Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

4237 wyświetleń
4758 wyświetleń
3984 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Radni zwiedzają pływalnię Akwawit (2020)



Ocena: 2.9 (96 głosów)


Komentarze (158)  

 
#1 mieszkaniec Leszna 2020-09-16 17:46
Jeśli miasto wybuduje nową pływalnie i halę sportową na 5 tys miejsc,to będzie super. Z drugiej strony jeśli solidnie wyremontować Akwawit to też będzie OK,a hala swoją drogą. Szkoda,że z Akwawitem tak wyszło bo jak na rok 1993 w którym powstała pływalnia z zazdrością patrzyli na nią inni w kraju.Dopiero po 4 latach od powstania Aquaparku w Lesznie powstawały podobne pływalnie.
 
#2 Adrian24 2020-09-16 17:49
Nowe i tylko nowe a z akwaitem niech się bujaja Ci co to doprowadzili do ruiny A nie teraz jeszcze kasę zgraną
 
#3 mieszkaniec 2020-09-16 17:51
Raczej to są bezradni tego miasta niż radni.
 
#4 Waldemar 2020-09-16 17:58
A Pan A.G. nie jest już najemcą kortów przy Akwawicie? Czyżby biznes nie wypalił tak jak przy Ćwiczni i sklep na Rynku? Główny oponent powstania Galerii Goplana. I dlatego dziś starówka wygląda jak wygląda.
W swoich punktach handlowych w Galerii Leszno ceny jak na Batorym, towar słabej jakości i brak kupujących. Wystarcz, że w Lesznie powstałby Decathlon lub Go Sport i Pan A.G. wypada z rynku.
 
#5 Radek 2020-09-16 18:01
Ile razy jeszcze będzie powołana komisja, ile razy jeszcze będziemy czytać artykuł o tym czy może to czy tamto. 3 lata temu zamknięto pływalnie i tyle. A komentującemu 1 to radzę przestać żyć wspomnieniami bo to cię zgubi.
 
#6 Orion 2020-09-16 18:02
W takim tempie to moje wnuki nie dożyją nowej pływalni.
 
#7 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2020-09-16 18:06
W tej sprawie działała już komisja pod przewodnictwem radnego Adama Kośmidra.Wykonano i opłacono ekspertyzy, poniesiono inne koszty i wydano opinię końcową - obiekt zbyt zużyty technicznie i moralnie, remont nieopłacalny i zbyt kosztowny.Teraz temat wraca i co to znaczy, że tamta komisja i poniesione koszty to tylko tak sobie, ale teraz to na poważnie podchodzimy do problemu. Znowu ekspertyzy i nowość program funkcjonalno - użytkowy.Prezydent Borowiak w swoim programie wyborczym na pierwszym miejscu 8 najważniejszych decyzji w nowej kadencji ujął cyt." wybudować nowoczesną halę widowiskowo - sportową wraz z basenem". Podobnie Adam Kośmider startując na senatora R.P. powyższe zadanie miał w swoim programie.Oczywiście Leszek Janusz z oczywistych względów jest mocno zainteresowany tym, aby Miasto modernizowało Akwawit. Marka marką, ale Akwawit jest na tyle zużyty technicznie, ale także moralnie, że na dzisiaj jest prawie skansenem o przesadnie wysokiej hali głównej, ścianie z oknami montowanymi na kit ( cała ściana do wymiany ) itd. Pływalni potrzebuje także hotel.Tylko budować nowy, zgrabny, funkcjonalny obiekt. W kwestii zakupu - przecież ten obiekt można kupić moim zdaniem za przysłowiową złotówkę, gdyż właściciel nigdy nie będzie go " reaktywował". Kupić za przysłowiową złotówkę,po tej transakcji zmienić plan przestrzennego zagospodarowani a i sprzedać obiekt wraz z działką, a pieniądze przeznaczyć na budowę nowej pływalni.
 
#8 Do 1 2020-09-16 18:10
Jeśli to, jeśli tamto. Jak na razie to nic nie ma
 
#9 i 2020-09-16 18:11
kupić akwawit - zrobić np. halę usługowo-handlową, a basen wybudować za środki unijne
 
#10 do 5 2020-09-16 18:20
Tak są wspomnienia,ale piękne. Tym bardziej miasto jak najszybciej musi ten problem rozwiązać. Albo budować nową pływalnie,albo robić kapitalny remont Akwawitu.
 
#11 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2020-09-16 18:20
W tej sprawie działała już komisja pod przewodnictwem radnego Adama Kośmidra.Wykonano i opłacono ekspertyzy, poniesiono inne koszty i wydano opinię końcową - obiekt zbyt zużyty technicznie i moralnie, remont nieopłacalny i zbyt kosztowny.Teraz temat wraca i co to znaczy, że tamta komisja i poniesione koszty to tylko tak sobie, ale teraz to na poważnie podchodzimy do problemu. Znowu ekspertyzy i nowość program funkcjonalno - użytkowy.Prezydent Borowiak w swoim programie wyborczym na pierwszym miejscu 8 najważniejszych decyzji w nowej kadencji ujął cyt." wybudować nowoczesną halę widowiskowo - sportową wraz z basenem". Podobnie Adam Kośmider startując na senatora R.P. powyższe zadanie miał w swoim programie.Oczywiście Leszek Janusz z oczywistych względów jest mocno zainteresowany tym, aby Miasto modernizowało Akwawit. Marka marką, ale Akwawit jest na tyle zużyty technicznie, ale także moralnie, że na dzisiaj jest prawie skansenem o przesadnie wysokiej hali głównej, ścianie z oknami montowanymi na kit ( cała ściana do wymiany ) itd. Pływalni potrzebuje także hotel.Tylko budować nowy, zgrabny, funkcjonalny obiekt. W kwestii zakupu - przecież ten obiekt można kupić moim zdaniem za przysłowiową złotówkę, gdyż właściciel nigdy nie będzie go " reaktywował". Kupić za przysłowiową złotówkę,po tej transakcji zmienić plan przestrzennego zagospodarowani a i sprzedać obiekt wraz z działką, a pieniądze przeznaczyć na budowę nowej pływalni.Przewidzieć miejsce na hotel ( goście przyjezdni, ale zgrupowania sportowe, eventy itd.). W kwestii finansowania - a co z Partnerstwem Publiczno - Prywatnym? Jest nawet prawdopodobnie w U.M. stanowisko tylko dla P.P.P.
 
#12 Konrad 2020-09-16 18:23
Przyszli po rozum do głowy i stwierdzili ze Akwawit lepszy niż młyny
 
#13 Zen 2020-09-16 18:28
Wypowiedz 7 jest na rzeczy!!!
 
#14 ????????? 2020-09-16 18:30
W Polsce jak jest problem to powołuje si komisje wielokrotnie ze skutkiem opłakanym.Popatrzcie na źródła i miejsca korozji, popatrzcie na skomplikowaną i nieczynną 3 lata instalacje ( przestój szczególnie jej szkodzi ), przecieki,odpad ające płytki,okna montowane na kit itd. przecież to już w dobie galopującego postępu nie obrażając nikogo niemalże muzeum, a przecież potrzebujemy basenu co najmniej na kolejne 30 - lat. Czy mogą być jakieś wątpliwości co dalej?
 
#15 do 4 2020-09-16 18:32
Jak mówił mi śp dziadek,na świecie są tzw.hamulcowi.Prawda galeria Goplana zmieniłaby rynek na lepsze.Byłby ruch w obie strony.
 
#16 Radny 2020-09-16 18:46
to moim zdaniem bardziej pytanie o to na co Miasto stac na dzisiaj a nie czy remontowac czy budowac.ale ja sie pewnie nie znam.
 
#17 Sąsiad 2020-09-16 18:53
To jakiś żart. Jakie rozmowy z osobą która nie wypłaca wynagrodzeń.!!!Wstyd Panowie Radni Panie Prezydencie .Kto ma odwagę sie zapytać. Komornicy czekają. Matki czekają od grudnia .!
 
#18 marek 2020-09-16 19:08
za rozsądne pieniądze brać Akwawit, jednak cena musi być adekwatna do stanu i tego co dzieje się obecnie na rynku z takimi usługami, sprzedający niech się cieszy że w ogóle ktoś to chce.Podpisać umowę na remont z dobrą firmą, która ma doświadczenie z takimi budynkami, tak żeby nie było za chwilę niekończących się poprawek, oczywiście odszkodowanie za opóźnienia. Budowa nowego fajna sprawa, jeśli obiekt powstanie w 2-3 lata to ok ale jak ma to trwać 10 lat to dziękuję
 
#19 k 2020-09-16 19:10
Kupić Akwawit, wyremontować Trapez, przyłączyć Wilkowice i będzie hala a podpuścić ich pod budowę pływalni i dwie pieczenie na jednym ogniu
 
#20 Odp.1 2020-09-16 19:14
Akwawit to ruina na tą chwilę. To że obiekt został w miarę posprzątany i powieszono stare obrazy nic nie znaczy .To przypudrowanie jak i wielu spraw nic nie da .Nowy Budować!!!bez układów
 
#21 Pływak 2020-09-16 19:26
Kupić, nie kupić?!
To pytanie woła o pomstę do nieba.
Tylko w interesie hotelu Akwawit jest wznowienie działalności basenu, bo napędzi im klientów!
Radni zacznijcie szanować publiczne pieniądze tak, jakby to były wasze prywatne ciężko zarobione i zacznijcie je wydawać w ten sam sposób a sami sobie odpowiecie, czy warto wkładać tyle kasy w ruinę.
 
#22 Daniel 2020-09-16 19:51
Nie potrzebujemy ani Akwawitu, ani nowej pływalni. Za dobrze macie?
 
#23 xyz 2020-09-16 19:57
Czy to jest normalne, że ostatnio poszczególne komisje rady miasta odbywają się albo jako 3-godzinne wycieczki po śródmieściu miasta albo w siedzibie Policji a teraz w sali bankietowej budynku pływalni Akwawit. To wszystko wygląda jak czyjeś lobbowanie i poddawanie się rady miasta czyimś wpływom.
 
#24 PL 2020-09-16 19:58
Leszno z halą na pięć tysięcy yes! yes! yes!
CRS w Zielonej Górze z widownią na pięć tysięcy widzów, zbudowano za 141 milionów złotych.
Jest basen z fajną częścią rekreacyjną dla starszych i najmłodszych.
Sale konferencyjne, gastronomia, mały handel.
Leszno ze sportami halowymi nie zapełni pewnie w 1/4 trybun tego molocha, serce by chciało ale rozsądek mówi nie.
Tamto miasto ma ok. 120 tysięcy mieszkańców, inny rynek pracy, inne płace, granice miasta ok 20km od centrum z poważnymi inwestycjami z licznymi miejscami pracy. Zasięgnąć języka u prezydenta Kubickiego z Zielonej Góry o koszty utrzymania obiektu i ewentualne straty bo pewnie dopłacają do CRS-u.
Pomysł na biura MOSiR-u w nowym basenie to już przegięcie!
Wydłubać trochę skarpy stadionu przy szatni piłkarzy i finito!
Niech siedzą tam gdzie są albo wynająć u sprawdzonego partnera, w Lespinie!
Najem to żart!
W małym Lesznie głupota goni głupotę!
 
#25 nn 2020-09-16 20:03
Przecież my żadnego remontu nie potrafimy zrobić.
 
#26 ą ę 2020-09-16 20:06
Teraz następne miesiące komisji i obiekt dalej będzie popadał w ruinę. A patrząc na foty to stan jest dramatyczny.
 
#27 do 20 2020-09-16 20:10
Remont Akwawitu to nie 6 mln,a min.15 mln.Jednak jakby był solidnie wyremontowany to czemu nie.Sama bryła jest ładna, duży obiekt,a nowa hala to min. 40 mln.Razem z remontem Akwawitu daje 55 mln.
 
#28 Tomek72 2020-09-16 20:15
Szanowni Państwo - uważam że miasto powinno zachować się RACJONALNIE i jak dobry gospodarz przedstawić KONKRETNE OPCJE - plan A - budowa nowego obiektu - ten plan powinien obejmować KONKRETNE wyliczenia - koszty budowy, koszty utrzymania, wpływy z biletów i abonamentów i KSZTAŁT BASENU - bo Leszno potrzebuje AQUAPARKU, który zastąpi Akwawit - na początek proszę pojechać do kilku obiektów np Trzebnicy, Kościana, Polkowic, ale też Wrocławskiego Parku Wodnego czy Aquaparku w Tarnowie Podgórnym ...
W takim przypadku powinien też pojawić się pomysł co "z dziurą po Akwawicie" ...

Plan B - Reanimacja i MODERNIZACJA Akwawitu - tu BARDZO CHÊTNIE usłyszałbym opinię Pana dyr. Stefana Grysa
 
#29 Były pracownik Akwawit 2020-09-16 20:18
Proszę jak stać Prezes na wszystko ...tylko pracownicy dalej czekają z niczym .Kiedy wynagrodzenia !!!Za pracę.
 
#30 Ja 2020-09-16 20:18
I po co oni tam poszli każdy jak jeden zero pojęcia o odnowieniu po co negocjować jak się nie zna kosztorysu renowacji obiektu jaki tam sens ? To tak jak ja bym kupił samochód rozwalony świadomie a nie znam ceny naprawy b się nie znam
 
#31 Obserwator 2020-09-16 20:22
Wybudować Nowy obiekt na lata ...Tu powstanie Biedronka .
 
#32 abc 2020-09-16 20:23
Nikogo nie chce obrazac, ale kto z radnych ma kompetencje, aby podejmowac decyzje o oplacalnosci remontu takiego obiektu jakim jest plywalnia Akwawit?
 
#33 Ben 2020-09-16 20:30
Zapamiętajcie raz na zawsze ZE STAREGO NIGDY NIE BÊDZIE NOWEGO
 
#34 do 24 2020-09-16 20:36
Hala to nie tylko dla drużyn sportowych,ale także na koncerty,wystaw y,targi.Nowa hala na 3 tys to minimum.Na mecze Koszykarzy,czy koszykarki jak kilka sezonów grały w ekstraklasie przychodziło ponad 1 tys ludzi.Nie jest powiedziane,że za kilka lat nie będzie żeńskiej drużyny w ekstraklasie,ws zystko jest na dobrej drodze.Trzeba patrzeć w przyszłość. Na psie wystawy do Leszna przyjeżdża bardzo dużo ludzi,a do Trapezu wejdzie w sumie niewiele ponad 1 tys z miejscami stojącymi i jest ciasno.Hala na 3 tys miejsc to jest minimum.Mniejsza nie ma sensu.Nowa hala przyciągnie też więcej ludzi na mecze.
 
#35 Fuma 2020-09-16 20:39
Zakup i kapitalny remont będzie droższy od budowy nowego i nowoczesnego obiektu...
Dalsze dywagacje czy remont czy nowy to strata czasu i pieniędzy...
 
#36 Sumo 2020-09-16 20:40
Co za bzdura Radni zdecydują ? Według mnie przekaz dnia pójdzie z góry i tak zagłosuje większość PL PiS 18 więc nie podniecajmy się radnymi w gruncie rzeczy bezradnymi.
 
#37 leszczynianka 2020-09-16 20:45
tylko akwawit ,to jest wizytowka Leszna.Ekonomia rzadzi ale sentyment tez rzadzi
 
#38 Ben 2020-09-16 20:47
Zapamiętajcie raz na zawsze ZE STAREGO NIGDY NIE BÊDZIE NOWEGO
 
#39 x 2020-09-16 20:47
Poszli po prostu pooglądać.
 
#40 leszczynianka 2020-09-16 20:50
DO 33 a sentyment to juz nic nie wart
 
#41 Kasia 2020-09-16 20:53
Do roboty by się wzieli a nie wycieczki po ruinach sobie urządzają.
 
#42 do kom. 28 2020-09-16 21:06
Leszno przede wszystkim potrzebuje zmniejszenia zadłużenia. Nie ma sensu nastawiać się na to, że na nowy obiekt będą waliły tłumy drzwiami i oknami. Już wcześniej było wiele godzin w ciągu pustek na basenie. Zwłaszcza w tygodniu. A teraz baseny są niemal wszędzie w pobliżu.

Pani Kotomska wspomniała o przyszłych pokoleniach. Proszę więc uwzględnić też to, że przyszłe pokolenia będą musiały spłacać zaciągane obecnie zobowiązania. A kolejne pomysły na duże wydatki już się pchają do drzwi. Nowa siedziba UM, nowa kręgielnia, Żwirownia, drogi, ronda i wiele innych.

Przypomnijmy przy tej okazji, co nam obiecano przed 2020 rokiem:
...będzie to ostatni rok, kiedy miasto będzie emitowało obligacje.
https://elka.pl/content/view/95661/80/
 
#43 do kom. 32 2020-09-16 21:08
Radni nie muszą się znać na wszystkim.
 
#44 Pytanie mieszkańca 2020-09-16 21:10
Widzę, że SPA też jest chyba częścią tej oferty. Ale co jeszcze? jaki teren wokół? Zwłaszcza które parkingi?
 
#45 Plywak 2020-09-16 21:28
Ile już tych rozmów było ??? Juz dawno miał być grunt na Antoninach i tam piękna pływalnia. A że miasto nie ma kasy to co pół roku wraca temat: kupić akwaWit czy nie kupować. Tylko po to aby mieszkańcy mieli poczucie ze coś się robi jak nic się nie robi. Przecież wszyscy którzy mają pojęcie o budowlance to wiedza ze cały basen akwaWit nadaje się do zburzenia.
 
#46 J. 2020-09-16 21:45
Do kom. 45. Czemu od razu do wyburzenia? Trzeba myśleć kreatywnie, nieschematyczni e. Sam budynek chyba jest w niezłym stanie, a pomieszczeń dużo i da się je jakoś zagospodarować. SPA ponoć zawsze było dochodowe, więc tam dużo inwestycji nie powinno być. Jeżeli uda się pozyskać dużo środków na budowę nowej hali i pływalni. powiedzmy w takich proporcjach jak przy bibliotece na Meztiga, to budować nowe. A ten obiekt kupić w cenie 2 mln zł, bo to praktycznie w cenie gruntu (jeśli z parkingami). Inne pomieszczenia wynająć lub przenieść tam MOSiR. Lecz zamiast basenu zrobić tam coś innego, bez dużych nakładów finansowych. Ja bym np. rozważył zrobienie w miejscu basenów ładnej palmiarni. Połączyć to z jakąś ścieżką edukacyjną dla dzieci i mielibyśmy przynajmniej ciekawe miejsce na rodzinne, krótkie spacery, także w chłodniejsze dni.
 
#47 xyz 2020-09-16 21:48
Jako Gostyniak powiem wam, jeszcze dlugo bedziecie jezdzic do nas nas na basen(nie mam nic przeciwko. Nowy basen zobaczycie jak swinia niebo, juz widze jak chetnie unia i inne instytucje beda sypac gruba kasa na budowe, teraz w dobie pandemii, zapomnijcie. Wiem jak bylo u nas tez pierwotna kwota spooro urosla, wiec ten wasz za 60-80 pewnie wyjdzie ze 100. Brac akwawit, remontowac, to jest realna szansa na plywalnie w najblizszych latach (przynajmniej budynek juz jest).
Nowy, hmmm pewnie w nastepnym pokoleniu.
 
#48 Leszcz 2020-09-16 21:58
Proponuję kupić pływalnie razem z hotelem, który może być gotowym budynkiem pod nowy urząd miasta!
 
#49 Franek 2020-09-16 22:06
MROŻEK pływalnia stoi po normalnym rozruchu gotowa do eksploatacji a chcą budować nową Takie numery tylko w Polsce Jak się dowiedzą cała Europa będzie się śmiała
 
#50 xxx 2020-09-16 22:13
A gdzie maseczki i zachowanie dystansu społecznego? Radni bezradni
 
#51 Odp.49 2020-09-16 22:21
Śmiać się będzie jak będziemy ten obiekt remontować. Pan nie wie że stan tego obiektu jest fatalny .A kto to ogrzeje napewno nie sąsiedzi. Tam już prokurator dawno jest A tu przyjdzie za chwilę.
 
#52 do kom. 48 2020-09-16 22:33
Nawet fajny pomysł. Parking jest, trochę pokoi tam jest, każdy z łazienką. Dodatkowe pomieszczenia w budynku pływalni. Na dole SPA żeby się zrelaksować podczas lunchu. Kuchnia na bar też gotowa. Teren dodatkowy czeka obok hotelu. I jeszcze zamiast basenu palmiarnia :) Normalnie rewitalizacja roku gwarantowana :)
 
#53 mietła 2020-09-16 22:35
jeśli ma to być sadzawka do moczenia d... wyremontować Akwawit jeśli ma przynosić zyski wybudować nowy obiekt z efektem wow lepszy niż Wrocław Czy Poznań by ściągnąć jak kiedyś wycieczki z całej polski czy nawet europy, osobiście jeździmy do Wrocławia i jeśli wyremontują Akwawit nadal nie zmienimy upodobań a jak będzie nowa z bajerami zostawimy kasę w Lesznie...
 
#54 Ak 2020-09-16 22:37
Gizowaci cisną jakiegoś Radnego? Chyba czują interes osyatniej szansy. Pozbyć sie ruiny z ogromnym zyskiem. Głowa boli.
 
#55 do 47 2020-09-16 22:37
Kto z Leszna pojedzie na basen do Gostynia,jak 30 minut dłużej i jest na Termach w Poznaniu.Chyba tylko niedzielny kierowca co nie pojedzie do Poznania.Trzeba próbować różnych dotacji,pisać dobre wnioski,przyłoż yć się. Musi być w Lesznie nowy,duży basen.
 
#56 Obserwator 2020-09-16 22:44
Maseczki ??? Super przykład. Nałożyć mandaty !!!
 
#57 Były Technik 2020-09-16 22:54
Obiekt ten to ruina .I jeżeli nikt tego nie kupi .To się rozleci. Działa już tylko hotel bez restauracji .Wszystko powoli wygląda jak na wschodzie Polski dzięki starania Zarządzającej.
 
#58 Leszczynianin 2020-09-16 22:57
Panowie Radni gdzie maseczki ?(...)
 
#59 Obserwator 2020-09-16 23:03
Zostawcie jeszcze we władaniu na dwa lata .
I będzie jak w Warszawie .Brud i smród...szambo wypłynie...BUDOWAC NOWY !!!!
 
#60 Tomek 2020-09-16 23:03
Po co budować, po co kupować za chwilę covid 20 później 21 itd a wiadomo że baseny i hale wtedy będą zamykane
 
#61 Archanioł 2020-09-16 23:04
POWIEDZMY SOBIE SZCZERZE: TEGO MIASTA OBECNIE NIE STAĆ ani na nowy basen, ani na zakup takiej kuli u nogi, ani na zakup nawet dmuchanego basenu w chińskim markecie. Oby na dziś 30-40 mln starczyło na taki remont, nie wspominając nawet o kosztach utrzymania obiektu potem i tym, że kilkuset klientów na godzinę gwarantujących rentowność już nigdy się nie uzyska. Ale i tak nawet, jeśli utopi się tą ogromna kasę, to będzie to już tylko zwykła pływalnia w powiatowej mieścinie, żadna konkurencja i co najwyżej przeciętna atrakcja, bo obecne aquaparki to już zupełnie inny świat na który S-ką dociera się najdalej w godzinkę. Widać, że na wizytę radnych ruiny obiektu przygotowano starannie, a przy odrobinie umiejętności takiemu klientowi bez wysiłku można sprzedać nawet karton kabanosów jako konia wyścigowego z szansą wygrania najlepszych gonitw w sezonie. I szczerze boję się, że radni uwierzą.
 
#62 Leszczynianin 2020-09-16 23:05
BUDOWAĆ NOWY OBIEKT!!!
Ten za chwilę zabiorą Komornicy !!!
 
#63 do kom. 57 2020-09-16 23:06
Byłeś kiedyś na wschodzie Polski? Gdzie tam widziałeś takie hotele-widma? Czasy się zmieniły. Teraz to oni mogą mówić widząc nasz hotel, ze jakiś budynek wygląda tak kiepsko jak Akwawit w Lesznie.
 
#64 do kom. 53 2020-09-16 23:10
Megalomanię zostawmy bogatym. Teraz na 2-3 dni jeździ się do Suntago Wodny Świat. Nie przebijemy ich. Nie jesteśmy szejkami, a taka niezdrowa rywalizacja nie ma żadnego sensu ekonomicznego. Jeżeli pojedziecie do Wrocławia tylko dlatego, że będzie tam odrobinę lepiej, to jedźcie. Ale nie namawiajcie na rujnowanie kasy miasta. Będzie przynajmniej wtedy więcej miejsca dla innych na naszym basenie.
 
#65 Sąsiad 2020-09-16 23:16
Obiekt ten niszczeje popada w ruinę ludzie którzy tam pracowali czekają za wynagrodzeniem .Panowie Radni naprawdę nie zapytacie o ludzi którzy zostali na lodzie ???zaprosić wszystkich i zapytać Zarządzającą co z tym zrobi.Jak długo jeszcze ludzie mają się prosić. Samotne matki ojcowie .
 
#66 do Pana Leszek J. 2020-09-16 23:20
Kup Pan obiekt skoro taki to fantastyczny pomysl za swoje i za te same wyremontuj, a my mieszkancy bedziemy przychodzic i kibicowac.
 
#67 Obserwator 2020-09-16 23:37
Na tej podstawie widzimy jak Radni zachowują dystans nie noszą maseczek.!!! Zarządzającą to wiadomo jej wszystko wolno ponad prawem .
Do czasu .
 
#68 Sąsiad 2020-09-16 23:42
Woda z Akwawitu .śmiech..Panie Prezydencie czy naprawdę nie wie Pan na czym polegała ta woda ???Te czasy już nie wróca. Tam też wszystko padnie .A najlepiej wyjdzie na tym Prezes .
 
#69 ann 2020-09-16 23:47
Patrząc na projekty architektoniczn e w Lesznie z ostatnich kilku lat, nowy obiekt lepszy nie będzie...
 
#70 Dgr 2020-09-17 01:12
Nie czytam waszych wypocin przepraszam ze jestem szczery . Po mojemu zainwestować w coś nowego bedze tańsze niż ratować trupa . Moje komentarze i tak są zawsze blokowane
 
#71 Do 56 2020-09-17 05:12
W jakim celu? Przecież nie są w Czarnobylu tylko na byłej pływalni???
 
#72 Yogi 2020-09-17 06:13
Moim zdaniem odgrzewany kotlet jak ktoś już wyżej napisał, co jakiś czas wraca ten temat i tyle. Pisałem już w lutym że jeszcze długie lata będę odwiedzać basen w Kościanie i tak też się dzieje. Po prostu miasto nie ma funduszy na nową pływalnie i tyle.
 
#73 popieram 54 2020-09-17 06:36
Ktoś tu wyraźnie ciśnie radnych. Sala bankietowa, zwiedzanie... Nie tak powinno być.
 
#74 Do 55 2020-09-17 06:52
Znam bardzo dużo ludzi co jadą na pływalnie czy to do Gostynia czy Kościana a nawet do Góry.
 
#75 pytanie 2020-09-17 07:09
Jak długo trwało to posiedzenie komisji? Omawianie bieżących spraw miasta przez poszczególne komisje Rady Miasta Leszna w dniach 14 i 15 września br. trwało po jednej godzinie http://leszno.esesja.pl Czy to jest celowe działanie braku czasu na omawianie przez radnych wszystkich ważnych spraw miasta i dzielenie spraw miasta na ważniejsze i mniej ważne?
 
#76 ... 2020-09-17 07:10
Wyraźne wpływanie na przyszłe decyzje radnych.
 
#77 Bart 2020-09-17 07:10
Dlaczego nie mówi o KOSZTACH UTRZYMANIA starego i nowego obiektu - to jest najważniejsze, bo dlatego właśnie upadł Basen Akwawit !!! Dopiero po czymś takim można usiąść do stołu !!
 
#78 raport komisji 2020-09-17 07:14
Kośmider: cena remontu za wysoka
Komisja ds. Akwawitu rekomenduje budowę nowego basenu
05.12.2018. Radio Elka, Jarek Adamek
https://elka.pl/content/view/91039/80/
 
#79 Do 57 2020-09-17 07:19
Hotel też ma czasy świetności dawno za sobą, opinie gości hotelowych mówią same za siebie.
 
#80 Ja 2020-09-17 07:33
Pamiętam, jak kiedyś ten basen był dumą Leszna, spędziłam na nim wiele pięknych chwil. Obecnie bałabym się tam pójść, bo obiekt jest w opłakanym stanie i nie wiem, jak duży remont jest potrzebny żeby to wszystko ogarnąć i aby było bezpiecznie. Z drugiej strony - co z robić z nieużytkowanym budynkiem? Trudne decyzje do podjęcia, ale czas leci i nie wpływa korzystnie na stan obiektu, a tu nadal żadnych konkretów.
 
#81 XYZ 2020-09-17 07:54
Akwawit nie będzie już marką, kto jeszcze pamięta czasy świetności z przed 25 lat ponad? Młodzi z Leszna nie pamiętają a z okolic wszyscy zapomnieli. Hotel Akwawit też już dawno czasy świetności ma za sobą co można się dowiedzieć od gości hotelowych.
 
#82 k 2020-09-17 08:14
Moim zdaniem to budowac nowa a przy takiej budowie za blisko 100mln zl troche oszczedzic i kupic i wyremontowac Akwawit za 6mln bylo by i to i to Tylko uwazac na jedno przy takim rzadzeniu moze i pasc Akwawit i wtedy nie bedzie grzania wody i klops a nowy obiekt to nowy
 
#83 do 46 2020-09-17 08:17
tylko ściany zostaną, a je i tak należałoby docieplić. Dach do rozbiórki. Fasady się rozpadają - do rozbiórki. Niecka basenu zarosła grzybami, popękana i również nadaje się do rozbiórki. No to może zjeżdżalnie ktoś prywatnie kupi, bo przeglądu już na pewno nie przejdzie.
 
#84 Do 71 2020-09-17 08:28
Życzę zdrowia Ale nie życzę przejść koronawirusa.
Lepiej zapobiegać. /Budujmy Nowy Obiekt bez tych zbędnych komisji .Szkoda czasu i pieniędzy.
 
#85 Wojtek 2020-09-17 08:31
Wybudować nowy aquapark!!! Wrocław jak i Poznań mają super aquaparki a Leszno nie ma nawet dobrego basenu. Z dziećmi żeby jechać aby pozjeżdżały na zjeżdżalniach pobawiły się to trzeba jechać do innego miasta. Szkoda słów. Wybudujcie nowy duży aquapark i na 100% ludzie będą chętni na ten basen którego niestety w Lesznie nie ma...
 
#86 scorp 2020-09-17 08:42
nowa hala na 5 tys. dla kogo? koszykówka, pilka ręczna to nie żużel
 
#87 popieram 61 2020-09-17 08:43
Oczywiście, że dziś, po 6 latach trwonienia pieniędzy, nie stać nas już na nic. Niech radni nie zapominają, że niedawno powzięli decyzję o przystąpieniu do budowy Leszczyńskiego Centrum Nauki (dawna wieża ciśnień), które, zdaje się, będzie w całości finansowane z pieniędzy miasta a koszt budowy to około 6 milionów złotych i potem cororoczne finansowanie działalności. Od 2017 roku o 1,4 miliona złotych zwiększy się, o ile dalej będzie istniał, finansowanie Teatru Miejskiego, w związku z umownym zaprzestaniem finansowania z Urzędu Marszałkowskieg o w Poznaniu. Olbrzymie coroczne stypendia studenckie, becikowe, bezzwrotne stypendia doktoranckie. Szkolnictwo, opieka społeczna. Tu milion, tam milion i tak robią się wydatki.
 
#88 50+ 2020-09-17 09:16
W normalnych warunkach bym zadał pytanie, czy lepiej remontować 20 letni samochód, czy kupić nowy bardziej ekonomiczny.
Lecz żyjemy w szczególnym czasie, gdzie Rada i Prezydent jest po prostu SŁABY.
 
#89 Ja 2020-09-17 09:18
Kupić ale tylko za jedną złotówkę. Nic więcej.
 
#90 Do 87 2020-09-17 09:38
Polityka budżetowa Leszna? To jeden wielki skandal i brak kompetencji radnych i prezydenta.
 
#91 ? 2020-09-17 09:44
Czy basen Akwawitu ma wymiary basenu sportowego? Bo chyba tylko taki warto mieć.
 
#92 Janeczek 2020-09-17 09:49
No tak. wszyscy krzyczą budować nowy!
Już widzę kiedy taki obiekt powstałby w Lesznie. Za 10 Lat nie wcześniej!!!
Opowiadanie bajek już przestało mnie bawić.
Szczególnie w wykonaniu aktualnych władz Leszna.
Zagospodarowani e terenów po Goplanie i Metalplaście , rewitalizacja starówki, remont 12 w granicach miasta, remont mojej Święciechowskie j, nowy Ueząd Miasta itd. To przykłady , że z inwestycjami w Lesznie zawsze pod górkę
 
#93 Ania 2020-09-17 09:52
Wyremontujmy Akwawit! Wizytówka Naszego Leszna! Gdzie tylko się jechało I mówiło się że mieszka się w Lesznie to zawsze padało pytanie "tam gdzie ten słynny basen?! Ale pomyślmy jeśli stawianoby Nowy obiekt to kiedy by on powstał? Za 10lat? Jestem za Akwawitem całym SERCEM!
 
#94 Bob 2020-09-17 09:55
Problem to nie remont akwawitu czy budowa nowego obiektu. Problemem jest ilość basenów, bo zdrowy rozsądek podpowiada,ze każda gmina powinna mieć obiekt basenowy i wcale nie mam na myśli aquaparków tylko zwykly szkolny ,sportowy ,wymiarowy ,kryty basen tak jak przy SP 7. Szkoły posiadają miejsca na takie obiekty brakuje tylko woli samorządów i dyrektorów. Plywanie warto rozpowszechniać wśród dzieci.
 
#95 co za problem? 2020-09-17 09:59
Stoi budynek, wystarczy wynegocjować cenę, opracować dokumentację, wykonać remont i rusza pływalnia. Ile to potrwa? Rok przy sprawnym działaniu albo dwa lata? A ile potrwa budowa nowego obiektu? Obiektu pod który nie ma jeszcze terenu? Koncepcji?
Poza tym nic nie jest wieczne- to wyremontowane posłuży pewnie 10 lat bez większych remontów a to nowe niewiele dłużej bez remontu wytrzyma.
Dla mnie wybór jest oczywisty- remontować Akwawit i pozyskać środki na nowy obiekt.
Proszę pamiętać że obiekt pływalni szkolnej też nie jest wieczny i już niedługo trzeba będzie podjąć decyzję co z nim dalej robić
 
#96 mieszkaniec 2020-09-17 10:02
Niech Pani Prezes zajmie się najpierw wypłatą zaległych wynagrodzeń dla pracowników a potem zajmie się sprawą pływalni...
 
#97 Tom Cooper 2020-09-17 10:09
Po co te komentarze? Radni zrobią co chcą. Jeśli mieszkańcy chcą wyrazić swoją opinię, mogą to zrobić podczas wyborów. A tak na marginesie, ciągle te same nazwiska, może najwyższy czas wymienić całą radę.
 
#98 popieram 94 2020-09-17 10:09
Nie stać nas na wizytówki i akwaparki. Jedynym rozwiązaniem jest budowa sportowego basenu przy którejś ze szkół, do użytku również mieszkańców. Najważniejsze jest rozpowszechnian ie pływania wśród dzieci i młodzieży.
 
#99 Podliczcie dobrze koszty 2020-09-17 10:33
Kilku przedmówców zwróciło uwagę na koszty utrzymania obiektu. I choć już o tym wspomnieli, to ja powtórzę, że to bardzo ważny element podejmowania decyzji. Nie dość, że zostawimy przyszłym pokoleniom zadłużenie, to jeszcze zostawimy im na głowie dodatkowe koszty. A mogą być niemałe. Nie sztuką będzie pochwalić się w kolejnej kampanii wyborczej, że mamy basen. Pochwalmy się, że nie mamy zadłużenia.
 
#100 Luk 2020-09-17 10:37
Co oni chcą remontować ? Wystarczy wodę nalać.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama