Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Audycje/Radio

193 wyświetleń
3125 wyświetleń
4289 wyświetleń
3587 wyświetleń
4245 wyświetleń
3271 wyświetleń
3127 wyświetleń
3288 wyświetleń
19267 wyświetleń
5715 wyświetleń
5188 wyświetleń
5677 wyświetleń
7011 wyświetleń
4414 wyświetleń
5764 wyświetleń
6407 wyświetleń
6059 wyświetleń
View Video
7717 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Czy Ukraińcy są u nas nadal mile widziani

Opis
5 marca 2025, Radio Elka Leszno.
Czy Ukraińcy są u nas nadal mile widziani? Na to pytanie spróbują odpowiedzieć zaproszeni goście, którzy na co dzień pracują z uchodźcami: Karolina Łączek z fundacji Leszno dla Ukrainy i Sebastian Galant, psycholog społeczny.
Rozmawia: Nina Piotrowiak
Link do artykułu: https://elka.pl/content/view/123767/80/


Ocena: 4.3 (12 głosów)


Komentarze (71)  

 
#1 Abtek 2025-03-05 12:19
Co mają mówić? To ich praca. Wojna jest na skrawku Ukrainy daleko od zachodnich granic. Codziennie Ukrainy dzwonią kupują towar który wożą do siebie a to świadczy że życie tam normalnie trwa. Czas wracać kochani uchodźcy a wy szukajcie nowej pracy.
 
#2 mieszkaniec 2025-03-05 12:21
może ankieta ??
 
#3 Patryk 2025-03-05 12:23
Czy to prawda że emerytura najniższa na Ukrainie wynosi 260 zł a w Polsce 1750 i jeśli Ukrainiec w wieku emerytalnym przebywa w Polsce to Polska musi wyrównać mu tą różnicę? Jak to sprawdzić czy on żyje w Polsce czy u siebie i przyjeżdża raz w miesiącu albo rzadziej do naszego kraju.? Czy to sprawiedliwe? Płacił tutaj taki Ukrainiec podatki i składki przez 30-40 lat? Rozumiem gdy pracuje tutaj odprowadza przez tyle lat składki to taka emerytura się należy. Jak to jest z tymi emeryturami?
 
#4 Gość w dom ........ 2025-03-05 12:32
Uchodźcy to nasi goście.
Natomiast jeżeli jestem u kogoś gościem, to bez względu czy mi się to podoba, czy nie, bezwzględnie dostosowuję się do zasad panujących u gospodarza.
W przypadku gdy nie mam ochoty uszanować zasad panujących u gospodarza, to w trybie natychmiastowym wracam do swojego domu.
 
#5 Robert 2025-03-05 12:33
Pomoc była i dobrze, a teraz jest dziś i należy dbać przede wszystkim o to co polskie.
Nawet gdy Rosja stanie na granicy Ukrainy, ty o jesteśmy w NATO i już granicę z Rosją mamy poprzez Białoruś i okręg Kaliningradzki
 
#6 Ursus 2025-03-05 12:40
Ułatwię Wam, NIE S¡!!!!! I NIGDY NIE BYLI!!! I NIGDY NIE BÊD¡!!!!
 
#7 Wszyscy się mylicie. Nikt z was nie ma racji. 2025-03-05 12:41
Każdy obcokrajowiec jest i będzie szanowany w Lesznie. Pod warunkiem, że będzie pracował. Że będzie płacił podatki, zus, i inne obciążenia finansowe. Pod warunkiem, że tak jak i my Polacy będzie stał spokojnie w kolejce do lekarza. Pod warunkiem, że tak jak i my będzie musiał swoje odpracować by dostać emeryturę. Pod warunkiem, że będzie szanował naszą kulturę, naszą historię. Wtedy nie ma problemu. Z Ukraińcami jednak problem jest. Ludzie widzą, że Ukrainiec po przepracowaniu miesiąca juz dostaje polską emeryturę. Ludzie widzą, że studenci z Ukrainy mają darmowy akademik. Ludzie widzą, że nie płacąc składek zdrowotnych mają darmową opiekę lekarską.
Co do obchodów na rynku: tam nie padały hasła antyukraińskie. Tam krzyczano przeciwko Banderze i banderyzmowi. To tak jakby krzyczeć przeciwko Hitlerowi czy Stalinowi. Banderyzm na Ukrainie jest niestety powszechny. Kult ludobójców, kult morderców prawie 200 tysięcy Polaków. Zresztą wystarczyło zobaczyć filmik wyświetlany podczas obchodów na rynku. Pokazany był na nim cmentarz, gdzie praktycznie co druga flaga na grobie była flagą ludobójców. Ukraińcy nie powiedzieli nawet przepraszam. Gdy ich rakieta zabiła Polaków nie powiedzieli, "przykro nam". Polacy to widzą i stąd niechęć.
 
#8 Jan 2025-03-05 12:48
Nienawidzę nacjonalistów.
 
#9 PEJU 2025-03-05 12:50
Było miło ale raczej już czas na powroty na Ukrainę bo gościnność na nasz koszt już się wyczerpuje (...)
 
#10 b 2025-03-05 12:53
Ile tego tematu? Chcecie nas jeszcze bardziej skłócić?
 
#11 KAKA 2025-03-05 12:53
A kto płaci za Starlinki nad Ukrainą, nie czasem nasz kraj, a jak nasz kraj to my , ciekawe kto dał zgodę
 
#12 xzc 2025-03-05 12:56
Podsycanie atmosfery wojny a my chcemy POKOJU!
 
#13 abc 2025-03-05 12:56
Panstwo Polskie zrobiło największy błąd, przyjmując Ukrainców traktowali i traktują ich lepiej niż polskich obywateli. We własnym kraju, jestem gorszym sortem, dlatego nigdy tego nie zaakceptuję.
 
#14 Boe Jiden 2025-03-05 13:10
Komentarz numer 4 skopiować, wydrukować i wieszać gdzie popadnie.
No i to właściwie tyle na ten temat, bo cóż więcej można powiedzieć.
 
#15 pyt. 2025-03-05 13:36
Przecież na co dzień słychać, że mówią w języku wroga a mają swój. To kim są?
 
#16 Tak sobie myślę, że 2025-03-05 13:41
Wystarczy być dobrym człowiekiem, tak dla siebie jak i dla innych, a wtedy wiele problemów znika z naszej codzienności.
 
#17 spacerowicz 2025-03-05 13:59
Za dużo pis ich wpuścił i za duże przywileje dostali.
 
#18 Do 3 2025-03-05 14:01
Jest jeszcze gorzej jak myślisz, ukraincy, bialorusini, po wpłaceniu tylko jednej składki emerytalnej do ZUSu, czyli teoretycznie po jednym dniu ,,pracy,, są pełnoprawnymi emerytami w Polsce, oczywiście muszą mieć lata, kobieta 60 lat, mężczyza 65 lat.
Na ukrainie przechodzi się na emeryturę w 60 lat, po 30 latach pracy,

Więc taki 65 letni ukrainiec przyjeżdża do Polski, udaje że pracuje 1 dzień w Polsce, i się cieszy Polską emeryturą, czterokrotnie wyższa jak na ukrainie

To nie jest tajne, wszystko pisze w necie, a taki przywilej dla ukrainców i Białorusinów został wprowadzony, zadaje się w 2014, tak jakoś to dziwnie śmierdzi, jak ta cała wojna, plus plandemia

A propos plandemi, POsteSBecka koalicja targowicka zamówiła już na początku tego roku 140 milionów dawek ketchupu, myślę że po wyborach będzie się działo :-/



.
 
#19 PAULINA 2025-03-05 14:02
Wszystko dla ukrainy praca, lekarz, mieszkania a my Polaczki szukamy pracy i nie mamy pomocy państwa . I to jest przykre
 
#20 Nina 2025-03-05 14:17
(...)zastanawia mnie skąd mają pieniądze na kupno domu blisko mnie np kupują mieszkania . W pewnej przychodni pracuje pielęgniarka rozmawiać z nią pewnie nie ma do czego wracać, jak to nie mówi ale cała rodzinka w Polsce ,mąż dzieci .Polska pielęgniarka nie ma pracy ona ma i nie mają zamiaru wyjeżdżać stąd. Rozmowa pełna buty i pewności siebie . Osaczą nas ,że nawet tego nie zauważymy kiedy pomnik bandery stanie w Lesznie . W bloku mojej koleżanki wynajmują drogie mieszkania tylko patrzeć kiedy wykupią, fury jak się patrzy mają czasem pracują za granicą, a w Polsce taniej to tu wynajmują mieszkania czy kupują. Zero kontroli za co żyją, skąd kasa na domy warte akurat ten 700 tys ,czyżby kredyty też dostawali w Polsce ? Nie twierdzę, że wszyscy są tacy ale pewnosc ukraińska widać w zachowaniu jak u Zełeńskiego który traktuje prezydenta USA jak sobie równego.
 
#21 o 2025-03-05 14:24
Chcecie dalszych rozmów i dyskusji? Zorganizujcie debatę oksfordzką w liceum: kto i dlaczego za, kto i dlaczego przeciw i sąd debaty.
 
#22 of 2025-03-05 14:28
Skąd ta fundacja miała i ma wszystkie fundusze?
 
#23 do kom. 4 i 14 2025-03-05 14:29
Przecież to czysta utopia, nawet nasi rodacy nie stosują się do ogólnie przyjętych zasad.
 
#24 Nina 2025-03-05 14:52
Wierzcie mi ,że byłam po stronie Ukrainców uciekających przed wojną ale z czasem zmieniłam zdanie bo niebawem tusk wyślę Polaków na wojnę z ruskimi ,a korupcjonisci jak zelenski będzie przedłużał wojny dla wiadomo jakich interesów, ktoś mógłby otwarcie udowodnić o tym jak zełeński w tym czasie się dorobił i dziwię się, że Amerykanie tego nie ujawniają!
 
#25 Beata 2025-03-05 15:06
Było,,miło,, ale się skończyło. Popieram w pełni kom. 7
Tak myślę -co to za kraj który dba bardziej o obcokrajowca niż o swojego obywatela? To jakieś chore!!!!!! Ci przy korycie mają to gdzieś, konta i kieszenie pelne, sluzba zdrowia zapewniona, rodzina ustawiona, ale zwykły Kowalski się zastanawia o co tu ,,k,, chodzi.
 
#26 Gość 2025-03-05 15:14
A oni nas szanują?
 
#27 123 2025-03-05 16:14
Co to znaczy nadal? Dlaczego tytuł ma coś sugerować?
 
#28 Eugeniusz 2025-03-05 16:16
do 6 i innych -Macie rację , ale dlaczego tak się dzieje Otóż dlatego ,że mamy ogromne dwie partie polityczne PiS i PO w koalicji , które maja za zadanie ogłupiać Polaków w swojej konkurencji , a tak naprawdę to ta sama ideologicznie partia wykonująca zadania obcych nam służb , które krnąbrny Polski naród tak ogłupi , że nawet do rozruchów dojdzie , a zwycięży ta partia , która ma zwyciężyć Jest co prawda nadzieja w Prezydencie Tramp w USA , ale on jest zawirowany sytuacja całego świata , a w szczególności postawą Chin w dzisiejszych czasach i Polsce , którą lubi nie koniecznie się zainteresuje Ktoś powie , że piszę obsurd TAK - No to dlaczego w UE obie w/w partie głosują tak samo co nie koniecznie jest przyjazne Polakom , gdyż UE tak chce Wobec czego proszę rozważyć , czy Polska jest jeszcze suwerennym państwem , czy tylko popychadłem dla innych Mam w sąsiedztwie Ukraińców i na moje pytanie zdrowi młodzi mężczyźni , dlaczego nie walczą w Ukrainie odpowiadają - co mnie Ukraina obchodzi my jesteśmy tutaj , gdzie mamy normalność życia , czyli zero patriotyzmu Przecież on i nie wiedzą co to patriotyzm , a sami powstali na skutek rozpadu ZSRR To nie jest to samo co miłość do ojczyzny Polaków , którzy właśność narodową kochają ponad życie Ukraińcy to kosmopolitycy ich ojczyzną jest i jeszcze uważają ,że maja do tegol prawo teren , który zawłaszczają , a lud , który tam mieszka traktują z buta jako podległy .Kto na to pozwala , oczywiście władza Polski , która realizuje program mocarstw w tym zakresie My jeszcze się cieszmy , że bez suwerenności Polskę mamy , gdyż chyba będzie jeszcze gorzej -, pozdrawiam Eugeniusz
 
#29 Bartek 2025-03-05 16:38
Poszli do siebie! Nikt was tu nie chce. Te fundacje to tak potrzebne jak& kto to finansuje?? Czy tam się zarabia w takich fundacjach ? Miasto płaci czy kto???
 
#30 Antoni 2025-03-05 16:39
Zobaczycie że jeszcze Ukraińcy w przyszłości dogadają się z ruskimi i będą przeciwko nam. To taki naród. Zresztą to jeden naród tylko podzielony granicą jak kiedyś NRD i RFN
 
#31 Gość 2025-03-05 17:00
wg mnie, bo mam do tego prawo, bardzo słaby wywiad a Państwo z fundacji, wg mojej oceny, jesteście oderwani od rzeczywistości.

Wg mnie, obecność mieszkańców Leszna na Rynku, reagujących inaczej, świadczy raczej o dużej świadomości obywateli polskich.
 
#32 Hipokryt 2025-03-05 17:13
Za to wszystko odpowiada PiS, Duda i polacy. To oni zapraszali mln braci ukraincow do Polski, a Polacy nagle zapomnieli że to banderowcy, mordercy polakow na Wołyniu, że ci bracia napadli na Polskę kilka dni po odzyskaniu niepodległości w 1918, to oni zamordowali polskiego ministra spraw wewnętrznych Piereckiego, itp. Dlaczego Polacy się na to zgodzili, przecież w Polsce żyją potomkowie pomordowanych na Wołyniu, co oni na to, też przyjmowali być może rodziny oprawców pod swój dach. Ja nie mogę zrozumieć dlaczego Polacy nagle wrogi nam naród uznali za swoich braci. Politycy kłamali i kłamią strasząc naród Rosja, tak się nie robi z własnym narodem, że ukraincy walczą za naszą wolność, że Rosja chce napaść na Polskę, ilu polakow jeszcze wierzy w te brednie. Ta miłość do nich kosztuje nas 300 mld zł, dość tego, chcieli wojny niech sobie sami radzą bez naszych podatków.
 
#33 Marina 2025-03-05 17:19
Jedno wam powiem jeśli Polacy w Parlamencie unijnym działają na szkodę państwa Polskiego, a teraz w Polsce również działają na szkodę nasza i kraju zamykają zakłady które funkcjonowały z czasów PIS ,w Sejmie domagają się oddania Polski w ręce UE czyli pozbawić nas suwerenność to czego my oczekujemy od obcych pytam się? Przecież nikt zdrajcy nie szanuje ! Ale zastanawiam się czy niby polscy parlamentarzyśc i na pewno są Polakami? Są tylko polsko- języczni często ich rodziny miały niestety korzenie zupełnie obce nam ,dlatego nie są związani z Ojczyzna . Wystarczy sprawdzić kto kim jest ,skąd go losy przywiodły i wszystko wyjaśnia . Dlatego my Polacy z krwi i kości musimy wystąpić przeciw obcym w rządzie państwa Polskiego!
 
#34 piotr 2025-03-05 17:37
nie byli,nie są i nie będą.
 
#35 Maxx 2025-03-05 17:41
Dużo jeżdżę po Niemczech i widzę jak ukraińskie lawety wiozą "pomoc humanitarną "w postaci extra samochodów, nie po wypadkach albo kolizjach. Prawie nowe fury i to nie tanie. Ot wojna w Ukrainie!!!
 
#36 Eda 2025-03-05 18:15
Koniec z braniem kasy wracać do siebie bo źle wam w Polsce tak slyszeca pracuje w euro na spółdzielczej a tam ich jak mrówkowy i ciągle piszcza
 
#37 Do 35 2025-03-05 19:24
Max!
Tuskowi zamelduj, że za mało zarabiasz.
Miał wdrożyć Europejską pęsję minimalną.
 
#38 Do 32 2025-03-05 19:31
Wtedy to był odruch wojna i naprawdę było poruszenie ale od ponad 1.5 roku rządzi PO z koalicją i nie odsyłają ich do domu a wręcz coraz bardziej dają. Nie chce nawet myśleć co byłoby z Polską gdyby w czasie pandemi i wojny początku rządziło PO i koalicja . Dramat
 
#39 Tak 2025-03-05 19:38
Ja szukam pracy.Jestem Polakiem i jest totalna czapa.Czemu mi nikt nie chce pomóc
 
#40 ad 38 2025-03-05 20:37
Wszyscy (z wyjątkiem posłów) bylibyśmy obowiązkowo zaszprycowani, z wszystkimi negatywnymi tego konsekwencjami, z paszportem covidowym i jeszcze, dodatkowo, z obowiązkiem oddawania swojego osocza, bo dobrze pamiętam, kto do tego namawiał w Lesznie.
 
#41 Jądruś 2025-03-05 20:41
Fundacja do likwidacji. Pomogliśmy na początku wojny ? Pomogliśmy. Podzieliliśmy się bezinteresownie tym co mieliśmy ? Podzieliliśmy się.
No to teraz wystarczy. Koniec z ukrofilią i fundacjami z naszych podatków.
 
#42 do redakcji 2025-03-05 21:50
pytania tendencyjne, ustawione tak, żeby odpowiedź sama się nasuwała. Zaproście do rozmowy nie tych co zarabiają na pobycie ukraincow w Polsce, ale zwykłych obywateli, którzy są poirytowani wszystkimi przywilejami, ich butą, tupetem, chamstwem... wtedy taka rozmowa ma sens, kiedy będą rozmawiać osoby o różnym punkcie widzenia. Wtedy możecie dojść do obiektywnych wniosków - choć patrząc na te komentarze, wnioski nasuwają się same..
 
#43 Jurek 2025-03-05 22:15
Barwy w studiu dziwnie znajome :/
 
#44 do 39 2025-03-05 22:56
A zawód jakiś masz?
 
#45 Do kom 39 2025-03-05 22:59
Również szukam pracy już 2 tydzień masakra gdzie nie zawożę SV widzę że przyjęci są obywatele innych narodowości to jest chore żeby Polak w Polsce nie mógł znaleźć pracy i kto nam pomoże ?
 
#46 Olek 2025-03-05 23:24
Nigdy nie byli
 
#47 Mateusz 2025-03-06 00:04
Mt 25, 35-40
Byłem bowiem głodny, a daliście mi jeść, byłem spragniony, a daliście mi pić, byłem obcym, a przyjęliście mnie; Byłem nagi, a ubraliście mnie, byłem chory, a odwiedziliście mnie, byłem w więzieniu, a przyszliście do mnie. Wtedy sprawiedliwi mu odpowiedzą: Panie, kiedy widzieliśmy cię głodnym i nakarmiliśmy cię albo spragnionym i daliśmy ci pić? I kiedy widzieliśmy cię obcym i przyjęliśmy cię albo nagim i ubraliśmy cię? Albo kiedy widzieliśmy cię chorym lub w więzieniu i przyszliśmy do ciebie? A król im odpowie: Zaprawdę powiadam wam: To, co uczyniliście jednemu z tych moich braci najmniejszych, mnie uczyniliście.
 
#48 tak tak 2025-03-06 00:12
A takie Leszno było za PO .,., co tak się odwróciliście
 
#49 Nie byli 2025-03-06 07:07
NIE S¡!!!
 
#50 POLAK 2025-03-06 07:28
Ile do tej pory ci nasi " przyjaciele " nas Polaków kosztowali ? Ile to by było miliardów zł. ? Ile za to by było wyremontowanych szpitali ( kiedyś czytałem na elce ,że Leszczyńskiemu szpitalowi grozi bankructwo bo jest zadłużony na kilka milionów zł ?) ile karetek pogotowia by za to było kupionych ? (...)
 
#51 Adam 2025-03-06 08:34
Nie! Dla mnie nie są mile widziani i koniec kropka. Pewnie wielu się nie zgodzi ze mną ale mam takie swoje zdanie i już. Pozdrawiam
 
#52 Gość 2025-03-06 08:36
Pan z fundacji twierdzi, że w Lesznie przebywa ok 6 tys ukraińców( 10% mieszkanców).
Wg odpowiedzi Sekretarza Miasta Leszna Macieja Dziamskiego z dnia 6 listopada 2024 roku, zamieszczonej przez Panią Kamilę Schaschner na swoim profilu medium społecznościowe go, twierdzi że w Lesznie przebywa dokładnie 1143 cudzoziemców.

Bez komentarza.
 
#53 Arek 2025-03-06 08:40
Po 1.5 rządów PO znów wraca stare dobre czasy. Polacy mają coraz ciężej ze znalezieniem pracy co w czasach rządów PiS nie było problemem. Praca leżała i czekała można było przebierać za godziwą pensję a teraz znów zaczyna się stara śpiewka. Znów pewnie dojdzie do sytuacji gdy profesor będzie nalewał paliwo na stacji benzynowej. Młodzi nie pamiętają ale tak było za czasów rządów pana Tuska. Na rozmowach o pracę kolejka po 100 osób i na koniec jak się nie podoba to 100 czeka za minimalną. Oj zdziwicie się a ta pizza się młodym jeszcze odbije nie raz.
 
#54 Bartas 2025-03-06 08:42
Musimy zrozumieć że to nie jest wina Ukraińców że w Polsce dzieje się. Oraz gorzej. To wina nieudolnego rządu i kolalicji. To jest kopiuj wklej z przed 15 lat.
 
#55 do kom. 18 2025-03-06 09:02
Według danych ZUS najniższa emerytura w Polsce wypłacana jest w kwocie 2 groszy. Pobiera ją kobieta z Biłgoraja, która przepracowała jeden dzień.
Jeżeli ów Ukrainiec, o którym wspominasz, przepracował też tylko jeden dzień, to dostanie podobną emeryturę. Naprawdę warto o to robić burzę w szklance wody?
 
#56 Muni 2025-03-06 09:06
Głupie pytanie, przecież każdy wie, że nie są, tylko wg poprawności politycznej ludzie mówią inaczej.
 
#57 do kom. 55 2025-03-06 09:33
Nie masz pojęcia i klepiesz głupoty, są interpelacje poselskie do zus i zus przyznał, że wypłaca najniższą emeryturę ukrom, którzy nie zapłacili żadnej składki, poza jednym dniu pracy.
 
#58 aga 2025-03-06 09:36
Do kom.53 To podziękuj za to twojemu pisowi . (...) tylu ich wpuściło do Polski , że my Polacy musimy teraz szukać pracy ?
 
#59 Rany 2025-03-06 10:05
"K.Ł.: To zależy, kto pyta i kto odpowiada. W moim takim prywatnym słowniku, być uchodźcą, znaczy być daleko poza domem, poza ojczyzną, poza miejscami, które się kocha, zna i w których się czuje bezpiecznie."
To po co ucieka z miejsca w którym się czuje bezpiecznie? Jakby się czuł w ojczyźnie bezpiecznie to by nie uciekał. Jak kocha swoją ojczyznę to powinien jej bronić, a nie uciekać.
 
#60 emeryt 70+ 2025-03-06 10:27
wg niezaleznego Instytutu z Kilonii kosztowało to Polske , czyli każdego z nas 140 mld złotych. I wystarczy.
 
#61 Do 55 2025-03-06 16:30
Nie masz zielonego pojęcia, to się nie wpi... między wódkę a zakąskę

Fizolof z PGRu



.
 
#62 Iza 2025-03-06 18:04
Przecież, to turyści
 
#63 Emeryt 2025-03-06 21:25
do 55. Widzę, że kolega kompletnie się nie orientuje w temacie.
Wyjaśniam.
Prawa emerytów polskich i ukraińskich zostały zrównane. To znaczy, że jeżeli Ukrainka mieszkająca obecnie w Polsce przepracowała na Ukrainie 20 lat to ma prawo do pobierania najniższego ustawowo świadczenia emerytalnego w wys. 1933 zł.
 
#64 edikor 2025-03-06 23:50
(...). Pytam, jak długo, ile lat będą jeszcze gośćmi ?. Gościnność ma swoje granice. To powiedzenie powala z nóg. Nie każdy z nich idzie do pracy, raczej stawiają na rozpłodowość i socjal. Gdyby za wszystko płacili jak Polacy to może by Ich już tylu nie było. Tym bardziej, że setki osób nie dotkniętych wojną skorzystało z zawieruchy granicznej i jak to Ukraińcy mówią, "wojny u nas nie było, ale trzeba było wykorzystać szansę" i taka jest prawda.
 
#65 Rozwój 2025-03-07 08:01
Polska, a jeszcze bardziej Litwa mają w roku 2024 wzrost PKB znacznie ponad średnią UE. Ekspercie szacują, że główną tego przyczyną jest duży napływ siły roboczej z Ukrainy i Białorusi. Dzięki nim wszyscy się bogacimy. Bardzo dobrze, że Polska dopuściła Ukraińców do polskiego systemu na takich samych zasadach jak Polaków. Dzięki temu pozostają w Polsce, pracują, płacą podatki i mamy z tego rozwój.
 
#66 Do 65 2025-03-07 09:15
Czujesz to w portfelu??? Większość nie no ale jak król europy opowiada takie bzdury to trzeba wierzyć
 
#67 Ło żesz ty 2025-03-07 16:43
Tylko poszukajcie ilu ukrainców z polskim obywatelstwem jest w obecnym rządzie RP :-/


Bodnar, siemoniak, Koval, kohut
Sprawdźcie kim był ojciec siemoniaka, włosy się jeżą na głowie.
Nie dziwota że tak źle się dzieje w tym kraju, jak rządzą Polską Niemcy z ukraincami w POsteSBeckiej koalicji targowickiej

Propaganda wmawiała że Lepper to oszołom, teraz mamy drugą szansę, jak nie wybierzemy na prezydenta RP odpowiedniego człowieka, czyli Brauna, to już po Polsce volksdeutsch wykasuje Polskę z mapy w jedną kadencję

https://vm.tiktok.com/ZNdJaE1oS/

Pokażcie bardziej godnego kandydata POLAKA patrioty na urząd prezydenta RP

Wiwat Braun!!!ö
Niech żyje wielka Polska!!!
Bez chanukowych i potomków zwyroli od siekier i wideł, i lewaków!!!!



.
 
#68 Ło żesz ty 2025-03-07 16:43
bodnar ukrainiec, jego brat generał wojska Polskiego, Paweł koval KO, kohut ukrainiec KO, siemoniak ukrainiec KO, ojciec siemoniaka OUN&upa, ile ich jeszcze się ukrywa w KO? 
 
#69 jisjqiwjq 2025-03-08 20:38
Tylko Konfederacja na ten czas. Albo Mentzen albo Braun to jedyna nadzieja, jedyna!!!!!
 
#70 adam 2025-03-09 07:06
Ten Pan własnie doskonale udowodnił, że psychologia-psychiatria to pseudo-nauka, do tego niebezpieczna. Słyszeliście co mówi: traktowanie obcego wrogo, jako zagrożenie - to paranoja. To są ich kategorie medyczne? Czyli jeżeli boicie się i nie życzycie sobie obcych z Trzeciego Świata (dla przykładu) to przejawiacie poważne zaburzenie o nazwie "paranoja". Mam dla niego radę: niech swoje dzieci wyśle na przedmieścia Sztokholmu, albo Paryża, powie im, że nieufność i poczucie zagrożenie wobec obcych to paranoja, trzeba być otwartym i traktować różnice jako "możliwości". szybko zobaczy, jak to się skończy. poza tym: demografia fatalna? polacy nie chcą mieć dzieci? człowieku, zastanów się co mówisz. Polacy nie mają dzieci bo ich po prostu na to nie stać ponieważ są zmuszani do pracy na model państwa socjalnego jego ekstremalne opodatkowanie (plus między innymi armię psychologów w szkołach).
 
#71 mieszkaniec Polak - pracownik 2025-03-09 20:32
Pracodawca mój zatrudnia : ukrainców ,kolumbijczyków białorusinów itd...obniżył nam pencję do minimum .Emigranci godzą się na każde warunki i Polacy na tym tylko tracą . Często czuję się jak bym nie był w Polsce tylko gdzieś na Ukrainie
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama