Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Religia, Kościół

66 wyświetleń
30 wyświetleń
1592 wyświetleń
2551 wyświetleń
4601 wyświetleń
4213 wyświetleń
3152 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, ProtestyReligia, Kościół

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

2026202520242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Orszak Trzech Króli w Lesznie



Ocena: 2.7 (15 głosów)


Komentarze (87)  

 
#1 Jeden Król 2026-01-06 15:36
Ryszard Petru mocno się pomylił mówiąc o 6 królach.
 
#2 rachmistrz 2026-01-06 15:45
'nieśli złoto, kadzidło i mirrę' i ta tradycja gromadzenia bogactw przez kościół wiernie jest utrzymywana od 2000+ lat
 
#3 Polo Prawica 2026-01-06 16:42
Nigdy nie było trzech króli , powielanie kłamstwa w celu zniewolenia religijnego .
 
#4 Do 2 2026-01-06 16:55
Nieśli Panu Jezusowi w Żłóbku.
 
#5 Do 3 2026-01-06 16:56
Pozwolę się nie zgodzić.Dlaczego ludziom próbujesz obrzydzić ich wiarę?
 
#6 Prawdziwy Patriota chodzi w Orszaku 2026-01-06 17:01
Ulicami blisko tysiąca miejscowości w całej Polsce przejdą Orszaki Trzech Króli, bożonarodzeniow a tradycja.

Tegoroczne wydarzenie odbędzie się pod hasłem "Nadzieją się cieszą!", a w Warszawie weźmie w nim udział para prezydencka -prezydent Karol Nawrocki wraz z małżonką, Martą. W całym kraju przygotowano setki tysięcy koron, śpiewników i atrakcji dla wiernych.
 
#7 ? 2026-01-06 17:02
Zgodnie z legendą czoło pochodu z trzema królami na wielbłądach?
Jeden, żaden?!
To ja inną bajkę czytałem.
Tu chyba trzech jeźdźców Apokalipsy?!
 
#8 Błażej 2026-01-06 17:13
Na modły jest czas, na pracę jest pora, przypomnieć więc trzeba ORA ET LABORA
I nie poprzestań, na Bogu Chwała, bo Arka się sama nie zbudowała.
Niech zadmie odważnie ktoś w złoty róg, a echo powtórzy - dopomóż nam Bóg,
Niech dźwięk rogu przenika do duszy, niech topi żelazo i skałę kruszy,
To nie ma być coś, przed czym zając nie czmycha, lecz coś co skruszyło mury Jerycha
Budzące grozę jak Polska Husaria, i piękne zarazem, jak imię Maria.
Nie bądźmy bierni bo czas ucieka, a Bóg nic nie zrobi bez chęci człowieka
 
#9 ad. 6 2026-01-06 17:27
Jeszcze w konstytucji mamy wolność religii. Pan Prezydent RP brał udział już w miejscu swojego zamieszkania.
 
#10 Do 8 2026-01-06 17:37
Skoro tak znasz bardzo dobrze przebieg potopu, to wytłumacz mi proszę jak Noe pozbierał zwierzęta z całego świata ? Druga sprawa, Dlaczego dobry Bóg pozabijał ludzi na całym globie, oszczędzając tylko rodzinę Noego?
 
#11 Do 8 2026-01-06 17:38
Bóg jest wszechmogący. Moze robić co chce. Inaczej to mówimy tylko o słudze człowieka, który robiłby to czego chce człowiek. Pamiętaj. Bóg jest wsczechmocny. Może wszystko, czy człowiek chce czy też nie. Chcenie człowieka nie ma nic do rzeczy. To jest chciejstwo zwykle.
 
#12 xxx 2026-01-06 17:41
Jeszcze niedawno podobne eksponowanie religii na ulicach wydawało mi sie śmieszne.
Obecnie zrozumiałem że wole tradycje Katolickie wszelakie, bo próżni w religii nie będzie, albo to albo Islam.
 
#13 Do 8 2026-01-06 17:46
"Bóg nic nie zrobi bez chęci człowieka?"

A Abraham, któremu Bóg kazał poświęcić syna w ofierze? Abraham chciał zabić swojego syna? Nie. Bóg chciał go wypróbować i kazał mu poświęcić w ofierze syna.

A Hiob? Hiob chciał, żeby Bóg mu zabrał całą rodzinę? Nie, ale mu zabrał.

Dlaczego Bóg jednych ludzi jest inny niż Bóg innej grupy ludzi? Jak to wyjaśnisz?
 
#14 Do 9 2026-01-06 18:21
Oczywiście. Pan Prezydent RP jest Wielkim Polskim Patriotą o wspaniałych cechach osobowościowych i niemniej wspaniałym życiorysie. To Prawdziwy Człowiek Katolik i Patriota. Należy z Niego brać przykład. Skoro Pan Prezydent RP chodzi w Orszaku to Prawdziwy Polak też powinien. Tak uważam. Czy Pan Bosak, Mentzen oraz Braun szedł w Orszaku? Czy ktoś może znalazł informacje? Ja bym był bardzo zadowolony, gdyby prawdziwi Polacy patrioci dawali przykład całemu społeczeństwu.
 
#15 Do 10 2026-01-06 18:25
Ponieważ jest Bogiem. Nie zrozumie tego żaden człowiek, choćby i bardzo chciał. Chciałby być równy Bogu. To niemożliwe. Żaden człowiek nie pojmie jakimi ścieżkami chodzą myśli Pana. Nor został wybrany. Tak jak Mojżesz. Zapytaj Boga jak się z nim spotkasz dlaczego robi to co robi. Dlaczego żądasz odpowiedzi od człowieka?
 
#16 Do 10 2026-01-06 18:31
Nie wiesz może czy na arce były też bobry i
korniki?
 
#17 Do 9 od 6 2026-01-06 18:36
No widzisz,. Zgadzamy się. Prawdziwy Polski Patriota (chyba nie zaprzeczysz) chodzi w Orszaku.
 
#18 Do 11 2026-01-06 18:37
Czyli jak ktoś morduje, jest złodziejem lub na przykład molestuje dzieci, to jest chciejstwo Boga ? Według twoich słów tak z tego wynika.
 
#19 ula 2026-01-06 18:37
Nie mam nic przeciwko temu - jest to piękne, jednoczące. Nigdy jednak nie ma informacji, kto to finansuje! Szczerość i prawda powinna iść tu w parze.
 
#20 ad 12 2026-01-06 18:41
Mnie już kościelne dzwony nie przeszkadzają, może dlatego, że są trochę mniej hałaśliwe. W Hamburgu za głośno biły. Kościół zamknięto, jest meczet. Mieszkańcy marzą, żeby dzwony wróciły.
 
#21 DO 14 2026-01-06 18:54
Czyli ja Prawdziwy Polak powinienem też brać udział w kibolskich bójkach, zażywać snusy, sprowadzać kumplom panienki lekkich obyczajów ?Coś ci w głowie się pomyliło .Może za dużo tych snusów?
 
#22 Polo Prawica 2026-01-06 18:58
Znów się pod Polo Prawice podszywają.

Na kremlu czy w kraju?
 
#23 Do 21 2026-01-06 19:10
To wszystko to piszesz to nieprawda. A o tym ostatnim to lepiej dla swojego dobra nie pisz. Oni teraz śledzą takie wpisy. I pozywają.
 
#24 Do 19 2026-01-06 19:12
Kto finansuje przejście ludzi poprzebieranych za postaci świętych przez ulicę? Serio? Przecież każdy ma w domu jakieś przebranie i idzie. O jakie finansowanie chodzi, bo nie rozumiem. Kawałek tektury na głowie i gotowe.
 
#25 Do 28 2026-01-06 19:12
To jest chciejstwo człowieka.
 
#26 Do 18 2026-01-06 19:14
Jeśli ktoś wierzy w Boga i Szatana to powie, że to jest chciejstwo Szatana.
 
#27 Arek 2026-01-06 19:16
Czy można palić kominkami i kozami? W poradniku podają że w razie wojny można palić. Niech ten Tusk z Unia się zdecydują czy można czy nie.
 
#28 Do 20 2026-01-06 19:18
Skoro marzą to nic prostszego - niech zaczną chodzić do kościoła i utworzą na nowo wspólnotę. Coś nie wierzę w te ich marzenia. Oni są już w innej rzeczywistości. Marzą, żeby pozbyć się meczetów. W to uwierzę.
 
#29 Do 18 2026-01-06 19:19
Nie. To nie wynika z moich słów.
 
#30 Do 16 2026-01-06 19:20
Pomyliłeś komentarze, pytanie powinien być zadać do ósemki. Wydaje mi się że na arce korników nie było, bo by się Noemu krypa zawaliła.
 
#31 Do 22 2026-01-06 19:21
Pani Poloprawica. Pani już tyle tu nawywijała, że trudno dociec, WHO is WHO. Zaznaczam to nie ja się podszywam. Pani sobie zastrzegła swój nick w urzędzie patentowym? Nie? To każdy może sobie używać do woli. Pozdro.
 
#32 do 19 2026-01-06 19:22
Istnieje Fundacja Orszak Trzech Króli, z s.w Warszawie. W Wielkopolsce Patron Marszałek Województwa Wielkopolskiego  Marek Woźniak. W Lesznie pod patronatem Parafii św. Mikołaja i (finansowym?) Prezydenta Miasta Leszna. Są plakaty w mieście.
 
#33 Do 18 2026-01-06 19:24
Natomiast z 8 wynika, że jak człowiek nie zechce, to Bóg nic nie może. I gdzie tu logika? Ergo. Po co nam Bóg, który nic nie może? Jeśli wszystko w rękach człowieka, to Bóg nam nie jest potrzebny do niczego.
 
#34 Do 21 2026-01-06 19:31
Ale głosowało na niego 10.606.877 uprawnionych Polaków, uznając go za Prawdziwego Polskiego Patriotę. Nie sądzę, aby zgadzali się z tym co o nim napisałeś. Nawet mam pewność, że uważają to za kłamstwo i manipulację.
 
#35 Święto Objawienia Pańskiego 2026-01-06 19:45
Brawo dla organizatorów!
Brawo Vico :)
 
#36 Do 21 2026-01-06 19:54
Myślę, że wielu Prawdziwym Polakom to imponuje. W końcu to ONI wybrali Prezydenta RP. Co oznacza, że albo w to nie wierzą co piszesz, albo im to nie przeszkadza. Zresztą Pan Prezydent RP ma bardzo wysokie notowania w sondażach obecnych. Jest uważany za najbardziej sprawczego polityka. Jest uważany za polityka dobrego. Takie jest zdanie większości Polaków.
 
#37 Do 15 2026-01-06 19:57
Skoro tak znasz bardzo dobrze przebieg potopu, to wytłumacz mi proszę jak Noe pozbierał zwierzęta z całego świata ? Nie odpowiedziałeś na to pytanie.
 
#38 Do 21 2026-01-06 20:00
Myślę, że obraziłem uczucia wielu Polaków, którzy głosowali na Pana Prezydenta.
 
#39 popieram 8 2026-01-06 20:07
Jan Paweł II Kielce 1991r- To jest moja matka, ta ziemia! To jest moja matka, ta Ojczyzna! To są moi bracia i siostry! I zrozumcie, wy wszyscy, którzy lekkomyślnie podchodzicie do tych spraw, zrozumcie, że te sprawy nie mogą mnie nie obchodzić, nie mogą mnie nie boleć! Was też powinny boleć! Łatwo jest zniszczyć, trudniej odbudować.
 
#40 Do 37 2026-01-06 20:26
Odpowiedziałem. Nie wiem. Zapytaj Boga jak się z nim spotkasz jak to zrobił. W końcu On wie wszystko. Nie pytaj mnie człowieka. Zapytaj Boga w odpowiednim momencie. Wymyślanie jak to zrobił jest niedorzeczne.
 
#41 Do 39 2026-01-06 20:27
To ten wierszyk z 8 napisał Jan Paweł II. ? Serio?
 
#42 Do 39 2026-01-06 20:29
Co ma kom 8 do Jana Pawła II. Nie rozumiem.
 
#43 Do 27 2026-01-06 20:31
W razie W można wszystko. Jedno co warto. To upić się warto.
 
#44 Do 39 2026-01-06 20:39
Pamiętam te słowa i to moejsce. Robiły wtedy wrażenie. To było wtedy coś. Ta wizyta. Ten klimat. Ta nadzieja ludzi na obalenie komuny. No i stało się w końcu. Komuna obalona. Niestety poszło jakoś w złym kierunku wszystko.
 
#45 Do 21 2026-01-06 20:41
Powinieneś jejsc pronce polo- polskie, głupio się uśmiechać, zrobić z siebie błazna no i bywać w zatoce sztuki
 
#46 Do 29 2026-01-06 20:43
Pamiętaj. Bóg jest wsczechmocny. Może wszystko, czy człowiek chce czy też nie. Chcenie człowieka nie ma nic do rzeczy. To jest chciejstwo zwykle...... Co wynika z tych słów ?
 
#47 Do 40 2026-01-06 20:51
To nie jest wymyślanie lecz dociekliwość, jak od strony orgaznizacyjnej mu się to udało. Jest bardzo dużo mitów, czy to w mitologii greckiej, rzymskiej czy sumeryjskiej, każdej jest mowa o potopie. Pewien Holender wybudował Arkę Noego według wskazówek z Biblii i rzeczywiście ona pływa, można wygooglować Jak wygląda. Jednakże Amisze próbowali i im się nie udało.
 
#48 Do 46 2026-01-06 20:56
To co napisano.
 
#49 Do 30 2026-01-06 21:00
Od kornika krypa się nie zawali. Albowiem do swojego cyklu życiowego potrzebuje drzewa rosnącego. Drzewa żywego, nie deski, nie drewna. W deskach mogłyby żyć kołatki. To inny gatunek owada. Kornik nie żyje w deskach ani meblach. Słynna akcja w Białowieży. Tam kornik niszczył drzewa. Żywe drzewa, które trzeba było wyciąć.
 
#50 Do 47 2026-01-06 21:08
Ale cudownych zjawisk się nie analizuje. W nie się wierzy lub nie.
 
#51 Do 45 2026-01-06 21:14
To jestem bez szans. Nie lubię Prince Polo, wolę polo prawicę, bez względu na jej autentyczność, zabawna jest. Zatoki mi czasem szwankują, bo mam polipy i muszę usunąć, a błaznowanie mi nie wychodzi, choć bardzo się staram. Co robić? Jak żyć? Chyba wezmę snusa, bo się zestresowałom.
 
#52 do kom 8 2026-01-06 21:20
A dlaczego cierpimy, chorujemy, przypatrujemy się nałogom bliskim i jesteśmy bezradni dopóki oni samo się nie podniosą? Przykłady można mnożyć, więc.. skąd ta naiwność? Bóg chciał go wypróbować i kazał mu poświęcić w ofierze syna... codziennie jesteśmy poddawani próbom przez Boga i dopóki roboty i biometryka nie odebrały nam wolnej woli mamy prawo wybierać. Niektórzy mówią o głosie intuicji, inni Boga, Ducha Świętego... każdy doświadcza w swoim życiu momentów, snów, w których ktoś mu podpowiada, żeby coś zrobił lub nie...Problem polega na tym ,że najczęściej lekceważymy ten głos i polegamy na sobie...a potem mamy do wszystkich pretensje tylko ni do siebie.... i nie chcemy się zmienić wmawiając wszystkim wkoło, ze to oni powinni się zmienić...
 
#53 Do 47 2026-01-06 21:21
No dobra. Ten potop to taka legenda przecież. Taka przenośnia literacka. Cała Biblia obfituje w różne przenośnie. No chyba nikt już nie sądzi, że Bóg wyjął żebro z ciała Adama i zrobił Ewę niczym niezapomniany Słodowy. To jest taka metafora. To z Noem to też metafora. Na żadnej arce nie zmieściłyby się wszystkie gatunki roślin i zwierząt. Wiecie ile jest samych owadów na ziemi? No niemożliwe. Chyba, że to się działo w innym wymiarze. Zjawisko paranormalne, równoległa rzeczywistość lub coś takiego.Choć wg badań geologicznych w dziejach ziemi był prawdopodobnie wielki potop , który wiązał się z rejonem basenu Morza Śródziemnego.
 
#54 Ewelina 2026-01-06 22:06
Raduje się serce, raduje się dusza, gdy widać jak Leszno w orszaku rusza.
 
#55 Do 52 2026-01-06 22:06
Czy uważasz, że te cierpienia to próby pochodzące od Boga? W jakim celu nas tak testuje? Co Bóg z tego ma, że wystawia człowieka na próbę każdego dnia? A co jeśli to nie Bóg? Jeśli stworzył świat, zróbmy takie założenie, i przestał się tym dziełem interesować, bo takich światów stworzył miliardy? A może jesteśmy tylko jakimś organem boskiego ciała? Jest tyle możliwości ..... Każda religia to próba odpowiedzi na pytanie:" dlaczego świat istnieje i co robi w tym świecie tak wg nas wyjątkowa istota jak człowiek". I czy aby nie ma takiej fajnej opcji przedłużenia sobie życia po śmierci w innym wymiarze. Każda religia to obiecuje jako nagrodę za dobre życie. Człowiek nie mógłby istnieć bez wizji tej nagrody? To byłoby zbyt przygnębiające?
 
#56 Do 52 2026-01-06 22:36
Cała wypowiedź podobałaby mi się, gdyby na początku postawić dwa wyrazy, a mianowicie :" moim zdaniem". To jest Twoje zdanie i być może innych ludzi, ale pomijając to stwierdzenie na początku powstaje wrażenie, że tylko taka wersja jest właściwa i innej nie ma. Otóż nie. Moim zdaniem każdy niesie swoją własną wersję przeżywania życia i świata. I nie ma ona charakteru uniwersalnego, który można zastosować w stosunku do każdego człowieka.
 
#57 Lech 2026-01-06 22:43
Do ,6: Co ma wspólnego patriotyzm z religią,? Patria to Ojczyzna, a nie Kościół .
 
#58 Do 52 2026-01-06 22:58
Nie zgadzam się z tym.
 
#59 Są postępy 2026-01-06 22:58
Pragnę pogratulować braku corocznego blackface na rzecz osoby o ciemniejszej karnacji.
 
#60 Ad 52 2026-01-06 23:07
Za kilkadziesiąt lat lub nawet wcześniej sztuczna inteligencja zostanie zaimplementowan a do ludzkiego mózgu. To raczej zdarzy się szybciej niż myślimy. Mnie zastanawia, co na to Bóg? Jeśli twierdzimy, że nas stworzył to musi Mu być przykro patrzeć na takie cuda. A może wręcz przeciwnie. Przygląda się nam z zainteresowanie m co tu sobie wymyślamy i jak sobie radzimy. Przypisujemy Bogu ludzkie cechy. Kiedy Go opisujemy mówimy, że jest dobry, współczujący, miłosierny. To są cechy ludzkie. Nie potrafimy inaczej Go opisać. Nie mamy żadnych narzędzi, żeby zgłębić ten temat. Ja tak właśnie to widzę. Ogrom niesprawiedliwo ści i cierpienia wskazuje na to, że nas stworzył i teraz sobie patrzy co z tego wyniknie. Co oni tutaj jeszcze zepsują. Może ma kilkaset lub więcej takich pootwieranych poletek eksperymentalny ch? Ciekawe jak wypadamy na tle pozostałych ekip? Są jeszcze jacyś gorsi od nas? A może są jacyś lepsi?
 
#61 Do 50 2026-01-06 23:10
Cudowne zjawisko czy mitologia?
 
#62 Do 57 2026-01-06 23:13
Eclesia (lub Ekklesia) to greckie słowo oznaczające "zgromadzenie", które odnosiło się do zgromadzenia ludowego w starożytnych Atenach, najwyższej władzy państwowej decydującej o polityce, a także przyjęło znaczenie kościoła lub wspólnoty religijnej w kontekście chrześcijańskim . Zwykle oznacza zebranie ludzi w celach politycznych lub religijnych.
Mogą tam politykować, bo to słowo to też oznacza. A co? A patriotyzm jest wykorzystywany przez politykę? Jest. Łączy się jak się wgłębić w temat. Wszystko jest systemem naczyń połączonych. Takie życie.
 
#63 Do 49 2026-01-07 00:16
Po 40 latach schody na strych do wymiany, czyja wina ?
 
#64 Wybor 2026-01-07 01:17
Jedni idą w Orszaku Trzech Króli.

Inni przyklejają się do jezdni i szczekają.

Inni wychodzą z pieskami i kotkami.

Kwestia wyboru.
 
#65 Do 63 2026-01-07 08:18
Kołatek. Owadów, które żyją w drewnianych meblach, schodach. W drewnie. Nie korników. Korniki żyją w drzewach żywych. Takich z korzeniem, pniem i koroną. Chyba, że schody były zbudowane z drzew, rosnących w ziemi, jak w napowietrznej wiosce Juliusza Vernea,, albo są konarami drzew i ten ktoś żyje wśród koron i pni drzew. Kwestia wyboru. .
Przeciętny człowiek nie rozróżnia owadów. Zna słowo kornik, mucha, pszczoła, osa, szerszeń i bąk ( bąk mówi na trzmiela lub chrząszcza, bo bzyczy, czyli wydaje dźwięki w niskich częstotliwościa ch, czasem też na końską muchę) . Bąk to ptak jeśli mówimy o zwierzętach. Owada kołatki nie znają. .
Są ludzie dociekliwi, którzy zajmują się techniką budowy Arki Niego i tacy, których interesuje otaczający realny świat. Kwestia wyboru.
 
#66 Do 64 2026-01-07 08:24
Czy ten wybór ich dookreśla w jakiś sposób? Coś o nich mówi?

Czy ten wybór rzutuje na ich ocenę przez innych członków społeczeństwa?

Czy przez swoje wybory są piętnowani i upokarzani?

A jeśli tak, to która grupa jest bardziej upokarzana? Ci pierwsi, czy ci drudzy?

Jest jeszcze tysiąc innych możliwości wyboru. Można nie chodzić z pieskami i kotkami. Można nie chodzić na Marsz Trzech Króli, można nie uczestniczyć w leżeniu na jezdni. Można wielu rzeczy NIE ROBIĆ. Zaniechanie to też WYBÓR.
 
#67 Ona 2026-01-07 08:45
Do 19. Ja w orszaku uczestniczyłam za darmo
 
#68 op 2026-01-07 09:34
W Lesznie same "kościelne" regularne przemarsze (kościół potrafi organizować, inicjować) a radosnego, pogodnego, cywilnego, ogólnego dla wszystkich (z inicjatywy i organizacji Urzędu Miasta Leszna) - ani jednego. (patrz: Wschowa, Sława, Rawicz)
 
#69 Do 68 2026-01-07 09:45
Radosne cywilne przemarsze organizują stowarzyszenia senioralne. I fajnie. Seniorzy mają czas to inna sprawa. Przemarsz z pieskami też był fajny. Są tylko trzeba się rozejrzeć.
 
#70 Do 50 2026-01-07 10:46
Nie.
Cud - przeciętne rozumienie : zjawisko, którego nie da się wytłumaczyć naukowo, niezwykły zbieg okoliczności. Cud religijny: zjawisko nadprzyrodzone, które zachodzi przy ingerencji boskiej i potwierdza w oczach ludzi wierzących jej istnienie
Mitologia - zbiór świętych opowieści pewnych grup wyznawców, opowieści tłumaczących pochodzenie świata, ludzi, bogów.
 
#71 Patriota??? 2026-01-07 10:48
Patriota Definicja - osoba, która kocha swoją ojczyznę, czuje się jej częścią, działa dla jej dobra i gotowa jest wiele dla niej poświęcić.
 
#72 Do 71 2026-01-07 11:11
Słowo nadużywane, które zatraciło moim zdaniem już swój charakter. Wykorzystywane w dowolnych okolicznościach przez każdą możliwą grupę ludzi do własnych celów. Najczęściej mające na celu manipulację większą grupą społeczną. Potwierdzone własnymi obserwacjami.
 
#73 do 72 2026-01-07 11:46
Słowo nadużywane, zawłaszczane. Najbardziej rażący przykład to Stowarzyszenie Leszczyńscy Patrioci, dziś pochowani tam i wtedy, gdy potrzeba prawdziwego działania patriotycznego.
 
#74 ad 69 2026-01-07 12:31
Chodzi nie o właścicieli psów czy seniorów (choć wiadomo, że zapraszają wszystkich) ale o przynależność do miasta, jako miejska wspólnota. To jest różnica. Wschowa, Dni Miasta, tradycyjny korowód, który gromadzi prawdziwe tłumy. Sława Dni Sławy Dziś w ramach Dni Miasta odbył się tradycyjny korowód, który zgromadził prawdziwe tłumy. (z elka.pl) Tego w Lesznie nie ma.
 
#75 Do 74 2026-01-07 13:44
No nie ma.
 
#76 Do 74 2026-01-07 15:42
Ale przypominam sobie teatry uliczne i dni Leszna. Poza tym przyjazd króla czy coś takiego. Króla Leszczyńskiego. Było jakieś szlifowanie bruku. Były takie przemarsze i korowody. Nie wiem kto organizował, ale to świeckie było. Nie uczestniczę w takich rzeczach, wiec nie mam dokładnej orientacji, ale elka pisała.
 
#77 do 53 2026-01-07 15:58
Według geologów z kreacjonistyczn ej organizacji badawczej Institute Creation Research o biblijnym potopie świadczą skamieniałe pnie drzew obecne na Antarktydzie.

"Zespół naukowców prowadzony przez Erika Gulbransona natrafił na drzewa w obszarze Gór Transantarktycz nych. Odnaleziono ślady różnych roślin iglastych i liściastych" - poinformował "Daily Star" Tim Clarey.Geolog z ICR jest zdania, że dla kreacjonistów i ludzi uważających, że w Księdze Rodzaju przedstawiono dosłowną historię, odkrycie nie jest żadnym zaskoczeniem. Badacze są zdania, że dzieje drzew dobiegły do końca po tym, jak "nagłe masowe wymarcie" spowodowało natychmiastową śmierć wielu gatunków.Co było przyczyną masowego wymierania? Kreacjonistyczn i badacze są zdania, że doprowadził do tego biblijny potop. Wielka powódź po raz pierwszy była wspomniana w Księdze Rodzaju, ale opisy podobnej klęski żywiołowej są zawarte w innych starożytnych źródłach. O wielkiej klęsce żywiołowej wspomina mitologia irlandzka, grecka czy skandynawska, echa potopu obecne są również w innych bliskowschodnic h tekstach. Według biblijnej historii Bóg dał Noemu czas na zbudowanie ogromnego statku, aby przetrwać apokaliptyczną powódź. Noe zabrał na pokład swojej arki przedstawicieli każdego gatunku po to, by po opadnięciu wód, życie mogło się na nowo odrodzić. Boski wybraniec zdecydował się zabrać po siedem samców i samic spośród zwierząt czystych, i po samcu i samicy spośród zwierząt nieczystych. Na pokładzie znalazł się
też pokarm. Chyba za dużo było plotek na ten temat, aby to była nieprawda ?
 
#78 do 53 2026-01-07 16:06
A moze tak było.......... Czy 12 000 lat temu miał miejsce potop?
Early Earth History & The Great Flood
Wzrost poziomu morza w okresie młodszego dryasu jest wydarzeniem historycznym we wczesnej historii Ziemi i może być równoznaczny z wielką powodzią. Pod koniec ostatniej epoki lodowcowej, 12 000 lat temu, Ziemia wychodziła z maksimum lodowcowego . W porównaniu z dzisiejszym stanem, powierzchnia planety pokryta była ponad sześcioma miliardami metrów sześciennych lodu lodowcowego.
 
#79 Do 65 2026-01-07 16:28
Czy dociekliwość to ujemna cecha charakteru ?
 
#80 ee 2026-01-07 16:44
o leszno ma 5 króli
 
#81 ee 2026-01-07 17:30
o leszno ma 5 króli
 
#82 Wojciech 2026-01-07 18:31
Komu przeszkadza Orszak trzech Króli? Komu przeszkadza być Polakiem?
Komu nie podoba się ten kraj zlany krwią naszych przodków?
Uważajcie co piszecie niektórzy?
Jest taka tabelka w Talmudzie  przyroda nieożywiona, przyroda ożywiona, goje ,żydzi. Kim lub czym jest goj  to jest coś więcej niż zwierzę, coś mniej niż żyd. Takie ludzkie bydle.

Julian Tuwim o byciu Polakiem.
Jestem Polakiem, bo mi się tak podoba. To moja ściśle prywatna sprawa, z której nikomu nie mam zamiaru zdawać relacji, ani wyjaśniać jej, tłumaczyć, uzasadniać. (...)
Gdyby jednak przyszło do uzasadnienia swej narodowości, a raczej narodowego poczucia, to jestem Polakiem dla najprostszych, niemal prymitywnych powodów przeważnie racjonalnych, częściowo irracjonalnych, ale bez mistycznej przyprawy. Być Polakiem  to ani zaszczyt, ani chluba, ani przywilej. To samo jest z oddychaniem. Nie spotkałem jeszcze człowieka, który jest dumny z tego, że oddycha.
Polak  bo się w Polsce urodziłem, wzrosłem, wychowałem, nauczyłem, bo w Polsce byłem szczęśliwy i nieszczęśliwy, bo z wygnania chcę koniecznie wrócić do Polski, choćby mi gdzie indziej rajskie rozkosze zapewniono. (...)
Polak  bo mi tak w domu rodzicielskim po polsku powiedziano. Bo mnie tam polską mową od niemowlęctwa karmiono; bo mnie matka nauczyła polskich wierszy i piosenek; bo gdy przyszedł pierwszy wstrząs poezji, to wyładował się polskimi słowami; bo to, co w życiu stało się
najważniejsze  twórczość poetycka  jest nie do pomyślenia w żadnym innym języku, choćbym nim jak najbieglej mówił.
Polak  bo po polsku spowiadałem się z niepokojów pierwszej miłości i po polsku bełkotałem o Jej szczęściu i burzach.
Polak dlatego także, że brzoza i wierzba są mi bliższe niż palma i cyprus, a Mickiewicz i Chopin drożsi, niż Szekspir i Beethoven. Drożsi dla powodów, których znowu żadną racją nie potrafię uzasadnić.
Polak  bo przejąłem od Polaków pewną ilość ich wad narodowych.
Polak  bo moja nienawiść dla faszystów polskich jest większa, niż faszystów innych narodowości. I uważam to za bardzo poważną cechę mojej polskości.
 
#83 do 82 2026-01-07 22:19
Wiara i panstwo ?
 
#84 Z 2026-01-08 09:15
Nareszcie koniec świąt!!!!!!
 
#85 Halina 2026-01-08 11:15
Jak Bóg na pierwszym miejscu, to wszystko na swoim miejscu.
 
#86 do 55 2026-01-08 11:37
Taki jest plan duszy, która w poprzednim wcieleniu nie przerobiła karmy. Na przykład czlowiek , który popełnił samobójstwo.
 
#87 Wieś śpiewa wieś tańczy 2026-01-11 14:50
Folklor katolicki pełną gębą wstyd, ake co kto lubi jeg i naukę inni zabobony
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama