Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Polityka i Samorządność

4237 wyświetleń
4758 wyświetleń
3984 wyświetleń
5762 wyświetleń
6407 wyświetleń
6058 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Kwadrans Samorządowy Łukasz Borowiak, Przezydent Miasta Leszna (2021)



Ocena: 2.2 (74 głosów)


Komentarze (41)  

 
#1 Zibi 2021-10-21 14:03
Słuchać się nie da tego co mówi ten człowiek - pREZYDENT! Ciężko pracujecie? Gdzie i jak? Ja nie widzę! Druga kwestia - nie spodziewał się pAN tego, że wzrośnie cena prądu, gazu i paliwa? Naprawdę, nie spodziewał się tego pAN pANIE pREZYDENCIE? To gdzie pAN żyje? W jakiej rzeczywistości? To przecież pANA partia rządząca takie ceregiele ustanawia! Trzecia i ostatnia kwestia - bo nie wierzę co słyszałem, że celem miasta jest "dotowanie" a nie "utrzymywanie" klubów sportowych? To chyba od nowego roku, bo za poprzednich lat i obecnego to miasto wręcz można powiedzieć, utrzymywało prywatny klub, a pozostałe kluby takie jak koszykówka, piłka szło ile? 10%

pANIE pREZYDENCIE, nie wierze w żadne pANA słowo, gdzie obiecana KIEŁBASA WYBORCZA czyli
1. Remont ulic na zatorzu?
2. Nowa hala widowiskowo-sportowa z basenem?
3. Gdzie słuchanie mieszkańców?
 
#2 Poruta 2021-10-21 19:48
Prezydent decyduje, ale jak już trzeba coś faktycznie konkretnie zdecydować, to kompetencja innych, radnych, dyrektorów itp. A podwyżki dla urzędników - to odpowiedź,że jak byłem w opozycji, to też byłem za podwyżkami- to tu nie chodzi o wynagrodzenie za dobrą pracę, skuteczną w odniesieniu do inflacji dla przykładu, żeby pracownik nie byl stratny, że pracuje w danym miejscu- oczywiście przy pełnym zrozumieniu zarządzających - bo oni najlepiej wiedzą kto się napracuje ;) - tylko istotne jest w tej chwili,że prezydent kiedyś był za podwyżkami. Jakaś taka pokrętna ta logika wypowiedzi nieprawdaż ? No a zestawienie braku podwyżek z pozytywną informacją o braku chęci zwolnień pracowników jest retorycznym mistrzostwem świata. No ale większość ludu twierdzi,że urzędnicy to tacy ciasteczkożercy , nieroby i nieudacznicy to trzeba wyjść na przeciw takiemu myśleniu i w radyjku sobie chlapnąć pod publiczkę. Wałęsa oddaj nasze 100 milionów bo...
12 groszy tylko nie płacz proszę
12 groszy w zębach tu przynoszę
Czwarty grosik dla urzędu przecie żreć coś musi..
 
#3 ada 2021-10-22 10:58
W następnym kwadransie samorządowym proponuję włączyć mikrofon, nagrać audycję i puścić w eter. Po co są zadawane pytania skoro nie padają odpowiedzi. Po co przygotowywać się do programu, jak pytany przychodzi już z tym co chce powiedzieć. Wyczuwam z rozmowy (bardziej z dialogu), że między Panami nastąpiła szorstka przyjaźń, lub aksamitna nienawiść. No ale cóż, klient płaci, klient wymaga.
 
#4 Leszczyniak z urodzenia! 2021-10-22 12:38
"-Trochę się dziwię mieszkańcom, którzy krytykują mnie, że budowa Święciechowskie j nie rusza, byłoby teraz szaleństwem rozkopywać główny ciąg komunikacyjny na Zatorzu - powiedział."
Naobiecywał pAN pREZYDENCIE podczas kampanii wyborczej, przysłowiowych gruszek na wierzbie i się dziwi że krytykują? NIEBYWAŁE! A co mieli pisać pochwalne listy? Masz pAN tupet... widzę mniemanie o sobie pREZYDENCIE przebija stratosferę!
 
#5 Merytoryczny hejter 2021-10-22 12:54
Problemem prezydenta jest fakt,iż jest on przekonany, że miasto to on. Wiecznie tylko: ja, ja, ja. Jako przykład niech posłuży sprawa odwodnienia i plandeki na stadionie. Otóż nasz wódz raczył oznajmić, że miasto zapłaci za te usługi, bo wcześniej ludzie mówili, że jest on grabarzem koszykówki w mieście, i jego to bardzo bolało. Krótko mówiąc, żeby już nie mówili to zapłaci 2 banieczki z miejskiej kasy, aby czasem cześć kibiców nie krytykowała. Tak nie postępuje poważny włodarz, który na pierwszym miejscu stawia dobro ogółu.
 
#6 JA 2021-10-22 12:55
A ja się dziwię, że prezydent się dziwi. Ręce opadają ehhh
 
#7 ;) 2021-10-22 12:56
Panie Prezydencie, proszę pamiętać o wycięciu wszystkich drzew w rejonie inwestycji :)
 
#8 Alanek 2021-10-22 13:17
Do kom. 1: Po co ten komentarz? Pan Prezydent wie co robi. Nie widać tego po innych inwestycjach? Zawsze przemyślane, oszczędne, robione dokładnie. Jak mówi, że tak musi być to widocznie musi!!! To fachowiec!
Zobaczycie mieszkańcy ulicy Święciechowskie j, że jak Pan Prezydent uzna, że teraz robimy, to zarządzi taką inwestycję, że pozostałe ulice będą zazdrościć!
Panie Prezydencie, inteligentni mieszkańcy są za Panem!
 
#9 Janutek 2021-10-22 13:46
Kto na takiego bajkopisarza głosował ?
 
#10 Ja 2021-10-22 14:32
Panie Prezydencie zadzwon do prezesa MPWiK on pewnie ma jeszcze parę milonów żeby odac na Swiechowska bo narazie wszytko sponsoruje MPWiK.
 
#11 Do kom. nr 8 2021-10-22 14:48
Ludzie pokroju komentarza nr 7 - Alanka!
 
#12 Do kom. nr 7 2021-10-22 14:51
Jak to kto głosował? Ludzie pokroju komentarza numer 6 - Alanki i jemu podobni.
 
#13 stan 2021-10-22 15:20
Nie konsultować tylko blokować ! Właśnie teraz kiedy jest to jedyna alternatywa wjazdu na wiadukt z tego kierunku. Prezydent ustępuje tylko w obliczu siły i przymusu. Czas się zorganizować i doprowadzić do paraliżu w mieście. Jest na tej ulicy kilka przejść i należy to wykorzystać. Dość bajeczek i obietnic ! Radni potrafią protestować na rynku czy przed sądem, ale lokalne problemy mają gdzieś. A może nie wiedzą gdzie w Lesznie jest Święciechowska ?
 
#14 Miki 2021-10-22 15:22
Teraz mam satysfakcję i śmieje się z wieku moich z jak tych ktirzy głosowali na włodarza Leszna. Oni naprawdę wierzyli w niego za każdym razem. Może na poczatek zakaz parkowania w obecnej sytuacji ns swieciechowskie j no i może powiat się dołoży bo wioski rozjeżdżają ulice w lesznie? Leszno Lizy np na takie boszkowo
 
#15 popieram 1 2021-10-22 15:40
Ten pREZYDENT stale idzie w zaparte z mieszkańcami. Kim dla tego pREZYDENTA są indywidualni mieszkańcy - przeciwnikami, wrogami czy niewolnikami?
 
#16 kowal 2021-10-22 17:05
do 11. masz rację .Dla mnie ul.Święciechowska jest ważniejsza niż wiele
innych problemów ,dla których leszczyniacy gromadzili się na Rynku !!!
 
#17 ala 2021-10-22 17:12
niech boroviak v koncu vyremontuje droge vevnerzna przy ul, niepodleglosci v lesznie kolo bilarda i sanepidu na chodnikach nogi mozna polamac a na jezdni zavieszenie urvac , parki remontuje jakies pomniki a o nas ponad 400 rodzinach tam mieszkajacych nie nie mysli
 
#18 dlaczego 2021-10-22 17:19
Jaką rolę mają pełnić te mówione Kwadranse samorządowe? Mur pomiędzy mieszkańcami a prezydentem. Odezwa, orędzie? Te wszystkie sprawy można powiedzieć na spotkaniach z mieszkańcami, podczas komisji, na sesji, napisać. Dlaczego prezydent Leszna w leszczyńskim studiu Radia Elka nie odpowiada na pytania słuchaczy zadawane na żywo? Tak, jak regularnie to robi prezydent Głogowa, który regularnie przychodzi do radiowego studia Radia Elka w Głogowie i odpowiada na pytania słuchaczy. Dlaczego tak samo nie może być w Lesznie? W czym my, mieszkańcy Leszna, jesteśmy gorsi od mieszkańców Głogowa?
 
#19 kiedy rady osiedlowe 2021-10-22 17:42
Gdyby w Lesznie były rady osiedlowe i Rada Osiedla Zatorze, inna musiałaby być rozmowa w sprawie ulicy Święciechowskie j a tak, bez rad osiedlowych, zarówno prezydent jak i radni bez skrupułów i przeciw mieszkańcom wykorzystują jedynowładztwo (bez współdecydowani a mieszkańców o danym terenie miasta, bo konsultacje nie są wprost współdecydowani em). Robią, co chcą. Jakby się bali rad osiedlowych. Tak jest z całym miastem (np. pomnik ul. Mickiewicza zamiast parku, budynek po szkole na zaborowskim rynku oddany stowarzyszeniu spoza Zaborowa zamiast mieszkańcom Zaborowa, zajezdnia autobusowa Rejtana na terenie wielu wyciętych leśnych drzew, sprzedaż terenu leśnego Rejtana z wycinką drzew, bloki GTBS zamiast parku), choć tworzenie warunków do powstawania rad osiedlowych jest obowiązkiem miasta, wynikającym z ustawy samorządowej.
 
#20 spoza Zatorza 2021-10-22 17:53
Od wielu lat poruszając się gościnnie ulicą Święciechowską po prostu wstyd, że jest w takim stanie. Jedna z najstarszych, jedna z głównych ulic w Lesznie, ulica wręcz historyczna a w tak złym stanie. Komu na tym zależy?
 
#21 odn. 7 2021-10-22 17:55
Zbyt wielu wyborców Leszna ma mentalność niewolnika.
 
#22 kris 2021-10-22 18:16
Wielki ściemniacz... teraz dk12 blokuje - fakt - ale jakby zrobił ulicę wtedy gdy obiecywał to by nic nie blokowało.. kłamca i matacz i nic więcej.
 
#23 Mieszkaniec Leszna 2021-10-22 18:17
Nie chciałbym brać udział w takich konsultacjach. Spodziewam się emocji, a te w merytorycznej dyskusji raczej nie pomagają.
 
#24 kłamstwa 2021-10-22 22:02
Prezydent Borowiak obiecał w kampanii wyborczej ulicę Święciechowską. Mówiąc obecnie o przeszkodach sam daje dowód na to, że wprowadził mieszkańców Zatorza w błąd. Dlaczego nie mówi o tym, że w 2015 roku miasto zapłaciło za projekt ulicy Święciechowskie j 157.809 zł i te pieniądze przepadły ponieważ projekt się przedawnił. Kto za to personalnie odpowie, kto odda mieszkańcom Leszna te pieniądze. Łatwo się wydaje nie swoje bo odpowiedzialnoś ci nie ma. Gdzie są dziennikarze w tym mieście? Do komentarza nr 8Dlaczego nikt się nie interesuje zmarnowanymi pieniędzmi w Lesznie? Dlaczego nikt o to nie pyta prezydenta? Ile takich kwiatków jeszcze się znajdzie? Dlaczego nikt nie pyta o zatrudnienie w UM Leszno i o ile wzrosło? Dlaczego realizuje się zadania z opóźnieniem? Do komentarza nr 8. MPWiK niczego nie sponsoruje.Zarabia na nas sprzedając nam wodę a inwestycje głównie pochodzą z pożyczek, za które też my płacimy kupując wodę i płacąc za ścieki.
 
#25 Do 22 2021-10-22 22:46
Gdzie są dziennikarze w Lesznie? Odpowiedź brzmi: w kieszeni prezydenta. A rzetelną dziennikarską robotę w mieście robi dwojka niezależnych blogerów. Taki to mamy klimat w tym mieście prywatnym.
 
#26 Maxu420 2021-10-23 08:24
Czekanie na remont ulicy Święciechowskie j do 2024 roku , to gruba przesada , czy nie ma innej firmy która wykonałaby prace gazownicze ?
W tej chwili jej stan jest tragiczny , a po wzmożonym ruchu związanym z budową ronda na Wolińskiej , będzie coraz gorzej , nie wspomnę już o ulicy Kasprowicza. Czy wyegzekwowanie na firmie Strabag , której się płaci grubą kasę , szybszego postępu robót , jest takie trudne ? za chwilę okaże się , iż trzeba przerwać prace do marca , bo warunki pogodowe nie sprzyjają , a wy kierowcy radźcie sobie sami i remont Święciechowskie j trzeba odłożyć na rok 2026.
 
#27 maja 2021-10-23 10:36
Wszyscy jedziecie po tym prezydencie to może każdy, kto ma jakieś uwagi to sam je wypowie prezydentowi?Może sami zacznijcie kandydować i rządźcie miastem? Można go spotkać w wielu miejscach w Lesznie. Nie trzeba się specjalnie umawiać na wizytę...Mądrzy wszyscy jak przychodzi do pisania pod jakimkolwiek nickiem, ale jakby przyszło w oczy powiedzieć prezydentowi to mało kto by była taki odważny...
 
#28 Polo Prawica 2021-10-23 10:38
W związku z zero-emisyjnością UE należy w drodze położyć sieć ciepłowniczą do ogrzewania domków która będzie wykorzystywała drugi obieg elektrociepłown i atomowej Leszno .
W związku ze zwiększającym się poparciem dla zielonych należy liczyć się z zakazem posypywania jezdni solą.
Więc należy zamontować maty grzejne w asfalcie, przynajmniej 30m przed pasami.

W związku z e-mobilnością należy położyć grube kable 400V aby można była na posesjach szybko ładować auta ( 2 a nawet 3 aura x 160kW przyłącze do domku na samo ładowanie + ewentualnie ogrzewanie ( 20kW jak ktoś wolo prądem z elektrowni atomowej zamiast wodą z drugiego obiegu.
Woda zdatna uzdatniona i druga do basenów i podlewania .
Wszystko to łącznie z kanalizacją najlepiej pociągnąć podwójnie w poboczach aby skończyć raz na zawsze z ciągłym ryciem w asfalcie i zapadającymi się studzienkami.
Lepsza oczywiście nawierzchnia z kamienia jak z asfaltu jeśli ocieplenie klimatu to prawda.
Po co brnąć w asfaltowej brei za kilka lat?!

Wszystko to trzeba zarobić bo jesteśmy coraz bogatsi i się skończą dotacje UE.

CHOĆ JA JESTEM ZA TAÑSZYM ROZWI¡ZANIEM - POLEXITEM.
Bo nie wierzę w to, że mając taką opozycję nawrócimy UE.
I nie można mnie za to winić bo nawet bogata Anglia mająca kolonie zwątpiła.
A ja moim wdowim groszem europosłów nie przekupię.
Maja tak odjechane nierealistyczne uposażenia., że przez chmury po których stąpają nie widzą jak ludzie żyją.
Kogo stać na rodzinne autonomiczne auto elektryczne?
Więc po co wam ta droga?
Tyle się tę trumnę raz wżyciu na cmentarz z sąsiadami latówką doniesie.


Pobocze dla konia | Gazeta Pomorskahttps://pomorska.pl : ... : Świecie· Translate this page
Nov 30, 2004  Pobocze można utwardzić bez całkowitej przebudowy drogi. ... Standardowo bruk zajmował około trzech metrów, a latówka półtora.

SŁOWNIK | GWARA W SIECIhttp://gwarawsieci.pl : gwara : slownik· Translate this page
gać  droga na łące. huptać się  podskakiwać na wybojach na drodze (o wozie, bryczce itp.) hupty  dziury, nierówności na drodze. latówka  połowa drogi ...

Definicja I Znaczenie Bruk - Słownik.onehttps://slownik.one : bruk· Translate this page
(1.1) nawierzchnia ulicy lub drogi wyłożona kamieniem naturalnym lub kostką; ... bruk. droga brukowana latówka to tako druga - pół bruk a pół pioch ...
 
#29 Majki 2021-10-23 11:00
Oj tam oj tam dużo mówił każdy dużo gada nie przesadzaj te pieniądze to nie twoje czy jego były ktoś zrobił ktoś zarobił nie potrzebnie się czepiasz szczegółów. Ulica się zrobi albo prxynajmniej bedzue taki plan przed wyborami będzie wszystko obiecane. Za bardzo hejtujcie tego człowieka dajcie spokój mu już.
 
#30 chytrus z Zatorza 2021-10-23 13:29
WYMIENCIE WPIERW SWOJE KOPCIUCHY, BO NIE MA CZYM OODYCHAC NA ZATORZU I NIE PALCIE W LECIE SMIECI.
 
#31 Kiks 2021-10-23 15:32
Szczególnie ulica okrzei i Traugutta tam jest masakra pala plastik i palety
 
#32 do 28 /29 2021-10-23 18:45
NA CO MAJA WYMIENIĆ LEGALNIE NABYTY PRODUKT W POSTACI KOPCUUCHÓW?
NA KOTŁY KOPCIUCHY NA EKOGROSZEK ZA 8 OOO zł?
PO TO ABY JE WYMIENIĆ ZA KILKA LAT NA KOPCIUUCHY GAZ ZIEMNEGO ZA 8 000zł ?
PO TO ABY WYMIENIĆ JE ZA KILKA LAT NA KOPCIUCHY NZ WODÓR ZA 8 000 zł?
PO TO ABY WYMIENIĆ JE ZA KILKA LAT
NA ELEKTRYCZNE ZA 8 OOO zł bo ekoterroryści wymyślą, że za dużo pary wodnej emitują i średnia opadów wzrosła?

A może do razu wszystko elektryczne ogrzewać ?
Po co nam straty w ciepłociągach?

Ale skąd tyle prądu?
Z atomu?
Jest problem.
Pierwszy skończy się Uran potem gaz, paradoksalnie węgla starczy najdłużej.
Jest rozwiązanie!
Ale piorunów nikt nie okiełznał.


Skoro błyskawice corocznie uderzają w antenę na szczycie Pałacu Kultury i Nauki około 20 razy, dlaczego nie można byłoby ich wykorzystać? Sądzimy, że marnują się w ten sposób niewyobrażalne ilości darmowej energii, którą można by zasilić wielomilionowe metropolie na długie lata.

Następnie do drucika podłączone są urządzenia pomiarowe, które podają jakie napięcie i natężenie ma piorun oraz jak długo one trwają. Okazuje się, że natężenie wyładowania elektrycznego może dochodzić nawet do 250 tysięcy amperów, zaś temperatura osiąga nawet 30 tysięcy stopni, czyli więcej niż na Słońcu.

Mimo, że to bardzo dużo, to jednak jest jedno ale... wyładowanie trwa zaledwie jedną tysięczną sekundy, a to zbyt krótko, aby otrzymać dostateczne ilości energii. Z wyliczeń wynika, że jeden piorun mógłby posłużyć do zasilenia mniej niż 10 żarówek 60-watowych przez miesiąc.

Jeden piorun to stanowczo za mało, więc aby proces pozyskiwania energii z wyładowań atmosferycznych był opłacalny i wydajny, jest potrzeba łapania znacznie większej liczby piorunów. Z pomocą przychodzą nam naukowcy z Insurance Institute for Business and Home Safety w USA.

Ich głównym zadaniem jest opracowanie metody ściągania piorunów w taki sposób, aby chronić budynki i mienie przed pożarami. Ich najnowszym wynalazkiem jest podwójna wiązka laserowa, składająca się z wiązki o dużej mocy, umieszczonej wewnątrz drugiej o mniejszym natężeniu, która podtrzymuje ją i zwiększa jej energię.

Taka wiązka jest następnie wysyłana na większe niż zazwyczaj stosowane odległości. Naukowcy testujący nowe rozwiązanie, mają nadzieję, że uzyskanie na tyle silnej wiązki, aby mogła ona niemal w nienaruszonym stanie przechodzić przez mgłę, chmury, krople deszczu, gradziny, a nawet turbulencje.

Jednak to nie sama wiązka, lecz to, co po niej pozostaje, a więc zjonizowane cząsteczki pozbawione elektronów, mają być bronią przeciwko piorunom. Mogą być one bowiem stosowane do przyciągania i przekierowywani a błyskawic w dane miejsce, gdzie byłyby one pobierane i przetwarzane na energię, nie pojedynczo a masowo.
https://www.twojapogoda.pl/wiadomosc/2020-11-01/darmowa-energia-z-burzy-polscy-i-amerykanscy-naukowcy-znalezli-sposob-na-lapanie-piorunow/
 
#33 chytrus z Zatorza 2021-10-23 21:28
do kom. 30 disco prawica przestań majaczyć.
 
#34 vccz 2021-10-23 21:44
Popieram 23.
 
#35 Mieszkaniec Zatorza 2021-10-24 00:42
Panie Prezydencie a co zapowiadanym w programie wyborczym PL18 wewnętrznym ringiem wzdłuż ulicy Chłapowskiego? Co ze zjazdem na Zatorze z ronda wzdłuż ul. Wilkowickiej? Czy tylko ja to pamiętam?
 
#36 Tomek 2021-10-24 16:12
Poprostu Pan Prezydent nie lubi krytyki on wie co robi. Myśli że to co czyni to nikt inny by tego tak dobrze nie zrobił. W ogóle to w mieście super parafrazując klasyka " to w mieście jest tak dobrze że u pani Halinki zamiast grzyba na ścianie wyrosły kwiatki".
 
#37 chytrus z Zatorza 2021-10-24 20:28
do kom. 30 Na świecie buduje się już domy energooszczędne oraz pasywne, których nie potrzeba ogrzewać , a u nas promuje się toksyczny węgiel i mamy żyć jak jaskiniowcy. Na Zatorzu nie przeszkadzają trujące kopciuchy, ale problemem jest kilka dziur w drodze!
 
#38 do 31 2021-10-24 22:10
30 majaczy?

Od 1 stycznia 2020 roku obowiązuje Ecodesign, czyli dyrektywa parlamentu europejskiego dotycząca kotłów na paliwa stałe. Obejmuje wszystkie urządzenia dostępne na rynku.

Kotły na ekogroszek, które spełniają kryteria dyrektywy Ecodesign, emitują ograniczoną ilość szkodliwych substancji także wtedy, gdy nie pracują na najwyższej (nominalnej) mocy. Wcześniej nie było to obligatoryjne, dlatego urządzenia dużo gorzej wpływały na środowisko naturalne. Ponadto nowoczesne piece na ekogroszek posiadające certyfikat Ecodesign pozwalają zaoszczędzić jeszcze więcej energii.

2. Ile kosztuje kocioł na ekogroszek?

Nie można jednoznacznie określić ceny urządzenia, bo zależy ona od wielkości domu lub innego ogrzewanego obiektu oraz indywidualnych preferencji nabywcy. Koszt pieca może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy, jednak zostanie zrekompensowany przez obniżone koszty ogrzewania ekogroszkiem.

3. Czy warto zainwestować w piec na ekogroszek?

Jest to rozwiązanie korzystne dla naszej kieszeni oraz dla środowiska. Urządzenia te muszą bowiem spełniać europejskie normy, które mają na celu poprawę jakości życia mieszkańców.

Ile kosztuje kocioł gazowy?
Rozpiętość cen różnych rodzajów pieców gazowych jest znaczna, jednak kierowanie się wysokością ceny jako podstawowym kryterium wyboru byłoby przynieść korzyści doraźne i pozorne. Droższe piece gazowe o zaawansowanej technice są wyraźnie sprawniejsze od tańszych, tradycyjnych i zużywają mniej paliwa. Przykładowe ceny wyglądają następująco:

Piec gazowy tradycyjny  cena ok. 3000-6000 zł.
Piec gazowy kondensacyjny  ok. 7000-14000 zł.
Piec gazowy pulsacyjny  powyżej 14000 zł.


Kocioł elektryczny z buforem 400 l to wydatek na poziomie 6.000 zł. Kocioł zużyje 6.000 kWh energii. Przy zastosowaniu taryfy G12 i akumulacji ciepła średni koszt 1 kWh wyniesie 0,33 zł (cennik ENEA 2015). Zatem roczny koszt ogrzewania kotłem elektrycznym będzie na poziomie 1.980 zł.
 
#39 Mirek 2021-10-24 23:02
I pewnie znowu wszystkie drzewa wytnie..brak słów ..
 
#40 Konsultant/ka 2021-11-05 12:28
Konsultacje mają tylko jeden cel. Strona odpowiedzialna za inwestycje ma sobie odnotować w kajeciku, że się odbyły, a życie i tak pokaże, że nic nie wniosły do sprawy.

Oto dowcip na ten temat:

Sąsiad dzwoni do sąsiada i pyta, czy może mu się załatwić na wycieraczkę. Właściciel wycieraczki oczywiście zwyzywał go od najgorszych i kazał iść się leczyć. Na drugi dzień na wycieraczce pojawia się przykra niespodzianka. Zdenerwowany poszkodowany dzwoni do drzwi sąsiada. A ten mu otwiera i mówi: no przecież konsultacje społeczne się odbyły, więc o co hałas?

Pozdrawiam.
 
#41 XD xD 2021-11-27 19:45
Jezdnia na swieciechowskie j będzie po remoncie węższa niż obecnie, właścicielom zdaje się po ucinają działki, żeby zrobić więcej miejsc parkingowych

Im dłużej patrzę na tą mapę tym bardziej wydaje mi się że ten kto to projektował, nigdy tej ulicy nie widział xD
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama