Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Audycje/Radio

189 wyświetleń
3119 wyświetleń
4285 wyświetleń
3551 wyświetleń
4245 wyświetleń
3271 wyświetleń
3127 wyświetleń
3288 wyświetleń
19255 wyświetleń
5715 wyświetleń
5185 wyświetleń
5668 wyświetleń
7009 wyświetleń
4414 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń
View Video
7715 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

O tym się mówi: Zabytek, który staje się ruiną (2019)



Ocena: 2.7 (250 głosów)


Komentarze (51)  

 
#1 Marek 2019-04-02 01:56
Odrestaurowany Stary Mlyn z kompleksem mieszkalono - handrowo - uslugowym bylby naprawde wizytowka Leszna.Birac pod uwage, ze bylby widziany z okien przejezdzajacyc h pociagow.
 
#2 slawek 2019-04-02 03:27
Na co to komu. Aby szpeci miasto. Najlepszymi zabytkami są drzewa posadzone kiedyś przez kogoś przy drodze. A teraz nie można ich ściąć bo zabytek. A bezpieczeństwo to gdzie. Strach jechać samochodem niech by się koło urwało to śmierć na miejscu.
Z młynem jest podobnie lepiej zburzyć i wybudować coś dla ludzi niż inwestować w renowację.
 
#3 Łukasz 2019-04-02 06:41
Skoro młyny są określone jako zabytek, to powinny być mechanizmy egzekwujące określone zachowania. Jeśli właściciel nie wypełnia zaleceń pokontrolnych służących zadbaniu o zabytek w należyty sposób, to należy (a) wysłać ponaglenie (b) nałożyć karę (c) odebrać budynki i ziemię i przejąć, i po sprawie.
I może by się tak dało zrobić nie tylko z młynami, ale z ratuszem też :)
 
#4 Adam 2019-04-02 07:24
Popieram Pana działania. Oby więcej świadomości dot. zabytków.
 
#5 Ratusz 2019-04-02 07:27
Jaki prezydent taki ratusz " Żal patrzeć jak to miasto niszczenie za rządów obecnego prezydenta. Gospodarczo miasto Leszno to również ruina """
 
#6 Gość 2019-04-02 07:38
Szkoda że tak puzno.Dlaczego wcześniej niebyło odpowiednich osób aby temu zapobiec. Brak kontroli zrobiło swoje,i tak jest ze wszystkim co stanowi wizerunek Leszna.
 
#7 leszczyniak 2019-04-02 07:49
Takich miejsc jak młyny jest w Lesznie niestety dużo więcej, Leszno niestety umiera.
 
#8 do kom 2 2019-04-02 08:00
DO KOM. 2 : Idąc twoim tokiem myślenia to zezłomuj swój samochód skoro boisz się że ci się koło urwie. Idąc dalej twoim myśleniem to należy również pozabijać wszelką leśną zwierzynę która jest większa od lisa bo wskakuje to na drogę szybciej od drzew i wymuszają nam te zwierzaki pierwszeństwo. W zasadzie to proponuję ci zamieszkać na pustyni. Tam będziesz bezpieczny.
 
#9 popieram 3 2019-04-02 08:05
Dobrze, że pan konserwator zabytków jest otwarty na udzielanie informacji na temat miasta. Gratulacje dla portalu za początek "o tym się mówi". Czy w umowie sprzedaży młynów był warunek zapobiegający takiemu niszczeniu. Dawne kasyno wojskowe też niszczeje. Jak wygląda prawna sytuacja octowni. Czy wszczęto kroki prawne przeciw stałemu niszczeniu lapidarium kościoła św.Krzyża, gdzie otwarta brama umożliwia wjazd samochodów i parking.
 
#10 Zatroskany 2019-04-02 08:15
Poziom języka polskiego prezentowany przez wielu komentujących wskazuje, iż wielu nauczycielom nie należy się choćby złotówka podwyżki.
 
#11 xyz 2019-04-02 08:54
A kto jest włąścicielem Młynów obecnie ?
 
#12 Do 2 2019-04-02 08:59
Żaby na aby aby....
 
#13 Jan 2019-04-02 09:14
Odn 7 Ty chyba nie widziałeś naprawdę umierających miast.Leszno jest stabilne,obecni e połowa miasta to remonty,budowy.Brakuje tylko dużego basenu,jak za dawnych lat,oraz odnowienia tego pięknego ratusza.Gospodarczo miasto się trzyma bezrobocie 3,5 % w wielu regionach 9,5 % i wiecej,niebawem kolejny inwestor w strefie i miejsc pracy ok 300.Poczekajmy jak będzie gotowa cała S5 potem ocenimy,może tak być,że będzie dużo wiecej inwestorów
 
#14 do kom. 6 2019-04-02 09:24
Zanim zaczniesz komentować sięgnij "gościu" po słownik ortograficzny...chyba szkołę podstawową już skończyłeś??? widać ,że edukował ciebie internet a nie szkoła.
 
#15 Ojtam 2019-04-02 09:35
Panie konserwa za decyzjami muszą iść pieniądze. Jak pieniędzy nie ma to decyzją można się podetrzeć.
 
#16 Urszula Chudak 2019-04-02 09:37
Takich sytuacji wokół nas nie brakuje. Na przykład w pobliskiej Sławie. Położony bardzo urokliwie pałac, dawno temu nabyła spółka z Wrocławia. Jakież to były plany... hotel, spa i takie tam "wielkopańskie " usługi. Spółka słowa nie dotrzymała, komornik po raz drugi ogłosił na niego przetarg, na którym znowu nikt się nie zjawił. Jak to dzisiaj wygląda, można zobaczyć na portalu lokalnej lubuskiej gazety. Też można dostać zawału, a może raczej nieźle się wkurzyć.
 
#17 Do 13 2019-04-02 09:44
Tak i widze - jest nim Leszno. Co kawałek stoją pustostany i ruiny. Przykre ale prawdziwe.
 
#18 Piter 2019-04-02 09:55
Panie Konserwatorze, a co w sprawie dawnej octowni - obiekt także niszczeje!!!
 
#19 Hania 2019-04-02 09:57
Proponuję niech Konserwator zamiast zaleceń sam wyremontuje Młyny.
 
#20 mieszkaniec 2019-04-02 10:11
znając życie tak długo bedą czekać zeby ścignać pana M , az cos sie stanie a jemu i tak to ujdzie!!!!!!!!
 
#21 Mieszkaniec Leszna 2019-04-02 10:12
Nie będąc stronę można sobie snuć różne wizje. Także te mniej realne z przeszłości. Więc i ja pozwolę sobie na taką. Miasto zamiast inwestować miliony w Żwirownię, wykupuje Młyny i doprowadza je do stanu używalności. Obok nich tworzy piękny teren zielony wraz ze wspaniałą fontanną lub pomnikiem młynarza. Wtedy szuka kupca, który doprowadza Młyny do stanu świetności i komercjalizuje obiekt. Odzyskane pieniądze inwestuje w Żwirownię. Ew. w ex Goplanę, aby i tam zrobić coś podobnego.
 
#22 Bartek 2019-04-02 10:15
w Lesznie nie ma Kulczyków którzy by zainwestowali jak w Poznaniu. Ludzie to prowincja. A uczciwie jeżeli konserwator ma zdanie na temat zabytku w prywatnym władaniu to powinien władać finansami, które go zabezpieczą a nie tylko żądać
 
#23 Pytanie mieszkańca 2019-04-02 10:15
Mam nadzieję, że miasto nie zgodziło się na podział tej działki? Bloki mieszkalne by tam pasowały jak pięść do nosa.
 
#24 pan Ober 2019-04-02 10:15
Przecież bezdomni już się tam ponownie wprowadzili. Temperatury rosną to wrócili do swojej letniej siedziby. Popołudniami widać jak siedzą sobie w oknach i nie niepokojeni podziwiają panoramę miasta. Taki Castel Gandolfo dla lumpów.
 
#25 leszczyniak 2019-04-02 10:31
To że się buduje i remontuje świadczy o tym że Leszno jest z tyłu i próbuje nadgonić. Okoliczne miasta powiatowe nas wyprzedzają rozwojem, nie wszystkie ale wyprzedzają. Policz sobie pustostany w Lesznie. Albo co oni mają a tu w Lesznie nie ma. Niby mamy żużel ale miasto wciąż dokłada do tego sportu, a zamiast dawać na prywatny klub można by wyremontować np. ratusz i rynek. Lub można by budować basen czy nową hale. Albo dołożyć do piłki nożnej w Lesznie bo ten sport w tym mieście też słabo wygląda. Polonia może spaść niestety.
 
#26 byznes 2019-04-02 11:12
Zabytki... jak konserwator (przedstawiciel Państwa) chce aby zabytki były zadbane to niech organizuje pieniądze! Najłatwiej nakazywać, rozkazywać, wymyślać, pociskać swoje fanaberie na cudzy koszt! Proszę udostępnić fundusze ze SP na odrestaurowanie zabytku, następnie możesz pan cudować!
 
#27 Do 22 2019-04-02 11:40
Zgadzam się, Leszno to straszna prowincja i bardzo marginalizowana . Już pisałem w innym temacie że na rozrywkę (basen, Nenufar czy ściane wspinaczkową) jade do Kościana. Tam też tankuje paliwo bo taniej. A na zakupy to Poznan. Leszno stało się sypialną dla mnie.
 
#28 do kom. 25 2019-04-02 12:31
Aby pojawił się rozwój miasta potrzebni są ludzie i pieniądze. Wsparcie jednego klubu kosztem drugiego, niewiele zmieni. Remont Ratusza jest potrzebny, ale to tylko kwestia estetyki. Potrzebne są albo duże większe zarobki lokalnej ludności i to na dużą skalę, albo ludzie z zewnątrz, którzy chcieliby tutaj przyjeżdżać na przynajmniej jeden nocleg. Na znaczne podwyżki dla wielu tysięcy mieszkańców miasta bym szybko nie liczył. Innymi słowy Leszno potrzebuje miejsc, które są atrakcyjne dla przyjezdnych. Jeżeli będą tu mieli po co przyjeżdżać, to swoimi pieniędzmi zasilą kasę miasta i przedsiębiorców . A ci stworzą nowe miejsca pracy. Wtedy też niejednym pustostanem i zabytkiem zainteresują się zaradni ludzie. Ale niestety turystyka w Lesznie istnieje już tylko teoretycznie.
 
#29 leo 2019-04-02 12:33
KABARECIARZ Z NEONÓWKI DORABIA SOBIE W LESZNIE! I ZNA SIÊ NA ZABYTKACH - WSPANIALE !
 
#30 do kom 27 2019-04-02 12:37
Ja ci proponuję przeprowadzić się do Kościana, przynajmniej zmniejszy się w Lesznie liczba maruderów.
 
#31 . 2019-04-02 12:41
Zrównać to z ziemia i wybudować mini tor żużlowy, przynajmniej jakiś pożytek z by z tego był.
 
#32 Szach Perski 2019-04-02 12:50
26 - Ty to chyba jesteś klasyczny Janusz byznesu. Gdy się coś kupuje, gdy zawiera się umowę, gdy zgadza się na warunki to trzeba to przestrzegać.
25 - na żużel nie a na piłkę już tak. Trochę to bez sensu.
 
#33 Ona 2019-04-02 13:34
A ja z Kosciana bardzo często jadę do Leszna na żużel,przy okazji syn wczesniej na sketplaze.Dwa razy w tygodniu jestem w Lesznie,przy okazji jadę do Galeri,jest wszystko co potrzeba.Czesto jeżdżę też do Poznania,ale to w Lesznie czuję się lepiej,poprostu lubię to miasto
 
#34 jaka beka 2019-04-02 13:41
no tak Leszno upada a wyznacznikiem tego jest to że koleś musi jeździć na ściankę wspinaczkową do Kościana. Leżę
 
#35 Mieszkaniec 2019-04-02 13:48
To niech radni nie rozdysponowują pieniędzy na unię, na remont kościołów (itd) - bo to w prywatnych rękach, tylko zbierają kasę na remont Ratusza w Lesznie. Tyle.
 
#36 do 34 2019-04-02 14:11
Popieram,a kto pisze,że Leszno sypialnia.Zobaczmy ! Wiadomo żużel Duma Wlkp,ale jest kila dobrych klubów jak piłka ręczna,koszyków ka,futsal z ambicjami gry w ekstraklasie.Często w Lesznie zawody wysokiej rangi w żużlu,szybownic twie,balonach,s zermierce,skoka ch konnych przez przeszkody i wiele innych.Największa w Polsce sketlaza i tunel aerodynamiczny.Najwieksze od lat psie wystwawy,brakuj e pokazów lotniczych,ale ponać znowu mają być jak dawniej.Teatr,galeria,d uże koncerty na stadionie itd.Jak na miasto 65.000 jest dużo i każdy znajdzie coś dla siebie.Taki Gorzów Wlkp wypada podobnie,a liczy 130.000.Tarnów 120.000 już wypada znacznie gorzej od Leszna w każdej niemal dziedzinie,a bezrobocie znacznie większe.Najlepiej tam gdzie nas niema.Jeden z drugim jedzcie do tego Kościana,ja bym tam nie zamieszkał chiociaz by mi proponowano,ext ra mieszkanie za free
 
#37 do 34 2019-04-02 14:17
Czytaj ze zrozumieniem, czytaj to co ludzie piszą. Wtedy zrozumiesz. I nie odpisuj wybiórczo.
 
#38 Do 36 2019-04-02 14:20
No i nie było trzeba długo czekać a przyszedł urzędnik ze swoimi wpisami urzędniczymi. Te twoje wpisy już tu wszyscy na pamięc znają
 
#39 Mroczek 2019-04-02 14:22
Do komentarza 36: Boli Cię ten Kościan że tak na to miasto najeżdżasz. Boli Cię to że lepiej się rozwija. Kolego, Skończ już pisać te swoje dziecinne wpisy.
 
#40 Karolinka 2019-04-02 14:24
Do 36 - od kilku lat czuwasz na stronie radia Elka by nie było nieprzychylnych wpisów na Leszno. Nie nudzi ci się to? Co Ci to daje? Dbasz o propagandę? Rzeczywistość to sama weryfikuje. Wyjdz na dwór, przewietrz się.
 
#41 do kom 22 Bartek 2019-04-02 14:26
lepiej ,że takiego Kulczyka nie ma w Lesznie on najpierw za bezcen raczej ludzie nieprzychylni Polsce sprzedawali Kulczykowi zakłady pracy ,autostrady, obiekty zabytkowe, a on i jego rodzina czerpali zyski ogromne
 
#42 Starszy 2019-04-02 14:28
W Lesznie nie ma już wysokiej rangi zawodów w szybownictwie i w balonach. Pałeczkę w szybownictwie już dawno przejął Ostrów Wlkp a w balonach to Szczecinek. Aeroklub już dawno lata świetności ma za sobą. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
 
#43 leszczyniak 2019-04-02 14:40
Krytykujesz Kościan. To teraz kilka przykładów - będą mieć dwa tunele, jedno przejście pieszo rowerowe. Remont rynku i ratusza. Skończona rozbudowa KOK. Rusza im remont Placu wolności. Rusza rozbudowa komendy i remont starej. Rozbudowała im się mocno firma Filter Instal. Jakaś obok powstaje. Mają hale widowiskową. Pływalnie. Obserwatorium, Ściane wspinaczkową. Nenufar. Kajaki. Fajną lasek w centrum. Co ciekawe większą liczbę hoteli. I będą mieć kolej metropolitarną. Bądź obiektywny w swoich ocenach.
 
#44 do 43 2019-04-02 17:08
W Lesznie w strefie w krótkim czasie powstało kilka fabryk,firm gdzie razem zatrudniono ponad 1.000 ludzi.hala w Lesznie jest i to znacznie większa jak w Kościanie,fakt potrzeba nowej,jeszcze większej,bo jest wiele dobrych klubów sportowych.Kościan zawsze będzie takim Kościanem i nigdy nie przekroczy 30.000 mieszkańców.Leszno głownie się rozwinęło w latach 70 tych,następnie 90 tych,potem był zastój.Teraz pomału idzie ku lepszemu,a rozkwit nadejdzie po oddaniu całej S5.Pogadamy za kilkanaście lat,zobaczysz kto miał rację.Nikogo nie boli Kościan to miasto mnie ani ziębi,ani paży,tyle w temacie
 
#45 odn 44 2019-04-02 17:23
Parzy,czeski błąd przepraszam
 
#46 do kilku poprzedników 2019-04-02 17:49
Nie ma sensu licytować się które z miast wydaje więcej pieniędzy. Zastanówmy się lepiej, które potrafi ich więcej przyciągnąć z zewnątrz? I lepiej nimi gospodarować. Poza tym nie porównuje się miasta, które ma 24 tys. mieszkańców z takim, które ma 65 tys. mieszkańców. Jeżeli już, to rzućcie pomysłami jak te miasta mogą ze sobą współpracować dla obopólnych korzyści? Po co ciągle szukać dziury w całym?
 
#47 kościaniak 2019-04-02 19:02
No było by dobrze gdyby okoliczne miasta pomyślały nad komunikacją autobusową. Byłem ostatnio na dworcu PKS w Kościanie to się załamałem że tak mało autobusów w rozkładzie. Coraz trudniej gdzieś dojechać PKSem.
 
#48 Kris 2019-04-02 21:16
Popieram Pana Konserwatora Właściwy człowiek na wlasciwym miejscu.
 
#49 spacerowicz 2019-04-03 11:45
Brawo konserwator !!! Brac się za takie lajzy.
 
#50 Stolec 2019-04-04 14:49
Brawo Panie Konserwatorze. Brać się za Pana (...) Myśli, że może mieć wszystko w pompie.
 
#51 ja 2019-04-05 13:27
Moja propozycja dla pana i innych - proszę na zwiedzanie objazdowe np. MZK linią "1" idealne miejsce żeby rzucić okiem na miast Leszno w ruinie i z pustostanami.
I małe pytanko, dlaczego menelom dajecie przydziały lokali w kamienicach zabytkowych ? Czy chcecie szukać ich ruin za rok lub dwa ?
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous