Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Szkoła/Zjazdy i wspomnienia

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, ProtestyReligia, Kościół

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

2026202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Początek pikniku z okazji 470-lecia I LO w Lesznie (2025)

Opis
3 października 2025, Lotnisko Leszno.
03.10.2025 roku odbył się piknik, na który przybyło niemalże tysiąc absolwentów...


Ocena: 2.7 (121 głosów)


Komentarze (74)  

 
#1 M i spółka 2025-10-04 16:22
Fajne fot - osoby znane. Pozdrawiamy Panią Aldonę (wf) - absolwenci ZSR Nietążkowo. Pozdrawiam Pana Wacława - znanego weterynarza w Lesznie oraz wieloletnią dyrektor Przedszkola w Świeciechowi Panią Marię.
 
#2 ewa 2025-10-04 17:05
Byłam!!!! Gratulacje dla dyrekcji i wszystkich organizatorów! Perfekcja, wspaniała atmosfera, przyjaźni ludzie - SUPER!
 
#3 Emeryt 2025-10-04 18:07
Tak tylko dopytam z ciekawości. Z jakich funduszy ta zacna impreza ?
Wspomnienia wspomnieniami ale to finansował ten zlot ?
 
#4 edi body 2025-10-04 18:31
Miasto, bo na czele były absolwent, "sponsorzy', których dzieci chcą tam zdać maturę... i krewni i znajomi królika
 
#5 do 3 i 4 2025-10-04 18:41
Sami uczestnicy, pozdrawiam
 
#6 marek 2025-10-04 18:59
a najwięcej zarobli sprzedawcy z foodtrucków a miasto - właściciel lotniska za darmo dało hangary parking prąd etc. Więc nie opowiadajcie bzdur. Poszło z podatków mieszkańców
 
#7 arek 2025-10-04 19:38
A kiedy II ? Przecież nie mogą być gorsi...
 
#8 Agata Nowak 2025-10-04 20:29
W związku z pojawieniem się celowo oczywiście kreowanych fake newsów na temat finansowania imprezy, jako członek zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół 1LO, które było jedynym organizatorem wydarzenia informuje, że całość kosztów została pokryta z przychodu z biletów sprzedawanych uczestnikom wydarzenia oraz z darowizn od członków stowarzyszenia. Lotnisko otrzymało normalną zapłatę za najem powierzchni, prąd, obsługe, która wyniosła 2/3 przychodu, kilkadziesiąt tys złotych. Miasto nie partycypowało w poniesionych kosztach w ŻADNYM wymiarze, podobnie szkoła. W związku z tym informuje, że dalsza dezinformacja rozpowszechnian a na ten temat i tym samym godzenie w dobre imię Stowarzyszenia znajdzie swój finał formalny. Z pozdrowieniem.
 
#9 urzędnik- podatnik 2025-10-04 20:32
Do kom 5. Wpisowe uczestników tego pompatycznego zlotu, pokrywało zaledwie nikłą część wydatków. Całą resztę finansował UM z naszych podatków.
Czyli absolwenci i pani dyrektor bawiła się za nasze/miejskie/podatników ( w tym moje) pieniądze.
A więc odrobine skruchy absolwenci 1LO.
 
#10 Do Agaty Nowak. 2025-10-04 20:47
Cyt : " W piątek w Lesznie rozpoczęły się spotkania związane z jubileuszem 470-lecia I Liceum Ogólnokształcąc ego" kon. cyt.
Proszę o wyjaśnienie społeczności Leszczyniaków, na jakiej podstawie władze I LO w Lesznie uzurpują sobie prawo do czucia się spadkobiercą z 470 letnia tradycją.
 
#11 Barbara Kochanek 2025-10-04 20:48
Agato, prawda, cała prawda i tylko prawda. Wielkie DZIÊKUJÊ dla Stowarzyszenia Przyjaciół Jedynki za organizację Pikniku, za Wasz profesjonalizm, zaangażowanie i wielkie serce.
Jestem przekonana, że wszyscy uczestnicy tego niezwykłego wydarzenia doceniają, to czego doświadczyli.
 
#12 długo spokojny 2025-10-04 20:54
Do 3,4,6 emeryt edi body i marek siedźcie dalej w piwnicy. Szkoda że takie(...) mają możliwość pisania czegokolwiek. Jesteście typowym przykładem leszczyniaka nic nie zrobić ale pierwsi żeby krytykować i narzekać i pytać &a co. A kto a za ile a dlaczego 50zł, itp wielkie G was to powinno obchodzić . Żenujące (...) wasze nieudane życie i frustracje leczcie (...)
 
#13 ..... 2025-10-04 21:03
Potwierdzam. Miasto Leszno nie partycypowało tym razem w kosztach.
 
#14 do 6 2025-10-04 21:08
A może temu gościowi spod 6 wydaje się podejrzane, że wstęp kosztował TYLKO 50 zeta, i dla niego oczywiste jest, że ktoś musiał dopłacić...? To Szanowny Panie "6" - za jedzenie, za picie, czyli te foodtucki, musiałem zapłacić sam. Wcześniej orgnizatorzy informowali, że w ramach opłaty jest tylko miejsce, oprawa muzyczna i świetlna, parking, kible oraz opieka medyczna. Za resztę każdy płacił sam. Więc szukaj dziury gdzie indziej, bo ten samolot juz odleciał...
 
#15 Luindi 2025-10-04 21:16
Wszyscy ładni na tych zdjęciach...albo taki dobry fotograf
 
#16 ? 2025-10-04 21:18
A aula PWSZ, prąd, sprzątanie przed i po?
 
#17 Absolwentka 2025-10-04 21:22
Widać, że impreza się udała. Niestety sama nie mogłam uczestniczyć. Chociaż z mojej klasy nie widziałam nikogo. Przyczyną jest to, że mieliśmy pecha jako klasa, bo nasza wychowawczynią była (...) (bardzo zadowolona na zdjęciach). Chyba nikt jej dobrze nie wspomina, wyniosła i pogardliwa, zwłaszcza dla osób mniej zamożnych lub ze wsi. Powinna się wstydzić za to, jaką była (może dalej jest) osobą. Resztę nauczycieli pozdrawiam.
 
#18 do 14 2025-10-04 21:23
Cena parkingów na Antidotum Airshow Leszno 2025 wynosiła: 35 zł za Parking P1 i rozumiem, że teraz miasto policzyło sobie podobnie (bo niby dlaczego taniej). To ja się pytam czy pozostałe 15 zł starczyło na resztę ? Miejsce, oprawę, kible, opiekę medyczną.
 
#19 ,, 2025-10-04 21:27
Miasto Leszno powinno absolwentom szkoły z 470 -letnia tradycją sponsorować lotnisko, miejsca parkingowe toi-toie, prąd itd za darmo, czyli z miejskich podatków a nie brać za to pieniądze.
 
#20 Alicja 2025-10-04 21:33
Bardzo dziękuję organizatorom byłam wspaniale się bawiłam Absolwenci innych szkol mogą nam jedynie wszyscy zazdrościć że potrafimy się bawić razem mimo różnicy znacznego wieku a pozytywne podejście do życia i ludzi to coś czego innym brakuje niestety# pozdrawiam wszystkich których spotkałam po latach ale też tych których wczoraj poznałam super dobra energia tam byly rozmowy.. zdjęcia .. I wszyscy byli uśmiechnięci  życzę innym tak wspaniałych spotkań pozdrawiam serdecznie wszystkich raz jeszcze Organizatorów za dużą pracę Lukłony naprawdę 
 
#21 Absolwentka I LO 2025-10-04 21:39
Żal d... ściska, że Wasze szkoły nie robią takich imprez?
Zamiast krytykować i rzucać bezpodstawne oskarżenia, to sami zabierzcie się za organizację!
 
#22 Trochę historii 2025-10-04 21:42
W Lesznie działało historyczne Gimnazjum w Lesznie (15651792), które kontynuowało tradycję szkoły założonej przez Braci Czeskich J. A. Komeńskiego i w 1845 roku zostało połączone z gimnazjum luterańskim, tworząc Królewsko Pruskie Gimnazjum. W Lesznie nie ma obecnie Gimnazjum Akademickiego, ale znajduje się Gimnazjum Dwujęzyczne nr 4.
Historyczne Gimnazjum w Lesznie
Początki:
Szkoła ta działała w Lesznie od 1565 do 1792 roku.
Tradycje:
Kontynuowało tradycje wcześniejszej szkoły, założonej przez Braci Czeskich, znanych z działalności edukacyjnej.
Rozwój i połączenie:
W 1845 roku, po połączeniu z Gimnazjum Luterańskim, zostało ono przekształcone w Królewsko Pruskie Gimnazjum w Lesznie.
Siedziba:
Początkowo mieściło się ono w budynku przy ul. Chrobrego 32, a następnie zostało przeniesione do pałacu Sułkowskich. !!!!!!!!!!!!!!! !!!!

Kochana pani dyrektor. Proszę o wyjaśnienie, jak połączyliście powyższe informacje z Pierwszym LO.
 
#23 gE 2025-10-04 21:44
Do stadionu dopłaty z pieniędzy podatników a do lotniska niby nie ?
 
#24 Stefan L. 2025-10-04 21:52
Czy 50 zł za bilet naprawdę pokryło wszystkie koszty " tzw. jubileuszu" ? Czy miasto coś dopłaci czy zyska na tej imprezie ? Chciałbym wiedzieć.
 
#25 ab 2025-10-04 22:01
ja pierdziele, jaka wiejska zabawa.....
 
#26 STORY 2025-10-04 22:11
Jeżeli przyjąć, że UM Leszna w jakiś sposób dofinansowuje lotnisko z lokalnych pieniędzy podatków a uczestnicy bawili się na jego terenie, to czy nie wychodzi na to, że w pewnym sensie korzystali z dobra wspólnego, na które łożą wszyscy ?
 
#27 Ania 2025-10-04 22:19
Kochani Organizatorzy, wiemy, że włożyliście mnóstwo pracy i serca, żebyśmy mogli się spotkać. Pamiętajcie, że Wasz sukces organizacyjny i nasze cudowne wspomnienia mówią same za siebie i nie musicie się nikomu z niczego tłumaczyć. Niestety, zawistnych i toksycznych ludzi nigdy nie brakuje, ale ich negatywne komentarze są jedynie echem ich własnych frustracji.
Dziękujemy Wam raz jeszcze za wszystko!
 
#28 ten 2025-10-04 22:23
Ja rozumiem, że absolwenci wykupili bilety wstępu za 50zł ( łącznie około 50 - 60 tyś) i w związku z tym mają poczucie, że bawili się za swoje ale część mieszkańców Leszna ma zgoła inne odczucia w tej kwestii, ponieważ liczby nie kłamią :
"Miasto Leszno przeznaczyło łącznie 4,5 miliona złotych na przeniesienie prawa użytkowania wieczystego terenu lotniska od Centralnej Szkoły Szybowcowej. Kwota ta jest rozłożona na raty: 1,5 mln zł w 2025 roku, kolejne 1,5 mln zł w 2026 roku i 1,3 mln zł w 2027 roku, a pierwotnie zabezpieczono także 200 tys. zł w budżecie na 2024 rok, które już wpłynęły na konto CSS".
A więc kto zainwestował w lotnisko ? Czy nie przypadkiem UM ?
Jak ma się kwota, wasze uzbierane 50.000 zł do 4,5 mln z naszych podatków ?
 
#29 Alicja 2025-10-04 22:24
Bardzo dziękuję Grzesiowi a super muze Arkowi za super zdjęcia
 
#30 MariaM 2025-10-04 22:26
Byłam w gronie bawiących się cudnie absolwentów MOJEGO świetnego liceum. Wielkie ukłony dla organizatorów, ludzi którzy dla nas przygotowali hangar i tereny wokół, służbom medycznym i porządkowym. Pozdrawiam serdecznie WSZYSTKICH - koleżanki i kolegów z każdego rocznika maturalnego. 
 
#31 expret 2025-10-04 22:28
trzy główne kłamstwa o tej szkółce:

1. ani nie ma ona 500 lat :)
2. ani nie ma nic wspólnego z rodem Leszczyńskich :)
3. ani nie uczą tam profesorowie :)

dziękuję za uwagę
 
#32 do 2025-10-04 22:36
Do kom. nr 8.
Za czyje pieniądze zostało przejęte lotnisko w Strzyżewicach i przez kogo ? Nie przypadkiem z pieniędzy podatników za pośrednictwem UM Leszna ( 4,5 mln) ?
A więc to jak z biletami na stadion. Niby zapłaciłeś za bilet ale dopłacili wszyscy podatnicy.
 
#33 Do kom 22 2025-10-04 22:57
Do kom 22
Szanowna, Szanowny od Trochę historii.
Obecnie w Lesznie nie ma Gimnazjum nr 4.
Jeszcze niedawno było ich 9.
Ale przyszedł PiS ze swoją Zalewską i spieprzyli wszystko.
 
#34 Marcin 2025-10-04 23:04
Drodzy organizatorzy! Dziękuję za wspaniałe spotkanie, moc wspomnień, wrażeń i przede wszystkim rewelacyjną organizację!
Drodzy absolwenci, jest nas sporo, specjalizujemy się w różnych dziedzinach. Pokażmy, że w nie pozwolimy na bezpodstawny hejt w internecie, a winnych pociągniemy do odpowiedzialnoś ci. Dodatkowo odszkodowanie za zasili konto Fundacji i dzięki temu zrobimy coś dobrego!
 
#35 Tak sobie myślę, że 2025-10-04 23:45
Niepotrzebnie ludzie skupiają się na tym, co mało istotne. Niech sobie i 3-tysiąclecie szkoły ktoś to nazwie. Dla mnie to bez większego znaczenia. Ważne, że ludzie się spotkali, naładowali pozytywnie energią i miło spędzili ze sobą ten czas. A ten ucieka każdemu z nas. Kto wie, czy niektórzy się jeszcze kiedyś spotkają. Miłych wspomnień.
 
#36 Rafała , Stop hejtowi 2025-10-05 00:02
Ja pier&e czytam te zawistne komentarze i nie wierzę ..! Ludzie skąd w Was tyle żółci , podejrzeń, zawiści i nie wiem czego jescze .
Ludzie spotkali się po latach , zapłacili wejściowe przeznaczone na wynajem hangarów , prąd , ochronę , zabezpieczenie medyczne itp
Za własną kase kupili kawę, piwo , karkówkę i i co inne
organizatorzy poświęcili swój czas ..
Ludzie błagam ogarnijcie się . Każdy z Was może
Zorganizować spotkanie absolwentów podstawówki , zawodówki , technikum i ktorekogolwiek liceum , wystarczy troche zaangażowania &
Pozdrawiam wszystkich , zarówno uczestników spotkania jak i hejtujacych
 
#37 Tadeusz 2025-10-05 00:03
Statystycznie rzecz biorąc połowa absolwentów to i.....i bo zagłosowali na sutenera żeby im wyznaczał standardy. Zachwyty w tej sytuacji wyglądają na nieszczere.
 
#38 xxx 2025-10-05 06:48
"specjalizujemy się w różnych dziedzinach."

A gdzie wolność słowa? Wolność słowa jest źrenicą wolności. ILO nie wypuszcza w świat ludzi wolnych?
 
#39 Kris 2025-10-05 07:37
Dziękuję organizatorom za wspaniałe spotkanie.
 
#40 Absolwentka 2025-10-05 08:25
Do kom.38 - wylewanie żółci, pomówienia i jątrzenie pod pretekstem "opinii" to nie jest wolność słowa. Jeśli masz problem, to skup się na jego rozwiązaniu, zamiast marnować tą energię na wyładowywanie własnych frustracji i goryczy w internecie i ulżenia sobie kosztem innych. Stowarzyszenie przedstawiło rozliczenie i to powinno już zamknąć usta. A zarzucanie, że liceum nie ma prawa do świętowania 470 lat po prostu śmieszne. 20 lat temu świętowaliśmy 450 lat. Gdzie byli wówczas Ci wszyscy internetowi "eksperci" od historii i finansów? No tak, nie mieli gdzie zdobywać "wiedzy", bo nie było tik toka. Do organizatorów - DZIÊKUJEMY za świetną imprezę, jesteście wspaniali, że poświęciliście swój czas dla nas. Macie ogromne serducha. Negatywne i złośliwe komentarze traktujcie wyłącznie pozytywnie, że inni nam zazdroszczą tak wspaniałego liceum i takiej cudownej społeczności. DUMA e
 
#41 od urodzenia 2025-10-05 11:05
Skąd to "historyczne" podpięcie się I LO swoimi tradycjami (rok założenia ILO 1950 r) pod szkołę założoną przez wrogich Polsce Braci Czeskich, przekształcone następnie w Historyczne Gimnazjum w 1565 r, następnie Gimnazjum Luterańskie i następnie Gimnazjum Pruskie ( również wrogie Polsce, język nauczania niemiecki) skoro ani lokalizacja budynków się nie zgadza ani kierunek nauczania się nie zgadza ani język nauczania się nie zgadza.
A sam budynek obecnego I Liceum Ogólnokształcąc e im. Rodu Leszczyńskich przy ul. Kurpińskiego Karola 1 zbudowano dopiero 1906-1908r .
Równie dobrze możecie sie podpiąć pod Lehrer-Seminar, Królewskie Ewangelickie Seminarium dla Nauczycieli, Kantgymnasium gdzie również językiem nauczania był niemiecki. A sama szkoła kształciła niemieckie nauczycielki, które do 1920 r a potem ponownie od 1939r w czasie niemieckiej okupacji miały za zadanie germanizowanie wielkopolskiej młodzieży.
Albo pod żydowską szkołę talmudyczną w Lesznie, która powstała w 1626 roku, albo Leszczyńską uczelnię talmudyczną w 1720, 1769 i około 1796 roku, która to placówką zarządzało grono rabinów, a studia w tej uczelni były szczególnie wspierane przez Święte Bractwo.
-----------
O jakich tradycjach Wy mówicie ? Pod co Wy się na siłę podpinacie i na co powołujecie ? Przecież to ani Wasze ani polskie.
Litości !!!! dyrekcjo wraz ze stowarzyszeniem wielbicieli.
 
#42 do 33 2025-10-05 11:53
Mój drogi, nie wiem czy Ty żartujesz, czy nie rozumiesz? Wydaje mi się, że tej szkoły nie kończyłeś. Pochwal się swoją edukacją.
 
#43 odn. 40 2025-10-05 12:17
Proszę w dyskusji nie stosować argumentu ad personam. To wie już młodzież szkolna.
 
#44 do 41. Dodane przez od urodzenia 2025-10-05 14:09
Pamiętam jak w I LO w 1989 ci sami nauczyciele, co wieszali w klasach portrety pierwszych sekretarzy, pierwsi zamieniali je na krzyże, po prostu nauczycielami zostają ludzie, którzy realnie nic nie potrafią i zrobią wszystko by zachować robotę, będzie więcej imigrantów w klasach, to zaczną nawiązywać do muzułmańskich tradycji I LO :)
 
#45 Optymista 2025-10-05 15:25
Nie byłem, ale postaram się przyjść na 500-lecie, czyli za 30 lat. Biorę się za siebie już dzisiaj, by zdrowie dopisało i pozwoliło dotrzeć, choćby z laską.
 
#46 Do 43. 2025-10-05 16:10
43 Proszę nie powoływać się na pojęcia, których znaczenia nie znasz.
 
#47 Alicja 2025-10-05 16:20
Czy ktoś może mi wytłumaczyć jedną rzecz...dlaczego w tych ludziach których nie było w piątek z nami jest tyle zawiści?
 
#48 matura 1978 2025-10-05 16:31
Niestety nie mogłam uczestniczyć,al e nie rozpoznałam żadnych twarzy z tego rocznika......
 
#49 prawda boli......prawda ? 2025-10-05 16:39
Gdybym był absolwentem ILO, też chciałbym sobie wlewać całe życie , że ukończyłem liceum z 470 letnią tradycją, bo to tak ładnie brzmi i dodaje prestiżu i jest dobrze widziane na salonach i mógłbym się czuć taki dowartościowany , taki ważny i taki wyjątkowy.
Po co mówić szczerze, że powstało za czasów ponurej komu w roku bodajże 1950 ? i pielęgnuje tradycje od tego roku ?
 
#50 do komentarza 8 sprostowanie 2025-10-05 16:44
> Miasto nie partycypowało w poniesionych kosztach w ŻADNYM wymiarze, podobnie szkoła
 
#51 ZERO ? 2025-10-05 16:52
Czy bilet wstępu pokrył koszty uczestnika pikniku ?
Jeżeli tak to bardzo dobrze, jeżeli nie to bardzo źle.
Czy Miasto Leszno jako właściciel obiektu na tym zarobiło czy straciło ?
Jeżeli zarobiło, to bardzo dobrze, jeżeli straciło to bardzo źle.
Jeżeli wyszło na zero, to też bardzo źle, bo nie po to Leszczyniacy płacili podatki za które zostało wykupione lotnisko, żeby potem ktoś robił na nim pikniki za 0.
 
#52 Do 47 2025-10-05 17:06
Czy może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego ponoć elokwentni erudyci, absolwenci pierwszego liceum tolerują "nieścisłość" promowania powstania ILO w 1555 r dodając sobie 400lat ?
Ładnie to tak szczycić się nie swoim a prawdę nazywać nienawiścią ?
 
#53 Prywata ta ta ? 2025-10-05 17:27
Jeżeli uczestnicy jubileuszu zapłacili po 50zł i prawdą jest jak ktoś napisał powyżej, że to w pełni pokryło koszty biletu i miasto nie musiało dopłacać, to należałoby zapytać włodarzy miasta :
A gdzie zarobek za udostępnienie miejskiego obiektu ? A jeżeli był, to jaki ?
Czy innym organizacjom, też będzie lotnisko wypożyczane w ten sposób ?(może za darmo ?)
 
#54 do kolegi Marcina kom 34 2025-10-05 18:35
.........Drodzy absolwenci, jest nas sporo, specjalizujemy się w różnych dziedzinach. Pokażmy, że w nie pozwolimy na bezpodstawny hejt w internecie..........
Dokładnie tak. Mamy w śród nas historyków i udowodnimy, że nasze liceum powstało w 1555 roku a nie jak złośliwi twierdzą w 1950 roku.
Udowodnimy, że kontynuujemy husyckie tradycje.......wszystko udowodnimy.
 
#55 Bulbutier 2025-10-05 18:44
Nigdy na to nie przyjdę, z daleka od tej szkoły.
 
#56 Błażej 2025-10-05 19:34
Próbowałem coś wyszukać w internecie na temat bez mała V wiekowej szkoły. Tak jak ktoś napisał w jednym z komentarzy skąd to "historyczne" podpięcie się I LO pod szkołę założoną przez wrogich Polsce Braci Czeskich. Jest trochę materiału z obchodów 450 - lecia w 2005 roku.

Jest też jeden materiał filmowy z obchodów 400 - lecia w 1956r. W lutym 2011, odchodzący na emeryturę wieloletni dyrektor szkoły, Marek Wein i obejmująca właśnie fotel dyrektora I LO, Barbara Kochanek, przekazali cztery rolki archiwalnych filmów Stowarzyszeniu Przyjaciół I Liceum Ogólnokształcąc ego w Lesznie. Staraniem członków Stowarzyszenia filmy zostały odtworzone i poddane cyfrowej obróbce.
https://elka.tv/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=viewvideo&Itemid=63&video_id=1527

Może, ktoś więcej wie na temat genezy tej szkoły. Jak to się stało, jak połączono kropki do 1555 i kto to uczynił.?
 
#57 Ciekawe 2025-10-05 20:30
Skąd ten lud czerpie te wymioty ,na kazdy temat,własną matkę w rozpedzie też by tak potraktowali.Wszystko ,a zwłaszvza ,co piekne ,radosne trza ob....ć.Znam taką organizacje SPECJALISTKÊ W TEJ DZIEDZINIE.Ja życzę zadławienia sie,ze smakiem tym produktem
 
#58 klm 2025-10-05 20:32
Jestem absolwentem I LO.
Niestety tak się złożyło, że nie mogłem uczestniczyć w imprezie.
Szkoda...
Ale:
Agata Nowak jako członek zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół 1LO, które było jedynym organizatorem wydarzenia
informuje:
" że całość kosztów została pokryta z przychodu z biletów sprzedawanych uczestnikom wydarzenia oraz z darowizn od członków stowarzyszenia. Lotnisko otrzymało normalną zapłatę za najem powierzchni, prąd, obsługę, która wyniosła 2/3 przychodu, kilkadziesiąt tyś. złotych.
Miasto nie partycypowało w poniesionych kosztach w ŻADNYM wymiarze, podobnie szkoła ".
Czego tu nie rozumieć???
:)
 
#59 Do Błażeja 2025-10-05 20:50
Wygląda na to, że kropki połączyli komuniści około 1956 r. Wówczas nagminnie szukano w Wielkopolsce, na Śląsku i na Ziemiach Odzyskanych choćby namiastki polskości i ciągłości historycznej i naginano historię zgodnie z linią jedynie słusznej partii i głoszonej propagandy.
A że nikt nie raczył tego faktu nawet w w czasach obecnych podważyć, zweryfikować i udowodnić, to delikatnie mówiąc "teza grubo naciągana" żyje własnym życiem i to wszystkim odpowiada.
 
#60 do 58 2025-10-05 21:26
Tego, że impreza była samofinansująca się z biletów i darowizn absolwentów, nikt nie podważa. To fakt. Ale obywatele Leszna mają prawo wiedzieć, czy obecny dysponent lotniska UM, jak przystało na dobrego gospodarza, który wykupił w\w lotnisko w wieczyste użytkowanie za pieniądze podatników, zarabia na tego typu dzierżawach czy robi to za darmo.
No....... bo gdyby za darmo/po kosztach, to słabo, ponieważ u dobrego gospodarza pieniądze a szczególnie społeczne pieniądze powinny się zwracać. Tyle i tylko tyle.
 
#61 . 2025-10-05 22:35
Odnośnie : Dodane przez Ciekawe 57.
No dokładnie tak. Ciekawe czemu celebruje się dziwne, kontrowersyjne, nie zweryfikowane, wymyślone prwd. w czasach stalinowskich jubileusze i wszyscy się dobrze przy tym bawią i nikt nie zapyta, czy to aby prawdziwy jubileusz.
Byle kiszki karkówką napchać i piwem popić i po plecach wzajemnie się poklepać. Znamy to z poprzedniej epoki.
 
#62 Piotr 2025-10-06 09:41
Ohio! Widać, że uaktywnił się oddział naszego narodu, który wszędzie węszy podstęp, spisek i oszustwa. No ale tak już mają ci co w swoim środowisku takie rzeczy widzą i myślą, że skoro u nich tak jest albo co gorsza sami tak robią to u innych też to tak wygląda. Pragnę powiedzieć, że takie węszenie podstępu zawsze i wszędzie to już blisko do jednostki chorobowej. A pytania za każdym razem skąd na to meli pieniążki to takie polskie prostactwo jest szczególnie, że na początku było wytłumaczone, że to inicjatywa pokryta z prywatnych środków a i opłaty za wynajem miejsca zostały uiszczone zgodnie z cennikiem obowiązującym na lotnisku. No ale lud nadal nie wierzy bo przecież jak to tak? Zapłacili i nie oszukali, że miasto nie dołożyło się? I jeżeli ten motyw padł to trzeba szukać dalej jak nie w finansach to w datach. I tak to już jest z takimi smutnymi ludźmi - będą tak długo szukać dziury w całym aż nie padną a czasami tej dziury mogą nie znaleźć. Smutni ci ludzie, którzy zamiast się cieszyć życiem szukają tylko wszędzie spisku i podstępu.
 
#63 do 47 2025-10-06 15:05
bo niektórzy wszystko mają za złe ,zawiść wyssali z mlekiem matki jak się to mówi
 
#64 do 60 2025-10-06 17:10
Przecież Pani Agata Nowak napisała:
"Lotnisko otrzymało normalną zapłatę za najem powierzchni, prąd, obsługe, która wyniosła 2/3 przychodu, kilkadziesiąt tys złotych. Miasto nie partycypowało w poniesionych kosztach w ŻADNYM wymiarze, podobnie szkoła"
 
#65 Alicja 2025-10-06 17:52
Proponuję wszystkim Absolwentom naszej Jedynki którzy spędzili super wieczorek pozdrowić tych ludzi i życzyć równie wspaniałych wspólnie spędzonych godzin i pozytywnego podejścia do życia
 
#66 Barbara 2025-10-06 19:28
Smutno mi czytać większość komentarzy, bo w Lesznie się wychowałam, tu chodziłam do szkoły podstawowej i liceum. Potem los rzucił mnie w odległy region. Zawsze Leszno było w moich wspomnieniach jako mili i porządni ludzie, bo to ludzie tworzą społeczność, nie budynki. Pierwsze spostrzeżenie- komentarze piszą nie absolwenci, tylko jakiś margines społeczny i patologia. Szkoda tylko, że ten margines jest tak szeroki. Może policzycie sobie ile pieniędzy zebrano od prawie 1000 osób, bo nas było naprawdę wielu. Nie zajmowaliśmy całego lotniska, tylko kawałek i to ludzie ze Stowarzyszenia pracowali przy wszystkim, ustawiali, opisywali, organizowali, nie jakaś szemrana firma. Przyjechałam, bo wspaniale wspominam szkołę i mądrych, prawdziwych nauczycieli. Obserwuję na Facebooku moje liceum i wierzcie mi, prawie nigdzie nie ma takich wspaniałych studniówek, tak zaangażowanych uczniów i kadry. Przebyłam prawie 500 km żeby świętować z innymi absolwentami i nie zawiodłam się. Wszyscy bawili się bardzo kulturalnie, wszyscy byli dla siebie sympatyczni, nie widziałam odrobiny chamstwa. Każdy wiedział, że musi sam zapłacić za jadło i napitek. Wniosek? Negatywne komentarze piszą ci, którzy boją się, że ubędzie im z opieki społecznej na kolejną małpkę i ci, co nie mieli okazji uczyć się w LO I i nabyć trochę kultury. Zajmijcie się może stanem opuszczonych kamienic i pomóżcie je odnowić, nie obsikiwać. Pozdrawiam organizatorów i wielkie dzięki za całokształt.
 
#67 2025-10-06 20:38
To że stowarzyszenie za wszystko zapłaciło Miastu, to oczywista oczywistość i nikt nie ma pretensji do organizatorów, że zapłacili sami za siebie.
I Nie chodzi też o to, że Miasto i szkoła nie partycypowało w kosztach, tylko o to, czy Miasto na tym pikniku zarobiło. Bo Miasto ma zarabiać na wynajmie, podnajmie i dzierżawie publicznych obiektów. A obywatele mają prawo pytać urzędników miejskich, czy Miasto na tym zarobiło, czy wyszło na zero.
Bo to nasze pieniądze, nasze podatki a nie ludzi, którzy mieszkają 500 km stąd.
 
#68 czyn obywatelski 2025-10-06 20:57
Ponieważ jak widać po komentarzach, w przestrzeni publicznej pojawiły się wątpliwości co do słuszności obchodzenia przez ILO jubileuszu 470 rocznicy powstania ILO, sugerowałbym dyrekcji szkoły i stowarzyszeniu przyjaciół rozwianie tych niesłusznych pomówień i złośliwych wątpliwości, poprzez publiczne przedstawienie stosownych historycznych argumentów w chronologicznej kolejności.
 
#69 j 2025-10-06 21:17
Nieładnie robicie komentatorzy, oj nie ładnie.
Po co odbierać absolwentom jedynki poczucie wyjątkowości z powodu ukończenia nauki w liceum z prawie "500" letnimi tradycjami.
Niech w to sobie wierzą, niech się tym cieszą, niech się spotykają przy kaszance i kawie na jubileuszach. To chyba lepsze, niż myśleć o tym, że szkoła powstała za Stalina i wychowywała po linii partyjnej przyszłe kadry a jej tzw. tradycje ewaluowały po latach w tęczowość.
 
#70 do 66. Dodane przez Barbara 2025-10-06 21:54
Tekstami, że jak ktoś nie chciał z tobą iść na piwo, to jest marginesem społecznym, podsumowujesz tylko swój poziom.
 
#71 do 68. Dodane przez czyn obywatelski, 2025-10-06 21:57
Obawiam się, że nawet ChatGPT nie potrafi tak sfałszować dokumentów :)
 
#72 DO 71 2025-10-06 22:38
Też tak myślę. Jednak ChatGPT LGBT+, rodem z 500- set letniej szkoły z tradycjami, być może sobie z tym poradzi. A jeżeli nie, to personel zajrzy do różowej skrzynki lub do pokoju ciszy i tam znajdzie rozwiązanie.
 
#73 Ja 2025-10-07 10:46
To, czy ta szkoła ma 470 lat, 47, 15 czy 1,5 roku było zakładam, dla większości obecnych zupełnie nieistotne. Dla mnie to mogło być i spotkanie z okazji 03 października 2025 roku. Niemniej jednak była to świetna inicjatywa, okazja do spotkania ludzi po - w moim przypadku - 15-20 latach niewidzenia się. Ilość uśmiechów, wzruszeń, podanych rąk i przytuleń jakie się tam przewinęły była ogromna. Wspomnienia - tylko te dobre, tych złych już się nie pamięta po tylu latach. Każdemu życzę takich chwil, życie staje się lepsze, gdy możesz z wiru dnia codziennego skoczyć dwie dekady wstecz i pożartować z ludźmi, z którymi wywijałeś na korytarzach szkoły, grałeś bluesa po garażach czy dawałeś nogę z lekcji, by spędzić wesoło wiosenne dni. A jeżeli chodzi o zarobek miasta - pytajcie miasto, są ku temu odpowiednie procedury prawne. Osobiście dziękuję organizatorom, za pomysł, za wykonanie, za Wasz czas i energię. Bez Was by się nie udało. Sobie dziękuję, że kupiłem bilet, bo 2 dni później już ich nie było... Vivat Academia!
 
#74 Absolwent1997 2025-10-08 11:30
Szkoła z pruskimi tradycjami. Nauczyli mnie uczyć się na pamięć. Smutne 4 lata, nuda i brzydkie koleżanki. Świetna szkoła, no wolne żarty.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama