Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

4237 wyświetleń
4758 wyświetleń
3984 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

O tym się mówi: Jak miasto Leszno przygotowuje się do strajku nauczycieli (2019)



Ocena: 2.8 (332 głosów)


Komentarze (79)  

 
#1 Madżer 2019-04-04 15:10
Mały błąd - od środy 10 kwietnia, a nie jak podano 8 kwietnia. Pozdrawiam
 
#2 iga 2019-04-04 15:24
mam nadzieje ,że jeśli tak sie stanie to dyrektorzy starcą stanowiska .........
 
#3 Obywatel 2019-04-04 15:34
DALEJ JAZDA DO ROBOTY(...)NIEROBY !!!!! Tak spiewal Kazik Staszewski i tak powinni wszyscy zaspiewac tym pseudo nauczycielom !
 
#4 podatnik 2019-04-04 15:37
Jestem ciekaw kto następny będzie strajkowal.
 
#5 mama 2019-04-04 16:24
dlaczego dzieci które są w zawodówce, w dniach w których ma się odbyć strajk planowo nie mają praktyk to przez strajk muszą na nie iść? Przecież wtedy powinna być szkoła
 
#6 Magda 2019-04-04 17:01
W głowach się poprzewracało, nie znam drugiego takiego zawodu, którego przedstawiciele mieliby według ciągu roku tyle wolnego, a jeszcze im źle!
 
#7 lech, czech i rus 2019-04-04 17:02
Szanowni Państwo
W związku z planowanym strajkiem, który ma rozpocząć się od dnia 08.04.2019 r., informuję, że od poniedziałku - 8 kwietnia szkoła będzie nieczynna z uwagi na brak możliwości zorganizowania zajęć i opieki, zapewniającej bezpieczeństwo w placówce uczniom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Jednocześnie informuję, że w razie zmiany sytuacji związanej ze strajkiem, którą na bieżąco monitorujemy, będę natychmiast informować Państwa o ewentualnych zmianach w zakresie funkcjonowania jednostki w czasie strajku.
a co jak rodzice nie dostaną wolnego
 
#8 et 2019-04-04 17:07
bardzo dobre pytanie Panie Redaktorze!
to oczywista oczywistość że nie dadzą! i każdy wie dlaczego....ble ble naduzyćie??? hahahh
 
#9 Kiki 2019-04-04 17:24
Powinni ich wszystkich zwolnić i zatrudnić młodych nauczycieli którzy się garna do pracy a nie jak ich starsi koledzy blokują stanowiska i cały czas ciagle coś chcą!!! Emerytów odesłać na emeryturę rząd powinien się przestać cackac z nimi! To jest ich obowiązek zajmowania się dziećmi na to się godzili kończąc studia sponisorowane przez państwo polskie!!! Tak samo jak lekarze. Powinny iść sprawy skierowane do sądu przez rodziców o zaniedbanie dzieci i pozostawienie ich bez opieki co jest gwarantowane konstytucyjnie
 
#10 ups 2019-04-04 17:47
Osoby mające "wykształcenie pedagogiczne" nie praktykujące w zawodzie od ilu lat , że zapytam?Nie od dziś wiadomo, że katecheci dostali prikaz z kur. Oczywiście nic na papierze"zakaz strajkowania".Są zasoby ludzkie uległe? Są.
 
#11 Jan Kazimierz 2019-04-04 17:48
Nagroda za strajkowanie. No rewelacja, a może nagrody za przekraczanie prędkości zamiast mandatu :lol: :lol:
 
#12 Łukasz 2019-04-04 18:02
Co to za bujda 'zapewnił, że powinny'?
No pewnie, że powinny... ale to wcale nie oznacza, że się odbędą... jaka bzdura, Panie PolYtyku!
A strajk nauczycieli jest jak najbardziej słuszny! Leszno popiera!!
 
#13 Misiek 2019-04-04 18:12
Tak się kończy rozdawnictwo plus. Poziom frustracji policjantów nauczycieli za chwilę pielęgniarek i innych się skończyła. Tyle lat nauki za psie pieniądze a patologia się bawi za 500+
 
#14 zulu gula 2019-04-04 18:42
Nie będzie żadnych egzaminów, łamistajki do szkoły nie wejdą.... taka gadka bo Pisiak, preczz PIS
 
#15 Arbuz 2019-04-04 18:45
Żeby w szkołach było lepiej to weźcie się za emerytów którzy nadal siedzą w szkołach i zajmują etaty młodym, oraz pociotkach którzy ciągną po 2-3 etaty po znajomości
 
#16 do 9 2019-04-04 19:29
Kika, racja, wczoraj widziałem jak przed jednym z techników stała kolejka inżynierów i się garneli. Bili się o pracę za 1862 zł na rękę, jeden specjalnie zrezygnował z pracy w przemyśle bo 6000 z brudnej ręki kapitalisty kasy brał nie będzie.
 
#17 Roman 2019-04-04 20:13
Powinni się wziasc i przyjrzeć tej grupie zawodowej. Prześwietlić przez skarbówkę dochody zatrudnienia. Ci co piszą o 500 plus it są chorzy co to ma do tego? Zreszta oni pierwsi będą stać w kolejce po dodatek
 
#18 k 2019-04-04 20:15
Mam nadzieje ze za strajk nie beda mieli placone wynagrodzenia
 
#19 Tusia 2019-04-04 20:31
Do kom 14 zgadzam się w 500 % z Tobą w niektórych szkołach pracują osoby z bardzo wysoka emerytura i zabierają innym godziny przykre ale prawdziwe ;(
 
#20 do 13 2019-04-04 20:43
Skończ z tą presją ...
 
#21 do kom. 4 2019-04-04 20:43
Piotr Duda, szef Solidarność wczoraj już zapowiedział swoją własną Piątkę Solidarności i protesty w sferze finansów publicznych, czyli w tzw. budżetówce. Dotyczy to m.in. pracowników Sanepidu, pracowników administracji, sądów i prokuratur, pracowników kultury (m.in. muzealników i bibliotekarzy), pracowników pomocy społecznej i służby zdrowia, a także pracowników cywilnych Ministerstwa Obrony Narodowej.

Bez względu na to jakie kto ma zdanie na temat nauczycieli jedno moim zdaniem wydaje się być zrozumiałe. Koszty utrzymania rosną, wielu ludzi ledwo zarabia na przeżycie. A rząd zamiast w pierwszej kolejności docenić ludzi pracy, coraz chętniej rozdawał tym, którzy nie pracują. To wcześniej czy później musiało zrodzić frustrację i konflikty społeczne.
 
#22 do kom. 14 2019-04-04 20:47
A propos emerytów - słyszałem, że niektórzy z byłych nauczycieli byli zachęcani do obecności w szkołach podczas strajku. Ale część z nich pojawiła się w szkole w tym tygodniu i powiedziała, że solidaryzuje się z nauczycielami. Nie wszyscy godzą się, by wykorzystano ich jako łamistrajków. Nie po to wbijali młodym pokoleniom o różnych wartościach i postawach, by teraz praktykować coś odmiennego. Moje ukłony dla nich!
 
#23 xxxx 2019-04-04 20:52
Osieczna nie strajkuje Bo pani dyrektor jak zwykle po czasie terminu się obudziła że czas zgłoszenia minął ;)
 
#24 Gosia 2019-04-04 21:04
Nauczycieli zawodu i nauczycieli przedszkola, już powoli zaczyna brakować.
 
#25 Komitet S(T)RAJKOWY 2019-04-04 21:36
Kiedy zrozumiecie wszyscy strajkujący, że utrudnianie życia społeczeństwu nie zwiększa poparcia postulatów. Ludzie w końcu pękną i rozgonią takich strajkowiczów.
Osobiście życzę Wam podwyżek, jednak zrozumcie, że tylko politycy skorzystają z Waszego strajku
 
#26 do kom. 17 2019-04-04 21:39
Nie będą mieli płacone i mimo tego się zdecydowali. To świadczy o przekonaniu do słuszności własnych przekonań.
 
#27 do kom. 14 2019-04-04 21:48
Z młodymi byłbym ostrożny. I nie chodzi tylko o brak doświadczenia. Zapytaj dyrektorów szkół (ale tak prywatnie) jakie mają doświadczenia z młodymi nauczycielami? Oczywiście nie można uogólniać, ale wielu z nich nie czuje żadnego przywiązania do szkoły i odchodzi gdy tylko pojawi się lepsza okazja. Bo młody zazwyczaj musi zarobić na mieszkanie, na dokształcanie i na wiele innych rzeczy. A patrząc na system wynagradzania widzi, że wcześniej dorobi się nerwicy niż pieniędzy. Znam młodych nauczycieli, którzy poszli do firm lub wyjechali za granicę. Zwłaszcza, że najczęściej znają języki i łatwiej im się zaadoptować w zupełnie innych warunkach.
 
#28 Tusia 2019-04-04 21:49
Zgadzam się z komentarzem arbuza niektórzy mają bardzo wysoka emerytura A zabierają godziny innym do etatu smutne ale prawdziwe apeluje o honor
 
#29 WN 2019-04-04 21:53
Drodzy Rodzice, pomóżmy naszemu Państwu. Przepiszmy nasze dzieci do szkół prywatnych i problem się skończy. Dodatkowo uratujemy budżet.
 
#30 k 2019-04-04 22:07
mam już dość tego jaki hałas robią wokół siebie wiecznie niezadowoleni nauczyciele. Płaczą, że mało zarabiają a inni zarabiają jeszcze mniej za pełen wymiar czasu pracy nie za kilka godzinek. Stanowisko biurowe w dużej firmie ponad 10letni staż pracy. Żalą się, że do północy sprawdziany sprawdzają skoro o kilku godzinkach jesteś w domu proponuje zacząć sprawdzać wcześniej wyrobisz się do 15. Nie znam biednych nauczycieli każdy jeździ kilka razy w roku na wakacje zagranicą lub krajowe. Są tacy co szukają Pani sprzątaczki do siebie do domu.Zależy im na dzieciach? to czemu się nimi wysługują walcząc o swoją kasę???. Żal mi tych dzieci które mają już sprane mózgi przez nauczycieli popierając ich zwyczajnie ciesząc się wolnym. Nie odpowiada praca zwolnij się! przekwalifikuj się jak trzeba normalni ludzie tak robią Ci, których uważacie za niewykształcony ch tylko dlatego, że nie mają wykszt. pedagogicznego a wyższe ekonomiczne ;) walczcie o kasę jeśli chcecie ale nie kłamie, że chodzi Wam o dzieci
 
#31 Kom. 15 - popieram 2019-04-04 22:38
Każdy młody marzy o takiej pracy, po latach nauki za 1800zł hahah ogarnijcie się trochę, jak sądze większość komentarzy od ludzi co całe życie na zasiłkach itp:-) jedyna w ostatnim czasie niestrajkująca "grupa zawodowa" to zasiłkowcy - szczerze się nie dziwię, tak dobrze nieroby jeszcze w życiu nie miały. Żeby nie było, nie jestem nauczycielem, i całe szczęście! Jestem rodzicem dziecka w wieku szkolnym i popieram strajk nauczycieli, jak również pielęgniarek, pracowników sądów itd.
 
#32 mama ucznia 2019-04-04 22:42
W szkołach nie ma miejsc dla uczniów. Gdzie się zmieszczą 2 roczniki ? Zajęcia będą w toaletach, czy na korytarzach jak w szpitalach.
 
#33 popieram nauczycieli 2019-04-04 23:06
Ludzie zastanówcie się co piszecie o nauczycielach, bo za kilka lat nie będzie miał kto uczyć naszych dzieci. Moja znajoma nauczycielka z 10 letnim stażem na rękę zarabia 2300zł. Już widzę te tłumy ludzi którzy marzą o takich pieniądzach. Lepiej urodzić 4 dzieci, siedzieć w domu i nic nie robić i emeryturka zapewniona.
 
#34 nauczyciel 2019-04-04 23:16
Do wszystkich komentatorów, którzy kiedyś mieli nie po drodze ze szkołą i teraz dają upust swoim krzywdą z tamtych czasów w komentarzach - mam bardzo dużo wolnego czasu, zarabiam nieźle a strajkować będę bo nie lubię PISu. Nie lubię za to jak rządzą, co robią z tym państwem. Państwo polega na tym, że obywatele płacą podatku, za które rządzący organizują obywatelom usługi typu szkolnictwo, służba zdrowia, drogi, inwestycje. PIS widocznie tego nie potrafi skoro nie wie jak te pieniądze wykorzystać więc oddają je obywatelom. Kolejki do lekarzy coraz dłuższe, system opieki najsłabszym jak osoby niepełnosprawne dalej marny, inwestycje spadają. PO przynajmniej pobudowała autostrady, stadiony, orliki. I to wszystko w okresie wielkiego kryzysu na świecie. Wiele rzeczy nie zrobili, nie uzdrowili służby zdrowia, nie polepszyli systemu oświaty ale przynajmniej nie pogorszyli. A PIS wprowadził chaos w szkołach, służba zdrowia dogorywa, sądownictwo zmasakrowane podobnie wizerunek Polski na świecie. I mając okazję zagrać na nosie tej formacji z przyjemnością będę strajkował.
 
#35 Marcin 2019-04-04 23:22
Pytanie z innej Beczki :

Jak on wygląda ? Jakiś mocniejszy Joinciksię trafił z Panem Prezydentem ?
 
#36 M 2019-04-04 23:23
Mam nadzieję, że egzaminy się odbędą.
 
#37 mati 2019-04-04 23:53
Trzeba było się uczyć a nie ...
 
#38 lech 2019-04-04 23:59
Precz.z.pazernym.Broniarzem,wrog iem.dzieci.i.ich.rodzicow,ktorym .chce.zablokowac.Piecset.plus.oraz.ich.dziadkow,ktorym .chce.zablokowac.trzynasta.emeryture!Podwy zka.dla.nauczycieli?Tak,ale.nie.tysiac.zlotych.jednorazowo!
3
 
#39 Janek 2019-04-05 06:18
Totalna demolka oświaty, o pardonu reformy Zalewskiej.
 
#40 ja 2019-04-05 07:13
Kiedy wreszcie zrobimy porządek z zatrudnionymi emerytami: w szkołach i w urzędzie miasta/jednostkach podległych. Nikt nie musi zatrudniać emerytów. Najwyższy czas zakończyć zatrudnianie emerytów.
 
#41 Do 33 2019-04-05 07:21
No tak za poprzedniej ekipy to był kraj mlekiem i miodem płynący. Człowieku skończ z ta agitacją i nie opowiadaj bzdur.
 
#42 matka 2019-04-05 07:31
może my jako rodzice zastrajkujemy i nie puścimy dzieci na egzaminy ....
 
#43 do 33 2019-04-05 07:50
a z Ciebie nauczyciel jak z koziej (...) parasolka!!!! Pocisz się w komentarzu a poprawnie pisać nie potrafisz, więc ten wolny czas którego masz tak dużo, poświęć i poproś koleżankę polonistkę o korepetycje. Pisze się KRZYWDOM !! komu?czemu? (dają upust)-swoim krzywdom . Jest to celownik liczby mnogiej niedouczony nauczycielu. Z pozdrowieniami nie nauczyciel.
 
#44 iness 2019-04-05 08:29
Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy zasiłkowej, zasiłek opiekuńczy przysługuje ubezpieczonemu zwolnienie od wykonywania pracy z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad zdrowym dzieckiem do 8 roku życia.
 
#45 luna77 2019-04-05 08:31
Wstydu nie maja. Wiecznie im żle, wiecznie mało . To jakaś kpina, tyle wolnego ,każdy weekend wolny, pracują po 20 godzin tygodniowa i jeszcze sa zmęczeni !!! Pytam czym ??? Maja urlopy roczne ,płatne 100% na regeneracje !!! Nie ma nauczycieli z powołania . Nie mają w ogóle podejscia do dzieci.
 
#46 Byk 2019-04-05 08:36
Nauczyciele trzymamy za was kciuki !!!!!
 
#47 do k. 31 2019-04-05 08:54
To religia do salek przy kościołach i będzie miejsce dla dzieci. Tyle w temacie.
 
#48 obserwator 2019-04-05 09:08
Takich mamy właśnie nauczycieli po super szkołach np. WSH Leszno. a potem korepetycje bo taki człowiek nie potrafi przekazać wiedzy. Za to powinien zabrać się nasz rząd. Oczywiście mój komentarz nie dotyczy wszystkich bo są wyjątki.
 
#49 leszczynianka 2019-04-05 09:26
Popieram komentarz 32. Jestem tego samego zdania! Strajkujcie nauczyciele, bo wam się należy! Pochwalam również postawę naszych leszczyńskich władz! Prawo Panie Jóźwiak! Widać, że nasza leszczyńska władza z Panem Pprezydentem widzi problemy nauczycieli!
 
#50 Dora 2019-04-05 09:38
Powinni ich wszystkich powołać do wojska i wtedy nie byłoby ale tylko do pracy i już!! Zreszta poprzedni rząd za którego było tak cuuudownie jak ty co niektórzy piszą tak próbował zrobić z pielęgniarkami. Biedni nauczyciele ile maja 1800?2300?? Ci co tak piszą to chyba są niespełna. Może i tak maja ale za zwykle godziny czyli 18 tygodniowo potem dochodzą nadgodziny i 40 innych dodatków. Zwolnic wszystkich i przyjąć młodych którym się będzie chciało a nie po najprostszej lini tylko sprawdzian i kartkówka bo pytać się nie chce na lekcji. Widać społeczenstwo nie popiera nauczycieli.
 
#51 MIESZKANIEC 2019-04-05 09:44
Na pierwszym planie dobro dzieci...? Czy aby na pewno...
 
#52 z gminy. 2019-04-05 09:44
Osieczna nie Strajkuje. Prawda. Ciekawe dlaczego kto i w jaki sposób wpłynął na Panią Dyrektor która "przekonała" nauczycieli do łamistrajku? Przecież w szkole są związki zawodowe i to ZNP. Wstyd mi za taka postawę obsady ZS w Osiecznej. Jak można napisać że się spóźnili? A co to o strajku mowa od tygodnia?? już od dawna się do tego szykowano a Osieczna się spóźniła?? haha. Łamistrajki jakich mało z Panią dyrektor na czele. Jedyne korzyści z takiej decyzji pewnie płyną w stronę dyrekcji tylko skąd ? z samorządu?. Rozumiem że jeśli strajkujący osiągną swój cel czyli pożądane podwyżki to szkoła w Osiecznej solidarnie zrzecze się z podniesienia pensji. - Przecież oni nie strajkują. Na pytanie nauczycieli dlaczego, widzi się tylko rozkładanie rąk i dziwne kiwanie głowami tak jak by kadra nauczycielska ZS w Osiecznej sama nie wiedziała dlaczego albo ktoś odgórnie im zakazał strajkować i na ten temat się wypowiadać.
 
#53 A ja popieram 2019-04-05 09:48
Mam czworo wnucząt, w tym troje chodzi do szkół podstawowych. STRAJK POPIERAM W CAŁOŚCI. Nauczyciele mają 100% racji. I chociaż jestem już emerytem i ponoć dostanę te 888 zł do reki to niczego w moich poglądach nie zmieni. Każdemu jest trudno.Ja tych pieniędzy nie chcę. Ale te "moje pieniądze" powinni dostać nauczyciele. IM SIÊ TO PO PROSTU N A L E Ż Y
 
#54 Floris 2019-04-05 10:43
Uczę w małej szkole. Mam uczniów w klasie 3 gimnazjum i klasie 8. Mają egzamin - będę w komisji. Tak będę. I nie jest to dla mnie żadna decyzja życiowa - teraz albo nigdy. To moja praca. Proszę na mnie presji nie wywierać. Każdy dokonuje właściwych dla siebie wyborów. Ja na nikogo presji też nie wywieram i strajkujących też rozumiem.
 
#55 nowy 2019-04-05 11:06
Do kom. 12: Czy nauczyciele to też patologia? Przecież też mają dzieci i też korzystają z 500 plus.
 
#56 ZASTÊPSTWO 2019-04-05 11:22
Zglaszam sie jako czlonek Komisji egzaminacyjnej ( pilnowanie na sali egzaminacyjnej )tudziez do opieki nad grupa uczniow - szkoly sredniej.Jestem b. n-lem przedmiotow zawodowych w Technikum,posia dam przygotowanie pedagogiczne oraz staz pracy w szkolach. Prace wykonam za darmo(jestem na emeryturze ze sprawnoscia fizyczna 20-to latka . mgr inz Jacek Jaworski. Prosze o propozycje gdzie mam przybyc. Egzaminy w trakcie strajku sa najwazniejsze N-el musi byc zatrudniony w czasie czynnych zajec na 24 godziny /tydzień.Nie moznA PLACIC TYLKO ZA TO ZE SIE CHCE A NIE CHCE SIE WIECEJ PRACOWAC Jacek J.
 
#57 kala 2019-04-05 11:48
Nie przesadzajcie z tymi prywatnymi szkólkami przecież one ciągną finanse z budżetu i przedszkola również. A
uważam że nie powinny!
 
#58 Do Koment. nr 52. 2019-04-05 12:12
Prosimy sie zglosic do UM -Wydzial Edukacji , dla podpisania dokumentu przelewu pieniedzy dla nauczycieli (pieniedzy ktorych Pani nie chce)!!! mgr Anna c.
 
#59 do Pana Wiceprezydenta 2019-04-05 12:22
Przypominam, że strajk nie jest powodem do odwołania zajęć w szkole, a tym bardziej do zamknięcia jej.
 
#60 do organów nadzorujących placówki oświatowe 2019-04-05 12:24
przypominam, że zgodnie z polskim prawem za czas strajku nie nalezy6 się wynagrodzenie
 
#61 NIE PLACIMY ZA POSTOJ" FABRYKI". 2019-04-05 13:31
Pamietajmy Prawo Polskie nakazuje .....NIE PLACIMY ZA CZAS 'POSTOJU' Z PRZYCZYN NIE ZAWINIONYCH PRZEZ PRACODAWCE " zatem prosze Panstwa Samorządowcow.!!! Mirosław (radca prawny).
 
#62 do komentarza 44 2019-04-05 14:40
Jestem mężem nauczycielki. Z chęcią proszę o 40 godzin pracy dla żony w tygodniu. Obecnie pracuje około 60 godzin w tygodniu. Ty po pracy idziesz do domu i laba. Moja żona szykuje się na kolejny dzień pracy i sprawdza to co Twoje dziecko stworzyło. Praca codziennie 7-15. Nie 7-23 (z przerwą na obiad - h). nie wspomnę o 4-5 radach pedagogicznych w miesiącu 16-20 nieraz. a wycieczki, darmowe godziny karciane, darmowe przygotowania do egzaminów, itp? Czy ty idziesz do pracy na darmowe co najmniej 2 godziny w tygodniu? Tylko chcesz nadgodziny. Nauczyciel tego nie ma. Jak piszą inni policz sobie 4 tygodnie po 60h = 240h. + 8h rad pedagogicznych + 8 h karcianych + 8h lub więcej przygotowań do egzaminów. Nie licząc weekendów, wycieczek mamy 264 godziny.
Mając taki przerób godzinowy w miesiącu, nauczyciel kontraktowy i to z dodatkiem wiejskim zarabia 2150zł netto = 2990 brutto. Podziel to na 264 h. 11,33zł / h (tak godzinę czy to lekcja czy przerwa - nauczyciel odpowiada prawnie za dziecko i to przez naukę jak i dyżur).
Dla porównania: Pensja minimalna 2250 brutto / 168 h = 13,39zł / h.

Jak już większość zauważyła nauczyciel nie ma nawet stawki wynagrodzenia minimalnego. Mam z tego powodu skakać z radości, że żona nie zarabia nawet stawki minimalnej i na dodatek jej nigdy nie ma w domu? Jest to dla n-la kontraktowego, a stażysta ma jeszcze mniej, a że robi staż to ma jeszcze większe wymagania i więcej godzin musi się wykazywać.
Sądzicie, że młode pokolenie wykształconych nauczycieli przyjdzie do pracy za takie pieniądze? Do tego wszechobecna roszczeniowość i bezczelność młodzieży i dzieci, które coraz więcej sobie używają.
Ja się dziwię skąd u was wszystkich zdziwienie i obraza na strajk w obliczu tych faktów? Wy byście sobie na takie warunki pozwolili? Trochę pokory na sobą i zastanowienia jakie są realia a nie widzicie tylko to co piszą ludzie nie znający środowiska od środka.

Pozdrawiam i zachęcam do refleksji nad swoją postawą.
 
#63 Do 61 2019-04-05 16:19
I wtedy się obudziłeś .....
 
#64 Do kom.61 2019-04-05 16:36
A dlaczego tam jeszcze pracuje? Trzeba ryzykować i sie rozwijać. Znam nauczycieli i dużo o nich wiem. Duże dzieci i zawsze im źle. Boją się odpowiedzialnoś ci.
Czekamy na młode pokolenie!
 
#65 do 61 2019-04-05 17:03
jeśli jest jak piszesz,to radzę wchodzić do domu po czworakach , gdyż (raczej na pewno)w takim przypadku masz olbrzymie poroże , którym zawadzisz o futrynę :)
 
#66 Do 61 2019-04-05 20:13
Zacznij śledzic zone
 
#67 ojciec 2019-04-05 20:45
kto strajkuje zwolnić dyscyplinarnie i niech szukają pracy
 
#68 do 64 2019-04-05 20:50
przeczytaj ze zrozumieniem komentarz nr 16
Młody za te pieniądze i perspektywę 15 lat awansu zarodowego nie przyjdzie do szkoły.
 
#69 do 62 2019-04-05 20:50
Co Ty człowieku będziesz tłumaczył tym, którzy do szkoły mieli pod górke i obok budowy.Również mam żonę nauczycielkę. Co z tego wynika? Jestem sponsorem szkoły. Tak!Byle zasrany burmistrz, starosta, lub prezydent o ministrze nie wspomnę ile SWOICH pieniędzy wydaję na utrzymanie szkoły, którą powinny utrzymywać te podejrzane persony.
 
#70 marek 2019-04-05 21:30
Nauczyciele nie odpuście bo podwyżki będziecie mieli z głowy pis was bieże na wytrzymałość edukacja w ruinie!!!!
 
#71 do kom. 62 2019-04-05 21:43
To miło, że Pan z takim zaangażowaniem tłumaczy ludziom szczegóły. Ale myślę, że niektórzy wcale nie chcą tego zrozumieć. Wysiłek intelektualny i zrozumienie innych nie są obecnie czymś powszechnym.
 
#72 obserwator 2019-04-05 22:21
Dziwne, że nie ma w społeczeństwie oburzenia w sprawie dostania 500+ za nic nie robienie, a jest problem w tym że ludzie mają dostać więcej pieniędzy za pracę.
 
#73 kol 2019-04-06 00:21
proszę sie zabrac za emerytow zabierających miejsca pracy nauczycielom,kt orzy nie maja etatów!!!!
 
#74 Normalny 2019-04-06 01:23
Do wypowiedzi 48 -Obserwator.
O jakim rządzie Ty człowieku mówisz? Nasz PAN Prezydent Miasta Leszna, który piętnuje strajkujących jest właśnie po takich super szkołach.
 
#75 do 21 Cito! 2019-04-06 14:10
Proszę,aby Piotr Duda pamietał o swoich członkach kombatantach,kt órzy mają zanizone emerytury przez aparatczykow partyjnych i zwiazkowych Czuwaj!
 
#76 On 2019-04-06 20:26
Nauczyciele biorący udział w TYM strajku powinni stracić prawo do wykonywana zawodu. W tej sytuacji nasuwają mi się na myśl Głogowskie dzieci które niegdyś również posłużyły jako żywe tarcze. I to są ludzie wykształceni którzy mają edukować i stać na straży moralności naszych dzieci ?? WSTYD!!! Ale skoro są tacy cwani to zróbmy szczere podsumowanie: ich pełen tygodniowy etat to 18 godzin, od tego odejmijmy ok 1,5 miesiąca wakacji ( bo 2 tygodnie to rady pedagogicznej itp.), 2 tygodnie ferii + tak długa przerwa świąteczna jaką mają dzieci. I oni chcą 1000 zł podwyżki i NIE COFN¡ SIÊ W TYM POSTULACIE O KROK. MASAKRA!!!! Poza tym przywilej strajku jest mocno dyskryminacyjny . Ja pracuję w prywatnej firmie na etacie. Gdybym dziś powiedział że chcę 1000 zł podwyżki, bo w przeciwnym razie zaczynam strajk, to jutro wylatuję z pracy.
Pozdrawiam.
 
#77 do 76 2019-04-06 21:56
na zawsze zabrać prawo do obrażania tych, którzy nauczyli go pisać (niestety) !, jesli maja tak wspaniale, to dlaczego nauczycielem nie zostałeś
 
#78 Lolo 2019-04-07 20:15
Dlaczego prywatne szkoły nie strajkują? Bo nie odpowiada za nie min. Zalewska!
 
#79 jerzy 2019-04-07 20:41
Wykorzystywanie dzieci do własnych potrzeb jest OBRZYDLIWE w moich oczach to są antyPOlscy pseudo pedagodzy !!!!
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous