Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Zgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, ProtestyReligia, Kościół

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

2026202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Trwa rolniczy protest - sprzeciw wobec UE-Mercosur (2025)



Ocena: 3.0 (44 głosów)


Komentarze (83)  

 
#1 Etat 2025-12-30 11:03
Do roboty (...) a nie głupoty w głowie!!!Zabrać dopłaty wszystkim za karę!!!(...) ...my tak wolimy żywność z zagranicy!
 
#2 abc 2025-12-30 11:05
Ludzie. Zrozumcie, że rolnik to już nie chłop w gumowcach! To przedsiębiorca, a przedsiębiorca to ZUS, 19% dochodowego, VAT 23% i 40zł rocznie od każdego metra kwadratowego powierzchni wykorzystywanej na prowadzenie działalności :)
 
#3 jon jon 2025-12-30 11:11
te całe protesty g... dają, tylko zwykłych ludzi wnerwiają. Głosujecie na POPIS (nie nie jestem z "konfabulacji") a to wierni słudzy eurokołchozu to się nie dziwcie, a ROLNICY- pod SEJM OBORNIK I SZAMBO WYLAĆ, STROFOWAĆ ludzi którzy mają wpływ na to jakie prawo się uchwala a nie nękać " kowalskiego " blokadami, to nic nie zmieni, we Francji czy Brukseli jakoś potrafili pod budynki rządowe gnoju narobić a tu aby głośno krzyczycie i nic to nie daje.
 
#4 Zły na rolnika 2025-12-30 11:22
Traktory za setki tysięcy krus śmieszny a strajkują zmienić branże albo iść do pracy !! Inne branżę upadają bez strajkowania !!!!!
 
#5 Marcin 2025-12-30 11:22
Popieram kom.2. Dokładnie takich podatków od nich oczekujemy.
 
#6 Do1 2025-12-30 11:30
Popieram.
 
#7 Jim Halpert 2025-12-30 11:30
Odkąd pamiętam, a żyję już dość długo, rolnicy i górnicy rok w rok o coś strajkują. Najbardziej roszczeniowe grupy pracowników, a wydaje mi się że jedne z nabardziej uprzywilejowany ch. Co im przeszkadza zmienić swoją profesję, przecież jest wolny rynek. Oni są zawsze najbardziej uciemiężeni..
 
#8 dość 2025-12-30 11:33
Ci panowie ciężkim sprzętem wjechali na ścieżki rowerowe, szczególnie ten jeden co stoi w poprzek. Gdzie jest policja? Strajkujcie na swoich polach a nie niszczcie tego co zostało stworzone dla ludzi. Mam nadzieję, że mandat zostanie wystawiony temu panu biednemu rolnikowi otrzymującemu dopłaty do wszystkiego co możliwe z Unii Europejskiej. Bzdury opowiadane o tym, że coś z innych krajów przyjdzie skażone chemią świadczy o nieznajomości realiów przez panów rolników. Dlaczego pomarańcze, mandarynki a czasami nawet banany są tańsze od naszych jabłek, pięknych i gładkich. Czy to czasem nie efekt chemii. Zajmijcie się czymś zimą a nie utrudniajcie życia Polakom.
 
#9 skorzonera 2025-12-30 11:35
Powód protestu jak najbardziej zasadny. Po kiego potrzebne nam np. buraki, zboża, warzywa z Ameryki Południowej? Tańsze? Może przez pierwsze miesiące. Tamtejsi rolnicy a głównie pośrednicy też potrafią liczyć. Gdy zdemolują europejskie rolnictwo oni będą ustalać ceny.
Może inne miejsce blokady byłoby bardziej widoczne. A gdyby tak zablokować parking przed dowolną leszczyńską Galerią?
 
#10 !!! 2025-12-30 11:38
Brawo ROLNICY!!! Tylko Wy widzicie ten "europejski cyrk dziwaków" i skutki jakie to przynosi (zielony ład, mercosur, CO2 i inne banialuki).
 
#11 Jan 2025-12-30 11:40
Rolnik w referendum w 2003 był przeciwko wejściu Polski do Unii Europejskiej. I tyle w temacie rolnika.
 
#12 Flejtuch 2025-12-30 11:42
Jak najdalej od spółdzielni mieszkaniowych i od EMPECu.
 
#13 Prezydent 2025-12-30 11:46
Prezydent Karol Nawrocki obiecał w kampanii, że nie pozwoli na podpisanie umowy z Mercosurem. No to teraz jest czas na realizację obietnicy. Wieś leszczyńska głosowała na Nawrockiego. Wszystko pasuje.
 
#14 Mistyk 2025-12-30 11:49
Rolnik, polityk, ksiądz, policjant, żołnierz, samorządowiec, nauczyciel.......tych ludzi najlepiej omijać szerokim łukiem.
 
#15 Do 1 2025-12-30 11:52
Tyś zdrów?!
Karp z kibuca bardziej ci smakuje niż z polskich stawów?
Mięso, zboża z GMO, z antybiotykami z Ukrainy, z Ameryki Południowej lepiej się grilluje?
Wracaj do swoich!
 
#16 Zibi 2025-12-30 11:58
I polskie traktory !!!!!! he he he.....
 
#17 x 2025-12-30 11:59
polowa tych maszyn zarabia nie na olu tylko na budowach
 
#18 Roman 2025-12-30 11:59
"To nie jest tak, że spotykamy się, bo nie mamy co robić. Jest zimno, każdy mógłby zostać w domu." - a ja muszę w mrozie pracować zamiast siedzieć zimą w domu.
 
#19 przedsiębiorca 2025-12-30 12:00
Polski rolnik .......DEJ.......DEJ......DEJ......DEJ.....
 
#20 Arek 2025-12-30 12:02
Brawo tak trzymać nie dajcie się robić w konia .
 
#21 M. 2025-12-30 12:06
Brawo rolnicy. Walczycie o was i o nas. Popieram.
 
#22 Chandler 2025-12-30 12:09
Uwolnić rynek, zabrać dotacje, normalne kredyty im dać rrso ok 10%, zabrać przywileje!!! Leniwe, roszczeniowe towarzystwo. Nie opłaca się praca na roli, to na produkcję do podleszczyńskic h molochów, to się oczy otworzą, co znaczy zapier(...) za najniższą krajową!
 
#23 marek 2025-12-30 12:12
Ko ciągnikach widać jacy biedni rolnicy. Każdy kosztuje 300-400 tys. PLN i kupiony za kredyt 0% do którego wszyscy dopłacamy.
 
#24 klop 2025-12-30 12:15
Pogonić ich. Niech sobie protestują na swoich polach w lipcu i sierpniu a nie ludziom w środku zimy stwarzać problemy z dojazdem do pracy czy domu. To egoiści bez żadnej empatii .Niech obniżą ceny swoich produktów ,wtedy będziemy je kupować. Są tak samo naszpikowane chemią i antybiotykami jak te z południa i wschodu. Ba nawet bardziej. Na Ukrainie są bardziej żyzne gleby i tamtejsi rolnicy nie muszą tyle chemii wrzucać w ziemię. Pestycydy używają wszyscy ,bo bez nich już teraz nic nie urośnie .Ile razy były artykuły o polskich rolnikach ,którzy mają za nic okresy karencji i pryskają czym, kiedy i ile im się chce. Ile pszczelich rodzin przez to padło ?Ale co tam im się przecież należy. To ,że nas trują to ich nie obchodzi ,bo to jest biznes .Ma być dużo i za spore pieniądze. Dla siebie mają inne uprawy. Ja wolę taniego słodkiego banana lub pomarańczę, niż drogie i bez smaku polskie jabłko .
 
#25 monika 2025-12-30 12:17
Jak tak dbają o wszystko co Polskie: Polski rolnik, polskie pole, polski chleb, na polskim stole, to dlaczego mają niemieckie ciągniki? Tacy patrioci i wyjeżdżają na drogi jak kasa zagrożona. A jak dostają dopłaty z Brukseli to potulni jak baranki. Fałszywość aż kipi.
 
#26 cd 2025-12-30 12:17
z nudów blokują. pokaz traktorków za unijne pieniądze. brać potrafią a nam każą płacić za to że nie potrafią tanio produkować. jak interes jest nie rentowny to do roboty na etat.
 
#27 Do 6 2025-12-30 12:19
Chandler,(...)
Wszystkie koszty, którymi chcesz obarczyć polskiego rolnika, rybaka zapłacisz, ty kupując chleb, jajo, kurczaka czy rybę z kutra!
Twoja głupota przeraża!
 
#28 SaSiNek 2025-12-30 12:24
Milionerzy strajkują, o jejku...
 
#29 Do 18 2025-12-30 12:31
Marek powiedz ile dopłacasz. Ja jestem rolnikiem i płacę ok 100 tyś różnych podatków. Na pewno jakaś ich część idzie na ciebie, a jak pracujesz w budżetówce to ma 100% ja ciebie utrzymuje.
 
#30 Leon 2025-12-30 12:34
do kom 27
Tak - zapłacę temu który zoptymalizuje produkcje i sprzeda najtaniej - reszta niech się martwi o siebie.
Nikt nie pyta firm produkcyjnych jakie mają koszty - co drugi z ludzi tutaj kupuje rzeczy produkowane w chinach, tajwanie i jakoś nie bawią się drodzy rolnicy w polskie ubrania, sprzęt rolniczy itp.
Wolny rynek najlepiej zrobi całej tej (...) co inwestują w Audi, BMW do jazdy pod kościółek a nie w rozwój swoich gospodarstw - TYLE ! Dziękuję i miłego dnia życzę
 
#31 Gdzie są ekolodzy 2025-12-30 12:37
Gdzie są ekolodzy, czemu nie pokazują jak są chodowane zwierzęta w Merkosurze. Dlaczego nie pokazują jak się tam uprawia rośliny, które potem się zjada, ile stosuje się glifosatu który według ekologów jest rakotwórczy. Ile jest stosowanych środków i substancji, które w UE są zakazane od lat, bo są szkodliwe dla zdrowia. Ekolodzy gdzie jesteście???
 
#32 Tomasz 2025-12-30 12:37
Przecież tu nie tylko chodzi o rolnictwo ale o całe etery emisyjności i resztę. Za chwilę zwykły człowiek będzie płacił tyle że nawet sobie nie wyobraża. Nic nie da ten protest jeśli wszyscy polscy nie wyjdą protestować bo Tusk w przeszłości już strzelał do górników i pielęgniarek gumowymi kulami pod sejmem jak było miasteczko. Młodzi nie pamiętają bo to było przed 2010 r grubo, jak rządził . Leszno popiera spokojnie blokujcie i uważajcie na prowokacje bo pewno będzie pełno tego żeby w mediach pokazać .
 
#33 Do rolników 2025-12-30 12:40
Jak Wam w sierpniu zablokuję drogę do skupu to mnie widłami zaje#%*! Weźcie się za robotę. Policja powinna zrobić z Wami porządek.
 
#34 Polak 2025-12-30 12:43
Ale Ty jadem żmije plują, jeśli chcecie z zagranicy jedzenie to jechać tam i mieszkać. Czego zazdrościcie rolnikom? Idźcie z nimi lub róbcie tak jak oni to zobaczymy. Co z wami ludzie?
 
#35 komiwojażer 2025-12-30 12:56
31 - gdzie są ekolodzy? Może mimo świątecznego okresu przyswajają język polski? Nie tylko dla ocen ale także dlatego aby się nie ośmieszać.
 
#36 EMERYT 2025-12-30 13:09
PANOWIE ROLNICY ( TAK PANOWIE ) O DECYZJI W SPRAWIE MARCO-SUR DECYZJE ZAPADAJ¡ W BRUKSELI, PRZECIWKO POROZUMIENIU JAK NARAZIE JEST: POLSKA, FRANCJA WAHAJ¡ SIÊ AUSTRIA I WŁOCHY. PROSZÊ POWIEDZIEĆ CO DAJ¡ BLOKADY DRUG W POLSCE KTÓRYCH TO BLOKAD ZWYKLI LUDZIE MAJA DOSYĆ. WIÊKSZOŚ ROLNIKÓW GŁOSOWAŁO ZA PIS-EM KTÓREGO PRZEDSTAWICIELE W UNII GŁOSOWALI "ZA".
 
#37 po 2025-12-30 13:15
do 1 MOW ZA SIEBIE A NIE MY BO TAKA CHEMIE I ANTYBIOTYKI MOZESZ JESC. WARZYWA SPRYSKANE TEZ CHEMIA I TEZ ZARA NA SPRZEDARZ. SMACZNEGO,JA WOLE ZAPLACIC NAWET WIECEJ ALE ZDROWSZE.
 
#38 Ddddd 2025-12-30 13:21
Bardziej roszczeniowej i uprzywilejowane j grupy nie znam. Mieszkam na wsi i z bliska obserwuję cały ten cyrk. Wieczne narzekanie, że nic się nie opłaca, a za miesiąc nowy ciągnik. Ale nie ma co się zatrzymywać, cały nowy sprzęt, samochody, a to wszystko na jakiś szemranych umowach. Nikt nie kontroluje tego co Ci ludzie robią. Ale innym mieszkańcom wioski nic powiedzieć nie można, bo co by to było bez rolników. Mamy im tylko współczuć i najlepiej nie mówić nic i niczego nie wymagać. Ale to w jakich warunkach czasami muszą żyć zwierzęta, to przechodzi jakiekolwiek granice.
 
#39 Boe Jiden 2025-12-30 13:36
Problem leży w tym (można lubić bądź nie UE), że jednym z filarów była ochrona własnych płodów rolnych m. in. w taki sposób aby nakładać cła zaporowe na importowane produkty. Niestety nie idzie to w dobrą stronę. I o to się tutaj przede wszystkim rozchodzi.

Jednak bardziej smutne jest to, że na końcu po tyłku dostaje odbiorca końcowy czyli klient. Bo on zagłosuje portfelem czyli kupi tam, gdzie będzie taniej.
 
#40 Do 34 2025-12-30 13:43
Kwestii jest parę ale zostanę przy tym, żeby dali obywatelom żyć. Jak chcą protestować to niech jadą do Warszawy. Ostatnio byl protest w Brukseli, coś cicho było o tym, żeby polscy wielcy rolnicy tam jechali. Oni potrafią tylko wkładać kij we własną społeczność. Nie pozdrawiam
 
#41 ewa 2025-12-30 14:06
Jedźcie gnój i błoto, buraki, pyry, jaja i co tam jeszcze macie wlewać u Waszego idola Nawrockiego. ON jest podobno wszechwładny i wszechmogący. Wasz król i cysorz w jednym Wam pomoże. Nie róbcie swojego chlewu na tych nowo powstałych ładnych ścieżkach rowerowych. Jesteście narzędziem w rękach ruskich sługusów!! Serio, nie widzicie tego?? W taki sposób nie zmusicie nikogo do miłości , a tym bardziej do szacunku.
 
#42 Eugeniusz 2025-12-30 14:08
do 2 i 7 Różnych (...) tutaj nasz portal gościł , ale takich (...) jak Pan z 2 i 7 jeszcze nie było Przecież zrozumcie , że rolnicy to nie jest końcówka ceny ich produktu jak Pan z 2 piszesz przymusić do płacenia ZUS, nie wiem dlaczego podatek liniowy 19% i coś tam jeszcze to zrozum człowieku ,że na końcu Ty i ja za to zapłacimy Pan się będzie cieszył, że maja droższe życie gospodarując , ale my zwykli ludzie za to zapłacimy i wówczas faktycznie będzie się opłacać ściągnąć syfiastą żywność z krajów Ameryki południowej , gdyż będzie tańsza , tylko za jaką cenę naszego zdrowia Przecież oni tam nie produkują pod wymogi Unii europejskiej , a nasi rolnicy muszą co stwarza dla nas produkt zdrowszy i bezpieczniejszy dla naszych dzieci Obawiam się , że Polacy są w swojej głupocie tak podzieleni ,że jedni walczą Ci z miasta z naszym bardzo dobrym rolnictwem tylko dlatego ,że jest dość drogo nie widząc ,że pośrednicy cenę podbijają , ale jak wykończą nasze rolnictwo to myślicie ,że za ten syf z Ameryki południowej będzie taniej Otóż NIE wtedy w cenach wyższych niż dzisiaj będziemy płacić jeszcze więcej niż dzisiaj za nasze produkty Kolega z 7 uderzył też w górników Jest udowodnione ,że specjalista górnictwa od wyrobu ścian do pozyskania węgla na tak zwanej powierzchni nie posiada żadnych kwalifikacji w żadnym zawodzie dla poczynania sobie zarobkując na życie z rodziną Wasze komentarze są antynarodowe pro unijne , które Polskę i Polaków ściągają na dno państwa bez przyszłości zawieszonego w niebycie Też mam swoje lata , czy o Taką Polskę walczyliśmy w latach osiemdziesiątyc h - chyb a NIE ? Pozdrawiam Eugeniusz
 
#43 212 2025-12-30 14:14
do kom 2 KRUS powinien być zlikwidowany .
 
#44 To nie o nas chodzi! 2025-12-30 14:34
Rolnik walczy o nas? Buhahaha... walczy o swoje interesy. Jak UE chciała wprowadzić ograniczenie pestycydów, to rolnikom nie pasowało i też strajkowali! To tez w trosce o nas? Dla siebie mają swoje świnki, kurki, jajeczka, dla nas masówka z antybiotykami i opryskami! Taka prawda.
 
#45 Miejcowy 2025-12-30 14:40
Niestety ludzi głupich zawsze było więcej niż mądrych.
Brawo rolnicy, jestem z wami.
 
#46 Marek Złotnicki -POwyborczo 2025-12-30 15:13
A PSL był na proteście ?
 
#47 Edzio 2025-12-30 15:28
Dziś rolnicy znowu zablokowali drogę, którą jechałem. Ale nic to. Podczas żniw ZAWSZE gdy widzę kombajn z hederem na drodze albo ciągnik z zepsutymi światłami to blokuję i dzwonie na Policję. W tym roku złapałem tak 4 rolników. Płacą i złorzeczą. To jest po prostu odroczona kara za zabieranie mojego cennego czasu. Nieroby w zimie leżą do góry brzuchem to im się zachciewa protestów. Ale na takich są sposoby. Zachęcam wszystkich do łapania rolników. Często traktorzyści są pijani, przyczepy nie mają oświetlenia, pojazd nie ma ubezpieczenia. Trzeba ukrócić ich samowolkę.
 
#48 Doradca 2025-12-30 15:44
Drodzy rolnicy, najpierw zacznijcie płacić ZUS, zrezygnujcie z dopłat, z preferencyjnych kredytów, z taniego paliwa bez podatku, z ulg podatkowych, a później możecie sobie robić co chcecie. WOLNY RYNEK zweryfikuje czy wasze produkty traktowane ostrą chemią znajdą zbyt, czy będziemy woleli kupować żywność importowaną. Ale nie mieszajcie nas w wasze antyunijne rozgrywki. My, zwykli ludzie nie chcemy wyjścia z unii. Nie chcemy powrotu do lat 1990!
 
#49 Do 48 2025-12-30 15:54
Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy o czym piszesz. Jakie lata 90 te? Świat poszedł na przód nigdy nie będzie takiego czegoś jak w latach 90-tych, chociaż marszałek sejmu rodem z lat 80-tych. Zrozum że rolnicy to czubek góry a to czym chce ta Unia nas obarczyć to oczka się otworzą tym mniej kumatym bo ci kumaci już to wiedzą. Straszenie Rosja już się znudziło przedtem pandemia, co teraz wymyślą? Rolnicy jesteśmy z wami !!!
 
#50 Astek 2025-12-30 15:56
Ciekawe czy w reżimowych tv TVP i TVN pokażą ten protest i jakie prowokacje będą robić żeby oczernić rolników? Tam propaganda przeskoczyła PiS a już powoli przerasta Białoruś
 
#51 do 49 2025-12-30 16:47
Gorszych bzdur nie widziałem jak żyję. Te rolnicze protesty są próbą generalną. Jak ruscy nas zaatakują to rolnicy mają wyjść na drogi i zablokować główne węzły, żeby wojsko nie mogło przejechać. I to wszystko pod pozorem protestu. Ćwiczycie regularnie blokowanie, macie na mapach główne węzły. Jest to wroga akcja. Ale spokojnie. Dzisiaj nagrałem juz 2 traktorzystów jak jechali i rozmawiali przez telefon to się zdziwią jak przyjdą mandaty :)
 
#52 Bajka 2025-12-30 17:11
Jad aż się wylewa z komentarzy pod tym postem.
Ilu z Was dopiero co łamało się opłatkiem, szło na pasterkę?
Za socjalizmu wielu z Was marzyło o tym, aby mieć rodzinę na wsi.
Jak jeździliście do takiej chłopskiej rodziny to i jajka do domu przywieźliście i owoców siatki, a o warzywach i pyrach nie wspomnę.
Kiedy niemal wszystko było na kartki taki rolnik tylu kartek nie dostawał, musiał sam się wyżywić, a przy okazji wyżywił i rodzinę z miasta.
Świniobicie, miastowa rodzina kochała ten czas, nawet pomagali wieprza ubić aby tylko się załapać .
Dzieci miastowe na wakacje na wieś bo przecież chłop do fabryki nie musiał chodzić i do biura. Chłop ma fabrykę i biuro 24 godziny na dobę.
Jesteście zatruci jadem, żyjecie tym jadem i staliście się jadem.
Zamiast ramię w ramię walczyć o lepszą Polskę Wy patrzycie, aby Polak Polakowi dokopał, im mocniej tym większą macie radość.
Zamiast dążyć do tego abyśmy jako Polacy mieli tylko lepiej, Wy cieszycie się z równi pochyłej innych.
Podzielonym narodem łatwiej sterować.
Dokąd zmierzacie?
 
#53 xxx 2025-12-30 17:21
jaka jest waga takiego ciagnika samego plus wanna tyle ile tir zaladowany a ile placi sie za auto ciezarowe a ile za ciagnik jakie wymagania ma rolnik zadne a wlasciciel auta oplaty do gminy tachograf karta przedsiebiorcy karta kierowcy wszystko na czas sczytywane plus badania i testy psychologiczne wszystko na czas i wszystko platne wiec pytam czego oni jeszcze chca chetnie sie zamienie zapomnialem o zusie i nieruchomosciac h
 
#54 opryskiwacz pl 2025-12-30 17:44
Oni twierdzą że produkują zdrową żywność hahaha a koło domu po 2-3 opryskiwacze trują nas na potęgę kłamcy
 
#55 Leszczyniak 2025-12-30 17:50
Jadem plujecie.
Ja nie wiem o co rolnikom chodzi ale skoro wyszli na drogi, to pewnie trochę racji mają.
 
#56 adam 2025-12-30 18:03
do 43 krus to plac krus i puzniej na starosc dadza ci ochlapy leki zarcie o fajkach i chlaniu zapomnij widac ze wisiales na choince trepie
 
#57 pocowaszeswary... 2025-12-30 18:19
Prawdą jest, że jak ktokolwiek po coś wyciąga rękę to powinien liczyć się z tym, że z czasem może się to obrócić przeciwko niemu... i nie dotyczy to tylko rolników, ale każdego kto wchodzi w jakikolwiek układy... Za wszystko w życiu trzeba zapłacić i na to liczą ci, co szukają haków na innych... skąd my to znamy.
Ale teraz należy odrzucić ziarno od plew. Pomimo różnić statusu społecznego, poglądów potrafili to zrobić polscy Powstańcy Wielkopolscy. Przychodzą takie momenty w naszym życie, kiedy musimy umieć stanąć ponad różnicami, bo tylko dlatego przetrwała nasza polska tożsamość i Ojczyzna. Nie możemy popadać w apatię naiwnie tłumacząc, że mnie to nie dotyczy. Dotyczy i to bardzo tylko nie umiesz lub nie chcesz się do tego przyznać przed sobą samym. Chwalisz się, że markety pełne i rolnik ci nie potrzebny, ale nie myślisz od czego chorujesz... Kto pomyślał skąd nagle w tych marketach taki wysyp owoców egzotycznych, warzyw - chyba udajecie, że wierzycie, że to urosło na polu a nie w laboratorium genetyczneym. Nie widzicie co się dzieje z kawą i planują z czekoladą? Już się nie opłaca sprowadzań zdrowej, dobrej kawy, wkrótce kakao, więc masowo produkują w laboratoriach... Wystarczy na opakowaniu poszukać producenta. NI MA- jest tyko wskazanie gdzie pakowano. Udajecie, że nie wiecie o co chodzi czy tak popadliście w apatię, ze wam zwisa czym będziecie karmić swoje dzieci...Dlaczego każde pokolenie jest coraz słabsze i podatniejsze na manipulacje inżynierii genetycznej, biometrycznej? Szczycisz się, że rolnik i inni nie są ci potrzebni, ze cię denerwują- skąd ta zawiść płacą ci?) ale nie pamiętasz, jak półki były puste i jedzenie kontrolowane, bo rościsz sobie prawo do wiecznego dobronytu...
 
#58 oj 2025-12-30 18:40
DO 23 Piszesz jak pijany zajac po pierwsze ciagniki sa w cenie 150000 250000 tys era 330 i syrenek minela zobacz zwykly pracownk jezdzi tez autem za 150000 i duzo wiecej nnie mowiac o dyrektorach prezesach/
 
#59 Do 53 2025-12-30 19:00
Do kom 53.
Nigdzie nie jest napisane, ze właścicielem ciągnika rolniczego może być tylko rolnik. Kup sobie traktor zamiast ciężarówki i rób transport. A jak chcesz być ubezpieczony w KRUS z całym jego dobrodziejstwem , też da się zrobić.
 
#60 Do kom 43 2025-12-30 19:00
Dlaczego mundurowi,sędzi owie,,posłowie nue płacą ZUS ? Weź o tych piszą zarabiają nie takue kwoty miesięcznie hak rolnicy ,miej pretensje do tych zawodów!!!
 
#61 Do 51 2025-12-30 19:12
Ty jesteś tym uciekinierem z wariatkowa? Rolnicy dacie radę Leszno z wami. Blokować. Bo takie stanie na rudym nie robi wrażenia dziś już wrzucają o pogodzie newsy żeby odwrócić uwagę ludzi i zastraszyć a to zwykły śnieżek a temp w plusie. 30 lat temu dzieci byłby złe jakby taka pogoda była no za mało śnieżnie i za ciepło. Był covid była wojna teraz rząd straszy pogoda
 
#62 Mariusz 2025-12-30 19:21
Brać przez lata setki miliardów potrafili, za nic. Ale zeby troche sie dostosować to rzeczywistosci to już nie idzie, banda robaków
 
#63 El Chico Paco 2025-12-30 19:22
Brawo rolnicy, walczcie o swoje ale i o nasze bezpieczeństwo żywnościowe.
 
#64 x 2025-12-30 19:48
do 58 zgoda ale pracownik albo zapracowal albo siedzi na kredycie nikt mu do tego auta nie dolozyl a wam daja unijne doplaty i zawsze wam malo o to w tym wszystkim chodzi a wy zawsze kota ogonem
 
#65 Bor 2025-12-30 21:29
Ile tu niegodziwych wpisów na temat rolników. Piszą osoby nie mające zielonego pojęcia o pracy w rolnictwie. Nie mają też zrozumienia zagrożeń jakie wynikaja ze zniszczenia rolnictwa w Europie i to zagrożeń dla nich samych i ich rodzin. Można mieć tylko nadzieję, że rolnicy się nie ugn. Wspierajmy ich w każdy możliwy sposób.
 
#66 Rolnik 2025-12-30 21:55
Bez blokowania a każdemu źle, może trzeba zablokować drogi jak Francja
 
#67 Rolnik 2025-12-30 22:23
Pełna mobilizacja na Warszawę a kto nie może to na węzeł
 
#68 do 65 2025-12-30 22:58
Jak będą produkować zdrową żywność to każdy kupi. Ale jak żywność produkowana przez polskich rolników jest nic nie lepsza od tej zagranicznej ,bo tak samo albo nawet bardziej skażona chemią (ziemie są mizernej klasy )to wolę wybrać taką samą ale tańszą. Proste. Ciekawe tylko ,że jak rządził pis i kiedy to oni podpisywali umowy w UE jakoś nie protestowali. Przypadek ? Byli wtedy głupi a teraz za panowania nowych władz zmądrzeli ? To tylko chwalić te władze ,które rozumu dodają i to bez dodatkowych kursów.
 
#69 ale jaja 2025-12-31 09:33
a dlaczego chodzicie w chińskich ciuchach?
 
#70 hadziaj 2025-12-31 10:01
jedzcie protestowac do Warszawy do polityków ,wy tylko nękacie swoimi protestami szarych obywateli którzy niemają na nic wpływu ,rolnik boi się władzy i niepojedzie do Warszawy PRAWDA?
 
#71 jozef 2025-12-31 10:21
DO kogo (...) mają pretensje? Niech mają do siebie, trzeba było głosować na tych co im to załatwili? Pis(...) i reszta. Ich ścigajcie a nie teraz dajecie się szczuć. Zresztą (...) zawsze widzieli tylko czubek własnego nosa.. Rozumiem ich ciężką pracę , ale mało kto może się pochwalić takimi dobrami materialnymi jak oni. Choć ja też tyram ale nie stać mnie na takie luksusy .Zastanówcie się , co dostaniecie jak już pożegnacie UE, której tak nienawidzicie. Powiem Wam KOŁCHOZY!
 
#72 Jabek 2025-12-31 12:02
Spokojnie w mediach nic nie podają za dużo o rolnikach bo teraz rząd walczy z 7 cm śniegu na drodze i nakręca spiralę zagrożenia. Zawsze znajdzie się jakiś zastępczy temat żeby nie pokazać niezadowolenia ludu,
 
#73 Edzio 2025-12-31 12:07
Te rolnicze protesty są próbą generalną. Jak ruscy nas zaatakują to rolnicy mają wyjść na drogi i zablokować główne węzły, żeby wojsko nie mogło przejechać. I to wszystko pod pozorem protestu. Ćwiczycie regularnie blokowanie, macie na mapach główne węzły. Jest to wroga akcja. Tyle w temacie.
 
#74 Do 71 2025-12-31 13:12
Za Zielonym Ładem głosowali europosłowie z pięciu głównych partii: Koalicji Obywatelskiej, PSL, Lewicy, Polski 2050 i Zielonych.
Wśród zwolenników znajdują się znane postacie, takie jak Bartosz Arłukowicz, Jerzy Buzek i Robert Biedroń.
Ostatecznie rezolucja została przyjęta większością 482 głosów, w tym 23 głosami z Polski.
Przeciw głosowali europosłowie z partii PiS, co wskazuje na podział w kwestii polityki klimatycznej.
Zielony Ład ma na celu przekształcenie gospodarki UE w bardziej zrównoważoną i ekologiczną.
 
#75 Do 71 2025-12-31 13:36
Oto lista europosłów z Polski, którzy głosowali za Zielonym Ładem: Bartosz Arłukowicz (KO), Jerzy Buzek (KO), Jarosław Duda (KO), Tomasz Frankowski (KO), Andrzej Halicki (KO), Krzysztof Hetman (PSL), Danuta Huebner (KO), Adam Jarubas (PSL), Jarosław Kalinowski (PSL), Ewa Kopacz (KO), Janusz Lewandowski (KO), Elżbieta Łukacijewska (KO), Jan Olbrycht (KO), Radosław Sikorski (KO), Róża Thun (Polska 2050), Marek Balt (Lewica), Marek Belka (Lewica), Robert Biedroń (Lewica), Włodzimierz Cimoszewicz (Lewica), Łukasz Kohut (Lewica), Leszek Miller (Lewica), Bogusław Liberadzki (Lewica) oraz Sylwia Spurek (Zieloni).
 
#76 Do 71 2025-12-31 13:49
Partia PiS oraz niektórzy przedstawiciele innych ugrupowań podnoszą argumenty, że Zielony Ład może zagrażać stabilności energetycznej kraju, zwłaszcza w kontekście uzależnienia od źródeł energii odnawialnej. Ponadto, obawy dotyczą również tego, że nie wszystkie regiony Polski są gotowe na szybkie wdrożenie zmian, co może prowadzić do nierówności w rozwoju.
 
#77 On 2025-12-31 13:55
Każdy mądry tylko nikt nie patrzy na to ze osoby które strajkują nie wołają o pieniądze tylko o zablokowanie importy żywności z krajów gdzie nie obejmują żadne wymagania żywnościowe.
 
#78 do 77 2025-12-31 15:24
A gdzie oni byli jak to uchwalali teraz to musztarda po obiedzie
 
#79 Psuje 2025-12-31 16:37
I czego niszczą drogę dla rowerów maszynami?
 
#80 xxx 2025-12-31 17:35
do 77 jest wolny rynek jak nie umie ktos rzadzic niech zamyka bude i tyle nauczyli sie ze ktos zalatwia dofinansowania i prowadzi papierki a teraz sa bezradni i siedza na ulicy
 
#81 Do 80 2025-12-31 18:58
Jakby pozwolili chodowac i sadzić jak rolnik chce to pół biedy ale rząd nakazuje że mają robić tak i tak a tam gdzie Bruksela ma kapitał mogą robić co chcą. Niech dadzą wolny rynek. Za chwilę będziesz siedzieć w 19 stopniach i będą mówić z kim masz spać. Koniec unii bliski
 
#82 xxx 2025-12-31 19:48
jesli unia sie skonczy to nie edziecie mieli doplat i final
 
#83 haisenberg 2026-01-02 14:34
Jak będziecie zdychać z głodu i zamarzać w domach, bo wiatraczki i fotowoltaika nie dadzą rady, a węgla/kopalń nie będzie, to przyjdziecie po rozum do głowy!
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama