Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
Odzyskaj hasło       Przypomnij login       Zarejestruj

Inne z Ulica/Natura

1966 wyświetleń
4885 wyświetleń
2999 wyświetleń
2890 wyświetleń
2831 wyświetleń
4207 wyświetleń
513 wyświetleń
5082 wyświetleń
5626 wyświetleń
5421 wyświetleń

Ulica

WypadkiInneHistoriaSondaKulturaNaturaLubię to LesznoZdrowieRekreacjaPolityka i SamorządnośćTeatr - kabaret - widowiskaReligiaŚwiąteczneZ lotu ptakaPożary, StrażPolicja, NiebezpieczeństwoDrogi, inwestycje, biznesWojsko, BezpieczeństwoWOŚPEpidemiaPowodzie, susze, śnieg, wichury, szkody, awarieFestyny, PrzemarszeLeszczyniacy 100-LeciaPomagamy UkrainieZgromadzenia, Manifestacje, Protesty

Taniec

JumpstyleGrupyCheerleaderkiMażoretkiBreak dance/Hip hopNaukaBaletTowarzyskiBale i zabawy

Extreme

ParkourBungeeRekordyFreerunPark linowyInneLandkitingSpadochroniarzeParalotnieMorsyNurkowanieSkateplazaLotnicze

Audycje

RadioPromocja i reklamaPoradnikiFilmChef vs SzefSpotkania w RatuszowejTelewizja, Blogi

Motoryzacja

QuadyMotocykleSamochody4x4KolejTraktory i maszyny

Szkoła

PrzedszkoleCodzienność:)Twórcze odlotyZjazdy i wspomnieniaInauguracje, Absolutoria, OtwarciaStudniówki, Połowinki, Zabawy absolwentówWakacje, Ferie

Muzyka

TeledyskiKoncertyStudyjneClubbingMam talentWywiady i inneŚwiąteczneLudowa, Chóry, Orkiestry

Sport

BiegiPiłka nożnaFutsalRoweroweLotniczeKoszykówkaZimoweFootbagPiłka ręcznaKonneWodneFreestyle FootballSiatkówkaSzermierkaWalkiSzachyLekkoatletykaInneTriathlonMotoryzacjaTenisFutbol amerykańskiPetanqueKręgleBoks, MMASpeedrowerStrzelectwo

Moda i uroda

ModaWizażFryzjerstwoMissFitness

Podróże

W krajuZa granicąPozdrowienia

Żużel

20242023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062000-19912005-20011990 i starszeKibice

Zwierzęta

WystawyTresuraInne

Radio

Temat dla reporteraMagazyn SportowyO tym się mówi

Wędkarstwo

ZawodyOkazyMetody

Bobry zaznaczają swoją obecność przy zbiorniku na Zaborowie w Lesznie (2021)



Ocena: 2.7 (95 głosów)


Komentarze (45)  

 
#1 Mieszkaniec Leszna 2021-01-26 18:04
Bobry pewnie czyszczą okolice przyszłych inwestycji wokół tego terenu :)
 
#2 Połamania kija :) 2021-01-26 18:11
Panie redaktorze, zastanawiam się, jak się zrywa wędki ? Zerwać można żyłkę a wędkę połamać. Pozdrawiam
 
#3 :) 2021-01-26 18:16
Niech już pan nie narzeka, panie wędkarz. Znajdzie się miejsca i dla pana i dla bobra. Proszę pamiętać, że kto przy bobrze, temu dobrze ;)
 
#4 Panom moczykijom 2021-01-26 18:17
pragnę przypomnieć, że bóbr także ma swoje prawa. Jak się nie podoba sąsiad bóbr, to zmienić miejscówkę.
 
#5 ryb 2021-01-26 18:28
Biedny pan Wędkarz! Bobry zerwały mu wędkę! Co on teraz przyniesie na kolację swym wygłodzonym dzieciom?!
 
#6 MK 2021-01-26 18:28
Zostawcie bobry w spokoju, póki nie niszczą upraw, infrastruktury miejskiej czy drzewek wkokół posesji to nie są szkodnikami. Natura powraca na swoje i to jest piękne.
 
#7 Wędkarz 2021-01-26 18:28
No niestety ale ilość ściętych drzew wokół tego zbiornika przeraża, część jest osłonięta siatkami ale nie da się ogrodzić wszystkich, niedługo tam będzie pustynia, trzeba je odstrzelić, a co śmiecenia to się zgadza śmiecą wędkarze ale też okoliczni co przychodzą tam na piwko, wszystko wyrzucają w krzaki, mam też na myśli tu ukraincow którzy regularnie tam biwakują, robią grilla i piją
 
#8 kiki 2021-01-26 18:40
mają bobry za swoje
 
#9 pływak 2021-01-26 18:44
A dlaczego wędkarze aż tak śmiecą na swych stanowiskach wędkarskich ? Powinni za śmiecenie być karani mandatami karnymi .
 
#10 rabrador 2021-01-26 19:40
BOBRY TO MATKA NATURA A TZW. MYŚLIWI & WÊDKARZE TO ANOMALIA, KTÓR¡ NIE STAĆ NA ZAKUP ŻYWNOŚCI
 
#11 Ja 2021-01-26 19:48
Wedkarze robia wieksze zniszczenia niz te bobry, o smieceniu nie wspomne
 
#12 lena 2021-01-26 20:01
POZIOM WIEDZY "EKSPERTA" PORAŻA !!! Najpierw twierdzi, że nie jest to zbiornik przepływowy (i to prawda), ale jednak bóbr to taki nasz inżynier, który reguluje poziom wody. Panie Łowczy! Niech pan nam wyjaśni jaki poziom bobry regulują w tym zbiorniku !
 
#13 Do 10 2021-01-26 20:09
Tak tak anomalia! Zgadza się! Biedne stworzenia same się kładą na ladach w sklepach a oni wolą sami łapać, że niby zdrowsze,smaczn iejsze! STOP WOLNOSCI LUDZIOM! JEDZMY TYLKO PLASTIK!!! bo kapustę damy zwierzętom w ramach przeprosin za tysiące lat konsumpcji 
 
#14 Pawel 2021-01-26 20:14
Tu nie chodzi o wedkarzy tylko o to ze jak tak dalej bedzie to bobry wytna wszystkie drzewa w pien, kiedys ich nie bylo teraz skala zniszczen jest bardzo duza.Jak ktos nie widzial zniszczen to niech sie nie wypowiada bo na pewno zmienilby zdanie
 
#15 Wędkarz 2021-01-26 20:16
Do 10. Stać ich, tylko wola lepsze mięso. Ten odpad antybiotykowy ze sklepu, zostawiają Tobie!.
 
#16 DLW 2021-01-26 20:25
Kto był pierwszy bobry czy wędkarze? Kogo domem jest ten teren bobrów czy wędkarzy?
 
#17 PL 2021-01-26 20:43
Zbiornik w Zaborowie nie jest przepływowy i dlatego bobry nie budują - tam/żeremi tylko swoje lęgowiska/siedliska budują w stromych brzegach!
I tu to ma znaczenie przy planach miasta na inwestycje wokół zbiornika!
Wejścia do nich są pod wodą, dla bezpieczeństwa bobrowej rodziny, ale gniazda powyżej lustra wody, w ziemi między korzeniami drzew! Kilka metrów od zbiornika! Czy widać już zapadłą ziemię?
Bóbr jest szkodnikiem fajniejszym od szczura i dlatego darzymy go sympatią ale póki czas - mając przed sobą wygrany projekt, sporządzony na zlecenie miasta Leszna - spokojnie, metodycznie zróbmy coś z tym problemem!
Ewakuować tylko gdzie? Komu chcecie tę ,,świnię" podrzucić?!
Podobno dobra, dietetyczna kiełbasa jest z mięsa tego roślinożercy!
To byłoby najmądrzejsze rozwiązanie i wcale nie jestem głodny pisząc to!
Rozsądny!
Smacznego!
 
#18 Do 17 2021-01-26 21:02
Deweloperzy są większymi szkodnikami niż bobry, wobec powyższego ***** deweloperów!
 
#19 Bcd 2021-01-26 21:05
Jest to ich środowisko A to my ludzie im przeszkadzamy , a to że sobie Pan żyłkę urwie to można założyć nową to Pan wchodzi na ich teren A nie one na Pana
 
#20 ja 2021-01-26 21:13
Brawo Pawcio.Jestem tego samego zdania.Dwoch pseudo wedkarzy nasmieci lecz kolejnych dwoch po nich posprzata.Jesli chodzi o bobry pare lat temu byly pewnie ze dwa a teraz mysle ze jest ich kilkanascie.Drzew troche uratowanych lecz drugie tyle czeka w kolejce.Slabo to wyglada.
 
#21 PL 2021-01-26 21:51
Będzie dylemat czy już jest?!
Na Fabrycznej murem za drzewami a tutaj będzie wybór - inwestycja czy bobry?
To nie jest siedlisko bobra, on tu jest intruzem/przybyszem/niszczycielem!
Patrzcie jak bobry rozwalają drogi, wały przeciwpowodzio we na terenach podmokłych oczywiście!
Bobry w okresie rozrodczym, jako zwierzę terytorialne, chroni swoje siedliska przed intruzami! Przed drapieżnikiem.
Na ciekach wodnych, przy typowych żeremiach, ludzie się tam nie kąpią ale na jeziorach zasiedlonych przez nie a żwirownia w Zaborowie jest namiastką jeziora, bobry atakują pływających!
Widzieliście ich zęby?!
Poznać temat i nie tolerować rekinków w Boszkowie bo wyhodujecie potwora!
Niewiedza szkodzi!
 
#22 Pawel 2021-01-26 21:55
Mieszkam w zaborowie 40 lat i kiedys bobrow nie bylo problem jest okolo 10 lat
 
#23 obserwator 2021-01-26 22:13
Fakt faktem. Boberki zaczynają nam przeszkadzać. Ale to My ludzie pierwsi zajęliśmy ich naturalne środowisko. Na każdym jeziorze w okolicach widać ingerencje bobrów. A co do Żwirowni???. Jak ich z tego rejonu przegonicie, to dopiero będziecie mieli problem jak się rozniosą po okolicy całego Zaborowa.
 
#24 Yossarian 2021-01-26 22:30
To prawda, wędkarze to straszni syfiarze
 
#25 Zatorzak 2021-01-26 23:20
Dawać bobry na Fabryczną  tam sobie pohasają. Jest tam pare drzewek
 
#26 Grześ 2021-01-27 02:43
Fakt pseudo wędkarze to zmora :( Sam wędkuję ale zgodnie z regulaminem a w szczególności zgodnie z sumieniem i kulturą zostawiam stanowisko czyste! A co do bobrów to ok.... Ochrona! Ale nie na starych żwirowniach  zebrać rodziny i wywieźć na akweny typu Górzno Świerczyna Boszkowo Krzycko
 
#27 PL 2021-01-27 06:43
Był czas gdy nie było prądu w gniazdkach a nawet gniazdek elektrycznych!
Uwierzycie?! Dzicy żyli bez lodówek i developerów!
Żyli jak sobie coś upolowali! Były ryby, jelenie, niedźwiedzie i bobry też ale nie było ekologów i innych pseudo-obrońców przyrody!
Dziwne czasy... Ja chyba nie uwierzę?!
Podobno...
Bobry wędrują, szukają siedlisk na założenie rodziny a że poza nami nie mają praktycznie wrogów/drapieżników w środowisku, Zaborowo też im przypasowało!
...Bez lodówki... jak żyć?
Codziennie dzicy regulowali stany pogłowia w okolicy, Rumcajs też!
Co to równowaga w przyrodzie?
 
#28 Heniu z PGR 2021-01-27 06:56
Nie chodzi tu juz o wędkarzy, ale bobry to poprostu szkodniki, tną wszystko, nie długo nie będzie tam drzew i krzewów, a do ekoterrorystow co pytają kto był pierwszy bobry czy wędkarze to tak wędkarze byli tam pierwsi, bobry są tam od kilku lat dopiero, należy je wyłapać przecież można już na nie polować
 
#29 Ona 2021-01-27 07:21
Wszystko co przeszkadza człowiekowi- LIKWIDOWAĆ!
A jak człowiek przeszkadza... to co?
 
#30 Zoolog. 2021-01-27 07:42
Uwielbiam bobry i ich dzieła. Sama natura.
 
#31 xdo 29 2021-01-27 08:14
,,ONA", jak ci ,,ON" przeszkadza to może alimenty?!
Napisz coś mądrego.
 
#32 Mieszkaniec 2021-01-27 09:22
Na Strzyżewickiej i Fabrycznej też bobry!?
 
#33 pasterz 2021-01-27 09:45
ładnie tną, jak by co to ja przyjmę kilka bo mi krajzega padła. A jak nie to do zieleni zatrudnić
 
#34 Olo 2021-01-27 10:13
Do tych, którzy używają argumentów, że natura upomina się o swoje, pozwolę sobie zauważyć, że żwirownia jest sztucznym tworem. Po drugie nie jest to zbiornik przepływowy (co szczególnie będzie widoczne, gdy powstanie długo wyczekiwana publiczna plaża) i budowle bobrów nie będą miały znaczącego wpływu na poziom wody. Jestem wędkarzem i lubię łowić na tym akwenie, bo jest to jeden z najciekawszych i trudniejszych pod względem wędkarstwa naturalnych zbiorników w tej części kraju. Będąc tu regularnie, zauważyłem że aktywność bobrów nasiliła się w ostatnich 5 latach. Ich populacja musiała się zwiększyć, ponieważ z roku na rok "wyciętych" drzew jest co raz więcej. W niektórych miejscach brzegi wyglądają jakby ktoś kredki w nie powbijał. Problem nie dotyczy tylko małych, ale też tych starszych i grubszych drzew. Za kilka lat rzeczywiście może drzew wokół zbiornika zabraknąć, właśnie przez bobry. Nad innymi zbiornikami również widać ten problem i drzewa owinięte siatkami. Co do śmieci, to niestety prawda, że wiele śmieci zostaje po wędkarzach. Łatwo je rozpoznać. Sprzątając stanowisko po sobie zbieram też to co było przed moim przybyciem. Gorzej jest jednak na plaży czy na brzegu na od strony Zaborowa, gdzie regularnie imprezuje młodzież, ukraińcy czy cyganie, a w okresie letnim "wypoczywa" gawiedź z miasta. Jeden wielki syf po grillowaniu, chlaniu i fast foodach. Z drugiej strony, przy torze, regularnie motocrossowcy zostawiają swoje śmieci. Wędkarze nie używają oklein foliwoych na gogle czy płynów do maszyn. Więc szanujmy się. To piękne miejsce i wszyscy musimy o nie zadbać. Przede wszystkim brakuje śmietników na tym terenie. Ale z drugiej strony przy takim poziomie kultury jaki niektórzy reprezentują, jestem pewien że w ciągu tygodnia wylądują one w wodzie.
 
#35 Do Olo 2021-01-27 10:41
Masz racje
 
#36 peterpan 2021-01-27 11:10
do OLO to zbiornik jest sztuczny czy naturalny ?
Prawda jest taka ,że syf wokół jeziora jest niesamowity
po pierwsze wędkarze ( bo spacerowicze nie zostawiają zyłek , opakowań po zanętach czy kukurydzy
po drugie biwakowicze którzy robią ogniska
 
#37 Karina 2021-01-27 11:35
A mi się podoba ,że przyroda żyje ;) chetnie bym bobry poobserwowała
 
#38 Tomek 2021-01-27 12:07
Za bobry zawsze piwo
 
#39 PRAWO 2021-01-27 12:54
Z tego co się orientuję, tam nawet nie powinno być wędkarzy,bo to nie jest ich teren. Idąc latem z psem na spacer, chcę pooddychać świeżym powietrzem, gdy zbliżę się do zbiornika to pseudowędkarze zwyzywają człowieka, że mu ryby płoszę, bo pies chce się ochłodzić we wodzie. Nadmieniam, że nigdy nie idę do "zatoczki" gdzie jest wędkarz. Bardzo są negatywnie nastawieni na innych ludzi jakby żwirownia była ich własnością. To jest naturalny teren i uważam, że skoro bobry zadomowiły się na żwirowni, to trzeba zadbać o to, żeby miały dobrze. Spójrzmy na przyrodę a nie ciągle niszczymy ją.
 
#40 ja 2021-01-27 15:05
do PRAWO.Ty tak na powaznie czy probujesz rozdmuchac temat??Znasz regulamin zbiornika,widzi ales tablice na zbiorniku???"Zadbac zeby bobry mialy dobrze"-co ty wypisujesz??
 
#41 europ 2021-01-27 16:30
ci wszyscy obrońcy bobrów a może by tak zaszczurzyć wam miasto komu te stworzonka przeszadzają przecież one czyszczą budynki z odpadów i są podobne do bobrów nie mam nic przeciw bobrom ale na rzeczkach strumykach to ma touzasadnienie bo budując tamy zatrzymuje wodę tworząc retencje ale tu na żwirowni gdzie woda jest stojąca i te bobry wciągają całe drzewa pod wodę które w lecie gniją wytwarzają się gazy gnilne i zaducha gotowa oraz smród na całą okolicę
 
#42 Knaus 2021-01-27 17:20
A żwirownia i teren wokół zrobiły się naprawdę fajne, jest rodzina zimorodka, są chronione zaskrońce, jaszczurki zwinki, przychodzą zajace, sarny, bażanty, a latem i jesienią pokazuję się bardzo rzadki dudek
 
#43 nie siusiaj do wody 2021-01-27 19:41
Jest też lesznoludek , odludek i planujący odstrzelić bobra, ciesz się człeku przyrodą i łap te ryby bo może być gorzej. Zabiorą ci kartę za zaśmiecanie. Hehehehehe
 
#44 jupi 2021-01-27 21:41
a tam można w ogóle wędkować?
 
#45 Adam 2021-01-28 20:08
Jest to ciekawa sytuacja przyrodnicza , po prawie 200 latach od wytępienia bobrów na tych terenach ponownie się pojawiły . Ogólnie lasy mamy bogate w zwierzynę, dalsze ograniczanie odstrzałów, spowoduje dalszy jej wzrost ilościowy . Może to spowodować pojawienie się wilków na tych terenach , będą miały dużo pożywienia . W Dolinie Baryczy już są , watacha wilków maże pokonać podczas długiej zimowej nocy 50 km.
reklama

Dodaj komentarz

Wpisz imię

Twój komentarz

Zabezpieczono reCAPTCHA i ma zastosowanie Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z usług Google.
Wyślij komentarz
 
reklama
bigamous