Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

4237 wyświetleń
4758 wyświetleń
3984 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Rozbiórka pomnika Armii Czerwonej (2020)



Ocena: 3.0 (200 głosów)


Komentarze (114)  

 
#1 mieszkaniec 2020-02-07 09:39
Jedno słowo. WSTYD. Ale historia was osadzi, "pany" z ipn-u
 
#2 Michał 2020-02-07 09:47
No to jest okazja by znów wydać z naszych pieniędzy ładną kupkę, przy okazji ktoś znajomy zarobi
Płakać się chce.
 
#3 Jurek 2020-02-07 09:47
BRAWO
 
#4 Radek H. 2020-02-07 09:56
Brawo !! W końcu !!
 
#5 Leszczyniak 2020-02-07 09:58
Jawne i publiczne niszczenie historii! W miejsce jednego, stanie drugi pomnik! Już jeden pomnik "lądowisko dla śmigłowca" stoi. Kto za to zapłaci? Mieszkańcy Leszna - sami wybraliście takiego pREZYDENTA...
 
#6 OPELOWIEC 2020-02-07 10:03
KOMU TO PRZESZKADZAŁO?
 
#7 Roman 2020-02-07 10:12
Co za pustaki. Z przyjaciółmi naszymi Rosjanami trzeba żyć w zgodzie bo zawsze nam pomogą a wy trzymacie z USA i jeszcze się odgrazacie.
 
#8 Do 1 2020-02-07 10:13
Oj czuć ruską onucą . Gwałtem i grabieżą - wyzwalaliście Polskę.
 
#9 Isia 2020-02-07 10:13
Brawo. Nareszcie. Tylko dziwne ze za radnych Leszna decyzje musial podjąc Wojewoda
 
#10 mieszkanka 2020-02-07 10:14
W centrum Helsinek, na placu przed katedrą stoi ogromny pomnik. Jeden z najokazalszych w mieście. Na postumencie  car Rosji, Aleksander II. Został postawiony w roku 1863, w czasie, gdy Finlandia była częścią Imperium Rosyjskiego.

I choć, podobnie jak Polska, Finlandia po pierwszej wojnie powstała jako państwo niepodległe, pomnika nie zburzono. W odróżnieniu od Polski, gdzie pozbywano się pomników przypominającyc h panowanie carów w Kongresówce, albo przeszłość niemiecką na Śląsku. U nas nie zachował się ani żaden car, ani carski generał, ani Bismarck, ani cesarz Wilhelm&
 
#11 wolny 2020-02-07 10:15
Nareszcie!!!!!! !!!!!! BRAWO!!!
 
#12 Franz M. 2020-02-07 10:16
Wiecie że w Paryżu do dzisiaj jest ulica i stacja metra im Stalingradu. I nikt we Francji nie drze z tego powodu szat albowiem rozsądni Francuzi stwierdzili że nazwy honorują jedno z najważniejszych wydarzeń II wojny a nie samego Stalina. Wyobraźcie sobie co byłoby u nas gdyby dzisiaj jakąś ulicę chciano nazwać imieniem np. Obrońców Leningradu? Podobnie jest z tymi tablicami. Pokazuje nam gdzie jesteśmy jako społeczeństwo. Poniżej mułu. A pisanie nowej historii odbije się nam wszystkim jeszcze czkawką.
 
#13 Seba 2020-02-07 10:20
Trudniej usunąć komunizm z mózgów
 
#14 Kasia 2020-02-07 10:21
Nic tylko pomniki stawiać.
 
#15 rh 2020-02-07 10:21
W odwecie Rosjanie rozbiora pewnie pomnik w Katyniu lub Smolensku. Postapia tak jak to robia nasi kochani przez politykow Ukraincy.
 
#16 mieszkaniec2 2020-02-07 10:22
Kiedyś w tym miejscu była stacja benzynowa.
 
#17 Obywatel 2020-02-07 10:23
Nareszcie sprawiedliwości stało się zadość!
 
#18 dzuljani 2020-02-07 10:27
Chcieliście takiego prezydenta , to macie a teraz lament i narzekanie .Trzeba było myśleć przed wyborem .
 
#19 BXVI 2020-02-07 10:33
Brawo nareszcie !
 
#20 paweł 2020-02-07 10:34
do 1. Dodane przez mieszkaniec, w dniu - 07-02-2020 09:39
nie zgodze sie , bo lepiej by trafilo na wystawe w muzeum lub przy grobach sowieckich na cmentarzu tam , niz na ulicy i by mial byc demolowany przez innych
 
#21 Mieszkaniec 2020-02-07 10:37
Wstyd. Teraz na pewno nowy twór powstanie za nasze peniądze
 
#22 Black Jack 2020-02-07 10:38
17 - może napiszesz o jakiej sprawiedliwości myślisz? Czekasz na tablicę że Niemców z Leszna przepędzili Amerykanie, Anglicy, Wyklęci czy może Armia Ukraińska? Myślisz że ci młodzi ludzie nie woleliby zostać w swoich domach niż gnać przez Europę i ginąć w kraju o którym pewnie połowa z nich wcześniej nawet nie słyszała. Pomyśl że ich matki do śmierci zadawały sobie pytanie dlaczego ich syn zginął tysiące kilometrów od domu. Dzisiaj ich potomkowie zastanawiają się dlaczego Polacy nie chcą pamiętać o tym że tysiące Rosjan pozostało w naszej ziemi. To nie byli żadni komuniści tylko mięso armatnie. Nazywając siebie Europejczykami, chrześcijanami nie możemy zapominać o tych co oddali życie za to abyśmy mogli w Polsce mówić po polsku. Cała reszta, podział Europy, wprowadzenie socjalizmu itd to już inna historia i nie należy mieszać jej z oddaniem czci poległym.
 
#23 colo1 2020-02-07 10:42
(..) Tak jak z disco polo, nikt nie słucha a jakie popularne. Za jakiś czas nie będzie winnych. Raczej Tuskowi nie da się tego wrzucić.
 
#24 10 i 12 2020-02-07 10:44
A Wy gamonie drodzy, porównujecie właśnie historyczne relacje polsko-radzieckie do relacji ZSRR do Francji czy Finlandii ? Chyba jest dość zasadnicza różnica?
 
#25 Mateusz 2020-02-07 10:46
W Katyniu też pomnik do usunięcia. Kogo to interesuje. Rosjanie do dzieła. Nasi nie potrafią uszanować Historia to wy również nie musicie. Pozdrawiam przyjaciół Rosyjskich naszych braci.
 
#26 Panga 2020-02-07 10:46
(...) Leszno pisogród
 
#27 :) 2020-02-07 10:47
Każdego, kto ośmiela się nazywać ruskich przyjaciółmi powinno się wysyłać za wschodnią granicę- z biletem w jedną stronę. Nie chodzi o to aby toczyć wieczną wojnę, ale o tym że nigdy nic dobrego od nich nie przyszło należy pamiętać, a w związku z tym moim zdaniem absolutnie nie wolno w jakikolwiek sposób składać hołdu tym zbrodniarzom.
 
#28 Leszczyniak od 70 -ciu lat 2020-02-07 10:50
Nie było jeszcze w dziejach świata tak wielu błaznów na etatach.
 
#29 Haha 2020-02-07 10:53
Ale piękna paleta euro 
 
#30 Leo 2020-02-07 10:54
Nareszcie. Nie moze miec pomnika wdziecznosci ktos kto Polski nie wyzwalal a ja podbijal po drodze do zniszczenia Niemiec.
 
#31 Polo Prawica 2020-02-07 10:55
Nie zgadzam się z treścią tytułu.
Pomnik trafił na śmietnik historii.
A treść napisu już lata temu

Wieczna sława minęła jak i sowiecki sojuz.

Aczkolwiek uważam, że niezgodnie postąpiono jeśli chodzi o utrzymanie miasta w czystości.
Odpady budowlane ,gruz mieszkańcy mogą oddać na PSZOK nieodpłatnie.
Odpady budowlane i rozbiórkowe np. gruz ceglany i betonowy, ceramika (sedes, wanna, umywalka), papa, i inne zmieszane odpady budowlane maksymalnie 100kg na rok na mieszkańca zgłoszonego w Deklaracji

TAK WIÊC LESZNO Z TYLOMA MIESZKAÑCAMI MOGŁO ZA DARMO ODDAĆ O WIELE WIÊKSZY KOMUNISTYCZNY POMNIK.

OBY SIÊ NIE OKAZAŁO, ŻE KTOŚ Z MIEJSKIEJ KASY NIE WYPROWADZA ŚRODKÓW DO ZIELENI MIEJSKIEJ NA DEPOZYT CZEGOŚ CO MOŻNA BYŁO ODDAĆ ZA DARMO.

Abstrahując zaś od tego czy się wdzięczyć i chwalić bolszewię to dziwię się, że LPN-u nie uprzedzili Ekolodzy !
Na zdjęciach wyraźnie widać.
Pomnik uniemożliwiał prawidłowy wzrost drzewa, nawet już system korzeniowy kostkę wysadza.

Komentarz 12 typu Franz M. można skomentować jedynie pytaniem .
Ilu francuzów zginęło w Katyniu podczas II Wojny Światowej?
I która stacja metra w Paryżu nazwana jest imieniem bohaterskich żołnierzy cara walczących z Napoleonem?

SZACH i MAT.

PO DYSKUSJI premia z Moskwy nie wpłynie.
 
#32 mates 2020-02-07 10:58
Po komentarzach widać że Leszno nadal czerwone...
 
#33 JA 2020-02-07 10:58
DZIWNY JEST TEN ŚWIAT....a po co tyle fotek?
 
#34 Hohol 2020-02-07 11:02
Głupota- zreszta jak wszystko w lesznie ostatnimi czasy. Wyzwolili? Wyzwalali i koniec. A dzięki nim społeczenstwo bardzo zyskało bo większość by krowy co najwyzej pasła u swojego pana a nie mieszkali w blokowiskach w wielkim mieście a w czworakach przypalacowych. Wykształcenie tez by mieli max3 klasy jeśli pani by zorganizowała szkółkę przy pałacu. Tyczy się to 65% mieszkańców Leszna !
 
#35 Izolda 2020-02-07 11:03
Teraz ROSJANIE powinni rozebrac tymczasowy POMNIK w SMOLENSKU....
 
#36 Do 7 2020-02-07 11:04
Roman!
Co ty?!
Oczadział?
Im przyjaciele dalej tym bezpieczniej!
Anglia,Francja, Niemcy ale bez wątpienia najdłużej ponosimy skutki przyjaźni z CCCP !

Nie pamiętasz powiedzenia!

NA LITOŚĆ BOSK¡ PRZESTAÑCIE NAM POMAGAĆ?!
Jak mogłeś zapomnieć obowiązkową prenumeratę murziłki w podstawówce i te czerwone chustki!
Twoi rodzice odmawiali sobie kromki chleba aby abonament zapłacić.
Myślę, że sojusz z USA jest stosunkowo bezpieczny a ewentualna okupacja przez Amerykanów nie potrwa długo.
Są daleko za oceanem do Europy silników spalinowych nie wpuszczą a na bateriach daleko nie zalecą-transport żaglowcami zbyt długi.
 
#37 do 10 2020-02-07 11:11
Bo żaden car ani cesarz nie darzył takim uczuciem innego narodu jak polskiego.
No ale czy kobieta jest w stanie to zrozumieć?
Większość leci na kasę a tę zazwyczaj posiadają okupanci i ich sługusy wystarczy się rozejrzeć po wpisach KRS przedsiębiorców .
 
#38 Marek 2020-02-07 11:13
Piękny pomnik na znak solidarności z naszymi przyjaciółmi Rosjanami
 
#39 pamietamy... 2020-02-07 11:15
17 września 1939, dzieci przywiązane w Grodnie do czołgów, Katyń 1940...wywózki na Sybir...Wilno 1944...deportacje 1944-1945, "wyzwoleniu",... "Wdzięczni za wyzwolenie"?
 
#40 zolo 2020-02-07 11:16
jest takie powiedzonko: odgryzł sie jak bąk na kobylej d...ie
Fajne zdjecia, zeby tylko za Bugiem nie pomysleli ze warto je wykorzystac. Zenujaca postawa IPN.
 
#41 do 18 DZULJANI 2020-02-07 11:20
co ma prezydent do pomnika? podjął decyzję - NIE - tylko wojewoda. Czytaj ze zrozumieniem. A nawet jak by podjął, że zostanie to i tak wojewoda by to zmienił. Kim ty jesteś, że nie rozumiesz prostych spraw?
 
#42 Mały zardzewiały pomniczek do 15 2020-02-07 11:21
Pomnik w Katyniu zasłania cerkiew nie muszą rozbierać.

Patriarcha moskiewski i całej Rosji Cyryl poświęcił w niedzielę w lesie katyńskim cerkiew Zmartwychwstani a Chrystusa. To największy obiekt na terenie katyńskiego Kompleksu Memorialnego.

Cerkiew ma wysokość 40 metrów. Jej kopuła została wykonana z pozłacanej miedzi, co sprawia, że świątynia stała się dominującym elementem Zespołu Memorialnego.


Prace nad budową cerkwi zostały podjęte w 2010 z błogosławieństw a patriarchy moskiewskiego i całej Rusi Cyryla. W tym samym roku miało miejsce uroczyste położenie kamienia węgielnego z udziałem premiera Rosji Władimira Putina i premiera Polski Donalda Tuska

Porównanie Kościoła do świni, oskarżanie go o zdradę Ewangelii  tak w dużym skrócie wyglądało wystąpienie redaktora naczelnego czasopisma Liberte Leszka Jażdżewskiego, które poprzedziło wystąpienie Donalda Tuska. Ten bezprecedensowy atak na Kościół został przyjęty na w auli Uniwersytetu Warszawskiego brawami.

- W wielu miejscach w Europie jest rzeczą naturalną, że ludzie wymieniają się kontrowersyjnym i poglądami" - mówił podczas uroczystego posiedzenia senatu UAM w Poznaniu przewodniczący Rady Europejskiej Donald Tusk. Były premier sporo miejsca poświęcił przemówieniu redaktora naczelnego pisma Liberte Leszka Jażdżewskiego wygłoszonemu w sobotę na Uniwersytecie Warszawskim.

Jażdżewski w ostrych słowach krytykował Kościół Katolicki przyrównując dyskusję z nim do "zapasów w błocie ze świnią", co wywołało liczne protesty. Tusk nazwał to w Poznaniu "gorączką polityczną".
 
#43 do FRANZ M 2020-02-07 11:25
Widac nikogo nie straciłeś ze strony tzw. wyzwolicieli. Jak by Ci babcię lub matkę zgwałcili albo ojca zamordowali wraz z całą rodzin¡ to byś inaczej wykrzykiwał. Widać jaka ta wspaniała Rosja jest wspaniała. Wystarczy spojrzeć na wschód Ukrainy jak im pomaga - a przecież przez wiele lat byli jednym narodem. To jest Naród, który od wieków na wyzysku innych tylko potrafi się bogacić - a że nieudolnie zarządzany to i potęga gospodarczą nigdy nie byli i chyba długo nie będą.
 
#44 do 18 2020-02-07 11:28
Masz rację nie spisał się jeśli chodzi o pomnik.
Taki wstyd .
Wystarczyła szybka decyzja -rozbieramy.
Praktycznie bez kosztów bo gruz za darmo odbierają .
Ludzie w czynie byto rozebrali.
 
#45 olo 2020-02-07 11:45
TAK PRYMITYWNIE NISZCZYMY ŚLADY NASZEJ HISTORII !!!
 
#46 BELFER 2020-02-07 11:55
To kto wreszcie przepędził w 1945r hitlerowców z Leszna, żołnierze radzieccy czy AK. Bo wychodzi na to, że ci co wyzwalali to pomnika nie mają a ci co siedzieli jak mysz pod miotłą to mają i na dodatek jak wypasiony. Coś tu nie gra.
 
#47 Alojzy 2020-02-07 12:03
W koncu to klamliwe plugastwo zniknelo! Brawo!
 
#48 do 1 itp 2020-02-07 12:30
Komuna ci się śni (...), że bełkoczesz od rzeczy ???!!!
 
#49 WSTYD 2020-02-07 12:38
Wielki wstyd dla Lyszna, że przez tyle lat taki relikt okupacji i totalitaryzmu jeszcze stał.
 
#50 Iga 2020-02-07 12:39
Leszczynianie uwielbiał być pod ruskim butem 50 lat
 
#51 wolny - PAN 2020-02-07 12:47
Do kom.1,5,10,12,24 i im podobnych zgadzam się z kom.25 byle szybko. Popieram kom.25,28,29,37. Bolszewicką zarazę wysłać na "białe misie" A jeśli chodzi o poległych żołnierzy to spoczywają w innym miejscu i są upamiętnieni jako ludzie a nie "armia". Kto się urodził sługusem nigdy "PANEM" nie będzie, na potwierdzenie tego "nie masz gorszego chama jak wejdzie z dziada na pana".
 
#52 do 48 2020-02-07 12:50
Bełkot to słychać od takich jak ty. (...) Twoja retoryka to taka jak rydzyka.
 
#53 do 45 2020-02-07 12:53
Hitlerowskie pomniki tez były śladami naszej Historii. Stalin jak i Hitler byli siebie warci - nie wiadomo tylko który gorszy... a tak na marginesie - nikt cmentarzy nie likwiduje - a pomniki totalitaryzmu i nazwy ulic powinny zniknąć żeby w to miejsce postawić coś co się dobrze kojarzy...
 
#54 Seba 2020-02-07 12:56
Jest wycie komuchów którzy bez koryta nic nie znaczą Ps 30 lat za późno ale to efekt ustawki Bolka z Kiszczakiem
 
#55 Justyna 2020-02-07 13:02
Brawo!!!
 
#56 do 22 2020-02-07 13:50
Proszę teraz te piękne słowa powiedzieć o żołnierzach Waffen SS.
 
#57 nemo 2020-02-07 13:52
Dla sługusów Moskwy, pomiotów czerwonej zarazy, ludzi bez honoru i szacunku dla Ojczyzny, dziś jest smutny dzień. Dla tych, którzy wiedzą co to wolność, niepodległość, suwerenność dzień do smutnych raczej nie należy. Niech żyje wolna Polska!!!!!!
 
#58 Korsarz 2020-02-07 14:05
Brawo! Słuszna decyzja, szkoda, że po tylu latach. Miejsce okupantów jest poza obszarem wolnego państwa.
 
#59 Jan 2020-02-07 14:07
Dobrze że tablice nie zostały porozbijane, tak jak stało się z marmurową tablicą z nazwiskami powstańców wlkp. na cmentarzu w Osiecznej. Tablica przetrwała wojnę, a zniszczona została przy okazji stawiania nowego, koszmarnego pomnika! Co na to konserwator zabytków?
 
#60 Archanioł 2020-02-07 14:08
CÓŻ, akurat teraz klęczymy przed innym tzw. sojusznikiem, ale wiatr historii ma to do siebie, że skręca raz w tę, to znów w inną stronę. Najczęściej dość niespodziewanie .
 
#61 Obiektywny 2020-02-07 14:20
Brawo. Słuszna decyzja.
 
#62 PL 2020-02-07 14:20
Historii się nie oszuka. Z śąsiadami tez powinniśmy żyć w zgodzie jeżeli jest się biednym państwem. Amerykanie tylko i wyłąćznie maja na uwadze swój interes i nie łiczmy, że będzie inaczej.
 
#63 Mieszkaniec 2020-02-07 14:33
Do 27 prawda nic dobrego WÓJ WODZA kim był że dostał stołek pierwszego.
 
#64 :) 2020-02-07 14:55
Brawo:)
 
#65 Wiesiek z Lipowej 2020-02-07 15:02
Wieczna chwała bohaterom poległym o wolność i niezaleznosc Związku Radzieckiego i Polski nezaleznosc to pa ruskij izyk " nezawisimost". Jak tlumaczyc to kazdy wazny wyraz. A co do niezaleznosci to sami widzimy, ze to oszustwo bylo Reasumujac : My wysylalismy im stal z Nowej Huty po szerokich torach oraz wegiel antracytowy a oni brali od nas mieso i buty.Tak to wygladala przyjazn i niezaleznosc a o klamstwie katynsko-starobielsko-ostaszkowskim nie wspomne choc po wojnie w przyjazni ze ZSRR budowana byla na kanwach klamstw wlasnie generalizujac k a t y n s k i c h Polska Ludowa i Wojsko Polskie, do ktorego bardzo niechcialem pojsc z racji tej , ze ojciec mojego tate zostal zamordowany przez strzalem w potylice 10. 04. 1940 roku w kalininskiej oblasti podpisal borysowiec / saprunienko CCCP. 17 wrzesnia 1939 roku zaprzyjazniony paktem ribbentrop-molotow stalin wkroczyl na wsch. rubieze II Reczypospolitej i z pomoca komunistow narodowosci zydowskiej z pomoca wlasnie przez nich spisanych LIST PROSKRYPCYJNYCH ZABIERANO Z DOMOW :LEKARZY, ADWOKATOW, POLICJANTOW,PRO KURATOROW, SEDZIOW na wywozke na E i bestialsko wiosna 1940 roku zamordowano w ( ponad 22 000)Katyniu, Starobielsku, Ostaszkowie, Babim Raju, Piatichatkach i wielu innych obozach kazni A RODZINY czyli ich zony i dzieci/rodzenstwa wywieziono do Swierdlowska, Siewierouralu, Turgaju , Semipaljatinska i dalej Tajgi, Omska i Nowosybirska.A pozniej przyjaciel adolfa wasirjonowicz stalin mowil gen. Sikorskiemu najpierw, ze uciekli do Mandzurii A POZNIEJ JAK NIEMCE ADOLFA napadly p 22 czerwcu 1941 roku TO SKAZAL SZTO MY ZDJELALI BOLSZUJU ASZIBKU. Kochany P...ie B...e chron mnie od przyjaciol z wrogami pomoge sobie SAM
 
#66 MKA 2020-02-07 15:04
Ostatnie zachowanie Rosji/Putina jest karygodne, działania Związku Radzieckiego kiedyś były straszne, ale jakby nie patrzeć Ci żołnierze którzy na naszej ziemi polegli z polityką mieli tyle wspólnego co dzisiejsi politycy z przyzwoitością! Można było opatrzyć ten obelisk stosownym opisem i go nie ruszać. Czasy się zmieniają nie uczmy naszych dzieci likwidować wszystkiego, najstarsze zabytki będą miały po 15 lat...
 
#67 Derek 2020-02-07 15:06
BRAWO BRAWO BRAWO Nareszcie znkaja sowiecki okupant
 
#68 ???!!! 2020-02-07 15:08
Po wielu bredzeniach widać, że komuna posowiecka w lisznie i okolicach ma się dobrze, aż obrzydzenie bierze ???!!!
 
#69 K. 2020-02-07 15:13
Brawo! Wreście, o 30 lat za późno, ale w końcu Leszno dołącza do miast za , które nie trzeba się wstydzić duchami okupantów.
 
#70 do 41 2020-02-07 15:36
18 to jest troll z przeciwnej opcji POltycznej do prezydenta.Wykonuje swoje zadania tylko.
 
#71 hehe 2020-02-07 15:41
Historii ta rozbiórka i tak nie zmieni. Bynajmniej nie wyswobodzili amerykanie Leszna.
 
#72 do kom.67 2020-02-07 15:44
Widac , ze nie jestes rodowitym mieszkancem Leszna, bo nie znasz historii naszego miasta. Opluwanie ludzi o innych poglądach niz swoje swiadczy o niskiej kulturze.
 
#73 Do belfer 2020-02-07 15:56
Jeden okupant przegonił innego okupanta.
 
#74 Adam 2020-02-07 16:26
Gdyby Leszno decydowało o tym, w jakiej Ojczyźnie mamy żyć, to dalej by panowała komuna. Widać po komentarzach.
Nareszcie ten pomnik został zdemontowany. Brawo!
 
#75 Lena 2020-02-07 17:25
Wstyd na caly swiat za chwile Pi S wprowadzi ustawe ci co urodzili sie w PRL zlikwidowac
 
#76 marian 2020-02-07 17:32
Sądzę, że w ramach współczesnych działań, w tym miejscu powinien powstać pomnik wdzięczności dla amerykanów, za dostarczenie sowietom broni i amunicji.
 
#77 Maniek 2020-02-07 18:16
Uważam, aby w tym miejscu postawić pomnik anerykanom, za dostarczenie sowietom bron8i i amunicji.
 
#78 Jans 2020-02-07 18:38
Panu Kosmidrowi też przeszkadzał ten pomnik brak słów ciekawy jestem czy Pan nadal pomaga w schronisku w Henrykowie czy to było tylko pod publikę przed wyborami wstyd wstyd wstyd8
 
#79 Rekma 2020-02-07 19:12
Pięknie,codowni e, BRAWO
 
#80 miki 2020-02-07 19:36
A się pospieszyli.Nawet pomnika się boją. Na to pieniądze są.
 
#81 jar 2020-02-07 19:53
postawcie Trampa
 
#82 asdfasdf 2020-02-07 20:42
Nareszcie. Sprawiedliwość po latach. Nie jestem mściwy ale nie potrafię zrozumieć jakim człowiekiem trzeba być by bronić ludzi, którzy napadali, grabili, gwałcili i mordowali naszych rodaków. To może wynikać tylko w waszej niewiedzy co faktycznie działo się gdy front przechodził i pijani sowieci opanowywali jakiś teren. Cmentarze należy uszanować (to zrobiono przenosząc prochy), ale pomniki im stawiać? Syndrom sztokholmski.

do 62. Z nimi się nie da żyć w zgodzie bo Rosja tego nie chce. Tylko w przeciągu kilku miesięcy dali wam na to z tuzin dowodów a wy dalej klapki na oczach? Oni się śmieją z takich naiwnych ludzi jak wy i robią swoje.

do 65. Niestety, ludzie nie pamiętają. Przytoczę tylko jeden dowcip z tamtych lat: po czym poznać kierunki świata? Po pociągach: na wschód jadą pełne, na zachód puste. Takich dowcipów było na pęczki (bo i w rzeczy samej przez kilka dziesięcioleci byliśmy okradani z wszystkiego).
 
#83 nuda veritas 2020-02-07 21:44
lEGNICA, ŚWIDNICA czy inne miejsca, gdzie przebywali sołdaci tzw. Północnej Grupy Wojsk Armii Radzieckiej, to przykłady, jaka to była dzicz. Gloryfikować tych zwyrodnialców jest nie na miejscu.
 
#84 ZENEK 2020-02-07 23:00
W takim razie Leszno na bank wyzwolili Wyklęci.
 
#85 o 2020-02-07 23:04
No i po sprawie.
Nikt dyskoteki nie zbojkotował.
 
#86 wlodek 2020-02-07 23:23
Niestety, przeczytałem książkę do historii córki/5 klasa. Dobrze, że matematyka jest nie do ruszenia, bo mędrcy z Dojnej Zmiany i to by spaprali... Ad Rem.. historia zatacza koło, pomniki powstają i upadają, a jedynie pozostaje prawda. Skostniałe umysły nie mogą przyjąć do wiadomości ze daliśmy się zachodnim aliantom wydmuchać i to nie oni a ruski sołdat nas wyzwolił.
 
#87 Mieszkaniec 2020-02-08 04:13
Historie niszczymy. W innych krajach pomniki poległych stoją i umieją szanować historie - a my co?
 
#88 On 2020-02-08 08:07
Prezydent miasta Leszna tez już powinien przejść do historii która będzie zapomniana (...)WSTYD
 
#89 do31 i 82 2020-02-08 08:30
Ile trzeba mieć w sobie jadu i pustych komórek ,by tak pisać o młodych chłopakach,któr ym przyszło zginąć za to byście mogli mówić chleb a nie brot.Ciekawe gdyby wam dali w ręce karabin i kazali maszerować 1000 km w mrozie,słocie a często i o głodzie co byście zrobili.Po dwóch dniach pełne portki ze strachu i krzyk mamusiu ja chcę do domu.Teraz wielcy bohaterowie bo mamusia da na piwko i na imprezkę.A jak nie da to ....Ten chory kapitalizm ,stworzony tylko dla garstki wybrańców nie szanujący historii wyjdzie wam jeszcze bokiem.Uczy tylko chciwości ,nienawiści a o szacunku każe zapomnieć.Jak możemy porozumieć się z sąsiadami skoro nie potrafimy porozumieć się między sobą,Już mamy wojnę polsko-polską .Za chwilę poleje się krew.Nie potrafimy uszanować niczego i nikogo.Takim już jesteśmy narodem.Dlatego rozebrali nas w osiemnastym wieku .Przez Polaków głupotę.Do dziś niestety nic się nie zmieniło.Polak przed szkodą i po szkodzie....
 
#90 Slawek 2020-02-08 08:35
Chętnie kupię tę działkę
 
#91 31 2020-02-08 09:13
"Stalingrad" - tak się nazywa stacja metra w Paryżu, za jednym zamachem oddając hołd poległym jak i nie dając zapomnieć o dyktatorze:) Francuzi potrafią:) Kupa śmiechu.
 
#92 abc 2020-02-08 10:39
O! Zdjecie z rozbiorki z pewnąscią zostalo juz wyslane do Warszawy. W nowych wyborach miejsce na liscie do sejmu lub senatu pewne, a gawiedz mysli, ze to dla ich dobra, dla dobra historii....
 
#93 szanuj historię 2020-02-08 10:48
najgorsze jest to , że wyzywają innych od komunistów zwolennicy PIS, czyli komuniści i socjaliści w czystej formie, tyle że dziś zamiast pod sierpem to pod krzyżem stoją, ot cała różnica, ale oni jej nie widzą, bo dla nich, ważniejsze od edukacji i myślenia są partyjne układy i koniunkturalizm ... Prawdopodobnie to dzieci tych spadochroniarzy z lat 70 którzy zasislili nasze partyjno urzędowe kadry miejskie podczas budowy nowego województwa...ale do tego to już się nie przyznają.
 
#94 do uparciucha z 89 2020-02-08 11:02
Co tak pompatycznie ?
Krew długo lać się nie będzie.
Nadzwyczajnej kasty jest tylko garstka.
Mało było tak gruboskórnych aby móc być przyniesionym na radzieckich bagnetach.

A ty właściwie kim jesteś ?
Skoro rozebrali was przez Polaków głupotę?

Z jednym masz rację.
Jan Paweł II mówił:
W czasie pielgrzymki do Polski w 1997 o zjawisku przyjmującym formę wyzysku.
Polecam.

Zrobił wrażenie nawet na włoskiej La Repubblika.

Ale pomnik i tak trzeba było rozebrać .
Ja tam żadnych inskrypcji o młodych chłopakach których zmuszono nie znalazłem.
Drzewo się męczyło.
 
#95 do 86 2020-02-08 11:23
O potędze rosyjskiej polityki informacyjnej świadczy wpis 88
Rosjanie go dmuchają po dzień dzisiejszy.
Łyka jak małpa kit zdradę aliantów a nie może strawić dosadniejszej zdrady sovietów z 17 września 1939 r.
Z matematycznego punktu widzenia sprawa oczywista z wszystkimi Polska miała pakt o nieagresji .
Gdyby 1 września 1939 r. wszyscy zdradzili nas tak jak Anglicy i Francuzi to by dziś nie miał nieszczęśnik o czym mędrkować.
 
#96 Polo Prawica 2020-02-08 11:41
Pomnik rozebrany.
Proponuję nie stawiać tam pomnika kostkę rozebrać.
Drzewo niech se rośnie.
Zasiać trawę i tyle .

A w ramach zamknięcia pewnego działu w historii jak i pojednania .

Czas najwyższy odbudować Kościół Św. Szczepana.

Zamiast budować pseudo pomniki z zardzewiałej blachy i odznaczania się z okazji tej czy innej przez towarzystwa wzajemnej adoracji powiązane towarzysko, gospodarczo, klubowo, dotacjowo, przetargowo, rządowo, pozarządowo.

Przypominam, że synagoga stoi a kościoła ze składek lokalnej społeczności symbolu rozwijającej się Rzeczypospolite j wysadzonego przez Niemców (gdyby 17 komuniści nie zaatakowali Polski czy by se Niemcy tak pozwalali? ) nadal nie ma!
 
#97 nikaaa 2020-02-08 12:56
wyzwolili? wyzwolili! co w tym komunistycznego w tym postkomunistycz nym mieście?
 
#98 Pisowiec 2020-02-08 14:48
Ruski byli gorsi od Niemców powiedziała to osoba która przeżyła Majdanek zawsze gdy przechodziliśmy koło tegoż pomnika mówiono ze nie powinien stać a to byli 30lat temu pamietam pamietam babciu 
 
#99 Jacek 2020-02-08 16:34
Kolejny przykład pisania historii na nowo. Putin byłby dumny.
 
#100 Mac 2020-02-08 17:35
Do kom99. Majdanek to obóz niemiecki a nie radziecki. Proszę popytać żyjących jeszcze świadków. Najpierw szli Niemcy, później gorsi byli ruscy, ale za nimi szli jeszcze o wiele gorsi- Polacy. Wystarczy wyłączyć TV i porozmawiać z ludźmi jak było naprawdę a nie jak pokazuje to propaganda
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama