYNKE,A RODZICE ZROBIA SWOJE WTEDY .
 
#61 Pennywise 2025-01-21 18:55
Jeśli panie chciały przekonać reaktora Adamka do swoich racji, to poległy z kretesem. Niestety, chwilami ich argumentów nie dało się słuchać bez uczucia zażenowania i uśmiechu politowania na twarzy. Jeśli ktoś uważa, że najważniejsze jest roztaczanie emocjonalnego parasola ochronnego dla dziecka w ósmej klasie, to ja tego nie kupuję. Maluchy, rozpoczynające przygodę ze szkołą - no, okay. Ale - za przeproszeniem - stary koń, mający 14-15 lat, jest weryfikowany pod względem wiedzy i umiejętności, a dopiero w dalszej kolejności bierze się pod uwagę jego łagodność, dobroć i miłość do otaczającego go świata.

W życiu we wszystkim wskazany jest umiar, a tutaj panie bronią jak niepodległości swojej koncepcji, która chociaż ma swoje niezaprzeczalne zalety, to nie może przesłaniać zdrowego rozsądku. Mam nadzieję, że prezydent Rusiecki, który ma bardzo konkretne argumenty w ręce, doprowadzi do likwidacji SP1. Proszę nie wierzyć w pojawiające się gdzieniegdzie bzdury, że jeśli dzieciaki z ,,Jedynki'' trafią do innej szkoły (mówi się o Sp2 i Sp3), to nagle im to zniszczy dzieciństwo, złamie charaktery i przyczyni do moralnej degrengolady. Szanujmy swoją inteligencję, to tak nie działa. Na pewno nie będą męczennikami na miarę dzieci wrzesińskich...

A jeśli faktycznie miałoby się okazać, że dzieci z SP1 tak fatalnie zniosły tę zmianę, to czy nie świadczy to przypadkiem kiepsko o umiejętnościach pedagogicznych ich obecnych nauczycieli? Oby ta cała gadanina o kształtowaniu zdolności adaptacyjnych, nie okazała się pustosłowiem, które ładnie wygląda na papierze, ale w rzeczywistości niekoniecznie.
 
#62 Nie popieram 2025-01-21 19:00
Agnieszko P. - Twoja narracja zupełnie mnie nie przekonuje. Przekonujesz o wyjątkowości SP nr 1 i chyba jako osoba jej broniąca sama poczułaś się niezwykle wyjątkowa, tzn. bardzo brzydko przekonana o swojej rzekomej wyjątkowości. Narracja jaką uprawiasz na swoim profilu Fb jest daleka od dialogu w dobrym stylu oraz nakierunkowanym na autentyczny dialog. Narracja pełna patosu bez konkretów. Bo jak dla mnie to np. wyśmiewanie znania tysiąca dat z historii jest ignorowaniem tej właśnie historii i ignorowaniem przeszłości, która na nas wywarła wpływ. Takich przykładów mogłabym mnożyć bez liku. Jak na wojującą humanistkę mało w Tobie jest humanistycznego podejścia w tym co piszesz. Brzydko , oj brzydko.
 
#63 Tu ...potrzeba .!! 2025-01-21 19:01
Tu potrzebna linijka 5O cm albo tzw kantówka...i kto się spóźnił po dzwonku na lekcje - ustawiał się w gęsiego i porządnie dostawał tzw.lape


och - dostawaliśmy je wszyscy. i to były najskuteczniejs ze metody..wychowawcze. Jeśli
taka

dostales to nie było mozna scisnac dlugopisa
 
#64 Ale co tam 2025-01-21 19:13
Pieski polityczne zaatakowały Szanowne Panie. Co za morderczy atak! Brak słów!
 
#65 Ktos 2025-01-21 19:36
Mam nadzieje ze ta szkołę zlikwidują ,
Oni w tej szkole cieciaja się z dziećmi jak z niemowlakami , bu bu bu bu małe dzieci , zero przystosowania do opuszczenia murów .
Dziecinada
 
#66 Rodzic 2025-01-21 19:58
Mam nieodparte wrażenie, że chyba nie tak sobie panie wyobrażały efekt tego wywiadu. Próbujecie stworzyć opowieść o tym, jak wspaniała jest ta szkoła, jaka przyjazna, rozwojowa, wyjątkowa, jak wiele wsparcia daje uczniów. Zupełnie, jakby w pozostałych szkołach dzieci musiały salutować na widok nauczyciela, po boisku spacerować w kółeczko, nie spać po nocach by wkuwać te daty na historię. Tymczasem wiele szkół czy nauczycieli stwarza uczniom wspierającą, pozytywną atmosferę bez rozdmuchanej wizji budzącej się szkoły. Czyli w końcu jak to u was jest? Obudziliście tylko pierwsze 4 roczniki a reszta po prostu się kiepsko uczy i od lat sytuacja się niewiele zmienia? Jakbyście tych dzieci nie głaskali, to i tak wyniki egzaminów mają znaczenie przy rekrutacji do szkół średnich, taki system. A do rekrutacji niestety, ale kolorowy paseczek wycięty z papieru nikomu się nie przyda... Przy okazji, nie tylko wasi uczniowie przeszli przed trudny czas pandemii, ale inni zdążyli nadrobić zaległości...
 
#67 X 2025-01-21 20:31
Brawo dla wypowiedzi pod nr 62 jestem tego samego zdania.
 
#68 Do 63 2025-01-21 20:40
Posiadanie własnego odmiennego zdania to atak polityczny?
 
#69 starszej daty 2025-01-21 20:45
Dawniej było znacznie więcej dzieci.W jednym roczniku w szkole podstawowej jak chodziłem lata 70/80 te było 7 klas po 30 dzieci.Dziś w jednym roczniku są 4 klasy po 25 dzieci. Więc ta szkoła, gdzie wyniki są najsłabsze, brak sali gimnastycznej musi być zlikwidowana.Brak dzieci,a dawniej za komuny szkolnictwo było na dużo większym poziomie, no i dyscyplina,a rodzina miała często trójkę dzieci , nawet czwórkę ,dziś jedno dziecko nawet 800 plus nic nie dało, bo większość rodziców ma to na swoje używki .System do kitu.Komuno wróć !
 
#70 Mieszkaniec 2025-01-21 20:51
Ekipa GR zaangażowała się widzę w komentarze. Musi być duża panika w ich obozie skoro uciekają się do takich metod
 
#71 Tak się zastanawiam 2025-01-21 21:25
Ile z osób komentujących to ludzie, którzy kończyli dobre szkoły z bardzo dobrymi wynikami?

W Polsce liczba osób uprawnionych do wykonywania zawodów medycznych na koniec 2023 r., wyniosła 163,2 tys. Wykonujących faktycznie ten zawód jest ok. 126 tys. osób (344,1 lekarzy na 100 tys. mieszkańców).

Osób wykonujących wszystkie zawody prawnicze jest niecałe 95 tys. osób. Czyli łącznie prawników i medyków mamy ok. 226 - 258 tys. osób. W kraju jest ok. 36,7 mln Polaków, a więc zawody prawnicze i medyczne wykonuje tylko 0,6-0,7% mieszkańców Polski! A powiedzmy sobie szczerze, że nie każdy z nich musiał wykazać się w szkole wybitnymi wynikami nauczania. Chociażby nie każdy notariusz, komornik, pielęgniarka, felczer czy fizjoterapeuta.

Jest też tajemnicą poliszynela, że wiele osób piastujących wysokie stanowiska nie kończyło dobrych szkół średnich, a na wyższych uczelniach niczym szczególnym się nie wyróżniali. Przecież w Lesznie mamy znane osoby, w tym piastujące kiedykolwiek wysokie stanowiska samorządowe, które kończyły chociażby Koniora lub Metziga.

Dlaczego koniecznie chcemy przekonać innych, że wysokie stopnie na świadectwie są konieczne, by coś ciekawego w życiu osiągnąć? A tym bardziej, aby odkryć to, co jest naszym przeznaczeniem. Czy naprawdę wszyscy wierzą w to, że każdy prawnik i medyk są najszczęśliwszy mi ludźmi na świecie, nawet jeśli mają niektórzy z nich trochę więcej pieniędzy od przeciętnego obywatela?
 
#72 Mirek 2025-01-21 21:29
Jak ten uśmiechnięty Grześ się nie ugnie to raczej jego koniec w radzie miasta i tego smutnego co z nim też. Mamuśki nie odpuszczą pewnie.
 
#73 Do 70 2025-01-21 22:53
Stary - podnosisz słuszna Ide3...,dodam że jeśli skończył taki absolwent " Metzi"+ jakąś mature najczęściej zaoczna,wieczor owa a na końcu "Oxford Leszczyński" -( WSzMiZ czy WSH,czy PWSZ....to dopiero jest "znawca"??!! Patrz (...).
WUW (Marian też absolwent.(
 
#74 Bestian Zwadowic 2025-01-21 23:25
Wszystkich zwolenników zamknięcia SP1 zapraszam na grupę TAK dla LIKWIDACJI SP1 Leszno! Zachęcam również do podpisania petycji!
 
#75 Natasza 2025-01-22 01:45
cyt.: " Brakuje w naszym społeczeństwie, coraz bardziej brakuje empatii, zrozumienia, dialogu. To są bardzo ważne wartości. Jeśli chodzi o wyniki edukacji, która bazuje na relacjach i na poczuciu bezpieczeństwa, to wskazują właśnie na to, że uczniowie uczą się jeszcze lepiej. To wynika z badań mózgu, z doświadczeń nauczycieli innowatorów. Badania neurodydaktyczn e wyraźnie wskazują na to, że mózg uczy się najlepiej, kiedy jest w poczuciu bezpieczeństwa." -
- szkoda, że (...) (polonistka z 1 LO ) tak nie uważała i nie potrafiła zapewnić przyjemnej i bezpiecznej atmosfery na lekcjach polskiego, wprowadzając uczniów w stany depresyjne, no chyba, że ktoś był jej ulubieńcem to nie musiał się czuć zagrożony!
Adrenalina była fundowana na codzień !
 
#76 x 2025-01-22 07:46
Całkiem możliwe, że problem leży w tym, że do poszczególnych miejskich szkół podstawowych Leszna przyjmowani są uczniowie spoza rejonów zamieszkania i spoza miasta. Wszyscy chodzą wszędzie i nikt tego nie pilnował? Ilu uczniów jest aktualnie w SP1? Ilu spoza okręgu zamieszkania? Ilu spoza miasta Leszna? To samo pobliska SP3 przy Pl.J.A.Komeńskiego (dawna Ósemka).

Które ulice miasta to rejon SP1 i czy nie był on utworzony sztucznie? Jak rejonami szkół podstawowych podzielone jest miasto? Tak, żeby pasowało urzędnikom i żeby sztucznie utrzymywać istnienie zbyt wielu szkół podstawowych i tym samym stale więcej wydawać na oświatę? Ile, każdego roku, każdy mieszkaniec Leszna DOPŁACA do kosztów oświaty miasta POZA SUBWENCJ¡ i jak to jest w innych podobnych Lesznu miastach? Stać nas na to? Podobnie, ilu nauczycieli szkół podstawowych przypada na jednego ucznia w Lesznie? Sprawdzał to ktoś? Czy to nie jest życie ponad stan? Pamiętam, że kiedyś na sesji poprzednich kadencji samorządu radni dziwili się dalekim terytorialnie ulicom miasta przynależnym do rejonu SP1 ale poprzedni naczelnik edukacji bronił systemu.

Pomysł połączenia SP1 z SP2 (ul.G.Narutowicza) jest nieracjonalny. Należy zrobić wszystko, żeby połączyć SP1 z SP3 (dawna Ósemka) czyli przyjmować uczniów tylko z okręgu i tylko z miasta i koniec dwujęzycznych szkół podstawowych (SP3?) bo nas na to nie stać. Kto chce podstawowej szkoły dwujęzycznej, niech zapisuje dziecko do szkół prywatnych  są takie w Lesznie.
 
#77 do kom. 72 2025-01-22 08:00
Nie tylko zaocznie. Niektórzy kończyli technikum dzienne w tych szkołach zawodowych, a następnie poznańską uczelnię lub jej oddział zamiejscowy i to niekoniecznie z super wynikami. A później zostawali prezydentem miasta, przewodniczącym rady miasta, starostą lub członkiem zarządu jakiejś spółki, wykładowcą akademickim, a nawet prezesem banku. Takie mamy przykłady z życia wzięte.
 
#78 Do 52 2025-01-22 08:14
Bo Pani Kochanek już dobrze wie, że to się nie opłaci, już robiła podejście do prowadzenia szkoły podstawowej kilka lat temu.
 
#79 mieszkaniec 2025-01-22 08:21
Pan Adamek poprowadził rozmowę nie z ciekawością, tylko z tezą - to nieprofesjonaln e!
 
#80 odn. 78 2025-01-22 09:27
Po co w ogóle ta wizyta w radiu? Chodziło tylko o zaistnienie? Czy panie napisały petycję, jakikolwiek dokument w sprawie?
 
#81 Rafi 2025-01-22 09:35
Przypomniał mi się odcinek z serialu "Ranczo" gdzie w szkole uczyli dzieci potrzebnych rzeczy w życiu dorosłym, a nie niepotrzebnych rzeczy. Zgadzam się, że oceny nie są najważniejsze.
 
#82 Leon 2025-01-22 12:14
A ja bym zapytał Ile dzieci jest rzeczywiście z regionu przynależnego do szkoły a ile jest z miejscowości co to rodzice się wyprowadzili dla taniej ziemii budowy domku dla nowobogackich np do Lipna Rydzyny itp a teraz tam płacą podatki a pociechy pchają do szkół w Lesznie i nakazuje płacić mieszkańca Leszna za utrzymanie szkoły na którą przysłowiowej złotówki nie daja&
 
#83 Henryk 2025-01-22 13:31
Myślę że dzieci z Leszna powinny się uczyć w Lesznie a mieszkańcy Rydzyny wilkowic Lipna jezierzyc swiecuechowy w swoich miejscowościach .
 
#84 Joanna -Leszno 2025-01-22 13:49
Jeśli te 3 Panie ...nauczają też popołudniami w TEB Leszno ul.17-go Stycznia 94-- no to na podstawie ich wypowiedzi już się dowiedzieliśmy - jaki tam jest ...poziom naukowy,zobaczy my w lipcu zdawalnosc tam matur. Pozdrawiam (Stanislaw- pedagog szkół średnich.)
 
#85 Benny 2025-01-22 14:54
Rusiecki jest w Lesznie skończony. Mojego głosu już nie dostanie
 
#86 Ala 2025-01-22 17:44
Teraz należy się tylko szeroko uśmiechać.
 
#87 do 86 2025-01-22 18:52
Jesteś jak wiedzę merytoryczna droga Alu a może Aleksandrze a może Saszeńka?
Grasz tę zgraną płytę. Gdzie byłaś jak pan Borowiak likwidował Przedszkole nr 6?
 
#88 JB 2025-01-24 00:13
Egzaminu ósmoklasisty nie można nie zdać, w wielu szkołach nie ma już punktów z zachowania, SP1 nie jest najstarszą szkołą w mieście itd. Itd. Myślę, że do takiej rozmowy warto być przygotowanym...
 
#89 a 2025-01-25 12:50
Szkoła ma najgorsze wyniki, ponieważ znajduje się w takiej części miasta. Z uwagi na rejonizację trafiają tam dzieci, z "pewnych" rodzin. To wyraźnie zaniża wynik. Te dzieci teraz trafią najpewniej do szkoły numer 3. Akurat argument, nauczycieli, że mogą mieć duże przygotowanie w nauczaniu dzieci z gorszych środowisk jest zasadny. Nie jest sztuką mieć dobry wynik z egzaminów, jeśli prowadzi się dzieci z "dobrych domów". Jeśli zatem szkoła będzie zlikwidowana, należy wykorzystać pedagogów, do innych szkół dla prowadzenia lekcji na zasadach dawnych "zajęć wyrównawczych". Zatem nie nauczycieli wspomagających bo one służą dzieciom pewnie z jakimś orzeczeniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Pytanie tylko czy są sale i kasa na organizację zajęć wyrównawczych.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama